Η νομοθεσία υπάρχει για τη χρήση σκούτερ, αλλά υπολείπονται οι υποδομές-«Έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής»

Συνεχίζονται τα προβλήματα με τη διακίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ, προκαλώντας ανησυχία και προβληματισμό στους Δήμους, που είναι οι αρμόδιες αρχές για την αδειοδότηση τους. Ήδη, ο Δήμος Πάφου έλαβε τη απόφαση για απαγόρευση διακίνησης των εν λόγω δίκυκλων σε δημόσιους δρόμους, ενώ φαίνεται πως η νομοθεσία που ψηφίστηκε από τη Βουλή δεν εφαρμόζεται στην ολότητα της, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων υποδομών.

Ο Δήμος Πάφου, έλαβε την απόφαση για απαγόρευση, θέλοντας να συμβάλει στην προστασία της οδικής ασφάλειας, με αρμόδια πηγή που μίλησε στον REPORTER, να αναφέρει πως η Πάφος, επί της ουσίας εφαρμόζει τη νομοθεσία, ενώ θέλησε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται για ολική απαγόρευση, αλλά η διακίνηση τους θα γίνεται αυστηρά μόνο σε ποδηλατοδρόμους και ποδηλατολωρίδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κενά στη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια σε περίπτωση ατυχήματος-«Προέχουν τα ζητήματα ασφαλείας»

Το ζήτημα με την διακίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ δεν είναι καινούργιο, αντιθέτως απασχολεί εδώ και πολύ καιρό, με τις αρμόδιες αρχές να καλούνται να βρουν λύσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι Δήμοι, έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους τους, κυρίως όσον αφορά τα πατίνια που αφήνονται δεξιά και αριστερά μετά την χρήση τους. Για τον καλύτερο συντονισμό, λειτουργοί των Δήμων και της διαχειρίστριας εταιρείας, βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας, ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα με τα πεταμένα πατίνια, κυρίως σε πεζοδρόμια, τα οποία εμποδίζουν τη διακίνηση πεζών αλλά και ανθρώπων που βρίσκονται σε τροχοκάθισμα.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδέσμου Παραπληγικών Κύπρου, Δημήτρης Λαμπριανίδης, παρατηρείται μικρή βελτίωση, ωστόσο όπως είπε, το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς άνθρωποι με αναπηρία συναντούν στον δρόμο τους πεταμένα σκούτερ, εμποδίζοντας πολλές φορές την διακίνηση τους.

Ο κ. Λαμπριανίδης, εξέφρασε παράλληλα ανησυχία για την έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής για την μικροκινητικότητα, καθώς όπως εξήγησε, «όταν αυτοί που χρησιμοποιούν τα σκούτερ τα εγκαταλείπουν, είναι πρόβλημα, όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη σημασία που έχουν για εύκολη και φθηνή διακίνηση για αρκετό κόσμο, κυρίως στα κέντρα των πόλεων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεπέρασαν τις 2.000 τα πρόστιμα σε χρήστες σκούτερ-Οι μισοί οδηγούν σε μη επιτρεπόμενους χώρους

Κληθείς να σχολιάσει την υφιστάμενη νομοθεσία, ο Πρόεδρος της ΟΠΑΚ, σημείωσε πως ακόμη είμαστε πίσω, τονίζοντας ότι η νομοθεσία δεν τηρείται, όμως όπως είπε, «το Κράτος θα πρέπει να δώσει χώρο σε αυτούς τους τρόπους διακίνησης, κάτι όμως που δεν μπορεί να γίνει με ασφάλεια λόγω της έλλειψης ολοκληρωμένων ποδηλατόδρωμων και ποδηλατολωρίδων, ενώ και τα άτομα με αναπηρία συχνά αναγκάζονται να διακινηθούν με το τροχοκάθισμα τους στον δρόμο λόγω αυτών των ελλείψεων».

Παρά το γεγονός ότι έγιναν σημαντικά βήματα προόδου, όσον αφορά τη δημιουργία δρόμων και υποδομών για ποδήλατα, σκούτερ, αλλά και τη διακίνηση των ανθρώπων με αναπηρία, εντούτοις υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης, σε μια περίοδο που όλο και περισσότεροι πολίτες επιλέγουν να διακινούνται στις πόλεις, είτε με ηλεκτρικά σκούτερ, είτε με ποδήλατα.

Σύμφωνα με την ανασκόπηση του Υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύτηκε το 2023, ανά το Παγκύπριο, υπάρχουν 186χιλιόμετα ποδηλατοδρόμων και σχεδιάζεται η δημιουργία και άλλων ποδηλατοδρόμων που θα καλύπτουν περίπου άλλα 55χιλιόμετρα.

podilatodromoi1

Πάντως όσον αφορά τη νομοθεσία που διέπει την χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, υπενθυμίζεται πως, αυτή προνοεί πρόστιμα ως και 85 ευρώ για όσους δεν τηρούν τις πρόνοιές της. Μεταξύ άλλων, στο νόμο καταγράφεται η υποχρέωση των χρηστών να φέρουν προστατευτικό κράνος. H διακίνηση τέτοιων συσκευών μπορεί να γίνεται μόνο σε δρόμο με ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χιλιόμετρα, σε ποδηλατόδροµο, σε ποδηλατολωρίδα ή σε προέκταση ποδηλατοδρομου η οποία φέρει ειδικό σήμα. Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε πλατείες ή σε πεζόδρομους (με εξαίρεση αν καθορίζεται διαφορετικά από τον οικείο δήμο ή κοινότητα). Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δικαίωμα χρήσης e-scooters έχουν μόνο άτομα ηλικίας άνω των 14 ετών.

Δειτε Επισης

Ενίσχυση για αντιμετώπιση προβλημάτων αρδευτικών τμημάτων ενέκρινε το Υπουργικό
Έγκριση από Υπουργικό χορηγίας για δύο σχολικά μουσεία εντός ιστορικών σχολείων
Η Τζόζη Χριστοδούλου αρμόδια παρακολούθησης των διατάξεων για καταπολέμηση του σεξισμού
Ικανοποίηση Επιτροπής Προσφύγων για αναθεώρηση κριτηρίων στα στεγαστικά σχέδια της μέριμνας
Διεύρυνση πρόσβασης φοιτητών και προσέλκυση επαγγελματιών από εξωτερικό αποφάσισε το Υπουργικό
«Καμία αποκοπή, το μέλλον μας δεν διαπραγματεύεται»-Οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν για την χορηγία (pics)
Απορρίπτει κατηγορηματικά τα περί υποστελέχωσης της μονάδας αιμοκάθαρσης στην Πάφο ο ΟΚΥπΥ
Στα σκαριά νομοσχέδιο για την ανακουφιστική φροντίδα-Επισκέφτηκε το Μακάρειο ο Δαμιανός
Αναθεώρηση σχεδίου start-up visa ενέκρινε το Υπουργικό
Με βάση τα νέα κριτήρια εξετάζονται οι εκκρεμούσες αιτήσεις στην Υπηρεσία Μέριμνας