«Ποτέ πριν δεν λήφθηκε απόφαση για εγκατάσταση κλιματιστικών στα σχολεία, έλεγαν 'απαγορεύεται'»

Με αρκετές καινοτομίες και μεγάλα στοιχήματα αναμένεται να αρχίσει η νέα σχολική χρονιά, σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, με το Υπουργείο Παιδείας να εργάζεται πυρετωδώς, ώστε όλα να είναι έτοιμα στην ώρα για την υποδοχή των μαθητών. Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον REPORTER, αναφέρθηκε στις αλλαγές που αναμένεται να παρουσιαστούν με το πρώτο κουδούνι, στο νέο πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας στα σχολεία, αλλά και τους λόγους πίσω από την πρόταση για κατάργηση των κινητών στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης.

Το τελευταίο διάστημα, το Υπουργείο Παιδείας είχε πάμπολες φορές βρεθεί στο στόχαστρο των επικρίσεων, τόσο όσον αφορά στα ανησυχητικά περιστατικά βίας και παραβατικότητας στα σχολεία, αλλά και για το θέμα της εγκατάστασης των κλιματιστικών. Η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το πλάνο του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα που θα τεθεί σε ισχύ τον ερχόμενο Οκτώβριο στη Λευκωσία και θα αφορά σε ένα μικρό αριθμό παιδιών με ακραία παραβατική συμπεριφορά. Όσον αφορά στο θέμα των κλιματιστικών, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως ουδέποτε στο παρελθόν δεν λήφθηκαν αποφάσεις για εγκατάσταση στα σχολεία, ενώ έχει ήδη αρχίσει η δεύτερη φάση, αφού ζητήθηκαν τα επόμενα πενήντα σχολεία.

Την ίδια ώρα, η κα. Μιχαηλίδου έδωσε τη δική της απάντηση στις επικρίσεις που δέχεται το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα της ειδικής εκπαίδευσης και τις αποφάσεις που δεν έπεισαν τους γονείς, σημειώνοντας πως εντός της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται να ανοίξει το θέμα της τροποποίησης της νομοθεσίας.

Όσον αφορά στο θέμα της στελέχωσης των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως στόχος τους είναι να βελτιώσουν τα προγράμματα που παρέχονται στα παιδιά και όχι η ικανοποίηση των αιτημάτων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ξεκαθαρίζοντας πως δεν πρόκειται να υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο στελέχωσης των ινστιτούτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανεγέρσεις, επεκτάσεις, συντηρήσεις σχολείων-Εργοτάξια στις αυλές, μάθημα στις αίθουσες

-Σε λίγες ημέρες αναμένεται να αρχίσει η νέα σχολική χρονιά και από πλευράς σας έχουν προωθηθεί αρκετές καινοτομίες. Μπορείτε να μας αναλύσετε επιγραμματικά τι θα αλλάξει στα σχολεία;

Ακολουθούμε μία συγκεκριμένη πορεία, που εξαγγείλαμε από την αρχή. Στη βάση του προγράμματος διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας, πάμε στο συμπεριληπτικό σχολείο, που σημαίνει ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Αυτοί είναι οι βασικοί πυλώνες του Υπουργείου Παιδείας και για να το πετύχουμε αυτό, ήδη αρχίσαμε από την προηγούμενη χρονιά και συνεχίζουμε ή αρχίζουμε κάποια άλλα. Για παράδειγμα, επεκτείνουμε την δράση των Ολοήμερων Σχολείων, επειδή θεωρούμε ότι βοηθά και τους δύο πυλώνες. Αρχίζει με 30 καινούργια Ολοήμερα στη Δημοτική και εκεί που είχαμε μόνο δύο Ολοήμερα στη Μέση τα κάναμε πέντε και τώρα επτά. Άρα, επενδύουμε και στην ποιοτική αναβάθμιση του θεσμού, αξιολογούμε το Ολοήμερο και το διασυνδέουμε με το πρωινό σχολείο, ώστε να έχει νόημα για το τι κάνουν τα παιδιά.

Πολύ σημαντικό για μας, επίσης, είναι ότι ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, με τα επικαιροποιημένα σχολικά προγράμματα, για τα οποία δούλεψαν 43 ομάδες εργασίας την προηγούμενη χρονιά. Να τονίσουμε ότι επικαιροποιημένα δεν σημαίνει καινούργια και άλλα αναλυτικά. Σημαίνει κάπου έγιναν μικρότερες αλλαγές και κάπου μεγαλύτερες. Για παράδειγμα είναι η μείωση της ύλης σε κάποια μαθήματα ή και καθόλου, αν δεν υπήρχε πρόβλημα, όμως αυτό που σημαίνει για τα περισσότερα είναι έμφαση στις δεξιότητες και ικανότητες αντί στην ύλη. Αναρτώνται την ερχόμενη εβδομάδα τα αναλυτικά για την Προδημοτική, Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση και αρχίζουν αμέσως οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, με τα σεμινάρια του Σεπτέμβρη από τους επιθεωρητές τους και ολόχρονα από τα σεμινάρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τόσο για τα καινούργια αναλυτικά, όσο και για τη μεθοδολογία της διδασκαλίας. Άρα, προσπαθούμε και φέτος να στραφούμε προς την μαθητοκεντρική προσέγγιση. Επίσης, αυτό συνάδει και με αυτό που κάναμε πέρσι, για αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης των μαθητών.

Βάζουμε και καινούργια θέματα στα αναλυτικά μας όπως είναι η Χρηματοοικονομική παιδεία, που πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο και θεσμοθετείται. Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνουμε τις δεξιότητες και ικανότητες των μαθητών μας στο σύγχρονο σχολείο. Στόχος είναι από την ερχόμενη σχολική χρονιά να θεσμοθετηθεί και για τα Δημοτικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το Σεπτέμβριο πατούν «record» οι κάμερες στα σχολεία-Πιλοτική η εφαρμογή του μέτρου

Μία άλλη καινοτομία είναι η μετάβαση στο ψηφιακό σχολείο. Υλοποιούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης και να έχουν τα σχολεία υποδομές τεχνολογίας και παίρνουμε υπολογιστές και ετοιμάζουμε τις μονάδες για να μπορούν να υποστηρίξουν τις νέες τεχνολογίες. Κάνουμε αρκετές επιμορφώσεις και επίσης θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και ταυτόχρονα ψηφιοποιούμε και τα αναλυτικά μας προγράμματα, που είναι επικαιροποιημένα και θα τα συνδέσουμε με την αγορά εργασίας.

Μία από τις μεγαλύτερες μας επενδύσεις στην εκπαίδευση είναι η επένδυση στην Προσχολική εκπαίδευση. Άρα, εφαρμόζουμε τη νομοθεσία για να κατέβει το όριο ηλικίας για ένταξη των παιδιών στα σχολεία, αλλά εντάσσουμε και προγράμματα για την έγκαιρη διάγνωση και πρόληψη από πολύ νωρίς.

Επίσης, έχουμε ανοίξει διάλογο και σχέδιο δράσης για τη βία και παραβατικότητα. Θεσμοθετήσαμε παιδαγωγικά μέτρα και θέλουμε τις απόψεις όλων, για να έχουμε ολοκληρωμένη στρατηγική. Ταυτόχρονα, δουλέψαμε για να ξεκινήσει η χρονιά με αυξημένη φρούρηση και με τοποθέτηση καμερών, σε πιλοτική βάση.

Ξεκινά η νέα σχολική χρονιά με δύο μεγάλα στοιχήματα. Ξεκινά ο διάλογος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Είναι 40 χρόνια που εκκρεμεί το θέμα. Είμαστε αρκετά φιλόδοξοι και αισιόδοξοι, ότι θα μαζέψουμε τα θετικά των προηγούμενων προτάσεων και θα έχουμε μία συναινετική, όσο γίνεται, πρόταση και μέχρι το Δεκέμβριο θα ολοκληρωθεί ο διάλογος, για να πάμε στη Βουλή. Είμαστε σίγουρη ότι θα πάμε με διαφωνίες, όμως θέλουμε να έχουμε περισσότερες συγκλήσεις, γι’ αυτό ξεκινά από το Σεπτέμβριο η συζήτηση. Επίσης, αγγίζουμε το θέμα του καταλόγου διοριστέων και παίρνουμε θέση ω ς Υπουργείο ότι θα βρούμε λύση για το πρόβλημα έλλειψης εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, για το θέμα των διορισίμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κενά βάζουν φρένο στην απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία-Στο... αθόρυβο το νομοσχέδιο μέχρι νεοτέρας

-Κάνατε λόγο για ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης και ένα από τα θέματα που προωθούσατε ως Υπουργείο, εντός του καλοκαιριού, ήταν η απαγόρευση της χρήσης των κινητών στα σχολεία. Για το θέμα υπήρχαν αντιδράσεις ότι έπρεπε να βρεθούν τρόποι να συμπεριληφθούν τα κινητά στη διαδικασία διδασκαλίας. Πώς απαντάτε σε αυτό;

Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες. Τα κινητά τηλέφωνα δεν αποτελούν μέρος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Νέες τεχνολογίες είναι τα προγράμματα, να αξιοποιηθεί η τεχνολογία με ταμπλέτες και άλλα μέσα στο μάθημα. Τα κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με έρευνες, φαίνεται ότι δημιουργούν αρκετά προβλήματα για τους μαθητές. Εκτός από το θέμα της αποξένωσης μεταξύ τους, φαίνεται ότι επηρεάζουν και τα μαθησιακά τους αποτελέσματα και αυτό το μαρτυρούν και οι εκπαιδευτικοί. Εμείς δεν θέλουμε να τα στερηθούν. Πρόταση είναι ότι μπορούν να τα παίρνουν στο σχολείο, ενώ στη Δημοτική Εκπαίδευση απαγορεύεται να τα παίρνουν. Στη Μέση Εκπαίδευση απαγορεύεται η χρήση την ώρα του μαθήματος, όμως εκείνο που θέλουμε να αλλάξουμε είναι να τα κουβαλούν απενεργοποιημένα στις τσάντες και να μην τα χρησιμοποιούν την ώρα του σχολείο. Θα έχουμε και κάποιες ποινές και θα έχει έγνοια ο εκπαιδευτικός να μην χρησιμοποιούνται. Εμείς θα το επαναφέρουμε και θα το προωθήσουμε στη Βουλή και θα το συζητήσουμε και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα περάσει. Πολλές χώρες στην Ευρώπη τα έχουν ήδη απαγορεύσει. Δεν χρειάζεται να ακολουθούμε τις σύγχρονες χώρες, ας είμαστε μία φορά μαζί με τις σύγχρονες χώρες. Όσον αφορά στις ποινές, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης τις αναφέρει λεπτομερώς στους κανονισμούς και τις αλλαγές που προωθούνται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Όλα έτοιμα για τη νέα σχολική χρονιά-Τρέχουν για προσφορές και εφαρμογές κλιματιστικών

-Ένα σημαντικό ζήτημα, που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο επίκεντρο αρκετές φορές τους προηγούμενους μήνες, είναι η τοποθέτηση κλιματιστικών στα σχολεία. Πού βρίσκονται οι διαδικασίες;

Για τα κλιματιστικά έχει παρθεί για πρώτη φορά πολιτική απόφαση. Ουδέποτε είχαν γίνει ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες για τα σχολεία, ουδέποτε λήφθηκαν αποφάσεις ή έλεγαν «απαγορεύεται» ή «δεν θα βάλουμε κλιματιστικά». Εμείς αποφασίσαμε, έγινε το πλάνο, το περάσαμε από το Γενικό Λογιστήριο του κράτους και εκείνο όρισε πώς θα γίνεται η εγκατάσταση, με τις προσφορές κλπ. Όλα αυτά είναι εκεί και θα συνεχιστούν για τρία χρόνια. Δεν θα χρειαστεί να βγουν ξανά σε προσφορά. Από τον Ιούνιο, οι σχολικές εφορίες είναι έτοιμες να ακολουθήσουν τις νενομισμένες διαδικασίες, να ακολουθούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και να κάνουν την εγκατάσταση. Λόγω της αλλαγής στις σχολικές εφορίες, υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις, όμως πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όλες οι εφορίες θα έχουν ήδη αρχίσει την εγκατάσταση. Η Λευκωσία είναι η πιο προχωρημένη και τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου θα έχουν τελειώσει τα σχολεία της Λευκωσίας. Ήδη έχουμε ζητήσει τη δεύτερη φάση, να μας δώσουν τα επόμενα 50 σχολεία για να μπορούμε να δουλέψουμε αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η πρώτη φάση. Αυτή η χρονιά λειτούργησε ως πιλοτική, οργανωθήκαμε, βρέθηκε η σωστή διαδικασία για να μπορούν να τρέξουν πιο γρήγορα τα πράγματα. Ταυτόχρονα με την εγκατάσταση των κλιματιστικών, εργαζόμαστε και πάνω στις εισηγήσεις για την περιβαλλοντική αναβάθμιση των σχολείων, που αφορά στη μόνωση των ταρατσών. Ήδη τα μισά σχολεία έχουν μονώσεις και προχωρούμε με τα άλλα μισά. Επίσης, είναι και η εγκατάσταση ανεμιστήρων οροφής, για να βοηθήσει να χρησιμοποιείται λιγότερο το κλιματιστικό. Ακόμη δουλεύουμε και τους χώρους πρασίνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμο το πλάνο του ΥΠΑΝ για την αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία-Πότε θα τεθεί σε ισχύ

-Ένα από τα σοβαρά ζητήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ήταν το θέμα με τη βία στα σχολεία και τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, ακόμη και κακοποίησης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει καταρτίσει πλάνο για εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος. Μπορείτε να μας ενημερώσετε σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες;

Το είχαμε συζητήσει στη Βουλή αυτό το θέμα, έχουμε λάβει έγκριση και από το Υπουργικό Συμβούλιο εδώ και πολύ καιρό. Θα είμαστε έτοιμοι να το εφαρμόσουμε σε πιλοτικό στάδιο τον Οκτώβριο το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα, με ένα πολύ μικρό αριθμό παιδιών, με αρκετά ακραία, παραβατική συμπεριφορά. Το διαχειρίζεται η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων και θα έχουμε νεότερα σύντομα και σύντομα θα το προωθήσουμε στη Βουλή.

-Το Σεπτέμβριο αναμένεται να εφαρμοστεί και η νομοθεσία για την υποχρεωτική προς τα κάτω επέκταση της φοίτησης στην Προδημοτική Εκπαίδευση. Είναι έτοιμες οι σχολικές μονάδες για την εφαρμογή της νομοθεσίας;

Για τη συγκεκριμένο ζήτημα, έχουμε δύο κεφάλαια. Το ένα είναι η στελέχωση, να είναι δηλαδή οι εκπαιδευτικοί στις μονάδες για να ικανοποιήσουμε το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. Ακολουθούνται οι διαδικασίες για τη στελέχωση. Ξέρουμε ότι οι τελευταίες ημέρες αφήνονται στην Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας να μελετήσει τυχόν ενστάσεις, επειδή απαιτείται ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όμως δεν θεωρούμε ότι θα επηρεάσει την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Το δεύτερο είναι οι υποδομές και για το θέμα αυτό είχαν φροντίσει οι Τεχνικές Υπηρεσίες και όπου δεν είχαμε αίθουσες να τοποθετηθούν λυόμενα ή με άλλο τρόπο να επιλυθούν. Έτσι, είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε από το Σεπτέμβριο τα παιδάκια από 4,6 χρόνων και 4,8 χρόνων, που δεν θα ήταν στην εκπαίδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν ικανοποίησαν οι αλλαγές για την ειδική εκπαίδευση-Φωνές για συνέχιση αποκλεισμού των παιδιών

-Την προηγούμενη χρονιά πραγματοποιήθηκε διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς για την μετάβαση από την ειδική στην ενιαία εκπαίδευση. Λήφθηκαν αποφάσεις για αυξημένο αριθμό συνοδών και παροχή διαφοροποιημένου υλικού. Όμως, υπήρξαν αντιδράσεις από κάποιους φορείς ότι δεν ικανοποιήθηκαν από τις εν λόγω αποφάσεις; Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Παιδείας;

Πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Αντιδράσεις θα υπάρχουν πάντα και αυτοί οι γονείς είναι οι πιο ευαίσθητοι, επειδή αντιμετωπίζουν τα προβλήματα των παιδιών τους και τα βλέπουν να ταλαιπωρούνται εδώ και χρόνια από το εκπαιδευτικό σύστημα. Όμως, να υπάρχουν αντιδράσεις όταν είναι σωστά πληροφορημένοι οι γονείς. Αυτή τη στιγμή, βγήκαμε και εξαγγείλαμε στο Προεδρικό τι θα κάνουμε φέτος, την προσπάθειά μας για τη μετάβαση στην ενιαία. Είπαμε ότι θα κάναμε δύο πράγματα. Το ένα να χτυπήσουμε το πρόβλημα στη ρίζα του και να καταλάβουν όλοι οι εκπαιδευτικοί τι σημαίνει διαφοροποίηση στη διδασκαλία. Αυτό αν δεν είσαι εκπαιδευτικός δύσκολα το καταλαβαίνεις, όμως είναι πολύ σημαντικό. Οι γονείς που διαμαρτύρονται φαίνεται ότι δεν το έχουν καταλάβει, όμως για πρώτη φορά δώσαμε έμφαση στοχευμένα στη διαφοροποίηση. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει αποδεχτό ότι υπάρχουν παιδιά με διαφορετικές ανάγκες, άρα είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να αλλάξουν τον τρόπο που διδάσκουν και το υλικό που χρησιμοποιούν. Τους δώσαμε πηγές από Ελλάδα και από Κύπρο και αναλώσαμε πολύ χρόνο στις επιμορφώσεις και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, πιο στοχευμένα από τέλος Αυγούστου και για όλη τη χρονιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Περισσότεροι συνοδοί, ενιαία εκπαίδευση, επέκταση Προδημοτικής-Οι καινοτομίες ΥΠΑΝ για τη νέα χρονιά

Το δεύτερο θέμα που είπαμε ότι θα κάνουμε είναι να δούμε το θέμα των συνοδών. Βάλαμε ήδη υποχρεωτική επιμόρφωση των συνοδών από το Σεπτέμβριο, κάτι που παλαιότερα γινόταν τον Ιανουάριο. Πρέπει να επιβραβεύουμε αυτούς τους ανθρώπους και γι’ αυτό θα ξεκινήσει και ο διάλογος για το επαγγελματικό καθεστώς τους. Επίσης, δίνουμε πολύ πιο ξεκάθαρες οδηγίες σε αυτούς τους ανθρώπους, σε σχέση με τα καθήκοντά τους. Έχουμε τους ειδικούς, που πρέπει να αποφανθούν τι είναι το σωστό, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού και με δεδομένη τη δέσμευσή μας ότι όλα τα παιδιά πρέπει να είναι στις κανονικές τάξεις, με τις εξαιρέσεις που υπάρχουν. Άρα, η έμφασή μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά για πλήρη ένταξή τους στην τυπική τάξη και να αφήσουμε τις διαδικασίες να τρέχουν. Το γεγονός ότι οι γονείς διαμαρτύρονται για την καθημερινότητα, ότι δεν αποδέχονται την απόφαση της Επαρχιακής Επιτροπής κλπ, είναι θέμα νομοθεσίας, το οποίο αναμένεται να αγγίξουμε φέτος. Θα πρέπει να περιμένουν. Για είκοσι χρόνια κανένας δεν άγγιξε αυτό το θέμα. Θα πρέπει να μας δώσουν χρόνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σεπτέμβρη εξετάζεται ξανά το ΥΠΑΝ για τους αντικαταστάτες-Σειρά εισηγήσεων από την ΠΟΕΔ

-Ένα άλλο θέμα που συζητείται αφορά στους αντικαταστάτες στην Δημοτική Εκπαίδευση, με την ΠΟΕΔ να περιμένει κάποιες λύσεις από πλευράς Υπουργείου. Μπορείτε να μας ενημερώσετε ποιες είναι οι σκέψεις σας επί του θέματος;

Δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο το Υπουργείο Παιδείας αλλά και την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, με την οποία έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία. Από πέρσι δώσαμε κάποιες απαντήσεις, οι οποίες δεν ικανοποιούν πλήρως την ΠΟΕΔ και δεν περιμένω ότι θα ικανοποιηθούν πλήρως. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να βελτιωθούμε σε αυτό, ακούμε τις εισηγήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων και δουλεύουμε με την Επιτροπή. Δεν είμαστε σε θέση για να κάνουμε ανακοινώσεις, το έχουμε στην έγνοια μας και όσες εισηγήσεις μπορούμε να εφαρμόσουμε, θα το κάνουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκνευρισμένο το ΥΠΑΝ με την Επ. Παιδείας για παγοποίηση του θέματος για ξένα πανεπιστήμια

-Η Βουλή πριν κλείσει άναψε «κόκκινο» για τη νομοθεσία για έλεγχο της λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και ζήτησε το στρατηγικό πλάνο του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι σε θέση το Υπουργείο να παρουσιάσει το πλάνο του;

Από τη στιγμή που αποδεχόμαστε τη λειτουργία ξένων πανεπιστημίων στην Κύπρο και υπάρχει και σχετική νομοθεσία, δεν μπορούμε να μην δεχτούμε τη λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων. Αυτό κάναμε εμείς είναι να ρυθμίσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα ιδρύονται αυτά τα παραρτήματα, να έρχονται και να υπόκεινται σε έλεγχο και αξιολόγηση από τον Φορέα Διασφάλισης Ποιότητας και αυτό κάνουμε. Η Βουλή ζητά και τον στρατηγικό σχεδιασμό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος είναι έτοιμος και πολύ σύντομα θα τον παρουσιάσουμε στη Βουλή. Κάποιοι ζήτησαν και τα νομοσχέδια για τα προπτυχιακά, αλλόγλωσσα προγράμματα και είμαστε έτοιμοι και σε αυτό το κομμάτι. Παίρνουμε ένα πακέτο νομοσχεδίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και επαφίεται στη Βουλή τι θα αποδεχθεί και τι όχι.

-Με την κατάργηση του καθεστώτος αγοράς υπηρεσιών, προέκυψε ένα σημαντικό ζήτημα με την στελέχωση των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, με τις συντεχνίες να ζητούν όπως παραμείνει το μητρώο των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν τα τελευταία χρόνια στα ΚΙΕ και την ΟΕΛΜΕΚ να ζητά όπως η στελέχωση γίνεται με τον κατάλογο διορισίμων. Ποια είναι η άποψη του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα;

Το Υπουργείο Παιδείας πήρε πολιτική απόφαση και την υλοποίησε. Από φέτος, τα ΔΡΑΣΕ δεν θα στελεχώνονται από άτομα που εργάζονταν με το καθεστώς μισθωτού, αλλά με εκπαιδευτικούς της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Είναι πρωινός χρόνος και είναι πρόγραμμα σε χρόνο του σχολείου και δεν μπορώ να έχω εκπαιδευτικούς δύο κατηγοριών. Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Δεν το αγγίζουμε, συνεχίζουν οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται όπως πριν και βελτιώνουμε τη δουλειά εκεί. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει να ικανοποιήσουμε τι λένε οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, αλλά να βελτιώσουμε τις συνθήκες και τα προγράμματα για τα παιδιά μας. Η στελέχωση των ΚΙΕ θα γίνεται με το μητρώο τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καλείται να σβήσει τις φωτιές που άναψαν οι καθηγητές για τα ΚΙΕ η Μιχαηλίδου-Βλέπει ξανά συντεχνίες

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Υπογράφονται οι συμφωνίες Κύπρου και Ελλάδας για τις μεταμοσχεύσεις
ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ: Παράνομη η πρόταση Δημάρχου Λ/σου για Park & Ride, υποστηρίζει
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού-Πτώση της θερμοκρασίας και βροχές