Διαμαρτυρίες για το όριο ταχύτητας στο δρόμο του K Cineplex-Γιατί οι κάμερες γράφουν πάνω από 50km

Ποικίλες αντιδράσεις στους οδηγούς έχουν προκαλέσει τα σταθερά συστήματα φωτοεπισήμανσης που έχουν τοποθετηθεί εδώ και μερικές βδομάδες στη λεωφόρο Αρχαγγέλου Μιχαήλ στη Λευκωσία (από και προς το K-Cineplex), όπου το όριο ταχύτητάς τους είναι στα 50 χιλιόμετρα, την ώρα που το όριο ταχύτητας στη λεωφόρο Γεωργίου Γρίβα Διγενή, είναι στα 65 χιλιόμετρα, παρόλο που οι λωρίδες είναι πιο στενές.

Μετά από ερώτημα της βουλεύτριας του ΑΚΕΛ, Ειρήνης Χαρλαμαπίδου, για τα δεδομένα που έχουν ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό των ορίων ταχύτητας, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, εξήγησε ότι, η Λεωφόρος Αρχαγγέλου, από το σημείο της συμβολής της με τη Λεωφόρο Γρίβα Διγενή μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Λευκοθέου, αποτελεί δρόμο πρωταρχικής σημασίας, ο οποίος έχει υλοποιηθεί ως πολεοδομικό έργο. Το έργο αυτό, το οποίο είχε συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνει λεωφορειολωρίδα, ποδηλατόδρομους, πεζοδρόμια και άλλα μέτρα και χωροθετείται εντός οικιστικής και εμπορικής περιοχής.

Με βάση τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, όπως ανέφερε ο υπουργός, αλλά και με βάση τη μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών, το όριο ταχύτητας έχει καθοριστεί από τα αρμόδια τμήματα στα 50 χιλιόμετρα. Το όριο αυτό, με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ισχύει γενικότερα στις αστικές περιοχές, εκτός σε τοπικά ευαίσθητες κυκλοφοριακά περιοχές, όπως πυρήνες, πάρκα κ.ά., όπου το όριο μειώνεται στα 30 χιλιόμετρα.

Το σημείο στο οποίο έχει εγκατασταθεί σύστημα φωτοεπίσημανσης για έλεγχο της ταχύτητας, σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, «εμπίπτει στο υπό αναφορά τμήμα της Λεωφόρου Αρχαγγέλου που ισχύει το όριο των 50 χιλιομέτρων. Σε σχετική εξέταση του θέματος αυτού, στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου από το Τμήμα Δημοσίων Έργων σε συνεργασία με την Αστυνομία, πέραν των λόγων που έχουν προαναφερθεί, είχαν διατυπωθεί επιφυλάξεις για αύξηση του ορίου ταχύτητας για τον λόγο του ότι, στο εν λόγω τμήμα δρόμου χωροθετούνται φωτοελεγχόμενες συμβολές, στις οποίες, βάσει προτύπου και για λόγους οδικής ασφάλειας, το όριο θα πρέπει να μειώνεται για μήκος δρόμου τουλάχιστον 150 μέτρων, πριν τη συμβολή. Ως εκ τούτου, δεν απομένει σημαντικό μήκος δρόμου για καθορισμό ορίου στα 65 χιλιόμετρα».

Επιπρόσθετα, στις περιπτώσεις που έχουν εφαρμοστεί όρια ταχύτητας 65 χιλιόμετρα και αυτά μειώνονται στα 50 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον υπουργό, κατά την προσέγγιση σε συμβολές, όπως για παράδειγμα στις φωτοελεγχόμενες, τα αρμόδια Τμήματα δέχονται παράπονα πολιτών για το ότι έχει δημιουργηθεί «παγίδα» στους οδηγούς στο σημείο που μειώνεται το όριο, για έκδοση εξωδίκων προστίμων.

Όσο αφορά τη Λεωφόρο Γρίβα Διγενή στην Έγκωμη, λόγω των χαρακτηριστικών της, που είναι αστικός δρόμος πρωταρχικής σημασίας με πυκνή ανάπτυξη εκατέρωθεν και μεγάλη διακίνηση πεζών, η άποψη του Τμήματος Δημοσίων Έργων είναι όπως εφαρμοστεί όριο 50 χιλιομέτρων σε όλο της το μήκος, όπως είχε εφαρμοστεί παλαιότερα. Όπως υπέδειξε ο υπουργός Μεταφορών, «λόγω των ταχυτήτων και των προβλημάτων οδικής ασφάλειας που παρατηρήθηκαν κατά το παρελθόν, το θέμα είχε συζητηθεί και εξεταστεί στο Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το Αρχηγείο Αστυνομίας και άλλους αρμόδιους φορείς, ως επίσης είχε συζητηθεί στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών και είχαν αποφασιστεί και εφαρμοστούν συγκεκριμένα μέτρα, όπως η εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης, που λειτούργησε περί τον Μάιο 2014, για έλεγχο των παραβιάσεων του ορίου ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων».

Μάλιστα, όπως εξήγησε ο υπουργός, λόγω του μεγάλου αριθμού παραβιάσεων του ορίου ταχύτητας και μετά από εκ νέου συζήτηση του θέματος στο Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους αρμόδιους φορείς, στα τμήματα της Λεωφόρου Γρίβα Διγενή, όπου είχε εγκατασταθεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης, το όριο ταχύτητας αυξήθηκε στα 65 χιλιόμετρα. Με την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 65 χιλιόμετρα, στην εν λόγω Λεωφόρο, υπέδειξε ο κ. Βαφεάδης, «είχαν υλοποιηθεί και δύο υπερυψωμένα πλατό στα οποία υποχρεωτικά βάσει προτύπου, το όριο ταχύτητας μειώνεται τοπικά στα 30 χιλιόμετρα, για μήκος 100 μέτρων».

Επιπρόσθετα ο υπουργός Μεταφορών, σημείωσε ότι «λόγω των διαφόρων αποφάσεων που είχαν παρθεί στο τμήμα της Λεωφόρου Γρίβα Διγενή στην Έγκωμη, από τη φωτοελεγχόμενη της συμβολή με τη Λεωφόρο Αρχαγγέλου μέχρι τον κυκλικό κόμβο παρά το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, συνολικού μήκους 2,2 χιλιόμετρα περίπου, το όριο ταχύτητας εναλλάσσεται μεταξύ των 65, 50 και 30 χιλιομέτρων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

«Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»-Η ιστορία του Ρενέ και της Νουτζίν
Αποδέχτηκε η Ολομέλεια την αναπομπή για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Honda και Nissan ανακοίνωσαν πως συγχωνεύονται-Mega deal στην αυτοκινητοβιομηχανία
Έρχεται αναθεωρημένο Στεγαστικό Σχέδιο για νέους και ζευγάρια εντός Ιανουαρίου
Χωρίς νερό η Μέσα Γειτονιά λόγω βλάβης-Το μεσημέρι θα γίνει η αποκατάσταση
Ξεκινά η διαδικασία ταχείας αδειοδότησης έργων στρατηγικής ανάπτυξης
Ομόφωνα αποδεκτή από την Επιτροπή Θεσμών η αναπομπή του νόμου για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Πρόταση για καταγγελία οχημάτων σε πεζοδρόμια μέσω φωτογραφίας-Επιστολή ΟΠΑΚ στην Επιτροπή Νομικών
Τα ερωτήματα για την επίθεση στο Μαγδεμβούργο-Πώς βάζει «φωτιά» στις πρόωρες γερμανικές εκλογές
Bild: Αίτηση διαζυγίου κατέθεσε η Άσμα αλ Άσαντ-Θέλει να γυρίσει στο Λονδίνο