Δρ. Σταματέλλος: Εάν υπάρχει 9ος πλανήτης θα ανακαλυφθεί τα επόμενα χρόνια

Εάν πραγματικά υπάρχει ο ένατος πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος, τότε θα πρέπει να ανακαλυφθεί στα επόμενα λίγα χρόνια, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο ο Δρ. Δημήτρης Σταματέλλος, Αστροφυσικός, Κύριος Ερευνητής στο University of Central Lancashire, Preston της Βρετανίας, σχολιάζοντας τα νέα στοιχεία που προέκυψαν σχετικά με τον πλανήτη Χ που πιθανολογείται ότι περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο κάθε 10.000 έως 20.000 γήινα χρόνια.

“Είμαι αισιόδοξος ότι αν πραγματικά αυτός ο ένατος πλανήτης υπάρχει τότε θα ανακαλυφθεί μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια. ‘Ηδη μεγάλα τηλεσκόπια, όπως π.χ. το Ιαπωνικό Subaru, έχουν αρχίσει να ερευνούν την περιοχή όπου πιθανολογείται ότι βρίσκεται αυτός ο πλανήτης”, ανέφερε ο Δρ. Σταματέλλος.

Σημειώνεται ότι ο διακεκριμένος αστρονόμος Μάικ Μπράουν από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech University) ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η ομάδα του ανακάλυψε ένα ακόμη σώμα στα εξωτερικά όρια του ηλιακού μας συστήματος, στην Ζώνη Κούιπερ, το οποίο φαίνεται να δέχεται τη βαρυτική επίδραση του άγνωστου πλανήτη. Η Ζώνη του Κούιπερ βρίσκεται πέραν από τον πλανήτη Ποσειδώνα και αποτελείται από μικρά ουράνια σώματα όπως ο πλανήτης νάνος Πλούτωνας, και πυρήνες κομητών.

Ο Δρ Σταματέλλος δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι ίσως είναι πιο σωστό αυτός ο πλανήτης να αναφέρεται ως "Πλανήτης ΙΧ" (ένατος) καθώς είχε αρχικά ονομασθεί Πλανήτης Χ όταν ακόμα ο Πλούτωνας θεωρείτο ο ένατος του ηλιακού μας συστήματος. Το 2006, όμως, η Διεθνής Αστρονομική Ένωση ανακατέταξε τον Πλούτωνα σε πλανήτη νάνο.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, είπε ότι “αυτή η καινούρια, ανεπίσημη προς το παρόν, ανακάλυψη ενός νέου σώματος στη ζώνη Κούιπερ ενισχύει την θεωρία των Batygin και Brown σχετικά με την ύπαρξη του υποτιθέμενου ένατου πλανήτη στις παρυφές του ηλιακού μας συστήματος”.

Σύμφωνα με την νέα ανακάλυψη, το σώμα που ανακαλύφθηκε, με την ονομασία uo3L91, φαίνεται να έλκεται από ένα άλλο μεγάλο ουράνιο σώμα, πολύ πιθανόν έναν μεγάλο πλανήτη. Ο πλανήτης αυτός υπολογίζεται να βρίσκεται σε απόσταση 200 έως 1.200 φορές μεγαλύτερη από την απόσταση Γης - Ήλιου.

Ο πλανήτης υπολογίζεται πως έχει 2-4 φορές μεγαλύτερη διάμετρο από τη Γη και η μάζα του πρέπει να είναι 5 με 10 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα της Γης. Ονομάζεται από κάποιους και υπερ-γαία.

Ο Δρ Σταματέλλος εξήγησε ότι η θέση και τροχιά του νέου σώματος είναι παρόμοια με τις τροχιές των άλλων  σωμάτων της ζώνης Κούιπερ που οδήγησαν τους ερευνητές στην ανάπτυξη  αυτής της θεωρίας.

“Οι τροχιές αυτές είναι πολύ πιθανό να οφείλονται στη βαρυτική επίδραση ενός μεγάλου πλανήτη, μέχρι και δέκα φορές μεγαλύτερου από την Γη,  που βρίσκεται στην αντίθετη περίπου κατεύθυνση σχετικά προς τον Ήλιο” συμπλήρωσε. Ωστόσο, ανέφερε ότι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί.

Υπενθύμισε ότι ναι μεν η εξήγηση των ανωμαλιών της τροχιάς του πλανήτη Ουρανού, ως αποτέλεσμα βαρυτικών αλληλεπιδράσεων με κάποιο άγνωστο πλανήτη, οδήγησαν στην ανακάλυψη του Ποσειδώνα στα μέσα του 18ου αιώνα, αλλά, αντίθετα, μια παρόμοια θεωρία για τις ανωμαλίες της τροχιάς του Ποσειδώνα δεν ήταν σωστή.

“Και ας θυμηθούμε επίσης πως οι ανωμαλίες τις τροχιάς του Ερμή οδήγησαν στην υπόθεση του πλανήτη Ήφαιστου μεταξύ του Ερμή και του Ήλιου που επίσης αποδείχτηκε λανθασμένη αφού οι ανωμαλίες της τροχιάς του Ερμή εξηγήθηκαν από τον Αϊνστάιν με τη θεωρία της Γενικής Σχετικότητας” συνέχισε.

Ο Δρ Σταματέλλος όμως εξέφρασε αισιοδοξία λέγοντας ότι αν πραγματικά υπάρχει, τότε θα ανακαλυφθεί σε λίγα χρόνια καθώς οι έρευνες για τον εντοπισμό του έχουν αρχίσει.

Ωστόσο, κάποιοι κάνουν λόγο στην `σκοτεινή πλευρά` του ένατου πλανήτη.

Ερευνα του Καθηγητή Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας, Ντάνιελ Γουίτμαϊερ, αναφέρει ότι η επίδραση του υποθετικού πλανήτη πάνω στη Γη θα μπορούσε να συνδέεται με τις κατά καιρούς μαζικές εξαφανίσεις ειδών, όπως οι δεινόσαυροι.

Πηγή: ΚΥΠΕ