Ενημερώνει το Υπουργικό για τις εξελίξεις με ΤΑΚΑΤΑ ο Βαφεάδης-Εμπόδια για ελέγχους ακινητοποιήσεων
06:00 - 12 Φεβρουαρίου 2025
![epitropinomikwn-1](/images/eg926sXyJoEEGZ7GzcWpajijgF8=/847035/width-750/2025/02/11/82270.jpg)
Ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου, θα τεθεί εκ νέου σήμερα το θέμα με τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και τις ενέργειες που έγιναν την τελευταία εβδομάδα γύρω από το θέμα που αφορά αντικαταστάσεις, παραγγελίες και άλλες προσπάθειες που καταβάλλονται προς όφελος των πολιτών.
Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης αναμένεται να ενημερώσει πως θα κοινοποιηθεί το πόρισμα της διοικητικής έρευνας στη Νομική Υπηρεσία, ώστε να διαφανεί εάν προκύπτουν οποιεσδήποτε ευθύνες.
Το Υπουργικό, αναμένεται να εξετάσει τα δεδομένα που επικρατούν και σε περίπτωση που κρίνει ότι πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα ή να ενισχυθεί η διαδικασία με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, τότε θα πράξει αναλόγως.
Την ίδια ώρα, σε ότι αφορά στους ελέγχους που πρέπει να διενεργεί η Αστυνομία σε σχέση με τα οχήματα που ακινητοποιήθηκαν άμεσα βάσει του διατάγματος, το Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών βρήκαν την φόρμουλα με την οποία θα πρέπει να λειτουργήσουν οι έλεγχοι, ωστόσο βρήκαν και προβλήματα τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν.
Τη δεδομένη στιγμή, όταν ένα μέλος της Αστυνομίας εντοπίσει όχημα που πρέπει να είναι ακινητοποιημένο, δεν έχει γνώση μέσω του συστήματος του ότι αυτό εμπίπτει στην κατηγορία «άμεσα ακινητοποιημένο», παρά μόνο ότι δεν έχει σε ισχύ ΜΟΤ και άδεια κυκλοφορίας. Η τροχαία ενημέρωσε το ΤΟΜ ότι πρέπει να λύσει το τεχνικό πρόβλημα, ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση των μελών που προβαίνουν σε ελέγχους στο οδικό δίκτυο, για να μπορούν να εφαρμόσουν το Νόμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις εισηγήσεις που έγιναν είναι όταν εντοπίζονται να διακινούνται οχήματα που θα έπρεπε να ήταν ακινητοποιημένα, τότε θα ανακόπτονται και τα μέλη της Αστυνομίας θα ενημερώνουν τον οδηγό ότι θα πρέπει να καλέσει πλατφόρμα για να το μεταφέρει, αφού απαγορεύεται να το οδηγήσει μέχρι το χώρο διαμονής του.
Επίσης, μια άλλη εισήγηση, είναι η παραπομπή του εκάστοτε παραβάτη ενώπιον Δικαστηρίου, για οδήγηση οχήματος χωρίς άδεια κυκλοφορίας και ΜΟΤ σε ισχύ. Όταν τα μέτρα ληφθούν, θα τύχουν έγκρισης, πριν δημοσιευθεί εγκύκλιος της Τροχαίας για το θέμα, ώστε να γνωρίζουν τα μέλη της τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι τα διατάγματα βρίσκονται σε ισχύ για πάνω από μία εβδομάδα και δεν καθορίστηκε ακόμα το ακριβές πλάνο, κάτι που οφείλεται στην καθυστέρηση παράδοσης των διαταγμάτων στον κλάδο της Τροχαίας Αρχηγείου, για να τα μελετήσει και να είναι έτοιμη να τα εφαρμόσει άμεσα.
Δεμένα τα χέρια της Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών
Χθες, ενώπιον της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, συζητήθηκε το θέμα των χρεώσεων από κάποιες εταιρείες για ελέγχους οχημάτων, με την Υπηρεσία Προστασίας των Καταναλωτών να βρίσκεται στο στόχαστρο των επικρίσεων, αφού κατηγορήθηκε ότι δεν έπραξε οτιδήποτε για να ανατρέψει την κατάσταση που δημιουργήθηκε.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Επιτροπής, σχολιάστηκε έντονα από τους βουλευτές το γεγονός ότι ενώ κλήθηκε ο ίδιος ο Διευθυντής της Υπηρεσίας, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, για να δώσει απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα σχετικά με τις ανακλήσεις των ΤΑΚΑΤΑ, εντούτοις παραβρέθηκαν εκπρόσωποί της, καθώς προέκυψε θέμα υγείας.
Η συζήτηση κινήθηκε σε υψηλούς τόνους, αφού τα μέλη της Επιτροπής έθεσαν σοβαρά ερωτήματα για τις ενέργειες της Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών, όταν έγινε γνωστό ότι δύο συγκεκριμένες αντιπροσωπείες προχωρούν σε χρεώσεις κατά την αντικατάσταση των αερόσακων, αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο, στο οποίο υπάγεται, σε σχέση με την διαχείριση ασφάλειας σύμφωνα με τα τελευταία γεγονότα των ανακλήσεων.
Όπως ξεκαθάρισε η Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών, λήφθηκαν καταγγελίες και γραπτώς και στο τηλεφωνικό κέντρο, από καταναλωτές, για χρεώσεις από τις δύο αντιπροσωπείες οχημάτων. Με βάση το νομοθετικό πλαίσιο για τις αθέμιτες πρακτικές που εφαρμόζεται, εξετάστηκε κατά πόσον υπήρξαν παραβιάσεις, με αποτέλεσμα να κληθούν οι εταιρείες για να εξηγήσουν κάποια ζητήματα που προέκυπταν, με την Υπηρεσία να καταλήγει στο συμπέρασμα πως «δεν τεκμηριώνεται η οποιανδήποτε παράβαση, βάση της νομοθεσίας που εξετάσαμε».
Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας τόνισαν πως η πρώτη διερεύνηση προέκυψε όταν ξεκίνησε το όλο θέμα με τις ανακλήσεις των αερόσακων και κλήθηκαν οι εταιρείες να δώσουν απαντήσεις. Μετά το διάταγμα του Υπουργείου, εξετάστηκαν εκ νέου ορισμένα ζητήματα από πλευράς της Υπηρεσίας, ωστόσο αυτή ακολουθεί τις πρόνοιες του νόμου Περί Αθέμιτων Πρακτικών. «Δεν υπάρχει κάποιο άλλο νομοθετικό πλαίσιο, βάση το οποίου εμείς μπορούμε να εξετάσουμε την πρακτική των χρεώσεων», σημείωσε εκπρόσωπος της Υπηρεσίας, τονίζοντας την ίδια ώρα πως διαπιστώθηκε από στοιχεία των εταιρειών πως, οι χρεώσεις που γίνονται δεν αφορούν όλους τους καταναλωτές, αλλά αυτούς που έχουν οχήματα τα οποία εισήχθησαν από τρίτες χώρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Απαντήσεις σε δεκαεννέα καίρια ερωτήματα για τις ανακλήσεις-Ανοίγει τηλεφωνικό κέντρο το ΤΟΜ
- Το πρώτο σοκ πέρασε, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για ΤΑΚΑΤΑ-Σηκώνουν μανίκια για τον στόχο του οκταμήνου
- Καταγγέλλουν πως ενημέρωσαν Βαφεάδη από τον Ιούλιο του 2023 οι γονείς του Όξινου-«Δεν έκανε τίποτα»
- Στη Βουλή για εξηγήσεις η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για ΤΑΚΑΤΑ-Στο κάδρο νομοθεσία για παράδοση στοιχείων
- Νέα ανακοίνωση TOYOTA για ΤΑΚΑΤΑ-Πως μπορούν να ξεκινήσουν διαδικασία αντικατάστασης οι πολίτες
![Altamira22](https://reporter.com.cy/media/documents/Altamira22.png)