Έτοιμο το οδικό δίκτυο για τα scooters-Πού θα κινούνται και οι «υποχρεώσεις»

Πλώρη για νέα εποχή βάζει η Κυβέρνηση, αφού με την έγκριση των νομοθετημάτων για τα ηλεκτρονικά πατίνια, επιδιώκει να αλλάξει τους τρόπους μεταφοράς, συμβάλλοντας με ένα αλλιώτικο τρόπο στην μείωση των ριπών και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την ίδια ώρα, θέλει να θεσπίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, θέτοντας όριο ηλικίας, αλλά και καθορίζοντας τους χώρους, στους οποίους θα κινούνται.

Το Υπουργείο Μεταφορών είναι έτοιμο να προωθήσει άμεσα ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων τα σχετικά νομοθετήματα, ώστε να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό η συζήτηση, αφού είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς.

Τα νομοθετήματα που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, ουσιαστικά ορίζουν τι είναι τα scooters, τα οποία εντάσσονται στον σχετικό νόμο Περί Ποδηλασίας. Μάλιστα, ο εν λόγω νόμος αναμένεται να αλλάξει και να γίνει Περί Ποδηλασίας και Προσωπικών Συσκευών Κινητικότητας, που είναι τα ηλεκτρικά πατίνια.

Η καταλληλότητα του οδικού δικτύου

Ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, μιλώντας στον REPORTER και κληθείς να σχολιάσει αν το οδικό δίκτυο, όπως είναι διαμορφωμένο αυτή τη στιγμή, είναι έτοιμο να υποστηρίξει την ύπαρξη των scooter, ήταν ξεκάθαρος, φέρνοντας παραδείγματα από όλες τις επαρχίες.

«Στην ελεύθερη Αμμόχωστο, σχεδόν όλη η επαρχία είναι ενωμένη με ποδηλατόδρομους. Αγία Νάπα, Πρωταράς, Κάπαρη, Αγία Νάπα-Παραλίμνι, Δερύνεια, τώρα γίνεται και ο δρόμος Δερύνειας-Σωτήρας που θα έχει ποδηλατόδρομο. Στη Λευκωσία, όλα τα πανεπιστήμια ενώνονται με ποδηλατόδρομο. Επομένως, ένας που πάει από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο, μπορεί να κινηθεί μέσω των ποδηλατόδρομων, χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο παραλιακός της Λεμεσού, έχει ποδηλατόδρομο. Ο παραλιακός της Γεροσκήπου, ενώνεται με το κέντρο της πόλης με ποδηλατόδρομο, που είναι και τουριστική περιοχή. Στο δρόμο Λάρνακας-Δεκέλειας υπάρχει ποδηλατόδρομος. Υπάρχουν υποδομές και αυτές οι υποδομές, θα αυξάνονται συνεχώς».

Αναφερόμενος σε ένα δρόμο, που αποτελεί πονοκέφαλο για τους οδηγούς στην πρωτεύουσα, αυτό στη λεωφόρο Τσερίου, ο υπουργός σημείωσε πως «ετοιμάζεται νέο έργο και θα έχει ποδηλατόδρομο. Το ίδιο και στην Κωνσταντινουπόλεως. Αυτοί είναι δρόμοι που θα είναι πρότυπα για τη βιώσιμη αστική κοινότητα και θα έχουν και ποδηλατόδρομους και ποδηλατολωρίδες. Όλα τα νέα πολεοδομικά έργα που προωθούνται έχουν και ποδηλατόδρομους. Δεν υπάρχει καινούργιο έργο που να μην έχει».

Η απόφαση της Κυβέρνησης, για να αλλάξει τη νομοθεσία και να ορίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, μπορεί να χαρακτηριστεί και ένας τρόπος αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

«Είναι ηλεκτρικά, μειώνουν τους ρίπους και είναι οικολογικά. Δεν μπορούν, όμως, να κυκλοφορούν μέσα στους δρόμους, λόγω της οδικής ασφάλειας».

Με βάση τα νομοθετήματα που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζονται οι χώροι στους οποίους θα κινούνται τα scooters, που είναι οι εξής:

-Ποδηλατόδρομοι

-Ποδηλατολωρίδες

-Πεζόδρομους και πλατείες, εάν και εφόσον το εγκρίνουν οι τοπικές αρχές

«Βάζουν, επίσης, όριο ηλικίας τα νομοθετήματα. Θα πρέπει να είναι 16 ετών και άνω για να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτές τις συσκευές. Επίσης, μπαίνει όριο ταχύτητας, που είναι τα 15 χιλιόμετρα. Εξάλλου, τίθενται κάποιες προδιαγραφές που πρέπει να έχουν όσοι τα χρησιμοποιούν, που είναι φανός, καμπανάκι, σύστημα φρένων και ελαστικά και θα είναι υποχρεωτική και η χρήση προστατευτικού κράνους. Επίσης, ορίζεται το πλαίσιο για εκείνους που τα ενοικιάζουν, που θα αδειοδοτούνται από τον εκάστοτε δήμο», εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών.

Την ίδια ώρα, με τις αλλαγές που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζεται και ποιος θα έχει την εποπτική ευθύνη. «Θα μπορεί και η Αστυνομία και οι τροχονόμοι και άλλα εξουσιοδοτημένα άτομα από Δήμους και κοινότητες. Μπαίνει ένα τελικό πλαίσιο, θεσμοθετείται και ρυθμίζεται το θέμα των συσκευών προσωπικής κινητικότητας».

Η Κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, είχε κάνει διαβούλευση για αρκετό καιρό, πριν καταλήξει στις αποφάσεις της, ενώ έγινε και μελέτη των νομοθεσιών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. «Είμαστε από τις πρώτες χώρες που αποφασίσαμε ότι θέλουμε να ρυθμίσουμε το πλαίσιο και ουσιαστικά θα ρυθμιστεί όταν θα ψηφιστεί από τη Βουλή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με ασφάλεια έναντι τρίτου, κράνος και όριο ταχύτητας τα scooters-Τι αλλάζει στην νομοθεσία

Δειτε Επισης

Πάνω από 100 κλήσεις στην Πυροσβεστική για φωτιές σε υποστατικά και υποδομές λόγω των λαμπρατζιών
Κεραυνός προκάλεσε φωτιά στο Δάσος Πάφου
Για οργανωμένη επίθεση κάνει λόγο η Αστυνομία-«Προκλήθηκε από την έντονη παρουσία μας και τις συλλήψεις»
Προειδοποιεί για απάτη με παραπλανητικά μηνύματα SMS η Cyta
Δύο συλλήψεις για τη διάρρηξη υποσταθμού της ΑΗΚ στην επαρχία Αμμοχώστου
Στο νοσοκομείο 16χρονος μετά από τροχαίο στην Πάφο-Επέβαινε σε όχημα με οδηγό 15χρονο
Έντονη βροχόπτωση και χαλάζι στον αυτοκινητόδρομο
Επίθεση 70 ατόμων εναντίον οικίας 73χρονου στη Λάρνακα-Έβαλαν φωτιά στην αυλή, έσπασαν τζάμια
Μολότοφ, πέτρες και φωτιές από περίπου 100 κουκουλοφόρους στη Λεμεσό-Επιτέθηκαν σε αστυνομικούς (pic)
ΒΙΝΤΕΟ: Εκρηκτικό το βράδυ της Ανάστασης στη Λεμεσό-Έκαψαν περιπολικό, έβαλαν φωτιά σε σχολείο