Εντείνονται οι φωνές των περιπτερούχων, αδυνατούν να εφαρμόσουν το cash back-«Διώχνουμε πελάτες»

Σωρεία προβλημάτων καταγράφουν οι περιπτερούχοι, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων τους, με ένα εξ αυτών να είναι το ζήτημα του cash back που καλούνται να εφαρμόσουν, μετά από αποφάσεις τραπεζών να κλείσουν τα υποκαταστήματά τους, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές. Παράλληλα, ανάμεσα στα προβλήματα που καταγράφει ο Σύνδεσμος που τους εκπροσωπεί είναι και το γεγονός ότι δεν υπάρχει έλεγχος στην αγορά για εφαρμογή της νομοθεσίας, αναφορικά με το ωράριο λειτουργίας και των προϊόντων που πωλούν τα καταστήματα.

Τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες περιπτέρων είχαν έρθει στο προσκήνιο σε μία συνεδρία που πραγματοποιήθηκε το 2022 ενώπιον της Βουλής, όταν τέθηκε επί τάπητος η απόφαση να εφαρμόζουν τα περίπτερα το πρόγραμμα cash back, που ουσιαστικά αφορά στο να έχουν στα ταμεία τους ένα αριθμό χρημάτων και να τα δίνουν στους πολίτες. Παρά το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των περιπτέρων και ο σύνδεσμος που τους εκπροσωπεί είχαν δηλώσει ότι δεν είναι σε θέση να το εφαρμόσουν, μέχρι και σήμερα δεν υπήρξε οποιαδήποτε αλλαγή, με αποτέλεσμα κάποιοι να καλούνται αναγκαστικά να το εφαρμόσουν.

«Συνεχίζεται το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με το cash back και με τα μηχανάκια για τις κάρτες. Είχα λάβει επιστολή από ευρωβουλευτή, που έλεγε ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν είναι υποχρεωμένες να λαμβάνουν κάρτα. Έστειλα επιστολή στο Υπουργείο Οικονομικών και αναμένω απάντηση. Έχουμε καθημερινά προβλήματα με τις τράπεζες, που έχουμε καθημερινά χρεώσεις. Εμείς ως μικρές επιχειρήσεις πρέπει να έχουμε κέρματα και γι’ αυτό πρέπει να πληρώνουμε. Τα προβλήματά τας αυξάνονται αντί να μειώνονται. Εμείς έχουμε προϊόντα με προκαθορισμένο περιθώριο κέρδους και δεν μπορούμε να αυξήσουμε τα έσοδα», υπέδειξε στον REPORTER ο πρόεδρος του Συνδέσμου Περιπτερούχων, Σπύρος Ξινάρης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στα όρια τους οι περιπτερούχοι για τις πληρωμές με κάρτες-Πρόβλημα και με το Cashback

Η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος έχει δημιουργήσει κάποια σοβαρά προβλήματα, που άπτονται της ασφάλειας των εργαζομένων στα περίπτερα, καθώς όταν γίνεται γνωστό ότι ένα περίπτερο έχει στο ταμείο του ένα αυξημένο ποσό χρημάτων, πολλές φορές γίνεται στόχος από επιτήδειους και εγκληματίες. Σημειώνεται πως το τελευταίο διάστημα οι επιθέσεις σε περίπτερα είναι αρκετά αυξημένα και σε κάποιες περιπτώσεις, οι δράστες απειλούν τους εργαζόμενους με όπλο.

«Ο κίνδυνος για τον ιδιοκτήτη αυξάνεται. Σε αυτό συμβάλλει και η διαφήμιση που γίνεται. Όταν οι πελάτες λένε ότι το συγκεκριμένο περίπτερο παίρνει λεφτά από την κάρτα και τα δίνει στους πελάτες, άθελά τους καθιστούν το περίπτερο ως στόχο».

Παράλληλα, ο σύνδεσμος Περιπτερούχων εντοπίζει ακόμη ένα πρόβλημα με την απόφαση να εφαρμοστεί το cash back, καθώς λόγω του ότι δεν υπάρχει κάποια νομοθεσία που να διέπει την εφαρμογή του και κατά πόσο είναι αναγκαστικό ή όχι, υπάρχουν επιχειρήσεις που επιδιώκουν να το θέσουν σε ισχύ. Κάτι που, όπως τονίζεται, ενδεχομένως να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό ανάμεσα στα περίπτερα.

«Εμείς λέμε ότι τα περίπτερα είναι οι πρώτες βοήθειες για τους καταναλωτές και εμείς απλά πωλούμε απλά πράγματα. Δεν έχουμε εμπόρευμα για να γεμίζουν οι καταναλωτές καλάθια. Διαφήμισαν ότι κάνουμε αυτό το πρόγραμμα και δεν μπορούμε να το εφαρμόσουμε. Υπάρχουν περιοχές, ειδικά στα ορεινά, που περίπτερα αναγκάστηκαν να κάνουν αυτό το πράγμα, για να μπορεί να εξυπηρετεί τους κατοίκους. Με την εμπειρία τους κατάλαβαν ότι θέλουν εκατοντάδες ευρώ την ημέρα, ενώ κάποιες φορές μπορεί να χρειάζονται χιλιάδες».

Αναγκάζονται να διώχνουν πελάτες

Στο μεταξύ, ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες των περιπτέρων αφορά στο γεγονός ότι οι πελάτες αγοράζουν κάτι μικρό, που στοιχίζει λιγότερο από ευρώ, ωστόσο πληρώνουν με 50 και 100 ευρώ, σε μία προσπάθεια να «αλλάξουν» τα χρήματά τους και να λάβουν μικρότερα χαρτονομίσματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κάποιοι εκ των περιπτερούχων να αναγκάζονται να διώχνουν πελάτες.

«Δεν θέλουμε να αποκλείουμε τους πελάτες, όμως είμαστε αναγκασμένοι κάποιες φορές να μην εξυπηρετούμε. Ο κόσμος πάει και βγάζει λεφτά από το ATM και πηγαίνουν στα περίπτερα για να αλλάζουν τα πενηντάευρα. Αναγκαζόμαστε να διώχνουμε κόσμο, επειδή καθημερινά μπαίνουν πελάτες που απλά θέλουν να αλλάξουν λεφτά. Εμείς το δηλώνουμε ότι δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε το cash back και δυστυχώς από την πρώτη συνεδρία που είχαμε στη Βουλή, δεν μας ξανακάλεσαν. Εμείς το προσπαθήσαμε αρκετά, αλλά δεν μας καλούν και μένουμε εμείς εκτεθειμένοι».

Κατάλογος με προβλήματα

Σημειώνεται πως ο σύνδεσμος περιπτερούχων έχει καταγράψει αρκετά άλλα προβλήματα, ανάμεσα σε αυτά και το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, που καθορίζει και το τι είναι υποχρεωμένη η κάθε επιχείρηση να πωλεί.

«Η αγορά έχει γίνει ένα μπάχαλο. Αυτό είναι ένα θέμα που θέσαμε και στο Προεδρικό. Δεν γίνεται να συνεχίσει αυτό το πράγμα. Υπάρχουν καταστήματα που λειτουργούν και αργά το βράδυ, ενώ βάσει νομοθεσίας δεν έπρεπε να γίνεται αυτό. Πρέπει να βρούμε τρόπους για να γίνονται οι έλεγχοι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φωνάζουν οι περιπτερούχοι για τις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες-Δεν εφαρμόζεται το Cashback

Δειτε Επισης

Άτομα χαρίζουν σπασμένα παιχνίδια για να τα πετάξουν οι εθελοντές-«Είναι μεγάλη απογοήτευση για ένα παιδάκι»
Συννεφιές και βροχές στο μενού του καιρού-Στους 17 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Εντείνονται οι φωνές των περιπτερούχων, αδυνατούν να εφαρμόσουν το cash back-«Διώχνουμε πελάτες»
«Κοντά στην επίτευξη του στόχου για εξέταση αιτήσεων ΕΕΕ σε 60 μέρες»
ΒΙΝΤΕΟ: Συγκινητική στιγμή… Έκανε πρόταση γάμου στην καλή του στο χριστουγεννιάτικο χωριό στον Αγρό
Μετατράπηκε σε χριστουγεννιάτικο χωριό το Προεδρικό-«Στόχος να στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις»
Ακριβό το τίμημα της ανομβρίας-Κοστοβόρες δράσεις για την εξοικονόμηση νερού
Ανάθεση διαχείρισης της μαρίνας Λάρνακας εντός τριών ο στόχος Υπ. Μεταφορών
«Σύμβολο αγάπης και αυταπάρνησης για τον τόπο του»-Κηδεύτηκε ο εγκλωβισμένος Αντώνης Σκούλλου
Η Χ13 η πρώτη αστική εξπρές διαδρομή-Όλες οι λεπτομέρειες