Αξιολογούν δεδομένα και συγκαλούν Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για τα θανατηφόρα-Αυξήθηκαν κατά 33%
06:00 - 22 Αυγούστου 2024
Τα τελευταία θανατηφόρα δυστυχήματα, αλλά και οι σοβαρές οδικές συγκρούσεις που καταγράφηκαν στους δρόμους της Κύπρου, έχουν θορυβήσει τις αρμόδιες Αρχές και παρά τις πληροφορίες ότι επρόκειτο να γίνει συνάντηση του υπουργού Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, με τον Αρχηγό Αστυνομίας, Στέλιο Παπαθεοδώρου, για αξιολόγηση της κατάστασης, εντούτοις προέκυψε αλλαγή δεδομένων, αφού αποφασίστηκε η σύγκληση του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.
Οι αρμόδιες Αρχές είναι θορυβημένες από το γεγονός ότι οι θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις έχουν φθάσει τις 24 από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, από τις οποίες 27 συνάνθρωποί μας έσβησαν στην άσφαλτο, βυθίζοντας στο πένθος τις οικογένειες και τους οικείους τους.
Ο φετινός αριθμός, είναι κατά πολύ ψηλότερος από τον περσινό, αφού για την ίδια περίοδο είχαν σημειωθεί 16 οδικές συγκρούσεις με δεκαεπτά νεκρούς, κάτι που δείχνει αύξηση 33%, που κρίνεται ως εξαιρετικά υψηλή για τα δεδομένα και θεωρούν ότι πρέπει να βρεθούν οι λύσεις για να υπάρξει η ανάλογη μείωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, έχει συγκληθεί για τις 11 Σεπτεμβρίου το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, κατόπιν συνεννόησης του Υπουργού με τον Αρχηγό Αστυνομίας, ώστε όλοι οι αρμόδιοι να παρακαθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να μελετήσουν εισηγήσεις, για να αλλάξει η σημερινή δραματική κατάσταση στους δρόμους.
Όπως εξήγησε αρμόδια πηγή, ο λόγος που το Συμβούλιο θα συνέλθει σε είκοσι μέρες, είναι για δοθεί χρόνος στην Αστυνομία να μελετήσει τα δεδομένα των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των λόγων που σημειώθηκαν, ώστε να παρουσιαστούν αναλυτικά δεδομένα στους αρμόδιους.
Η συγκεκριμένη ανάλυση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα μπορεί να δώσει κατεύθυνση ως προς τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν. Για παράδειγμα, εάν διαπιστωθεί ότι τα πλείστα θανατηφόρα σημειώθηκαν λόγω της χρήσης κινητού τηλεφώνου, τα μέτρα θα είναι διαφορετικά από αυτά που θα ληφθούν εάν οι λόγοι οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και ούτω καθεξής.
Κληθείσα η ίδια πηγή να τοποθετηθεί ως προς το τι άλλο μπορεί να αλλάξει στους δρόμους για να μειωθούν τα τροχαία, με δεδομένο ότι οι κάμερες τοποθετήθηκαν πλήρως, έλεγχοι γίνονται καθημερινά και τακτικά, ιδίως την περίοδο των διακοπών, εξήγησε ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να καταλήξουν σε απόφαση για επιμόρφωση των οδηγών. Ωστόσο, εξήγησε ότι χωρίς να έχει ενώπιον της τα δεδομένα, δεν μπορεί να προκαθορίσει τις αποφάσεις που θα ληφθούν από το Συμβούλιο.
Το μόνο σίγουρο, είναι ότι ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου συνεχίζεται εδώ και μια εικοσαετία και ως εκ τούτου φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που επηρεάζει τα τροχαία ατυχήματα, καθότι οι αριθμοί αυξομειώνονται χρόνο με τον χρόνο, την ίδια ώρα που το οδικό δίκτυο βελτιώνεται σταθερά.
Πάντως, όσα μέτρα κι αν ληφθούν, όποιες ενέργειες κι αν γίνουν, εάν οι οδηγοί δεν καλλιεργήσουν από μόνοι τους την οδική συνείδηση και δεν κατανοήσουν ότι μια κακιά στιγμή ή ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο, τότε δύσκολα μπορούμε ως χώρα να μειώσουμε τα θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώνονται και παίρνουν μαζί τους ανθρώπινες ζωές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Με πολλαπλές κακώσεις ο άτυχος Νεόφυτος, που έχασε τη ζωή του μετά από τροχαίο στο Δασάκι
- Άλλη μια τραγωδία στην άσφαλτο-Υπέκυψε στα τραύματά του 21χρονος μετά από τροχαίο
- Τη βιαιότητα της σύγκρουσης έδειξε η νεκροτομή στη σορό του 20χρονου ποδοσφαιριστή της ΕΝΠ
- Νεκρός 20χρονος ποδοσφαιριστής της ΕΝΠ σε τροχαίο-Συγκλονισμός στο Παραλίμνι