Η νομοθεσία υπάρχει για τη χρήση σκούτερ, αλλά υπολείπονται οι υποδομές-«Έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής»

Συνεχίζονται τα προβλήματα με τη διακίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ, προκαλώντας ανησυχία και προβληματισμό στους Δήμους, που είναι οι αρμόδιες αρχές για την αδειοδότηση τους. Ήδη, ο Δήμος Πάφου έλαβε τη απόφαση για απαγόρευση διακίνησης των εν λόγω δίκυκλων σε δημόσιους δρόμους, ενώ φαίνεται πως η νομοθεσία που ψηφίστηκε από τη Βουλή δεν εφαρμόζεται στην ολότητα της, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων υποδομών.

Ο Δήμος Πάφου, έλαβε την απόφαση για απαγόρευση, θέλοντας να συμβάλει στην προστασία της οδικής ασφάλειας, με αρμόδια πηγή που μίλησε στον REPORTER, να αναφέρει πως η Πάφος, επί της ουσίας εφαρμόζει τη νομοθεσία, ενώ θέλησε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται για ολική απαγόρευση, αλλά η διακίνηση τους θα γίνεται αυστηρά μόνο σε ποδηλατοδρόμους και ποδηλατολωρίδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κενά στη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια σε περίπτωση ατυχήματος-«Προέχουν τα ζητήματα ασφαλείας»

Το ζήτημα με την διακίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ δεν είναι καινούργιο, αντιθέτως απασχολεί εδώ και πολύ καιρό, με τις αρμόδιες αρχές να καλούνται να βρουν λύσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι Δήμοι, έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους τους, κυρίως όσον αφορά τα πατίνια που αφήνονται δεξιά και αριστερά μετά την χρήση τους. Για τον καλύτερο συντονισμό, λειτουργοί των Δήμων και της διαχειρίστριας εταιρείας, βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας, ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα με τα πεταμένα πατίνια, κυρίως σε πεζοδρόμια, τα οποία εμποδίζουν τη διακίνηση πεζών αλλά και ανθρώπων που βρίσκονται σε τροχοκάθισμα.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδέσμου Παραπληγικών Κύπρου, Δημήτρης Λαμπριανίδης, παρατηρείται μικρή βελτίωση, ωστόσο όπως είπε, το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς άνθρωποι με αναπηρία συναντούν στον δρόμο τους πεταμένα σκούτερ, εμποδίζοντας πολλές φορές την διακίνηση τους.

Ο κ. Λαμπριανίδης, εξέφρασε παράλληλα ανησυχία για την έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής για την μικροκινητικότητα, καθώς όπως εξήγησε, «όταν αυτοί που χρησιμοποιούν τα σκούτερ τα εγκαταλείπουν, είναι πρόβλημα, όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη σημασία που έχουν για εύκολη και φθηνή διακίνηση για αρκετό κόσμο, κυρίως στα κέντρα των πόλεων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεπέρασαν τις 2.000 τα πρόστιμα σε χρήστες σκούτερ-Οι μισοί οδηγούν σε μη επιτρεπόμενους χώρους

Κληθείς να σχολιάσει την υφιστάμενη νομοθεσία, ο Πρόεδρος της ΟΠΑΚ, σημείωσε πως ακόμη είμαστε πίσω, τονίζοντας ότι η νομοθεσία δεν τηρείται, όμως όπως είπε, «το Κράτος θα πρέπει να δώσει χώρο σε αυτούς τους τρόπους διακίνησης, κάτι όμως που δεν μπορεί να γίνει με ασφάλεια λόγω της έλλειψης ολοκληρωμένων ποδηλατόδρωμων και ποδηλατολωρίδων, ενώ και τα άτομα με αναπηρία συχνά αναγκάζονται να διακινηθούν με το τροχοκάθισμα τους στον δρόμο λόγω αυτών των ελλείψεων».

Παρά το γεγονός ότι έγιναν σημαντικά βήματα προόδου, όσον αφορά τη δημιουργία δρόμων και υποδομών για ποδήλατα, σκούτερ, αλλά και τη διακίνηση των ανθρώπων με αναπηρία, εντούτοις υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης, σε μια περίοδο που όλο και περισσότεροι πολίτες επιλέγουν να διακινούνται στις πόλεις, είτε με ηλεκτρικά σκούτερ, είτε με ποδήλατα.

Σύμφωνα με την ανασκόπηση του Υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύτηκε το 2023, ανά το Παγκύπριο, υπάρχουν 186χιλιόμετα ποδηλατοδρόμων και σχεδιάζεται η δημιουργία και άλλων ποδηλατοδρόμων που θα καλύπτουν περίπου άλλα 55χιλιόμετρα.

podilatodromoi1

Πάντως όσον αφορά τη νομοθεσία που διέπει την χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, υπενθυμίζεται πως, αυτή προνοεί πρόστιμα ως και 85 ευρώ για όσους δεν τηρούν τις πρόνοιές της. Μεταξύ άλλων, στο νόμο καταγράφεται η υποχρέωση των χρηστών να φέρουν προστατευτικό κράνος. H διακίνηση τέτοιων συσκευών μπορεί να γίνεται μόνο σε δρόμο με ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χιλιόμετρα, σε ποδηλατόδροµο, σε ποδηλατολωρίδα ή σε προέκταση ποδηλατοδρομου η οποία φέρει ειδικό σήμα. Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε πλατείες ή σε πεζόδρομους (με εξαίρεση αν καθορίζεται διαφορετικά από τον οικείο δήμο ή κοινότητα). Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δικαίωμα χρήσης e-scooters έχουν μόνο άτομα ηλικίας άνω των 14 ετών.

Δειτε Επισης

Ενοχλημένος ο Παναγιώτου για την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-«Τριάντα επτά σεντς ημερησίως η διαφορά»
Πορεία προς Υπ. Εργασίας από εργαζόμενους στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Καταιγίδες και χαλάζι στο καιρικό μενού-Στους 24 βαθμούς η θερμοκρασία
Μπαίνει στο χορό και η Ελεγκτική για την ρήξη στην Υγεία-Σε αδιέξοδο για τα οικονομικά κριτήρια
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που χαρίζουν πάνω από 1 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών