Σηκώνει τα χέρια ψηλά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών για τις χρεώσεις στους ΤΑΚΑΤΑ-Μεγάλο νομοθετικό κενό

Δεμένα υποστηρίζει πως είναι τα χέρια της, η Υπηρεσία Προστασίας των Καταναλωτών σχετικά με τις χρεώσεις που επιβάλλουν δύο αντιπροσωπείες οχημάτων για αντικατάσταση των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, αφού διαπιστώνεται νομοθετικό κενό, σχετικά με τις ενέργειες που μπορεί να κάνει για να της περιορίσει.

Το θέμα των προβλημάτων που προκαλούνται στην αγορά από την ανάκληση προϊόντων, η στρέβλωση του ανταγωνισμού και η πολιτική τήρησης περιβαλλοντικών προτύπων και προτύπων ασφαλείας, συζητήθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, η οποία επικεντρώθηκε στις διαδικασίες που έγιναν από πλευράς της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτών, για τις ανακλήσεις των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ και τις χρεώσεις που επιβάλουν στους πολίτες, δύο από τις δεκατρείς αντιπροσωπίες οχημάτων, κατά την διαδικασία αντικατάστασής τους.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Επιτροπής, σχολιάστηκε έντονα από τους βουλευτές το γεγονός ότι ενώ κλήθηκε ο ίδιος ο Διευθυντής της Υπηρεσίας, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, για να δώσει απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα σχετικά με τις ανακλήσεις των ΤΑΚΑΤΑ, εντούτοις παραβρέθηκαν εκπρόσωποί της, καθώς προέκυψε θέμα υγείας.

Η συζήτηση κινήθηκε σε υψηλούς τόνους, αφού τα μέλη της Επιτροπής έθεσαν σοβαρά ερωτήματα για τις ενέργειες της Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών, όταν έγινε γνωστό ότι δύο συγκεκριμένες αντιπροσωπείες προχωρούν σε χρεώσεις κατά την αντικατάσταση των αερόσακων, αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο, στο οποίο υπάγεται, σε σχέση με την διαχείριση ασφάλειας σύμφωνα με τα τελευταία γεγονότα των ανακλήσεων.

Όπως ξεκαθάρισε η Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών, λήφθηκαν καταγγελίες και γραπτώς και στο τηλεφωνικό κέντρο, από καταναλωτές, για χρεώσεις από τις δύο αντιπροσωπείες οχημάτων. Με βάση το νομοθετικό πλαίσιο για τις αθέμιτες πρακτικές που εφαρμόζεται, εξετάστηκε κατά πόσον υπήρξαν παραβιάσεις, με αποτέλεσμα να κληθούν οι εταιρείες για να εξηγήσουν κάποια ζητήματα που προέκυπταν, με την Υπηρεσία να καταλήγει στο συμπέρασμα πως «δεν τεκμηριώνεται η οποιανδήποτε παράβαση, βάση της νομοθεσίας που εξετάσαμε».

Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας τόνισαν πως η πρώτη διερεύνηση προέκυψε όταν ξεκίνησε το όλο θέμα με τις ανακλήσεις των αερόσακων και κλήθηκαν οι εταιρείες να δώσουν απαντήσεις. Μετά το διάταγμα του Υπουργείου, εξετάστηκαν εκ νέου ορισμένα ζητήματα από πλευράς της Υπηρεσίας, ωστόσο αυτή ακολουθεί τις πρόνοιες του νόμου Περί Αθέμιτων Πρακτικών. «Δεν υπάρχει κάποιο άλλο νομοθετικό πλαίσιο, βάση το οποίου εμείς μπορούμε να εξετάσουμε την πρακτική των χρεώσεων», σημείωσε εκπρόσωπος της Υπηρεσίας, τονίζοντας την ίδια ώρα πως διαπιστώθηκε από στοιχεία των εταιρειών πως, οι χρεώσεις που γίνονται δεν αφορούν όλους τους καταναλωτές, αλλά αυτούς που έχουν οχήματα τα οποία εισήχθησαν από τρίτες χώρες.

Δεν γίνεται χρέωση της αντικατάσταση

Από πλευράς του, εκπρόσωπος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών τόνισε πως υπήρξε επαφή με τις αντιπροσωπίες οχημάτων για να δημιουργηθούν οι λίστες με αυτά που έχουν αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ενώ ερωτηθείς σχετικά με τις χρεώσεις που επιβάλουν ορισμένες εταιρείες, ξεκαθαρίστηκε ότι, αυτές έχουν να κάνουν με μία επιπρόσθετη διαδικασία που πραγματοποιείται από τις αντιπροσωπείες και αφορά μόνο διοικητικά έξοδα. Δηλαδή, όπως εξήγησε, η χρέωση δεν αφορά την αντικατάσταση του αερόσακου, αλλά την διαδικασία ανοίγματος της κάρτας του οχήματος, ώστε να καταχωρηθεί στο μητρώο οχημάτων.

Οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Προστασίας των Καταναλωτών, επανέλαβαν πως δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές τους να εξετάσουν τις διαδικασίες για τις χρεώσεις που επιβάλλονται από τις αντιπροσωπίες, από την στιγμή που διαπιστωθεί πως δεν υπήρξε κάποια παραβίαση του νομοθετικού πλαισίου.

Τέλος οι βουλευτές ζήτησαν από την Υπηρεσία Καταναλωτή, στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, να ετοιμάσει πρόταση επί του νομοθετικού κενού που διαπιστώνεται για τον έλεγχο και περιορισμό των χρεώσεων από τις εταιρείες και να την παρουσιάσουν ενώπιον της, παρουσία και της Νομικής Υπηρεσίας, ώστε να συζητηθεί εάν μπορούν να γίνουν οποιεσδήποτε ενέργειες για αλλαγή του. Στόχος, όπως επισήμαναν, είναι να μην χρειάζεται οι καταναλωτές να επωμίζονται το κόστος για ένα ζήτημα στο οποίο δεν φταίνε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Προκαταρκτική έγκριση τρίτης πληρωμής για Κύπρο από το Ταμείο Ανάκαμψης έδωσε η Κομισιόν
Δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης σε όλα τα σχολεία επιδιώκει η Μιχαηλίδου
«Παγώνουν» προσωρινά οι τιμολογήσεις για αποχετευτικό στον Συνοικισμό Λιβαδιών
Εξαίρεση από Ripple control σε φωτοβολταϊκά ζητά για τους ευάλωτους καταναλωτές η ΟΠΑΚ
Αντιπαράθεση καλλιτεχνών με Υφυπουργείο Πολιτισμού για το νομοσχέδιο της κατοχύρωσης
Η ενιαία νομοθεσία για άτομα με αναπηρία εκ των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης
Νομοθετική πρωτοβουλία για τιτλοποίηση 60 προσφυγικών οικιών στην Επιτροπή Προσφύγων
Πάνω από δύο έτη η αναμονή για υπηκοότητα λόγω γάμου με Κύπριους
Οδικό χάρτη για χαλλούμι ζητούν οι αιγοπροβατοτρόφοι-Δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις
Τον Μάιο αναμένεται η εφαρμογή της πράσινης φορολογίας-Μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές