Δρομολογούνται κάμερες για τα υπέρβαρα φορτηγά στον αυτοκινητόδρομο-Υπό παρακολούθηση σε 24ωρη βάση

Φρένο στην ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των υπέρβαρων φορτηγών που αποτελούν τεράστιο κίνδυνο για τους υπόλοιπους οδηγούς που βρίσκονται στους δρόμους, θέλει να βάλει το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο έχει καταρτίσει ειδικό σχέδιο, ώστε να εγκατασταθούν συστήματα φωτοεπισήμανσης παρομοίου τύπου με αυτά που φωτογραφίζουν σήμερα τους οδηγούς, αλλά θα είναι αποκλειστικά για τον έλεγχο των φορτηγών που το βάρος τους ξεπερνά το επιτρεπόμενο όριο.

Παρά το γεγονός ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα πραγματοποιούνται τροχονομικοί έλεγχοι σε φορτηγά για διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους, εντούτοις, όπως έχει διαφανεί δεν είναι αρκετοί για να περιορίσουν το επικίνδυνο φαινόμενο της αλόγιστης κυκλοφορίας τους και γι’ αυτό τον λόγο έχει αποφασιστεί το τελευταίο διάστημα, όπως ληφθούν πιο δραστικά μέτρα, τα οποία θα έχουν και καλύτερα αποτελέσματα.

Σημειώνεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν, είχε ανοιχτεί και ένας διάλογος ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς για τον τρόπο με τον οποίο θα ελέγχονταν τα φορτηγά, με επίκεντρο της συζήτησης να ήταν το ωράριο και οι δρόμοι στους οποίους ίσως απαγορευόταν η κυκλοφορία τους. Μέτρα, στα οποία έχει τραβήξει κόκκινη γραμμή ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ο οποίος σε δηλώσεις του στον REPORTER, εξήγησε ότι, «στο να προχωρήσουμε ως Υπουργείο στην απαγόρευση διέλευση οχημάτων από κάποιους δρόμους και συγκεκριμένες ώρες, σίγουρα είναι ένα περιοριστικό μέτρο, αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν βοηθά την οικονομία και γι’ αυτό τον λόγο πρόκειται για ένα ύστατο μέτρο. Με το ίδιο σκεπτικό, δεν έχουμε ούτε σχεδιασμό για να εφαρμόσουμε οποιοδήποτε κανονισμό όπως τα μονά-ζυγά, είτε να πληρώνουν για να περάσουν στο αστικό κέντρο. Είναι μέτρα τα οποία όταν εξαντληθούν όλες οι υπόλοιπες επιλογές, τότε θα καταφύγουμε σε αυτά».

Την ώρα που το Υπουργείο Μεταφορών, έχει προχωρήσει στην εντατικοποίηση των ελέγχων και έχει αυστηροποιήσει στον βαθμό που επιτρέπει η νομοθεσία τις διαδικασίες για τη συντήρηση των φορτηγών, υπάρχουν ήδη στο τραπέζι τα επιπρόσθετα μέτρα.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, «σήμερα, έχουμε ήδη εγκατεστημένο ειδικό εξοπλισμό σε κάποια σημεία των αυτοκινητοδρόμων, όπου όταν προστεθούν κάποια μηχανήματα, θα μπορούν να ζυγίζουν αυτόματα φορτηγά. Η προσπάθεια πλέον, δεν είναι να ζυγίζονται τα φορτηγά και να περνούν από τους ζυγιστικούς σταθμούς, αλλά η προσπάθεια γίνεται για να ζυγίζονται στον μέγιστο δυνατό βαθμό και σε επίπεδο όπου η νομοθεσία θα επιτρέπει την έκδοση εξωδίκων».

Για να επιτευχθεί η εγκατάσταση συστημάτων φωτοεπισήμανσης όμως για τα φορτηγά, προαπαιτείται η τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, όπως και η προμήθεια του συγκεκριμένου εξοπλισμού, μια διαδικασία που ακολουθήθηκε και για την εγκατάσταση των υφιστάμενων καμερών στους δρόμους. Όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, «ως Υπουργείο Μεταφορών, κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς θεωρούμε ότι αυτό το πράγμα θα σταματήσει μια και καλή την κυκλοφορία όλων των φορτηγών που κινούνται στους αυτοκινητόδρομους και είναι υπέρβαρα. Οι δρόμοι μας σήμερα, είναι σχεδιασμένοι για να μεταφέρουν ως ένα συγκεκριμένο βάρος. Όταν το βάρος όμως αυτό υπερβεί τη δυνατότητα για την οποία έχει σχεδιαστεί ο αυτοκινητόδρομος, τότε αρχίζουν να δημιουργούνται καθιζήσεις μέσα στο οδόστρωμα και αυτό το πράγμα, έχει ως συνεπακόλουθο ότι ένας οδηγός μοτοσικλέτας κινδυνεύει να κτυπήσει και να σκοτωθεί, ενώ δημιουργούνται επίσης κοιλάδες από τη βροχή και όταν περάσει ένα όχημα από ένα σημείο κινδυνεύει να παρεκτραπεί».

Σημειώνεται επίσης, ότι τα εν λόγω συστήματα φωτοεπισήμανσης, πρόκειται να τοποθετηθούν σε συγκεκριμένα σημεία στους αυτοκινητόδρομους, όπου υπάρχει ήδη η υποδομή για την εγκατάστασή τους και έτσι, με αυτό τον τρόπο θα αφαιρεθεί και ο ρόλος των εποπτών, που βρίσκονταν μέχρι σήμερα σε αυτά πραγματοποιώντας τυχαίους ελέγχους. «Σήμερα, στην απουσία αυτού του εξοπλισμού, προχωρούμε με δειγματοληπτικούς ελέγχους, όπου μια ομάδα εποπτών στελεχώνει τον ζυγιστικό σταθμό και σταματούν δειγματολειπτικά διαφορά φορτηγά για να τα ζυγίσουν και εάν είναι υπέρβαρα τότε λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα. Ωστόσο, είναι έλεγχοι που δεν είναι 24 ώρες το 24ωρο, κάτι που σημαίνει ότι καταφέρνουν αρκετά φορτηγά να μην περάσουν από έλεγχο και επίσης, υπάρχει υποστελέχωση εποπτών. Έτσι, εάν καταφέρω να αφαιρέσω αυτή την ευθύνη από τους επόπτες, με την εγκατάσταση συστημάτων φωτοεπισήμανσης για φορτηγά, τότε οι συγκεκριμένοι επόπτες θα τοποθετηθούν αλλού με άλλους ρόλους».

Πάντως, η εκτίμηση που υπάρχει από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών, είναι ότι με την εγκατάσταση των συστημάτων φωτοεπισήμανσης στους αυτοκινητόδρομους, θα λιγοστέψουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τα υπέρβαρα φορτηγά, που αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για τους υπόλοιπους οδηγούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Η απόφαση του Ανωτάτου χωρίς νικητή, το περί δικαίου αίσθημα και το δημόσιο συμφέρον
Οχήματα με ΤΑΚΑΤΑ σε Εθνική Φρουρά και Πυροσβεστική-Δεδομένη η ακινητοποίηση τους
Δεσμεύτηκαν περιουσίες προσώπων αξίας πάνω από 90,000 ευρώ-Εμπλέκονται σε υπόθεση ναρκωτικών
Προωθούν τροποποίηση του Νόμου για τα νάρκοτεστ-Έρχονται emoji για την ταχύτητα των οδηγών
Ανακαλούνται πάνω από δέκα χιλιάδες αερόσακοι οχημάτων Honda-Δείτε τη λίστα με τους αριθμούς εγγραφής
Εκδήλωση διαμαρτυρίας για τις φοιτητικές χορηγίες έξω από τη Βουλή-Έκλεισε ο δρόμος
Τραγωδία στη Λευκωσία λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα-Ανακαίνιζε διαμέρισμα και έπεσε στο κενό 67χρονος
Παρατάθηκε για άλλους τρεις μήνες η διαθεσιμότητα των δεσμοφυλάκων για την απόδραση του Κομμωτή
Πώς το Ανώτατο έκοψε στην μέση την απόφαση για Θανάση-Έκρινε «απαραίτητο» τον Σταυριανό, επίκληση στο δημόσιο συμφέρον
Παραπέμφθηκε σε δίκη με επτά κατηγορίες η 66χρονη πρόεδρος ΜΚΟ-Αντιμέτωπη και με το αδίκημα της διαφθοράς