Απαντά στις επικρίσεις για συνοδούς σε παιδιά ΑμεΑ το ΥΠΑΝ-«Η παροχή βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια»

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν υπάρχει πρόνοια για παραχώρηση «αποκλειστικού» σχολικού βοηθού/συνοδού και ως εκ τούτου, λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) σε ανακοίνωσή του.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως αποτελεί πρωταρχική μέριμνα του ΥΠΑΝ και των καθ’ ύλην αρμόδιων Επαρχιακών Επιτροπών και της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η ικανοποίηση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε παιδιού που ενδέχεται να χρήζει εύλογων προσαρμογών. Οι όποιες αποφάσεις των Επιτροπών λαμβάνονται στη βάση τεκμηριωμένων αξιολογήσεων που πραγματοποιούνται από ομάδα ειδικών, προστίθεται.

Περαιτέρω αναφέρεται πως η στήριξη/παροχή βοηθητικού προσωπικού (σχολικών βοηθών/συνοδών) βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία έχουν εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τα οποία οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί στηρίζουν παιδιά που δεν αυτομεριμνούνται και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και επικοινωνίας.

"Οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί δεν ασκούν εκπαιδευτικά καθήκοντα και δύνανται να εξυπηρετούν τις ανάγκες ενός ή περισσότερων παιδιών. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν υπάρχει πρόνοια για παραχώρηση «αποκλειστικού» σχολικού βοηθού/συνοδού και ως εκ τούτου, λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό", προστίθεται.

Το ΥΠΑΝ, αναφέρει πως μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθεί και τις αποφάσεις που λαμβάνει, στηρίζει καθημερινά χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες. Νοείται ότι η επίλυση κάθε προβλήματος γίνεται στη βάση τεκμηριωμένων δεδομένων και δεν εξαρτάται από οποιεσδήποτε παρεμβάσεις, προσθέτει.

Το Υπουργείο σημειώνει περαιτέρω πως αντιλαμβάνεται ότι στην όλη διαδικασία υπάρχουν προβλήματα και προκλήσεις. Ως εκ τούτου, έχει ήδη εξαγγείλει διάλογο εφ’ όλης της ύλης για τη βελτίωση της Ειδικής-Ενιαίας Εκπαίδευσης.

Καταληκτικά, επισημαίνεται ότι αναφορές που δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις, δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που πιθανόν να προκύψουν για κάθε παιδί και για κάθε σχολική μονάδα, ξεχωριστά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Υπό εξέταση για τα περιστατικά βίας και τους συνοδούς στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας

Δειτε Επισης

Ύψιστη προτεραιότητα για την Υπ. Παιδείας η ανάπτυξη παιδιών-«Επιδιώκουμε ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς εμπόδια»
Καλοκαιρινό το σκηνικό του καιρού την Κυριακή-Επιστρέφει το φθινόπωρο από Δευτέρας
Φωνές από ΠΑΣΥΔΥ για τη Μονάδα Εξαρτημένων Ατόμων-«Με τι προσωπικό θα ανοίξει η μονάδα;»
Ξεσπά η κόρη της 87χρονης που κινδυνεύει με έξωση-«Δεν μπορεί να το πληρώσαμε και να θέλουν να μας βγάλουν έξω»
Άνοιξε τις πύλες της η 63η Γιορτή του Κρασιού της Λεμεσού
Στο επίκεντρο η αγροτική οικογένεια της Κύπρου-«Στόχος η νέα δυναμική για πρόοδο και ευημερία»
Αίθριος ο καιρός-Στους 37 βαθμούς η θερμοκρασία
Λειτουργεί εντός Οκτωβρίου το σχολείο για παραβατικούς μαθητές-Δεν πτοείται από τις φωνές το ΥΠΑΝ
Σε 24ωρη κατεβαίνουν οι εργαζόμενοι της εταιρείας «Larnaca Public Transport»
Ρίφθηκαν στα σκουπίδια 294 κιλά φαγητού ανά πολίτη το 2022-Τραγική πρωτιά στην Ε.Ε. για την Κύπρο