Αλλάζουν όψη οι κυβερνητικές ιστοσελίδες-Η πύλη που αντικαθιστά την Αριάδνη

Με φουλαρισμένες μηχανές εργάζεται η Κυβέρνηση, ώστε να συνεχίσει τις προσπάθειες, για μετάβαση στην ψηφιακή πολιτική, με το Υφυπουργείο Καινοτομίας να ετοιμάζει μία πλατφόρμα, η οποία θα αφορά όλες τις υπηρεσίες, με στόχο να αντικαταστήσει την Αριάδνη. Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι διαδικασίες με τα επιδόματα, αφού άλλα δύο έχουν πλέον μπει στη λίστα με τα ψηφιοποιημένα.

Η εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στις διάφορες υπηρεσίες φαίνεται ότι δεν ικανοποιεί το αρμόδιο Υφυπουργείο, όσον αφορά στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, αφού θεωρεί ότι το γεγονός ότι για μία αίτηση πρέπει να μπει ο πολίτης σε διαφορετικά Υπουργεία, δεν είναι φιλική προς το κοινό. Αυτό αποδίδεται στην προσπάθεια που είχαν καταβάλει τα Υπουργεία, να διαμορφώσουν τις δικές τους ιστοσελίδες, ωστόσο δεν έγιναν ακολουθώντας ένα πρότυπο, με αποτέλεσμα το κάθε Υπουργείο να έχει διαφορετική προσέγγιση.

«Ο όλος σχεδιασμός των υπηρεσιών, θα είναι μέσα από μία κοινή πύλη, που θα λέγεται gov.cy και η οποία θα αντικαταστήσει, σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα την Αριάδνη. Με αυτό τον τρόπο όλοι οι πολίτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες πιο εύκολα, πιο εύχρηστα και με ένα μοναδικό κωδικό. Επίσης θα εφαρμόζεται η πολιτική του once only principle, δηλαδή αν για μία φορά, για μία αίτηση που έχει γίνει, χρειάστηκε ο πολίτης να γράψει το IBAN του, την επόμενη φορά θα εμφανίζεται αυτόματα. Την πρώτη φορά που βάλουν τα στοιχεία τους, θα αποθηκευτούν και δεν θα χρειάζονται να τα ξαναβάλουν, στην επόμενη συναλλαγή με το δημόσιο», εξήγησε στον REPORTER ο υφυπουργός Καινοτομίας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Κυριάκος Κόκκινος.

Στο μεταξύ, το Υφυπουργείο ακολουθεί μία διαφορετική προσέγγιση, ως προς των καθορισμό των υπηρεσιών που θα αφορούν τους πολίτες, αφού σχεδιάζονται με τον πολίτη για τον πολίτη, κάτι που προνοεί ότι υπάρχει η ενεργή συμμετοχή των πολιτών, στη διαμόρφωση των εκάστοτε υπηρεσιών.

«Αυτό σημαίνει ότι για όσες υπηρεσίες θα βγάζουμε από εδώ και στο εξής, έχουμε στήσει ένα μηχανισμό, ο οποίος όταν έρθει η ώρα για να σχεδιαστεί, θα έχουμε την άποψη του κοινού. Για παράδειγμα, έχουμε το επίδομα τοκετού. Εκεί θα φωνάξω κάποια άτομα που θα την χρησιμοποιήσουν αυτή την εφαρμογή, δηλαδή κοπέλες που θα γεννήσουν ή έχουν γεννήσει και θα τους πω πέστε μου πώς θέλετε να είναι το επίδομα τοκετού, εμείς το σκεφτόμαστε έτσι. Θα γίνεται ένας διάλογος με τον πολίτη για το σχεδιασμό. Αφού ακούσεις τον πολίτη, επανέρχεται και λαμβάνεις υπόψη στο σχεδιασμό τις εισηγήσεις και τις απόψεις των πολιτών. Όταν ολοκληρωθεί, πριν πάει παραγωγή, το δείχνουμε ξανά στον πολίτη και ενδεχομένως να υπάρξει μία αλλαγή και βελτίωση ή τροποποίηση, του τρόπου που λειτουργεί η εφαρμογή».

Ψηφιοποιούνται και άλλα επιδόματα

Παράλληλα, το Υφυπουργείο Καινοτομίας, σε συνεργασία με Υπουργείο Εργασίας, εργάζονται πυρετωδώς, ώστε να καταφέρουν να ψηφιοποιήσουν κι άλλα επιδόματα. Κι αυτό επειδή είχαν δεσμευτεί ότι μέχρι το 2022, οι αιτήσεις για όλα τα επιδόματα θα γίνονται διαδικτυακά.

«Ένα μεγάλο κεφάλαιο, που θα λυθεί στην ολότητά του, είναι η ταλαιπωρία των πολιτών, όσον αφορά στα επιδόματά του. Μέχρι σήμερα, όλα ήταν σε έντυπη μορφή. Κάναμε όλα τα επιδόματα που είχαν σχέση με τον κορωνοϊό, σε χρόνο ρεκόρ και ευτυχώς που τα κάναμε και ήταν όλα διαδικτυακά. Δώσαμε το επίδομα τέκνου στο οποίο υπήρχαν 65,000 δικαιούχοι, μόνο διαδικτυακά. Επίσης και για το επίδομα ασθενείας οι αιτήσεις γίνονται μόνο διαδικτυακά. Έχουν μείνει το επίδομα μητρότητας και τοκετού, το επίδομα ανεργίας που θα ανακοινωθεί εντός Ιουλίου, η σύνταξη χηρείας και το ΕΕΕ. Όταν τα κάνουμε όλα αυτά, θα έχει ψηφιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό η συναλλαγή του πολίτη με τα Υπουργεία».

Το μεγαλύτερο στοίχημα για την Κυβέρνηση φαίνεται να είναι το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, αφού για την καταβολή της αίτησης, οι πολίτες έπρεπε να συμπληρώσουν μία πολυσέλιδη αίτηση και σε αυτή να επισυνάψουν κι άλλα έγγραφα.

Πάντως, ο υφυπουργός παρουσιάζεται ικανοποιημένος με την μέχρι στιγμής εικόνα που παρουσιάζεται σε καίρια πόστα των Υπουργείων, αφού όπως υπέδειξε, τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν ψηφιοποιηθεί εκατοντάδες υπηρεσίες, οι οποίες έχουν να τεράστιο όφελος προς την ποιότητα ζωής και την ευκολία των πολιτών.  

«Για παράδειγμα, το επίδομα ασθενείας, που χρειαζόταν μήνες για να πληρωθεί, τώρα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά η συμπλήρωση του εντύπου. Έχουν ήδη επεξεργαστεί ηλεκτρονικά 65,000 αιτήσεις ηλεκτρονικά, μέσα σε τρεις μήνες. Πλέον δεν υπάρχουν ουρές στις κοινωνικές ασφαλίσεις, επειδή έχουν πληρωθεί ηλεκτρονικά 1,7 εκατομμύρια πληρωμές που γίνονταν στο ταμείο, ηλεκτρονικά».

Δειτε Επισης

Επισπεύδεται η εφαρμογή του σχεδίου Δημοτικών Αποβλήτων
Δεν προκύπτει αδίκημα για το λειτουργό ΥΠΑΝ που καταγγέλθηκε για σεξουαλική παρενόχληση
Ρίχνουν 128 εκατομμύρια σε υποδομές για την Υγεία-Ιδρύεται πρότυπο Παιδογκολογικό κέντρο
Αναμένει ολοκληρωμένη πρόταση για αξιολόγηση εκπαιδευτικών η ΟΕΛΜΕΚ
Στα σκαριά κίνητρα για προσέλκυση ΣΥΟΠ από Υπουργείο Άμυνας-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για «αγοραπωλησίες» ακινήτων στα κατεχόμενα-«Νέα εποχή στον τομέα»
Πραγματοποίησαν πορεία οι απεργοί του κλάδου σκυροδέματος-«Οι εργοδότες να τηρήσουν τα συμφωνηθέντα»
Παράδειγμα φιλοπατρίας 18χρονη από την Πάφο-Άφησε την Φαρμακευτική και εντάχθηκε στη Σχολή Ευελπίδων
Σοβαρά περιστατικά σε Δημοτικά-Ένας μαθητής έφυγε μόνος του, άλλος χτύπησε δασκάλους
Αναβολές θεραπειών λόγω της απεργίας των γιατρών-«Αδιανόητο να χρησιμοποιείται η υγεία ως εργαλείο πίεσης»