Από βδομάδας οι αποφάσεις για Ερευνητική Επιτροπή για ΤΑΚΑΤΑ-Επιστρατεύεται και ο Ψηφιακός Βοηθός
06:00 - 08 Φεβρουαρίου 2025
Σε δύο μέτωπα κινούνται οι εξελίξεις σε ό,τι αφορά τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, αφού από τη μία οι αντιπροσωπείες καλούνται να προχωρήσουν σε αλλαγή τους εντός των επόμενων οκτώ μηνών, ενώ από την άλλη η Κυβέρνηση καλείται να δώσει απαντήσεις στο ζήτημα των ευθυνών από τους αρμόδιους που ολιγώρησαν, με αποτέλεσμα σήμερα να επικρατήσει το απόλυτο χάος και στους δρόμους να κινούνται εν δυνάμει φονικά όπλα.
Για το ζήτημα των ευθυνών, την επόμενη Τετάρτη το Υπουργικό Συμβούλιο, αναμένεται να αποφασίσει για τον διορισμό των μελών της Ερευνητικής Επιτροπής. Όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, θα γίνει διεξαγωγή έρευνας η οποία θα γυρίσει το χρόνο πίσω στο 2010, όταν εντοπίστηκαν για πρώτη φορά τα κενά στην ενημέρωση και θα φτάσει μέχρι σήμερα, ώστε να διαφανεί εάν οποιοδήποτε πρόσωπο υπέπεσε σε ποινικά αδικήματα. Μένει να δούμε ποια θα είναι αυτά τα μέλη και πόσος χρόνος θα τους δοθεί για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη το Υπουργείο Μεταφορών διενήργησε διοικητική έρευνα για πιθανά αδικήματα γύρω από το θέμα και τα συμπεράσματα αποστάλθηκαν από την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου στον Γενικό Εισαγγελέα για οδηγίες.
Σε ό,τι αφορά τις αντιπροσωπείες, δίνουν μάχη με τον χρόνο, ώστε να προλάβουν να αντικαταστήσουν όλους τους ελλαττωματικούς αερόσακους των οχημάτων τους μέσα στο χρονικό πλαίσιο, παρόλο που ορισμένες δέχονται έντονη κριτική για το γεγονός ότι, θα υπάρξουν χρεώσεις των πολιτών κατά τις διαδικασίες, οι οποίες φτάνουν τα 120 ευρώ. Πηγές ανέφεραν στον REPORTER πως η αντικατάσταση των αερόσακων έχει ήδη ξεκινήσει, πολύ πριν την επιβολή των διαταγμάτων του Υπουργείου και ουσιαστικά με την ανακοίνωσή τους, απλά δημοσιοποιήθηκε ο αριθμός των οχημάτων που υφίστανται ανάκληση, λίστες οι οποίες είχαν δημιουργηθεί από τις ίδιες τις αντιπροσωπείες.
Πλέον το μόνο που απομένει είναι να κινηθούν γρηγορότερα οι διαδικασίες καταγραφής των οχημάτων από τις αντιπροσωπείες, για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι ενέργειες αντικατάστασης των αερόσακων, αφού πολίτες εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για το γεγονός ότι, σε πολλές περιπτώσεις, οι γραμμές των τηλεφωνικών κέντρων είναι κατειλημμένες λόγω του μεγάλου αριθμού κλήσεων που δέχονται ή ακόμα δεν προλαβαίνουν να μιλήσουν με αντιπρόσωπο, αφού κλείνουν οι γραμμές αυτόματα.
Πάντως, παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστο αν το στοκ αερόσακων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των οχημάτων, την ώρα που αναμένονται τα νέα φορτία από παραγγελίες που έγιναν, όπως είχαν αναφέρει αρμόδιοι στις τοποθετήσεις τους.
Την ίδια ώρα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ενοικίασης με επιστολή του προς τον Αλέξη Βαφεάδη, έθεσε ενώπιόν του εισηγήσεις για προσφορά ενοικιαζόμενων οχημάτων με μειωμένες τιμές σε όσους πολίτες θα ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και ζητώντας παράλληλα αρωγή από το κράτος για να καλυφθεί μέρος του κόστους.
Από το στρατόπεδο του Τμήματος Οδικών Μεταφορών επικρατεί σιγή ιχθύος, αφού η μόνη ενημέρωση που γίνεται είναι μέσω ανακοινώσεων. Πέντε μέρες μετά τα διατάγματα του αρμόδιου Υπουργείου, το Τμήμα προχώρησε σε δημοσιοποίηση 19 ερωταπαντήσεων με ερωτήσεις που δέχεται, καθημερινά από το κοινό. Επιπρόσθετα, το Υπουργείο έχει προχωρήσει και με την δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου στο ΤΟΜ για εξυπηρέτηση των πολιτών.
Παράλληλα, υπενθυμίζεται πως από τις 11 Φεβρουαρίου, δεν θα πραγματοποιείται καμία εγγραφή ή μεταβίβαση οχημάτων στις κατηγορίες Μ, Ν και Ο χωρίς την προσκόμιση βεβαίωσης ή δήλωσης που να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν εκκρεμείς ανακλήσεις για τα εν λόγω οχήματα.
Στην μάχη της ενημέρωση και ο Ψηφιακός Βοηθός
Στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στον REPORTER και αναμένεται να δημοσιευθεί εντός των επόμενων ημερών, ο υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Νικόδημος Δαμιανού, ανέφερε πως ο Ψηφιακός Βοηθός σύντομα θα μπορεί να απαντάει και σε απλές ερωτήσεις για τα ζητήματα των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, όπως για παράδειγμα αν περιλαμβάνεται ένα όχημα στις λίστες των ανακλήσεων, ποια τα επόμενα βήματα κτλ.
Όπως εξήγησε, πιθανόν από τη Δευτέρα, να μπορεί να απαντά σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με πληροφορίες για τους αερόσακους, όπως για παράδειγμα αν περιλαμβάνεται στις λίστες ανακλήσεων ένα όχημα, με την καταχώρηση από τους πολίτες του αριθμού εγγραφής τους τους. Παράλληλα, ξεκαθάρισε πως μπορεί να υπάρχει μια ιστοσελίδα στην οποία μπαίνουν ήδη οι πολίτες για να τα δουν αυτά, απλά μέσω του Ψηφιακού Βοηθού θα είναι πιο εύκολο. «Εμείς προσπαθούμε να δώσουμε στους πολίτες κανάλια επικοινωνίας. Μπορεί να είναι μικρή ενέργεια, αλλά θα βοηθήσει», κατέληξε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
- Αναδιατυπώνουν οι ιδιοκτήτες «Ζ» για τις ακινητοποιήσεις λόγω ΤΑΚΑΤΑ-Δική τους πρόταση η χρήση ενοικιαζόμενων
- Απαντήσεις σε δεκαεννέα καίρια ερωτήματα για τις ανακλήσεις-Ανοίγει τηλεφωνικό κέντρο το ΤΟΜ
- Το πρώτο σοκ πέρασε, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για ΤΑΚΑΤΑ-Σηκώνουν μανίκια για τον στόχο του οκταμήνου
- Καταγγέλλουν πως ενημέρωσαν Βαφεάδη από τον Ιούλιο του 2023 οι γονείς του Όξινου-«Δεν έκανε τίποτα»
- Αιχμές Κυβέρνησης για ΤΑΚΑΤΑ-«Βλέπαμε άλλα κράτη να αρχίζουν τις ανακλήσεις, στην Κύπρο δεν λήφθηκαν μέτρα»
- Αυτή είναι η διαδικασία έκδοσης κάρτας δωρεάν μετακίνησης για τους ιδιοκτήτες ακινητοποιημένων οχημάτων
- Καλεί τους πολίτες να μην αποδέχονται να πληρώσουν για ΤΑΚΑΤΑ η Ένωση Καταναλωτών
- Πηγαίνουν στις αντιπροσωπείες να διευθετήσουν ραντεβού για αλλαγή ΤΑΚΑΤΑ επειδή δεν απαντούν στα τηλέφωνα
- Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»