Στα όρια τους οι περιπτερούχοι για τις πληρωμές με κάρτες-Πρόβλημα και με το Cashback

Στα όρια τους έχουν φτάσει οι περιπτερούχοι, αφού τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις πιστωτικές κάρτες ολοένα και αυξάνονται, ενώ παρά το γεγονός ότι συνεχίζουν να διαμαρτύρονται και να φωνάζουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, φαίνεται να μην διαφοροποιείται η κατάσταση. Αν και το πρώτο βήμα για να ακουστεί η δύσκολη κατάσταση που υπάρχει στον τομέα των περιπτέρων, λόγω της νομοθεσίας για πληρωμή με κάρτες, έχει γίνει μία συνεδρία ενώπιον της Βουλής, χωρίς να δοθεί συνέχεια, αφού μέχρι και σήμερα δεν έχουν καλεστεί για συνέχεια της διαδικασίας.

Τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περιπτερούχοι έγιναν γνωστά περί τα τέλη Ιουνίου του 2022, όταν καλέστηκαν στη Βουλή για να ενημερώσουν τους βουλευτές της Επιτροπής Εμπορίου, παρουσία και των εκπροσώπων των αρμόδιων Υπουργείων. Εντούτοις, το ημερολόγιο δείχνει Μάρτιο του 2023 και δεν υπάρχει οποιαδήποτε εξέλιξη γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, ενώ τα προβλήματα ολοένα και αυξάνονται.

«Η κατάσταση παραμένει η ίδια. Έχουμε εμπορεύματα και υπηρεσίες που το κόστος μας, όταν παίρνουμε κάρτα, είναι περισσότερο από το κέρδος. Πλέον, όλοι κυκλοφορούν με κάρτες και έρχονται για να πάρουν νερό ή τσίχλες ή οτιδήποτε. Αυτό μας δημιουργεί πρόβλημα, διότι για τις μικρές συναλλαγές, τα λεφτά δεν τα πιάνεις την ίδια ημέρα, αλλά την επόμενη. Αν είναι Σαββατοκύριακο, τις εισπράξεις Παρασκευής, Σαββάτου και Κυριακής, τις λαμβάνουμε τη Δευτέρα», εξήγησε στον REPORTER, ο πρόεδρος του Νέου Συνδέσμου Περιπτερούχων, Σπύρος Ξυναρής.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περιπτερούχοι, ουσιαστικά, αφορά στις συναλλαγές με χαμηλό κέρδος, όπως τα τσιγάρα, το νερό ή γάλα, οι κάρτες τηλεφώνων κλπ, αφού το κέρδος για τους επιχειρηματίες ουσιαστικά είναι ελάχιστο. Την ίδια ώρα, οι περιπτερούχοι έρχονται αντιμέτωποι και με ένα άλλο πρόβλημα, όσον αφορά στις συναλλαγές με κάρτες, αφού καλούνται να πληρώσουν τα επικοινωνιακά τρικ των τραπεζών προς τους πελάτες τους.

«Οι νομοθέτες δεν έχουν λάβει υπόψη το ποσοστό που πρέπει να παίρνουν οι τράπεζες, από τη χρήση της κάρτας. Δεν γίνεται για παράδειγμα, επειδή η κάρτα μου είναι χρυσή, να πληρώνει ο περιπτεράς 2% και περισσότερο. Οι τράπεζες κάνουν αναβάθμιση στις κάρτες των πελατών τους και αντί 15 ευρώ το χρόνο, που είναι το κόστος της κάρτας, παίρνουν 60 ευρώ, για να έχουν επιπλέον οφέλη. Όμως, στο τέλος την πληρώνει ο περιπτεράς, επειδή θεωρείται premium κάρτα. Αυτά τα πράγματα έπρεπε να ληφθούν υπόψη. Δεν μπορούν οι τράπεζες να θέλουν το δικό τους κέρδος και εμείς τίποτε».

Η κατάσταση για τους ιδιοκτήτες περιπτέρου φαίνεται ότι έχει φτάσει στα άκρα, αφού οι ίδιοι είχαν ζητήσει από τη Βουλή και την Κυβέρνηση να τους εξαιρέσουν, ως κλάδο, από το να είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν πληρωμή μέσω κάρτας, ωστόσο αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μία επιβλαβής κατάσταση για τους ιδιοκτήτες.

«Δεν είπαμε είμαστε εναντίον, επειδή αν ακουστεί ότι δεν παίρνουμε κάρτα, θα είναι ζημιογόνο για τους περιπτερούχους. Όμως, όταν έρχεται ένας πελάτης κάθε πρωί, για να αγοράσει τσιγάρα και εφημερίδα και μου δίνει κάρτα, εγώ τι πρέπει να κάνω; Να πω του πελάτη να φύγει και δεν μπορώ να πουλήσω; Δημιουργεί και άλλες στρεβλώσεις. Αναγκάζεις τον επιχειρηματία να παρανομεί και το τόνισα στη Βουλή, επειδή ή θα πουλά και θα ζημιώνει ή δεν θα λαμβάνει κάρτα και θα τον καταγγείλουν οι πελάτες. Θα πουν ότι αρνήθηκε να πιάσει κάρτα, όμως κανένας δεν ρώτησε τον περιπτερούχο για ποιο λόγο αρνήθηκε».

Πρόβλημα και με το Cashback

Εξάλλου, ένα άλλο σημαντικό ζήτημα για τους περιπτερούχους είναι και η πρακτική που εφαρμόζεται στο εξωτερικό, που ακούει στο όνομα Cashback, βάσει της οποίας οι περιπτερούχοι καλούνται να δίνουν λεφτά σε όσους πελάτες το ζητήσουν, για να λάβουν τα λεφτά πίσω την επόμενη ημέρα.

«Κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, επειδή νομίζουν ότι έχουμε κέρδος από αυτό. Όχι δεν έχουμε κανένα κέρδος, επειδή θα έρχεται ο πελάτης, θα αγοράζει ένα μπουκαλάκι νερό και θα ζητά 100 ευρώ μετρητά. Πώς μπορούμε να δίνουμε μετρητά, για να τα λάβουμε πίσω την επόμενη ημέρα; Με ποια ασφάλεια θα πρέπει να έχω ειδικό ταμείο για να δίνω λεφτά; Φτάσαμε στο σημείο, το 40% του τζίρου που κάνουμε όλη την ημέρα να είναι με κάρτα. Άρα, αυτό δεν μας επιτρέπει να έχουμε μετρητά μέσα στο ταμείο για να τα δώσουμε».

Ο κ. Ξυναρής ξεκαθάρισε πως η συγκεκριμένη πρακτική οδηγεί τους περιπτερούχους σε μονοπώλιο μίας γνωστής εταιρείας παροχής πληρωμής μέσω κάρτας, αφού μόνο εκείνη την παρέχει, σε συνεργασία με δύο μεγάλες τράπεζες.

«Άρα, με αυτό τον τρόπο μας στρέφουν σε μονοπώλειο της συγκεκριμένης εταιρείας. Θα πρέπει να πηγαίνω στην τράπεζα κάθε μέρα να τραβώ λεφτά και θα με χρεώνει η τράπεζα, ώστε να έχω εγώ λεφτά να δίνω του κόσμου; Κλείνουν υποκαταστήματα σε απομακρυσμένες από τα κέντρα περιοχές, απολύεται κόσμος και θέλουν να μας κάνουν εμάς υπαλλήλους τους δωρεάν».

Πάντως, οι περιπτερούχοι περιμένουν να τους καλέσουν εκ νέου στη Βουλή, για να συζητήσουν το θέμα, ωστόσο κρατούν μικρό καλάθι, αφού οι αντιδράσεις που παρατηρήθηκαν από πλευράς Υπουργείων δεν άφησαν πολλά περιθώρια για να προσβλέπουν σε λύση.

Δειτε Επισης

Πέραν των 18 χιλιάδων ατόμων εξυπηρετούν τα Επιμορφωτικά Κέντρα
Διακοπές ηλεκτροδότησης την Παρασκευή σε κοινότητες Λεμεσού και Λάρνακας
Ενέκρινε οδηγία για το δικαίωμα των καταναλωτών για επισκευή προϊόντων το Ευρωκοινοβούλιο
Άγγιξαν τα 155 εκατομμύρια οι διελεύσεις από το άνοιγμα των οδοφραγμάτων ισχυρίζονται στα κατεχόμενα
Τελευταία η Κύπρος στην ΕΕ σε διαδικτυακές αγορές έντυπων και ψηφιακών βιβλίων
Εντός του 2024 η νομοθετική ρύθμιση της πρακτικής εργασίας των φοιτητών
Ανακαλείται το Physiomer Baby Unidoses-Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας
Τα προβλήματα στον παραλιακό πεζόδρομο Λεμεσού συζητήθηκαν στην Επ. Εμπορίου
Το 55% της αγοράς οίνου καλύπτεται από κυπριακές ποικιλίες και 45% από ξένες
Υπ. Παιδείας: Να δώσουμε τα εφόδια για πολίτες που θα συμβάλουν στην επανένωση