Το πρώτο σοκ πέρασε, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για ΤΑΚΑΤΑ-Σηκώνουν μανίκια για τον στόχο του οκταμήνου
06:00 - 07 Φεβρουαρίου 2025
![Untitled-1](/images/KJsxhkthoStXCXRbOGRVn3lsZYk=/845836/width-750/2025/02/06/Untitled-1_ePFUDYa.jpg)
Αμέσως μετά τις ανακοινώσεις των διαταγμάτων για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και τον αριθμό των οχημάτων που ακινητοποιούνται ή ανακαλούνται, επικράτησε ένα σοκ στην κοινωνία, που παρακολουθούσε τις εξελίξεις γεμάτη απορίες και ερωτήματα, τα οποία τέσσερις μέρες μετά αρχίζουν να καταλαγιάζουν, ιδίως μετά τις ενημερώσεις που άρχισαν να δίνουν στη δημοσιότητα οι εταιρείες.
Τουλάχιστον δύο από τις τρεις εταιρείες που έχουν τον μεγαλύτερο όγκο οχημάτων που ανακλήθηκαν (Toyota και Honda) εξέδωσαν τις προηγούμενες μέρες διευκρινιστικές ανακοινώσεις με αποδέκτες τους πολίτες, ώστε να μπορέσουν να δώσουν τα στοιχεία τους και να κινηθούν οι εργασίες για αλλαγές αεροσάκων. Την ίδια ώρα, η τρίτη εταιρεία με μεγάλο αριθμό οχημάτων, δηλαδή η Mazda, λαμβάνει από τον περασμένο Δεκέμβριο αιτήματα για αλλαγές, διαδικασία που συνεχίζει μέχρι και σήμερα.
Η τακτική των εταιρειών, σε συνδυασμό με τις διευκρινίσεις που δίδονται συνεχώς από αρμόδιους σε σχέση με διάφορα ερωτήματα των πολιτών, βάζει την κατάσταση, που μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης ήταν εκτροχιασμένη, στις ράγες και πλέον άπαντες προχωρούν προς το επόμενο βήμα, που είναι η διευθέτηση ραντεβού για τα οποία θα τεθούν κάποιες προτεραιότητες.
Τη δεδομένη στιγμή, οι πρώτοι που θα αλλάξουν τους αερόσακούς τους, αναλόγως και της διαθεσιμότητας, θα είναι οι 138, τα οχήματα των οποίων ακινητοποιήθηκαν, ενώ προτεραιότητα έχουν επίσης και οι 134 που επίσης ακινητοποιήθηκαν τα αυτοκίνητά τους λόγω ελαττωματικού ενισχυτή φρένων.
Παράλληλα, αερόσακους θα αλλάζουν και οι εταιρείες, αναλόγως της διαθεσιμότητας που έχουν, ενώ στην Κύπρο αναμένονται τα φορτία με τους νέους αερόσακους, που όπως ανέφεραν αρμόδιοι σε τοποθετήσεις τους, έχουν παραγγελθεί. Το ζήτημα που τίθεται πλέον, είναι πότε θα έρθουν, πόσοι θα έρθουν σε μια πρώτη παρτίδα και πότε θα αρχίσουν οι μαζικές αλλαγές, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του οκταμήνου, που τέθηκε από την Κυβέρνηση, πριν ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα για νέες ακινητοποιήσεις.
Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο ρεπορτάζ του REPORTER, για να πετύχει το εγχείρημα, θα πρέπει να αλλάζονται καθημερινά 454 αερόσακοι από όσους θα αναλάβουν τις αλλαγές, αριθμός διόλου μικρός, υπό τις περιστάσεις κι αν συνυπολογίσει κάποιος ότι οι υπεύθυνοι θα τρέχουν παράλληλα κι άλλες εργασίες, άσχετες με τους ΤΑΚΑΤΑ στα συνεργεία τους.
Όπως διαμήνυσε ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, είναι σε ανοιχτή γραμμή με τους διανομείς, για επικαιροποίηση των στοιχείων. Ταυτόχρονε σημείωσε ότι προχωρούν μαζί τους σε μια συζήτηση για να καταρτιστεί το πλάνο υλοποίησης των ανακλήσεων. «Μας ενδιαφέρει πόσους αερόσακους έχουν, πόσους μπορούν να βρουν, πότε θα τους βρουν, τα εργατικά, πόσα έχουν στη διάθεσή τους και αν χρειάζονται επιπρόσθετο χώρο».
Στόχο τον οποίο επανέλαβε και σε χθεσινές του δηλώσεις, δείχνοντας ότι το Υπουργείο επιχειρεί να γυρίσει σελίδα, αφήνοντας πίσω του τις επικρίσεις που δέχεται και πως πλέον προσηλώνεται στο να πετύχει τους στόχους που έθεσε.
Εξάλλου, το θέμα των ερευνών για πιθανά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα, που θα ασχοληθεί με την περίοδο από το 2010 μέχρι σήμερα, θα το αναλάβουν ανακριτές, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη να παραδώσουν έκθεση στον Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος θα την μελετήσει και θα αποφασίσει εάν προκύπτουν ή όχι οποιαδήποτε αδικήματα σε βάρος οποιουδήποτε προσώπου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παραδέχεται ότι ενημερώθηκε από τον πατέρα του Όξινου ο Βαφεάδης-«Με στενοχωρεί που νιώθει ότι δεν κάναμε αρκετά»
Ο όγκος εργασιών των ανακριτών, αναμένεται να είναι πολύ μεγάλος, αφού μόνο από τη θέση του υπουργού πέρασαν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια επτά υπουργοί, ως επίσης και αρκετοί γενικοί διευθυντές, διευθυντές του ΤΟΜ, λειτουργοί που ασχολήθηκαν με τις υποθέσεις και ούτω καθεξής. Πρόκειται ομολογουμένως για μια τεράστια έρευνα, η οποία χρειάζεται αρκετό χρόνο για να ολοκληρωθεί και να εξαχθούν συμπεράσματα, τα οποία θα ρίξουν φως στην υπόθεση και να οδηγήσουν σε συμπεράσματα ως προς το πως φθάσαμε να μετράμε δύο νεκρούς και ένα σοβαρά τραυματία, από τους ελαττωματικούς αερόσακους.
Ερωτηθείς σχετικά με τυχόν ποινικές ευθύνες, ο υπουργός Μεταφορών, είχε αναφέρει ότι ο στόχος είναι να φανεί τι έχει συμβεί από το 2010 μέχρι σήμερα και τι δεν έχει συμβεί. «Συνεπώς και με την ολοκλήρωσή της πρώτης διοικητικής έρευνας έχουμε εντοπίσει ένα θέμα όσον αφορά τα όσα οχήματα εισήλθαν χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Θέλουμε να ξέρουμε, το Υπουργικό συμβούλιο θέλει να γνωρίζει και εμείς θα κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Καταγγέλλουν πως ενημέρωσαν Βαφεάδη από τον Ιούλιο του 2023 οι γονείς του Όξινου-«Δεν έκανε τίποτα»
- Αιχμές Κυβέρνησης για ΤΑΚΑΤΑ-«Βλέπαμε άλλα κράτη να αρχίζουν τις ανακλήσεις, στην Κύπρο δεν λήφθηκαν μέτρα»
- Αυτή είναι η διαδικασία έκδοσης κάρτας δωρεάν μετακίνησης για τους ιδιοκτήτες ακινητοποιημένων οχημάτων
- Καλεί τους πολίτες να μην αποδέχονται να πληρώσουν για ΤΑΚΑΤΑ η Ένωση Καταναλωτών
- Πηγαίνουν στις αντιπροσωπείες να διευθετήσουν ραντεβού για αλλαγή ΤΑΚΑΤΑ επειδή δεν απαντούν στα τηλέφωνα
- Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»
![Altamira22](https://reporter.com.cy/media/documents/Altamira22.png)