Μην κανιβαλίζεστε με τον κάθε Χαμπουλλά

Δείτε τη γενικότερη εικόνα της κυρίαρχης μετριότητας. Ο κυρίαρχος λόγος ζητά τη συμπαράσταση και τη στήριξη σου για να συνεχίσει να είναι μέτριος κι εσύ το αποδέχεσαι.
 
Λέει ο Βίλχελμ Ράιχ: «Δε σʼ αγαπούν ανθρωπάκο, σε περιφρονούν [...]. Σε θυσίασαν σʼ ένα σύμβολο κι εσύ τους έδωσες τη δύναμη να σʼ εξουσιάζουν. Εσύ ο ίδιος τους αναγόρευσες αφεντικά σου και συνεχίζεις να τους στηρίζεις...”».

Με τη βοήθεια σου, ανθρωπάκο, έγιναν "μεγάλοι ανθρωπάκοι" και παρανομούν, χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτε. Όταν εσύ, όμως, παρανομήσεις θα έλθεις αντιμέτωπος με τη ρομφαία του νόμου. 

Το ζήτημα ΔΕΝ είναι τα αμπελοπούλια ή η διαφωνία με την μη κατανάλωση συγκεκριμένου προϊόντος, αλλά η  ισότητα όλων απέναντι στον νόμο. Δεν εξετάζω την ορθότητα της κατανάλωσης αμπελοπουλιών, δεν με ενδιαφέρουν τα αμπελοπούλια, αλλά εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η αντιμετώπιση των μελών της κοινωνίας από ένα ελλιπές κράτος-σύστημα. Ζητείς  κοινωνική αποδοχή για την παρανομία σου, την ώρα, που εκείνοι από τους οποίους ζητείς «κοινωνική αποδοχή» θα τιμωρηθούν «παραδειγματικά» αν ακολουθήσουν το παράδειγμα σου.  Τι πρόσφερε ο Χαμπουλάς στα δημόσια, εκτός από θέαμα; Εκτός από το θέαμα με τα αμπελοπούλια, τί άλλο σου πρόσφερε εκείνος ο κάθε Χαμπουλάς; Μήπως τον "αναγόρευσες αφεντικό σου", μόνο για να αποποινικοποιήσει τα αμπελοπούλια;.

Όλοι είμαστε ίσοι, αλλά κάποιοι είναι πιο ίσοι από τους υπόλοιπους. Σε αυτή τη φράση του Όργουελ συμπυκνώνεται, κατά τη γνώμη μου, η κυρίαρχη μετριότητα, που κρατά στον πάτο τον άνθρωπο, που δεν αφήνει τον ανθρωπάκο να γίνει άνθρωπος επειδή έδωσε το δικαίωμα και την ισχύ σε άλλους ανθρωπάκους να γίνουν «μεγάλοι ανθρωπάκοι», που θα έλεγε ο Βίλχελμ Ράιχ. 

Απαγορεύεται το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους, εκτός κι αν είσαι βουλευτής ή μεγαλόσχημο στέλεχος επιχείρησης. Αν είσαι, όμως, για παράδειγμα, κάποιος «κοινός θνητός», που καπνίζει μέσα σε νυκτερινό κέντρο θα πληρώσεις πρόστιμο και –ας «λαϊκίσουμε»- ας είναι οι απολαβές σου 800 ευρώ τον μήνα και όχι 5-6,000 βουλευτικά ευρωπουλάκια.
Ομοίως, αν ευθύνεσαι για την κατάρρευση της οικονομίας, δεν θα πας φυλακή. Αν χρωστάς, όμως, μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ, θα κάνεις Χριστούγεννα στη «στενή», αφού κρίνεσαι από τη κυρίαρχη μετριότητα ως "εγκληματίας".

Δεν αναφέρομαι βεβαίως σε όλους και είμαι κάθετα εναντίον της απολυτοποίησης και της πλήρους γενίκευσης, την οποία θεωρώ υπεύθυνη για τα δεινά των κοινωνιών, υπό την έννοια ότι μέσα στους πολλούς, «εξαφανίζονται» ή καμουφλάρονται ακόμη και οι υπεύθυνοι για μια κατάσταση. Πρόκειται για την ασφάλεια, που παρέχει το πλήθος.

Έχω την εντύπωση ότι μια μεγάλη μερίδα, αν όχι η πλειοψηφία των νέων ανθρώπων στην Κύπρο του 2015, είναι "ψαγμένοι" και μορφωμένοι. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτοί οι «ψαγμένοι» και μορφωμένοι νέοι, να ανέχονται στην πολιτική ζωή, ανθρώπους, οι οποίοι αποτελούν επιλογή προηγούμενων χειραγωγημένων γενιών και λοιπών συμφερόντων, να διασύρουν τη χώρα και να εξευτελίζουν τη δημόσια ζωή με τις πράξεις και ενέργειες τους; Πόσο κοντά είμαστε στο «μαζί τα φάγαμε»;  

Νέοι, που ανέχονται τις επιλογές των γονιών τους, σε μια αναχρονιστική σύγχρονη πραγματικότητα, που περιέχει όλα τα συστατικά της οικονομικο-κοινωνικό-πολιτικής κατάπτωσης (δεν χρειάζεται να παραθέσω τεκμήρια, αφού μπορείτε εύκολα να τα εντοπίσετε στη δημόσια σφαίρα). Μια εποχή, κατά την οποία οι θεσμοί αλληλοσπαράζονται και άτομα σε υψηλές θέσεις χαρακτηρίζονται «αντικειμενικά ακατάλληλα», χωρίς όμως αυτό να έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Τι σου προσφέρει ο κυρίαρχος λόγος; Τι σου προσφέρει, για παράδειγμα, το κρατικό κανάλι (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο) της χώρας σου; Μήπως ποιοτικές εκπομπές; Μήπως ντοκιμαντέρ; Μήπως γνώση; Σου προσφέρει τροφή για σκέψη; Όχι, σου παρουσιάζει παλιές σειρές, συμπαθητικές κατά τα άλλα, οι οποίες, όμως, δεν προσφέρουν τίποτε ούτε στην εκπαίδευση σου ούτε στην πνευματικότητα σου.

Πρέπει επιτέλους οι άνθρωποι να αρχίσουμε να απευθυνόμαστε ο ένας στην ευφυΐα του άλλου.

ΥΓ 1
Και να το θέσω και διαφορετικά. Ας υποθέσουμε ότι ο βουλευτής αυτός είναι «μάγκας» και τον στηρίζω διότι θα μου εξασφαλίσει ή θα προσπαθήσει να μου εξασφαλίζει το δικαίωμα στην κατανάλωση αμπελοπουλιών επειδή θεωρώ ότι ο νόμος είναι λανθασμένος. Δεν θα έπρεπε να με προβληματίζει, ως όν πολιτικό, το γεγονός ότι για να αλλάξει κάτι στη χώρα μου και να γίνει "σωστό", πρέπει πρώτα να παρανομήσει κάποιος βουλευτής; Και κάπως έτσι καταρρέει εκκωφαντικά η "θεωρία" περί "μαγκιάς".
 
Ο ανθρωπάκος έγινε μεγάλος με τη συνδρομή σου. Σήμερα γιατί τον καταδιώκεις; 

ΥΓ 2 Σίγουρα υπάρχουν νόμοι παρανοϊκοί ή και λανθασμένοι. Ο δρόμος, όμως, της κατάργησης τους περνά μέσα από τη Βουλή ή και μέσα στους δρόμους και όχι μέσα από το πιάτο του κάθε παρανομούντα βουλευτή. 
 
 
 

Δειτε Επισης

Η Ποινική και Πειθαρχική ευθύνη των μελών της Αστυνομίας/Εθνικής φρουράς στην υπόθεση του Θανάση Νικολάου
Επιλογή για το μέλλον της Ευρώπης
Η προσβολή του τεκμηρίου αθωότητας από δηλώσεις του ΥΔΔΤ
Έξαρση εγκλήματος: Απ' ον μπορεί να δέρει το γάρο, δέρνει το σάμαν
Συνέχιση ή Μετατροπή Αλλοδαπής Ποινής στη Κύπρο
Πορεία Χριστοδούλας, η σύνοψη των αγώνων μας σήμερα
Δύο χρόνια έργων και προόδου στον Δήμο Γεροσκήπου
«Ηγεσία που κάνει τη διαφορά στην ΠΟΕΔ, με ΠΑΔΕΔ - Πρωτοπορία!»
Η προστασία από τις περιβαλλοντικές αλλαγές ως ανθρώπινο δικαίωμα,
Υποχρεωτική Νοσηλεία Ουσιοεξαρτημένων