Υπό εξέταση για τα περιστατικά βίας και τους συνοδούς στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας

Στη θέση του εξεταζόμενου μπαίνει το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στο θέμα των περιστατικών βίας εντός των σχολικών μονάδων, ειδικά μετά και τα τελευταία γεγονότα που είδαν το φως της δημοσιότητας, με τον άγριο καυγά ανάμεσα σε τρεις μαθήτριες. Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας καλείται να δώσει απαντήσεις αναφορικά με το θέμα των σχολικών συνοδών.

Τα αυξανόμενα περιστατικά βίας, που σημειώθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά στα σχολεία, ενώ όπως φαίνεται συνεχίζονται και αυτή τη χρόνια, έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό και ανησυχία, σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και αυτό επειδή φαίνεται ότι έχει εδραιωθεί το μήνυμα στους μαθητές ότι η λύση στα προβλήματά τους είναι η βία. Εκτός του γεγονότος ότι αρκετοί εμπλέκονται σε βίαιες καταστάσεις, με μαλλιοτραβήγματα, ξυλοδαρμούς και βρισιές, οι υπόλοιποι μαθητές παρακολουθούν είτε με απάθεια, είτε χαμογελώντας και παροτρύνοντάς τους να συνεχίσουν.

Αυτά τα φαινόμενα έχουν αρκετές φορές προκαλέσει σωρεία ερωτημάτων, όπως τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί την ώρα που στις αυλές των σχολείων γίνεται ο κακός χαμός ή για ποιο λόγο συνεχίζονται να παρατηρούνται αυτά τα περιστατικά. Παράλληλα, το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα είναι ποια μέτρα σκέφτεται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας, για να δοθεί ένα τέλος σε αυτή τη νοοτροπία, αλλά και τα περιστατικά αυτά.

Πάντως, μετά το πρόσφατο περιστατικό που έγινε γνωστό και αφορά στον ξυλοδαρμό των μαθητριών σε Γυμνάσιο της Λευκωσίας, το Υπουργείο Παιδείας, από την πρώτη στιγμή, βγήκε μπροστά και ζήτησε έκθεση γεγονότων, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει το παρασκήνιο του καυγά. Αυτή ήταν μία πρακτική που δεν ακολούθησε την πεπατημένη και όσα ίσχυαν τα προηγούμενα χρόνια, στέλνοντας το μήνυμα ότι ενδεχομένως να ήρθε η ώρα για αλλαγή.

Οι σκέψεις του Υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και το αν υπάρχει ενδεχόμενο να λάβει κάποιες αποφάσεις ώστε να σταματήσουν αυτά τα περιστατικά, αναμένεται να τεθούν ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, σε μία συζήτηση εφ’ όλης της ύλης.

Στο μεταξύ, η συζήτηση συνεχίζεται μετά και την εξέλιξη που υπήρχε με την πρόταση νόμου της Προέδρου της Βουλής, Αννίτας Δημητρίου και του βουλευτή του ΑΚΕΛ, Ανδρέα Πασιουρτίδη, για ποινικοποίηση του bullying και του σχολικού εκφοβισμού, το κείμενο της οποίας κατατέθηκε κατά την πρώτη Ολομέλεια του Σώματος, την περασμένη Πέμπτη.

Ο σχολικός εκφοβισμός ως φαινόμενο, αναφέρουν οι δύο βουλευτές, «προσλαμβάνει στις σημερινές κοινωνίες ολοένα και πιο ανησυχητικές διαστάσεις μεταξύ ανηλίκων σε σχολικούς και άλλους συναφείς χώρους όπου συναθροίζονται μαθητές και σε αυτό εμπλέκονται πολλά μέρη, ήτοι ο μαθητής που δέχεται τη βία, ο μαθητής και/ή η ομάδα μαθητών που ασκεί τη βία, ο μαθητής και οι μαθητές θεατές οι οποίοι παρίστανται κατά την τέλεση, αλλά και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς».

Η σχολική βία, όπως διευκρινίζεται στην πρόταση, «διαφέρει από το «πείραγμα» μεταξύ φίλων στο πλαίσιο του παιγνιδιού, το οποίο επ' ουδενί αποσκοπεί στην πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου, εν αντιθέσει με τον σχολικό εκφοβισμό στον οποίο εμπλέκονται μαθητές που δεν έχουν φιλικές σχέσεις και οι οποίοι μεταξύ τους παρουσιάζουν ανισορροπία δυνάμεων όσον αφορά τα ατομικά, κοινωνικά ή άλλα χαρακτηριστικά».

«Συναφώς, ο σχολικός εκφοβισμός αποσκοπεί στην πρόκληση φόβου, αναστάτωσης, απομόνωσης, βλάβης και σωματικού ή ψυχολογικού πόνου ή άλλων ανάλογων καταστάσεων», τονίζουν Αννίτα Δημητρίου και Ανδρέας Πασιουρτίδης.

Οι δύο βουλευτές σημειώνουν πως πέραν των διάφορων προληπτικών μέτρων τα οποία η πολιτεία βάσει της ήδη θεσπισθείσας νομοθεσίας, είναι αναγκαία και η ποινικοποίηση των πράξεων που συνιστούν σχολικό εκφοβισμό ως μέτρο κατασταλτικό. Την ίδια ώρα, προσθέτουν πως, «η ποινικοποίηση του σχολικού εκφοβισμού και η διασύνδεση της καταδίκης του μαθητή που ασκεί εκφοβισμό και έχει κριθεί ένοχος από αρμόδιο δικαστήριο με την επιβολή αναμορφωτικών μέτρων, στο πλαίσιο του προσφάτως ψηφισθέντος περί Παιδιών σε Σύγκρουση, θα δώσει το αναγκαίο υπόβαθρο προς αναμόρφωση των προσώπων που εμπλέκονται σε πράξεις άσκησης σχολικού εκφοβισμού, δεδομένου ότι έχει επιστημονικά τεκμηριωθεί ότι τα ανήλικα πρόσωπα που εμπλέκονται σε πράξεις σχολικού εκφοβισμού στην ενήλικη τους ζωή παρουσιάζουν εγκληματικές τάσεις.

Στο μικροσκόπιο και οι αποφάσεις για συνοδούς

Την ίδια ώρα, η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να αγγίξει και το θέμα των σχολικών συνοδών και θα ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας όπως καταθέσει λεπτομερώς την πολιτική του, ειδικά μετά και την απόφαση για πρόσληψη 90 επιπλέον συνοδών, το περασμένο καλοκαίρι. Πάντως, το θέμα των συνοδών παραμένει επίκαιρο, αφού δυστυχώς για ακόμη μία χρονιά τα σχολεία άνοιξαν και τα προβλήματα και οι καταγγελίες για έλλειψη συνοδών πολλαπλασιάζονται αντί να μειώνονται.

Το γεγονός ότι έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την ημέρα που χτύπησε το πρώτο κουδούνι και ακόμη υπάρχουν αναφορές ότι παιδιά δεν έχουν συνοδό, για να μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα, πρέπει να προβληματίσει τους αρμόδιους, αφού παρά το γεγονός ότι υπάρχει η πρόθεση για να λυθούν τα προβλήματα, πρέπει να υπάρχει και η θέληση για να ληφθούν μέτρα, που θα αλλάξουν την εικόνα.

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»