Αλαλούμ με τα αδέσποτα σκούτερ-Λήφθηκαν αποφάσεις, αλλά συνεχίζουν να παρεμποδίζουν ΑμεΑ

Δυσφορία και αγανάκτηση επικρατεί ανάμεσα στους πολίτες και ιδιαίτερα σε άτομα ΑμεΑ, η στάθμευση και η διακίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ σε πεζοδρόμια, που έχουν ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της διακίνησης των πεζών, ενώ παράλληλα, προβληματισμό και αρκετά ερωτήματα εγείρει το γεγονός ότι ενώ λήφθηκαν αποφάσεις προς συγκεκριμένη κατεύθυνση πριν από σχεδόν δυο μήνες, το πρόβλημα όπως φαίνεται, συνεχίζει να υφίσταται.

Σημειώνεται, ότι μετά τις καταγγελίες που προέβη η Οργάνωση Παραπληγικών Κύπρου για την ανεξέλεγκτη χρήση των συσκευών προσωπικής κινητικότητας και για την κατάχρηση των πεζοδρομίων, ο Δήμος Λευκωσίας προχώρησε στη λήψη μέτρων, για την επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούνται και μεταξύ άλλων και της εγκατάλειψης των ηλεκτρικών σκούτερ σε δημόσια σημεία.

Ανάμεσα στις αποφάσεις, ήταν ότι σε περίπτωση που εντοπιστεί από τις δημοτικές αρχές εγκαταλελειμμένο σκούτερ σε δημόσιο χώρο, οι Δήμοι θα προχωρούν στην έκδοση και επιβολή προστίμου, ενώ σε περίπτωση που εντοπιστεί από τις δημοτικές αρχές ηλεκτρικό σκούτερ το οποίο δεν φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό θα κατάσχεται από τις δημοτικές υπηρεσίες και η αποδέσμευση του θα συνεπάγεται με πληρωμή προστίμου.

Κάτι που όπως καταγγέλλει η Οργάνωση Παραπληγικών Κύπρου, μετά από σχεδόν δυο μήνες δεν φαίνεται να συμβαίνει, μιας και αντικρύζει με ιδιαίτερη ανησυχία αριθμό σκούτερ παραμελημένα σε διάφορα σημεία, όπου παρεμποδίζεται η ομαλή διακίνηση των ΑμεΑ.

Σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου, Δημήτρης Λαμπριανίδης, ανέφερε ότι, «δυστυχώς το πρόβλημα δεν έχει επιλυθεί και έχουμε φωτογραφίες από διάφορα σημεία όπου εταιρείες τοποθετούν τα σκούτερ σε πεζοδρόμια και εμποδίζουν τους πεζούς και ΑμεΑ. Επίσης, ο Δήμος Λευκωσίας, είχε αποφασίσει όπως τα σκούτερ να διαθέτουν μοναδικό σειριακό αριθμό, ώστε να υπάρχει έλεγχος ότι οι εταιρίες διαθέτουν για κυκλοφορία αποκλειστικά τον αριθμό των σκούτερ που ορίζει η συμφωνία αδειοδότησής τους, ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει, είναι εάν διαθέτουν όλα τα σκούτερ σήμερα αυτό τον αριθμό, για να μπορούν να τους εκδίδουν εξώδικο».

Σχεδόν καθημερινώς, όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΠΑΚ, «βλέπουμε σκούτερ παρατημένα και τοποθετημένα σε σημεία που εμποδίζουν πεζούς και αυτό που αναμένουμε είναι να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η κατάσταση». Εάν υπάρχουν κάποιες σκέψεις για νέες εισηγήσεις, ο κ. Λαμπριανίδης απάντησε ότι, «δεν έχουμε πάρει κάποια νέα απόφαση και βρισκόμαστε στο περίμενε για να δούμε πώς θα εξελιχθεί και τότε θα δράσουμε αναλόγως. Είναι ένα πρόβλημα το οποίο συντηρείται, επειδή δυστυχώς, στη χώρα μας δεν υπάρχουν αυστηρές ποινές και αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας για παραβάσεις που αφορούν γενικώς τα πεζοδρόμια».

Το θέμα κατάληψης πεζοδρομίων είναι πολύ σημαντικό για τα άτομα ΑμεΑ, με τον κ. Λαμπριανίδη να αναφέρει ότι, «εκτός από τα σκούτερ, είναι και τα διάφορα αυτοκίνητα που συνεχίζουμε να βρίσκουμε και να βλέπουμε πάνω στα πεζοδρόμια. Ο μέσος Κύπριος, νιώθει και νομίζει ότι το πεζοδρόμιο είναι προέκταση του σπιτιού του, είτε του μαγαζιού του και θεωρεί ότι μπορεί να το χρησιμοποιεί όπως θέλει».

Πώς απαντά η εταιρεία που διαχειρίζεται τα σκούτερ

Την ίδια ώρα, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα σκούτερ που κυκλοφορούν στη Λευκωσία, αναφέρει ότι έχουν υποδειχθεί ήδη οι διαδρομές από τον Δήμο, υπογραμμίζοντας ότι έχουν ήδη συμμορφωθεί με τη νομοθεσία.

Μιλώντας στον REPORTER o μάνατζερ εταιρείας σκούτερ στην Κύπρο, Γρηγόριος Κονονένκο, δήλωσε ότι, «ο Δήμος Λευκωσίας έχει επικοινωνήσει με την εταιρεία μας δίνοντας κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες και έτσι προσαρμοζόμαστε αναλόγως με τα εν λόγω μέτρα. Έχουν υποδειχθεί από το Δημαρχείο επίσης οι τοποθεσίες οι οποίες μπορούμε να παρκάρουμε τόσο εμείς, όσο και οι πελάτες μας τα σκούτερ και από πού μπορούν να τα πάρουν. Επίσης, έχουν υποδειχθεί και οι διαδρομές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιούνται τα σκούτερ, που είναι οι λωρίδες των ποδηλάτων και σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι τα 30 χιλιόμετρα».

Σημειώνεται ότι οι χώροι στάθμευσης των σκούτερ, είναι σε ποδηλατόδρομους και σε κοντινά σημεία ή ακόμη και σε πεζοδρόμια τα οποία είναι πλατιά και δεν εμποδίζουν τους πεζούς. Όπως ανέφερε ο κ. Κονονένκο, «εάν υπάρχει ποδηλατόδρομος δίπλα από τα πεζοδρόμια, τότε υπάρχουν και σταθμευμένα σκούτερ σε πεζοδρόμια, αλλά είναι σε καθορισμένο σημείο που δεν εμποδίζουν πεζούς, ούτε κάποιο άτομο που βρίσκεται σε αναπηρικό καροτσάκι».

Ταυτόχρονα, αυτό που έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, είναι ότι έχουν αφαιρεθεί τα κράνη από τα σκούτερ, με τον μάνατζερ της εταιρείας να εξηγεί πως, «ως εταιρείες τα έχουμε αφαιρέσει από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάποια νομοθετική απαίτηση για να διαθέτουν οι εταιρείες τα κράνη, καθώς η νομοθεσία ορίζει ότι ο χειριστής οφείλει να φοράει κράνος, αλλά δεν οφείλει η εταιρεία να το παρέχει. Γενικώς όμως, αυτό που βλέπουμε είναι ότι τα χρησιμοποιούν οι Κύπριοι για τις διακινήσεις τους και δείχνουν ότι έχουν εγκλιματιστεί με τα συγκεκριμένα μέσα διακίνησης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μπλοκάρουν τους ΑμεΑ τα σκούτερ στα πεζοδρόμια-Εξετάζεται η επιβολή εξωδίκου και η κατάσχεση τους

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»