Και δεύτερο περιστατικό με ελαττωματικούς αερόσακους στην Κύπρο-Προκάλεσε μόνιμες βλάβες σε οδηγό
11:55 - 11 Οκτωβρίου 2023
Το δεύτερο περιστατικό στην Κύπρο με ελαττωματικό αερόσακο της Τακάτα, φαίνεται πως είναι αυτό που αποκαλύφθηκε από τη μητέρα του Κυριάκου Όξινου, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα τον περασμένο Ιανουάριο. Σύμφωνα με την κα. Μαρία Λούη υπάρχουν δεδομένα, ότι υπήρξε και προηγούμενο περιστατικό το 2018.
Σημειώνεται ότι για τους αερόσακους της ιαπωνικής εταιρείας Τακάτα, έχει ξεσπάσει παγκόσμιο σκάνδαλο, και υπήρχε διεθνώς σήμα RAPEX, για να σταματήσουν να οδηγούνται τα οχήματα που φέρουν τέτοιους αερόσακους. Η συγκεκριμένη εταιρεία, έχει αναστείλει εδώ και χρόνια τις εργασίες της, αφού φαίνεται ότι οι ελαττωματικοί της αερόσακοι, άνοιγαν χωρίς λόγο και προκαλούσαν τον θάνατο, ή τον σοβαρό τραυματισμό οδηγών σε όλο τον κόσμο. Το σκάνδαλο με την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αεροσάκων, είχε ξεσπάσει το 2013 και οδήγησε σε 67 εκ. ανακλήσεις στην απέναντι πλευρά του ατλαντικού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανατροπή στην αιτία θανάτου του 24χρονου Κυριάκου-Απεβίωσε από το χτύπημα του αερόσακου
Η μητέρα του άτυχου Κυριάκου, Μαρία Λούη, μίλησε στο κρατικό ραδιόφωνο, σημειώνοντας πως, μετά από έρευνες που έκανε και η ίδια, αλλά και από τις έρευνες της Αστυνομίας προέκυψε ότι ο θάνατος του παιδιού της δεν προήλθε από κρανιοεγκεφαλική κάκωση συνεπεία της σύγκρουσης, αλλά από το άνοιγμα του αερόσακου.
Πλέον ο αστυνομικός φάκελος της υπόθεσης, σύμφωνα με την κα. Λούη, έχει δοθεί στη Νομική Υπηρεσία, η οποία καλείται να αποφασίσει, για το ποιος ευθύνεται για τον θάνατο του άτυχου Κυριακου.
Σε ότι αφορά το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Κυριάκος, η κα. Λούη ανέφερε πως ποτέ δεν έλαβαν τέτοια οδηγία. «Ιδιοκτήτες ήταν η γιαγιά και ο πατέρας του Κυριακού και δεν είχαν πάρει καμία ειδοποίηση», ανέφερε, ενώ εξήγησε πως, μετά από έρευνα διαπίστωσε πως, «όταν ανοίγει ο αερόσακος εκσφενδονίζει σφαιρίδια με μέταλλο και έχει μέσα νιτρική αμμωνία που αναφλέγεται».
Η κα. Λούη πρόσθεσε πως η συγκεκριμένη εταιρεία, έκλεισε μετά από δεκάδες θανάτους παγκόσμια και εκατοντάδες τραυματισμούς, λόγω αποζημιώσεων και αγωγών που έγιναν.
Μάλιστα ανέφερε πως είναι σε θέση να γνωρίζει πως ο θάνατος του γιου της, δεν ήταν το πρώτο περιστατικό με αερόσακο Τακάτα στην Κύπρο, αφού υπάρχουν στοιχεία, για περιστατικό το 2018, όπου υπήρξε σοβαρός τραυματισμός οδηγού, ο οποίος υπέστη ανεπανόρθωτες ζημιές.
«Μετά που επιβεβαιώθηκε πως αυτό αφορούσε τον θάνατο του Κυριάκου μου, μου έγινε στόχος ζωής να γνωστοποιηθεί στους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Από τότε άρχισα να ρωτώ στο περιβάλλον και την οικογένεια μου για τους αερόσακους που έχουν στα αυτοκίνητά τους και βρέθηκαν πάρα πολλά αυτοκίνητα με Τακατα και δεν ήταν ενημερωμένοι», είπε η κα. Λούη.
Μιλώντας επίσης στο Τρίτο, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Ελένη Πίπη, επεσήμανε ότι αρκετοί είναι οι οδηγοί που δεν ανταποκρίνονται στις εκκλήσεις για ανάκληση των αερόσακων Τακάτα. Ανακοίνωσε ότι, μετά το θάνατο του νεαρού Κυριάκου, ο τρόπος ενημέρωσης έχει διαφοροποιηθεί και τα αυτοκίνητα που ανακαλούνται δεν μπορούν να περάσουν από τεχνικό έλεγχο αν δεν προηγηθούν οι επιδιορθώσεις.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων, Αλέξης Άννινος, ανέφερε στο Πρωινό δρομολόγιο ότι τις ανακλήσεις οφείλει να τις πληρώνει ο κατασκευαστής και όχι οι ίδιοι οι οδηγοί. Πρόσθεσε ότι οι εταιρίες συμμορφώνονται με τις οδηγίες των κατασκευαστών.