Κρύβουν παγίδες τα μηνύματα περί συνδρομής του Facebook-Ειδικός διευκρινίζει για τις χρεώσεις

Παγίδες φαίνεται να κρύβουν τα μηνύματα που αναπαράγονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα από χρήστες του Facebook, ακολουθώντας στην ουσία τις υποδείξεις, προκειμένου να μην καταβάλλουν την μηνιαία συνδρομή, κάτι όμως που αποτελεί πρόσχημα επιτήδειων. Και αυτό διότι, η συγκεκριμένη συνδρομή, αφορά μόνο τις διαφημίσεις, τις οποίες ο χρήστης μπορεί να αποφύγει καταβάλλοντας ένα μικρό χρηματικό ποσό, χωρίς να σημαίνει πως πλέον δεν θα έχει δωρεάν πρόσβαση στην πλατφόρμα.

Όπως εξηγεί o ειδικός σε θέματα ασφάλειας διαδικτύου, Ντίνος Παστός, «κάποιοι επιτήδειοι τις τελευταίες ημέρες, πήραν μια είδηση και έκαναν μια παραλλαγή σε αυτή, γράφοντας ότι όσοι δεν θέλετε να σας χρεώνει το Facebook, πρέπει να αντιγράψετε αυτό το κείμενο και να το κολλήσετε στον τοίχο σας. Αποτέλεσμα αυτού, είναι η ύπαρξη μιας αλυσίδας μηνυμάτων και ένας κακός χαμός, όπου όλοι επηρεάζονται και αναρωτιούνται αδίκως, εάν θα πρέπει να πληρώσουν ή όχι για να έχουν Facebook».

Πάντως, το να αναδημοσιεύει ο χρήστης ένα μήνυμα αλυσίδας που φαίνεται να πρόκειται για απάτη, μπορεί να τον καταστήσει επιρρεπή σε άλλες επιθέσεις, όπως το Phishing. Πρόκειται για μηνύματα, σύμφωνα με τον κ. Παστό, που περιέχουν ύποπτους συνδέσμους, όπου οι επιτιθέμενοι επιδιώκουν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες. Επίσης, κάποια μηνύματα μπορεί να περιέχουν ή να συνδέουν με λογισμικό που μπορεί να βλάψει τον υπολογιστή ή τη συσκευή του χρήστη, ενώ παράλληλα, οι χρήστες μπορεί να γίνουν στόχοι απάτης, όπως απάτες σε προσωπικό μήνυμα ή απάτες μέσω email που εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη τους.

Σύμφωνα με τον κ. Παστό, «αυτές οι επιθέσεις περιλαμβάνουν τη χρήση ψυχολογικών τακτικών για την απόκτηση εμπιστευτικών πληροφοριών ή την παραπλάνηση των χρηστών και όπως φαίνεται τα άτομα που είναι επιρρεπείς είναι εύκολη λεία. Δυστυχώς, έχει χρόνια που επικρατεί αυτό το φαινόμενο στο Facebook, όπου κάποιος γράφει κάτι πειστικό, με αποτέλεσμα οι χρήστες να το κοινοποιούν νομιζόμενοι ότι δεν θα έχουν κάποιο πρόβλημα, ενώ αντιθέτως, με την κοινοποίηση αυτών των μηνυμάτων, υπάρχουν άλλες αρνητικές επιπτώσεις».

Επίσης, αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, είναι ότι αρκετοί αναμεταδίδουν αυτά τα μηνύματα, χωρίς να τα διαβάσουν καν και έτσι πέφτουν σε διάφορες παγίδες. «Έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε από πλευράς πρόληψης, ενημέρωσης, εκπαίδευσης και να εξηγήσουμε όλου του κόσμου ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτών των μηνυμάτων και γιατί δεν πρέπει να αναπαράγονται. Ο κόσμος χρειάζεται ενημέρωση για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για να έχει έγνοια και να προστατευθεί».

Δείτε το μήνυμα που κυκλοφορεί στα social media

1

Σε ότι αφορά τις χρεώσεις που αναφέρονται, ο κ. Παστός εξηγεί πως τις τελευταίες ημέρες το Facebook, αποστέλλει ειδοποίηση στους χρήστες, ενημερώνοντας τους ότι υπάρχει η επιλογή να πληρώνει κάποιος για να μην βλέπει διαφημίσεις και να μην χρησιμοποιούν τα προσωπικά του δεδομένα για σκοπούς παραγωγής διαφημίσεων. Δηλαδή, να εμφανίζεται στον κάθε χρήστη τι τον ενδιαφέρει. «Ωστόσο, το ότι θα υπήρχε χρέωση για την αποφυγή διαφημίσεων στο Facebook, δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς είναι κάτι που γνωρίζαμε, αλλά, αυτό που πρέπει να αντιληφθεί ο κόσμος είναι ότι δεν είναι υποχρεωτικό. Τόσο καιρό όλοι οι χρήστες ανεξαιρέτως, χρησιμοποιούμε το Facebook με τις διαφημίσεις, κάτι που ίσχυε από την πρώτη μέρα που εγγραφήκαμε σε αυτή την πλατφόρμα», ανέφερε ο κ. Παστός.

Δειτε Επισης

Πάνω από είκοσι επικίνδυνα προϊόντα στην αγορά-Οι συστάσεις της Υπηρεσίας Καταναλωτών
Αποσύρθηκαν ακατάλληλα καλλυντικά από την ευρωπαϊκή αγορά
Το 4,3% των μαθητών στα σχολεία ασκεί bullying-Χαμηλά τα ποσοστά σε σχέση με την ΕΕ
Τα κατεχόμενα συμμετέχουν σε τουριστική έκθεση στο Ντουμπάι
Με παρέμβαση Παναγιώτου αίρονται τα απεργιακά μέτρα στο λιμάνι Λάρνακας
Εκφοβισμό και κακομεταχείριση καταγγέλλουν οι «φοιτητές» στα κατεχόμενα
Α. Βαφεάδης: Εντός Ιουνίου η αποπεράτωση του περιμετρικού Λευκωσίας
Συνεχίζεται η απεργία στο λιμάνι Λάρνακας, μεσολάβηση Βαφεάδη ζητούν οι συντεχνίες
Γιωρκάτζης: Το Φθινόπωρο θα παραδοθεί ο αναπλασθείς χώρος παλαιού ΓΣΠ
Μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα διαμερίσματα-Καταγράφηκαν 421 πωλήσεις