Μπλοκάρουν τους ΑμεΑ τα σκούτερ στα πεζοδρόμια-Εξετάζεται η επιβολή εξωδίκου και η κατάσχεση τους

Δυσφορία και απογοήτευση προκαλεί τους τελευταίους μήνες σε ΑμεΑ που κινούνται με τροχοκάθισμα η κατάληψη πεζοδρομίων από ηλεκτρικά πατίνια ενοικιάσεως, πρόβλημα το οποίο αναγνωρίζει η Ένωση Δήμων, η οποία άρχισε να μελετά το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων ή ακόμη και κατάσχεσης των σκούτερ που αφήνονται σε πεζοδρόμια και παρεμποδίζουν την ομαλή διακίνηση των πεζών.

Σε επιστολή της προς τους αρμόδιους φορείς, η Οργάνωση Παραπληγικών Κύπρου καλεί όπως ληφθούν άμεσα μέτρα, καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «το τελευταίο διάστημα διαπιστώθηκε ότι όπου δόθηκαν άδειες σε εταιρείες ενοικιάσεων ηλεκτρικών πατινιών να δραστηριοποιηθούν, αυτά τοποθετούνται και από τις εταιρείες και από τους χρήστες πάνω στα πεζοδρόμια. Αυτό, δημιουργεί εμπόδιο και κίνδυνο στη διακίνηση πεζών και αναπήρων και συχνά το πεζοδρόμιο είναι απροσπέλαστο για άτομα σε τροχοκάθισμα ή άτομα που σπρώχνουν καροτσάκι με βρέφος».

Την ώρα που απαγορεύεται η χρήση των συσκευών προσωπικής κινητικότητας σε πεζοδρόμια, εντούτοις, τα πατίνια προσφέρονται για χρήση στα πεζοδρόμια, αφού δεν υπάρχουν άλλα διαθέσιμα σημεία που μπορούν να τα τοποθετήσουν. Όπως σημειώνει στην επιστολή της η ΟΠΑΚ, «αυτό από μόνο του δημιουργεί κουλτούρα κατάχρησης του πεζοδρομίου. Θα πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα ούτως ώστε οι εταιρείες, αν συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται, να έχουν ευθύνη να διασφαλίζουν ότι τα πατίνια τους δεν γίνονται εμπόδια στη διακίνηση πεζών και αναπήρων σε αυτά».

Παρόμοιο πρόβλημα, η Οργάνωση εντόπισε σε πολύ μικρότερο βαθμό και στα ενοικιαζόμενα ποδήλατα, με τις παρακάτω φωτογραφίες να δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος:

417100929_769113595261885_2614558310049990366_n

Σε κοινή συνισταμένη στα όσα καταγγέλλει η ΟΠΑΚ, βρίσκεται ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων, Ανδρέας Βύρας, ο οποίος παραδέχεται το πρόβλημα, διαμηνύοντας την ίδια ώρα ότι μελετιούνται τρόποι για επίλυση του ζητήματος.

Όπως ανέφερε στον REPORTER, o κ. Βύρας, «όντως, είναι προβληματική η κατάσταση με τα σκούτερ σήμερα. Παρά το γεγονός ότι δημιουργήθηκε μια νομοθεσία που επιτρέπει να κυκλοφορούν οι συσκευές προσωπικής κινητικότητας σε ποδηλατόδρομους και σε χώρους που ορίζει ο Δήμος, δυστυχώς, βλέπουμε μια ανεξέλεγκτη εικόνα με τη στάθμευσή τους σε διάφορα πεζοδρόμια».

Ιδιαίτερο πρόβλημα, πρόσθεσε ο κ. Βύρας, «είναι το γεγονός ότι κάποιος χρήστης του σκούτερ, μπορεί να παραλάβει από ένα σημείο τη συσκευή και μετά αφού φθάσει στον προορισμό του, να το αφήνει όπου φθάσει και να φεύγει».

Πάντως, ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο, όταν ο Δήμος εντοπίζει σκούτερ να είναι σταθμευμένα σε απαγορευμένους χώρους, τότε θα τα κατάσχει. «Θα μελετήσουμε με τον νομικό μας σύμβουλο τις επόμενες μας κινήσεις και θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο, εάν οποιαδήποτε σκούτερ εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία, θα τα κατάσχει ο Δήμος. Θα χρειαστεί λίγο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να μελετηθεί και από την Ένωση Δήμων και να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις».

Εάν μπορούν να εκδίδονται και εξώδικα σε όσους παραβιάζουν τη Νομοθεσία, ο κ. Βύρας, είπε ότι, «είναι κάτι που θα μελετηθεί νομοθετικά η έκδοση εξωδίκων. Εάν υπάρχει όμως αυτό το δικαίωμα, σε ποιόν πρέπει να εκδίδεται το εξώδικο; Στον ίδιο τον χειριστή που το χρησιμοποίησε για μερικά λεπτά, ή στην ίδια την εταιρεία; Υπάρχουν αρκετές δικλείδες που πρέπει να εξεταστούν, έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα. Πρέπει να δούμε εάν μας καλύπτει η Νομοθεσία, αλλά ακόμη και να μην μας καλύπτει, θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο για τη διαφοροποίηση του νόμου».

Πώς απαντά η εταιρεία

Την ίδια ώρα, η εταιρεία που διαχειρίζεται μεγάλη μερίδα σκούτερ στην Κύπρο, υποστηρίζει ότι οι συσκευές προσωπικής κινητικότητας ελέγχονται από τους ίδιους καθημερινώς, ούτως ώστε να είναι σε σημεία που δεν παρεμποδίζουν τη διακίνηση των πολιτών.

Μιλώντας στον REPORTER, o μάνατζερ εταιρείας σκούτερ στην Κύπρο, Γρηγόριος Κονονένκο ανέφερε ότι, «από τη δική μας πλευρά, έχουμε μεριμνήσει έτσι ώστε τα σκούτερ εάν βρίσκονται σε πεζοδρόμιο να υπάρχει ο απαραίτητος χώρος, ούτε ώστε να μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος που βρίσκεται σε καροτσάκι ή μια μητέρα η οποία σπρώχνει ένα καρότσι με το παιδί της. Είναι κάτι που επιβλέπουμε καθημερινά με το προσωπικό μας στους δρόμους, ούτως ώστε να είναι σωστά ταξινομημένα τα σκούτερ και να μην εμποδίζουν την ομαλή διέλευση πεζών».

Εάν υπάρχει πιθανότητα εξεύρεσης ειδικών χώρων για να σταθμεύουν τα σκούτερ παρά στα πεζοδρόμια, ο κ. Κονονένκο, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα. «Δεν είναι τόσο απλή η απάντηση δυστυχώς καθώς εμείς από την πλευρά μας, οφείλουμε να καλύψουμε τις ανάγκες του κόσμου. Δηλαδή, εκεί που βλέπουμε ότι υπάρχει ανάγκη και ζήτηση, αντίστοιχα προσθέτουμε περισσότερα σκούτερ. Στην προκειμένη περίπτωση, θέλουμε να κάνουμε ότι είναι δυνατό έτσι ώστε να μην ενοχλούμε τους ανθρώπους που θέλουν να περάσουν από ένα σημείο».

Αυτό που επεσήμανε ο μάνατζερ της εταιρείας, είναι ότι, «οι φωλιές που επιλέγουμε για να τοποθετήσουμε τα σκούτερ, βεβαιωνόμαστε ότι δεν ενοχλούν τους πεζούς», για να προσθέσει ότι, «στη Λευκωσία σήμερα διακινούνται 330 περίπου σκούτερ. Σύντομα πρόκειται να επεκταθούμε και σε άλλες επαρχίες, ενώ θα βρίσκονται στη διάθεση του κοινού πιο εξελιγμένα σκούτερ, με περισσότερες λειτουργίες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνολικά 350 σκούτερ στους δρόμους της Λευκωσίας-Ο τρόπος χρήσης και το κόστος τους

Δειτε Επισης

Ο Σύνδεσμος Προστασίας Ψυχικής Υγείας συμφωνεί με Μανιφέστο Mental Health Europe ενόψει Ευρωεκλογών
Τι θέλουν οι φιλοπαλαιστίνιοι φοιτητές που διαδηλώνουν στα αμερικανικά πανεπιστήμια
Βοήθεια σε ευάλωτες ομάδες προσφέρουν Εκκλησία, δήμοι και οργανώσεις ενόψει Πάσχα
Εγκρίθηκαν 14 αιτήσεις για υπηκοότητα σε παιδιά μεικτών γάμων
Στάθηκε στη σύναξη για φαγητό μετά την ενέδρα στο «Δημητρούι» το Εφετείο-Το σκεπτικό της απόφασης
Αποπληρωμή των υποχρεώσεων Δήμων & Κοινοτήτων στο ΤΑΥ, ζητεί ο Δήμος Παραλιμνίου
Νεκρός 79χρονος Ελληνοκύπριος στο τροχαίο που σημειώθηκε στα κατεχόμενα
Κατασχέθηκαν 800 περίπου κιλά κρέας κατόπιν ελέγχων από Κτηνιατρικές Υπηρεσίες
Σοβαρό τροχαίο στα κατεχόμενα-Ελληνοκύπριοι συγκρούστηκαν με τουριστικό λεωφορείο
Πώς θα κατανεμηθεί η ευρωπαϊκή βοήθεια στον Λίβανο-Στη διαχείριση του συριακού το μεγαλύτερο μέρος