Σύγκρουση τριάντα ετών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό-«Απόκρυψη 270 χιλιάδων, απειλούν αθλητές»

Ένα πραγματικό μπάχαλο φαίνεται να επικρατεί γύρω από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Κύπρου, με την Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να βρίσκεται σε διαρκή κόντρα για πάρα πολλά χρόνια με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου (ΚΣΑ), η οποία το τελευταίο διάστημα έχει φουντώσει για τα καλά, μετά την συνεδρία της Επιτροπής Ελέγχου της Βουλής, τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά και της απόφασης του ΚΟΑ για διαγραφή του ΚΣΑ από το μητρώο του, πριν από περίπου δύο μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καταγγελίες σε βάρος του Συνδέσμου Αυτοκινήτου-«Προσπαθεί παράνομα να αποκτήσει άδειες για διεξαγωγή αγώνα  Ράλι»

Η κόντρα μαίνεται με αιτία το ποια από τις δύο οντότητες έχει την δικαιοδοσία να αποφασίζει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού η Ομοσονδία Αυτοκινήτου θεωρεί τον ΚΣΑ ως μια οντότητα που δεν υφίσταται, ενώ τον καταγγέλλει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, όταν διοργάνωνε το Cyprus Rally. Θέση υπέρ της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, είχε εκφράσει εξάλλου και ο τέως Υπουργός Οικονομικών, Κωνσταντίνος Πετρίδης, ο οποίος πριν από εννέα περίπου μήνες είχε προβεί σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βάλλοντας κατά του προέδρου του ΚΣΑ, Αντώνη Μιχαηλίδη (πρώην υπουργός Εμπορίου). Σε εκείνη την ανάρτησή του, ο κ. Πετρίδης είχε γράψει πως, «κάποιοι έμαθαν να εκμεταλλεύονται τα λεφτά του φορολογούμενου για δικούς τους σκοπούς και χωρίς κανένα όφελος για την χώρα. Κάποιοι, Αντώνη Μιχαηλίδη ΔΕΝ εκπροσωπούν το άθλημα αλλά τον εαυτό τους. Επιβιώνουν με πολιτικές διασυνδέσεις».

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μανώλης Κουλουμάς, κατήγγειλε δημόσια αρχηγό πολιτικού κόμματος, χωρίς να τον ονοματίσει, ότι εμπλέκεται στον ΚΣΑ, κάτι που ενισχύεται από την ανάρτηση του κ. Πετρίδη, ο οποίος είχε κάνει λόγο για πολιτικές διασυνδέσεις.

Από τη δεκαετία του '90 άρχισαν τα προβλήματα

Κληθείς από τον REPORTER να παραθέσει τις θέσεις του για όσα συμβαίνουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με αφορμή και δημοσιογραφική διάσκεψη που παρέθεσε πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου γύρισε τον χρόνο πίσω στο 1970, όταν υπήρχαν οι παγκύπριες και οι επαρχιακές λέσχες αυτοκινήτου και οι οποίες διοργάνωναν τους αγώνες ράλι. Υπήρχε μια ομπρέλα που ονομαζόταν Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) και είχε τη διεθνή εκπροσώπηση. Αυτός ο Σύνδεσμος, όπως εξήγησε, διοργάνωνε το ράλι αυτοκινήτου.

«Φτάσαμε στη δεκαετία του '90 και γύρω στο 1998 ανακάλυψα ότι οι αθλητές μας δεν ήταν εγγεγραμμένοι στον ΚΟΑ, παρότι κάναμε κανονικά ιατρικές εξετάσεις και λοιπά. Μια μέρα χρειάστηκε να πάρουμε μια πληροφόρηση για ένα δελτίο υγείας και ανακαλύψαμε ότι δεν είμαστε εγγεγραμμένοι στον ΚΟΑ. Οπόταν έψαξα το θέμα της ΚΣΑ και ανακάλυψα ότι ήταν εταιρεία και είχε το όνομα Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου Λίμιτεδ», σημείωσε ο κ. Κουλουμάς.

Τη δεκαετία του '90, συνέχισε, «ο νόμος ανάγκασε τις λέσχες να μετεξελιχθούν και να μετατραπούν σε σωματεία, ώστε να πάρουν αναγνώριση από τον ΚΟΑ. Εμείς μετατρέψαμε τις λέσχες σε σωματεία και έτσι εγγραφήκαμε στον ΚΟΑ. Πήγαμε σε συνάντηση με τον ΚΣΑ και τους είπα ότι έπρεπε να εξελιχθούμε σε νόμιμη ομοσπονδία. Το θεώρησα έντιμο να τους προτρέψω να μετεξελιχθούν σε ομοσπονδία και τα μέλη να είμαστε εμείς τα σωματεία». Υποστήριξε μάλιστα πως «δυστυχώς τα εισοδήματα και τα οικονομικά συμφέροντα ήταν τόσα πολλά που δεν αποδέχονταν να μετεξελιχθούν σε ομοσπονδία, κάτι που εγώ δεν ήξερα τότε. Τους έδωσα τελεσίγραφο τριών μηνών, αλλά δεν έγινε τίποτα».

«Υπήρχε σκάνδαλο όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις»

Τελικά περί το 2000, σύμφωνα με τον κ. Κουλούμα, αποφάσισαν και ίδρυσαν μόνοι τους την ομοσπονδία και δέχθηκαν όπως καταγγέλλει, σφοδρό πόλεμο κι συγκρούστηκαν με τον ΚΣΑ. Παρόλα αυτά τόσο οι μεν όσο και οι δε υφίσταντο παράλληλα ως οντότητες. Όπως υποστηρίζει ο κ. Κουλούμας, «αυτό συνέβη γιατί κάποια χρόνια προηγουμένως και πιο συγκεκριμένα το 1993 ο ΚΟΑ διέπραξε ένα ολίσθημα, καθότι βρισκόταν σε πλάνη. Τους έδωσαν τότε μια αθλητική αναγνώριση και ως εκ τούτου είχαμε δύο εγγραφές. Μία εμείς σαν ομοσπονδία και μία εκείνοι σαν στάτους. Τελικά πήγαμε στην ΑΔΕΑ, πήγαμε στο Ανώτατο για να τους διαγράψουν, καθότι κάθε άθλημα πρέπει να έχει μια ομοσπονδία».

Καταγγέλλει επίσης ότι, «ο κ. Αντώνης Μιχαηλίδης πρόεδρος του ΚΣΑ διετέλεσε υπουργός επί Τάσσου Παπαδόπουλου και δεχθήκαμε πόλεμο. Στο τέλος κάναμε εμείς το παγκύπριο πρωτάθλημα του 2010 μέχρι το 2020 και εκείνοι αναλάμβαναν μόνο το Cyprus Rally. Για το Cyprus Rally υπήρχαν τεράστιες χρηματοδοτήσεις, οι οποίες σε κάποια στιγμή ανακάλυψε το Υπουργείο Οικονομικών ότι υπήρχε σκάνδαλο όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις. Απέκρυπταν εισοδήματα, φούσκωναν τιμολόγια και γινόταν ένα πάρτι».

Συνέχισε υποστηρίζοντας πως «μεταξύ 2019-20 αντέδρασε η Κυβέρνηση και ζήτησε να τους σταματήσουν τη χορηγία και δεν τους έδωσαν χρήματα. Έγινε το σώσε, με την εμπλοκή αρχηγού πολιτικού κόμματος. Μέσα από μια διαδικασία φαίνεται να έκαναν παρανομίες με τις χορηγίες». Τότε, η Κυβέρνηση αποφάσισε ότι τα οποιαδήποτε χρήματα θα δίδονται, θα ήταν μέσω της ομοσπονδίας που ελέγχεται από το κράτος και φτάσαμε στο 2022 όταν ήρθε μια πρόταση για να διεξάγει η Κύπρος δύο ERC Rally το 2022-23 και το 2024-25 δύο WRC (σ.σ. αγώνας παγκοσμίου πρωταθλήματος). «Συμφωνήσαμε να είμαστε συνδιοργανωτές ως ομοσπονδία και φρόντισα να το πάρω γραπτώς. Το κόστος θα ήταν 10,3 εκατομμύρια ευρώ για μια τετραετία. Τότε ήρθαν από τον ΚΣΑ και μου είπαν αν σου ζητήσουμε 100 χιλιάδες ευρώ δεν θα μας τα δώσεις; Τους είπα ότι δεν θα δώσουμε πουθενά χρήματα σε μετρητά, αλλά όλα θα γίνονταν με διαφανείς διαδικασίες. Τσακωθήκαμε, αρπαχτήκαμε, μου είπαν να κάνω ένα βήμα πίσω. Τότε συγκρούστηκε ο Υπουργός Οικονομικών και έχασε την ευκαιρία η Κύπρος με τη συμπεριφορά τους να διοργανώσει αγώνα ράλι», σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουλουμά.

«Απόκρυψη 270 χιλιάδων, απειλούν αθλητές»

Ανάμεσα στις βαρύτατες καταγγελίες του, ο κ. Κουλούμας είπε ακόμα ότι μετά από την συγκεκριμένη εξέλιξη, ξεκίνησε ένας νέος πόλεμος γιατί τα συμφέροντά τους εξυπηρετούνται όταν δεν υπάρχει η ομοσπονδία. «Στο μεταξύ η Βουλή εξέταζε μέσω της Επιτροπής Ελέγχου ενδεχόμενες ατασθαλίες και κακή διαχείριση δημοσίου χρήματος. Δώσαμε στοιχεία για απόκρυψη περίπου 270 χιλιάδων, από το 2016. Αναμένουμε από τον Γενικό Ελεγκτή να βγάλει το φίδι από την τρύπα.

Ο ΚΣΑ συνεχίζει μέχρι και σήμερα να υποσκάπτει την ομοσπονδία, απειλεί ότι θα διοργανώσουν την ερχόμενη εβδομάδα αγώνα παράνομα παρότι δεν δικαιούνται. Προσπαθούμε να αποδείξουμε συνεχώς ότι δεν είμαστε ελέφαντες. Απειλούν τους αθλητές μας ότι θα τους πάρουν την άδεια, τους απειλούν να συμμετάσχουν σε αυτόν τον αγώνα και λοιπά», σημείωσε.

Κατήγγειλε ακόμα ότι οποιοσδήποτε αθλητής διαφωνήσει μαζί τους και τον στείλουν για παράδειγμα στη Δικαστική, τον προσεγγίζουν (σ.σ. από τον ΚΣΑ), το βάζουν στις τάξεις τους για να υπάρχει άλλη μία φωνή εναντίον μας. «Έχουν μαζέψει όλα τα κακοποιά στοιχεία κοντά τους για να βλάψουν την Ομοσπονδία.Παράλληλα τηλεφωνούν στην Αστυνομία, ζητούν να κάνουν αγώνα και αναγκάζομαι εγώ ως πρόεδρος της Ομοποσνδίας να πηγαίνω στην Αστυνομική Διεύθυνση Λάρνακας για να τους αποδείξω ότι δεν δικαιούνται να κάνουν αγώνα».

Σημειώνεται ότι στις 14 Μαρτίου ο ΚΟΑ διέγραψε από το μητρώο του Οργανισμού τον  ΚΣΑ, αφού σύμφωνα με τον κ. Κουλούμα «δεν υπήρχε υπόσταση για να υπάρχει. Ο ΚΟΑ διαπίστωσε ότι ο Οργανισμός ήταν σε πλάνη όταν τους επέτρεψε να είναι στο μητρώο του», κατέληξε ο κ. Κουλούμας.

Ο REPORTER επιχείρησε να επικοινωνήσει με εκπρόσωπο του ΚΣΑ για να παραθέσει τις δικές του θέσεις για όσα του καταλογίζονται απο τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, χωρίς ωστόσο να εντοπιστεί οποιοσδήποτε.

Δειτε Επισης

Αναβλήθηκε η διαδικασία της εξέτασης για ακύρωση δέσμευσης περιουσίας των μοναχών
Απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία το αίτημα για αναστολή ποινής στον 82χρονο-Διαφώνησε ο πρόεδρος του Εφετείου
Η πρώτη αντίδραση Οδυσσέα στο αίτημα για παύση-«Από σήμερα θα μιλούν οι μάρτυρες, τα στοιχεία και τα έγγραφα»
Καταχωρήθηκε η αίτηση για παύση Ελεγκτή-Η ώρα της τελικής σύγκρουσης, έρχονται στο προσκήνιο υποθέσεις
Καταχωρείται στις 12 το μεσημέρι η αίτηση για παύση Οδυσσέα-Θέλει να δικαστεί η ουσία η πλευρά του Ελεγκτή
Στήριξη Οικολόγων σε Γενικό Ελεγκτή-«Τα κόμματα κάνουν συνειδητά πλάτες στο βαθύ κράτος»
Δύσκολη εξίσωση η απόδειξη ανάρμοστης συμπεριφοράς-«Δεν ορίζεται από το Σύνταγμα, πολύ ψηλός ο πήχης»
«Βεντέτα» πίσω από τη ρατσιστική συμπεριφορά και τις ύβρεις στο Tik Tok-Παραπέμφθηκε σε δίκη ο 62χρονος
Τι προνοεί το Σύνταγμα για παύση κρατικού αξιωματούχου και η απόφαση Τρύφωνος που θα βρεθεί στο επίκεντρο
Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών