Κενά βάζουν φρένο στην απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία-Στο... αθόρυβο το νομοσχέδιο μέχρι νεοτέρας

Απροβίβαστο έβαλε η Βουλή στο νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με την απαγόρευση της χρήσης τω κινητών τηλεφώνων στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς τα κενά και οι παραλήψεις που διαπιστώθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης, δημιούργησαν την εικόνα πως δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να γεφυρωθούν οι διαφορές και να βρεθεί τρόπος για εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο, ο οποίος είναι και ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης ήταν εμφανείς οι διαφορετικές απόψεις που επικρατούσαν και μέχρι το τέλος, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν τρία στρατόπεδα. Στο ένα στρατόπεδο είναι όσοι τάχθηκαν υπέρ της εν λόγω πρότασης του Υπουργείου Παιδείας, καθώς θεωρούν ότι η κατάσταση με τη χρήση των κινητών εντός των σχολικών μονάδων είχε φτάσει στο απροχώρητο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διαρκώς προβλήματα και οι μαθητές να μην παρακολουθούν τα μαθήματά τους, στο δεύτερο στρατόπεδο είναι όσοι εξέφρασαν προβληματισμό καθώς δεν πείστηκαν για τον τρόπο εφαρμογής της πρότασης και στο τρίτο στρατόπεδο είναι όσοι τάχθηκαν ανοιχτά εναντίον, τονίζοντας πως μία τέτοια πρόταση είναι κατά των δικαιωμάτων των μαθητών.

Παρά το γεγονός ότι μία τέτοια πρόνοια έχει ήδη ψηφιστεί για τα Δημοτικά Σχολεία, είναι κοινή παραδοχή ότι όσον αφορά στα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές θα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί, δεδομένου ότι λόγω της ηλικίας των μαθητών, τα κινητά έχουν γίνει η προέκταση του χεριού τους. Ένα ανησυχητικό παραδεχτό γεγονός, αφού πρόκειται για έφηβους στην ανάπτυξη και τη διαμόρφωση απόψεων και στάσεων για διάφορα ζητήματα και τα όσα καθημερινά βρίσκουν στο διαδίκτυο, συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους. Αυτός είναι, όπως ακούστηκε ενώπιον της Βουλής και ένας από τους λόγους που πρέπει να προχωρήσει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα παιδιά να είναι περισσότερο ανοιχτά στο να μάθουν νέα πράγματα στο σχολείο.

Την ίδια ώρα, ανησυχητικές είναι και οι αναφορές περί απομόνωσης και αποξένωσης κάποιων παιδιών, που έχουν ως μοναδικούς φίλους τα κινητά τους τηλέφωνα σε μία μονάδα με χιλιάδες μαθητές. Ο λόγος είναι είτε επειδή οι ίδιοι το επιλέγουν, είτε επειδή το επιλέγουν οι συμμαθητές τους και είναι επίσης ένας από τους παράγοντες που το Υπουργείο θέλει να προχωρήσει την πρόταση, για να αναπτυχθεί η κοινωνικοποίηση των μαθητών και να είναι περισσότερο ανοιχτοί μεταξύ τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Μαθητές κατέστρεψαν αίθουσα για να βγάλουν βίντεο»-Διίστανται οι απόψεις για τα κινητά στα σχολεία

Από την άλλη, το γεγονός ότι ζητείται η πλήρης απαγόρευση της χρήσης των κινητών στα σχολεία, έχει επιφέρει και έντονες αντιδράσεις, τόσο από πλευράς μαθητών, όσο και από μερίδα βουλευτών, που θεωρούν ότι είναι αποστέρηση δικαιωμάτων των μαθητών, ενώ είναι και ένα ημίμετρο για αντιμετώπιση του ζητήματος. Μάλιστα, θεωρείται ότι αντί να λαμβάνονται αποφάσεις για απαγόρευση των κινητών, θα έπρεπε να ψάξουν τρόπους για ενσωμάτωσή τους στο μάθημα, αφού είναι κάτι που έπρεπε να το μελετούν υπό το πρίσμα της συνεχιζόμενης τεχνολογικής ανάπτυξης. Πάντως, πρόθεση του Υπουργείου, όπως έχει γνωστοποιηθεί, είναι να επιτρέπεται η χρήση tablet και έξυπνων συσκευών στη διάρκεια των μαθημάτων, κάτι που αναιρεί εν μέρει την άποψη αυτή, αφού δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται αποκλειστικά το κινητό τηλέφωνο.

Παρά το ότι η εν λόγω πρόταση έχει κερδίσει κάποιο έδαφος, τα κενά που εντοπίστηκαν ήταν και αυτά που έβαλαν φρένο στη λήψη οποιασδήποτε απόφασης πριν το Σεπτέμβριο, κάτι που σημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει χάσει το στοίχημα που έθεσε, για να εφαρμόσει τους νέους κανονισμούς με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τα κενά άπτονται σημαντικών ζητημάτων, όπως έχει να κάνει με την εφαρμογή της πρότασης, καθώς και της ποινής που θα επιβάλλονται στους μαθητές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τελειόφοιτος παρακάθισε στις Τελικές και είχε το κινητό στο πόδι-Κόπηκε από τη Διεύθυνση

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, το Υπουργείο Παιδείας δεν ξεκαθάρισε κατά πόσο τα κινητά που θα μεταφέρονται στα σχολεία θα είναι στην τσάντα των μαθητών, αν θα συλλέγονται με την είσοδο στις μονάδες και θα παραδίδονται στο τέλος κάθε σχολικής μέρας και θα κρατούνται στη γραμματεία του σχολείου ή αν θα τοποθετηθούν θυρίδες, όπου θα τοποθετούνται οι συσκευές και θα κλειδώνονται, ώστε να τις πάρουν οι μαθητές στο τέλος της ημέρας.

Αυτό ήταν και ένας από τους λόγους που κάποιοι φορείς εξέφρασαν την άποψη ότι δεν είναι εφικτή η εφαρμογή της πρότασης, καθώς αν τα κινητά μένουν στις τσάντες των μαθητών, θα είναι πιθανό να υπάρξουν περιπτώσεις που θα παραβιάσουν τους κανονισμούς και θα είναι και δύσκολο να ελέγχονται καθημερινά χιλιάδες μαθητές ότι δεν χρησιμοποιούν κινητά στους χώρους των σχολείων.

Πέραν τούτου, ένας άλλος λόγος που προκάλεσε αντιδράσεις είναι και το γεγονός ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε αναφορά για επιβολή ποινών στους παραβάτες. Συγκεκριμένα, στους κανονισμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, οι καθηγητές μπορούν να επιβάλουν ποινή σε περίπτωση που πιάσουν ένα μαθητή να χρησιμοποιεί κινητό την ώρα του μαθήματος, την ώρα που γίνεται μία εκδήλωση ή δραστηριότητα, αλλά όχι την ώρα του διαλείμματος. Αν αυτό το κενό είχε καλυφθεί, τότε ενδεχομένως να υπήρχε διαφορετική κατάληξη στη συζήτηση και το Υπουργείο να κέρδιζε το στοίχημα του χρόνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αποφάσισε την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων σε Γυμνάσια και Λύκεια το Υπουργικό

Δειτε Επισης

Χειροπέδες σε 57χρονο-Οδηγούσε μεθυσμένος και συγκρούστηκε μετωπικά με περιπολικό στη Λεμεσό
Απειλές Τραμπ και για τη διώρυγα του Παναμά–Αν πέσει σε «λάθος χέρια» θα πάρουμε τον έλεγχο
Η Τουρκία προειδοποιεί τη Συρία-Θα κάνουμε ότι χρειαστεί στο θέμα των κουρδικών πολιτοφυλακών
Καζάνι που βράζει η Γερμανία μετά την φονική επίθεση στο Μαγδεμβούργο
Συννεφιασμένος με ανέμους ο καιρός-Η πρόγνωση για την ημέρα των Χριστουγέννων
Στο Νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση ένα πρόσωπο μετά από πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένη οικία στη Λευκωσία
«Παιδιά κραύγαζαν, φώναζαν τη μαμά τους»-Συγκλονίζουν νέες μαρτυρίες μετά την επίθεση στο Μαγδεμβούργο
Πρωτοφανές περιστατικό-Αμερικανικό F-18 καταρρίφθηκε από φίλια πυρά στην Ερυθρά Θάλασσα
Στόχος του ΟΑΥ η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών-Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση των καταχρήσεων και η ενδυνάμωση του ΓεΣΥ
Χωρίς σύστημα καταγραφής κεραυνών η Κύπρος-Προσπάθειες απόκτησης από τη Μετεωρολογική Υπηρεσία