Αδήριτη ανάγκη η δημιουργία προγράμματος στήριξης παραβατών μαθητών-Υπό παρακολούθηση το ΥΠΑΝ
07:18 - 21 Απριλίου 2024
Έντονο προβληματισμό και αρκετή ανησυχία έχουν προκαλέσει οι αποκαλύψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, αναφορικά με τις καταγγελίες που βρίσκονται ενώπιον της Βουλής και έχουν να κάνουν με την έξαρση της βίας, της παραβατικότητας και της χρήσης και διακίνησης ναρκωτικών εντός των σχολικών μονάδων, με τους βουλευτές και τους γονείς να περιμένουν την υλοποίηση των δεσμεύσεων της Κυβέρνησης, που έχουν ως στόχο την απάμβλυνση του προβλήματος. Την ίδια ώρα, επανέρχεται στο τραπέζι η πρόταση για Εθνικό Σχέδιο Παιδείας, με τον Παύλο Μυλωνά, ο οποίος είναι και εκείνος που το εισηγήθηκε, να πετά το γάντι στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να του ζητά να ανοίξει το διάλογο, ώστε να υπάρξει αλλαγή.
Οι καταγγελίες περί σεξουαλικής βίας ακόμη και στα Δημοτικά, καθώς και για διακίνηση και χρήση ναρκωτικών στους χώρους των σχολείων, έχουν θέσει για άλλη μία φορά στο στόχαστρο τον τομέα της παιδείας, για τους λάθος λόγους, με τους εμπλεκόμενους φορείς να ζητούν άμεσα μέτρα που θα αλλάξουν την κατάσταση, δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλο περιθώριο, αφού η εικόνα χειροτερεύει μέρα με τη μέρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»
Προς αυτό το σκοπό, τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, που ήταν και εκείνα που άνοιξαν τη συζήτηση, έχουν στρέψει τα βλέμματά τους προς το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο θα εφαρμόσει όσα δεσμεύτηκε ότι θα κάνει, όπως η εφαρμογή της νομοθεσίας του 2021, βάσει της οποίας θα προσφέρεται ένα εναλλακτικό πρόγραμμα διδασκαλίας στους μαθητές που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά.
«Θα γίνουν σχολεία στήριξης, για τους μαθητές που έχουν σοβαρή παραβατική συμπεριφορά, είναι χρήστες ναρκωτικών ή αντιμετωπίζουν άλλα προβλήματα υγείας, όπου θα τους προσφέρουν θεραπεία και ταυτόχρονα μαθήματα. Όταν θεραπευτούν θα αξιολογούνται από γιατρούς και θα επιστρέφουν στα σχολεία τους. Αντί να κλειστούν τα παιδιά στις Κεντρικές Φυλακές που θα καταδικαστούν για εγκληματικές ενέργειες ή στο ψυχιατρείο επειδή έχουν προβλήματα, η ίδια η Πολιτεία θα τους προσφέρει εναλλακτικά προγράμματα για να τα βοηθήσει», εξήγησε στον REPORTER ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς.
Η εφαρμογή των εναλλακτικών προγραμμάτων φοίτησης, για τα παιδιά που παρουσιάζουν σοβαρή παραβατική συμπεριφορά, θα έχει διττό στόχο, αφού από τη μία θα παρέχει στήριξη σε εκείνους τους μαθητές που το χρειάζονται και δεν θα περιφέρονται άσκοπα στους χώρους των σχολείων και από την άλλη θα δώσει μία ανάσα σε εκείνους τους μαθητές που ήταν θύματα εκφοβισμού και επιθέσεων.
«Δεν θα λυθούν όλα τα προβλήματα, όμως είναι ένα βήμα. Επίσης, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι δεν είναι μόνο τα παιδιά χωρίς οικογένεια που προκαλούν προβλήματα στα σχολεία. Πολλές φορές υπάρχουν παιδιά που βρίσκονται σε οικογένειες με φυσική παρουσία γονιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι παρόντες. Δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, ασχολούνται με την καριέρα τους, ασχολούνται με την εξεύρεση τρόπου επιβίωσης, όμως πρέπει να βρίσκει ένας από τους δύο ή και οι δύο τον απαραίτητο χρόνο για να είναι με τα παιδιά τους. Τα παιδιά είναι σφουγγάρια που μιμούνται τους γονείς. Αν ο πατέρας φωνάζει και ασκεί βία, είτε στο σπίτι είτε στο δρόμο, το παιδί θα τον μιμείται. Αν η μητέρα πετά το αποτσίγαρο ή σκουπίδια στο δρόμο, θα το κάνει και το παιδί».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αποκαλύψεων συνέχεια για τα σχολεία-Καθημερινότητα τα ναρκωτικά, σεξουαλική βία και σε Δημοτικά
Πρέπει να επεκταθούν τα Ολοήμερα Σχολεία
Στο μεταξύ, ένας άλλος τρόπος για να αλλάξει η εικόνα στα σχολεία, όπως τονίζει ο κ. Μυλωνάς, είναι και με την επέκταση του θεσμού των Ολοήμερων Σχολείων, ώστε να είναι για όλα τα παιδιά, σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος που τα παιδιά αναγκάζονται να περνούν εκτός σπιτιού.
«Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά που ξυπνούν που τις επτά και δεν χρειάζεται να τρέχουν συνεχώς για να κάνουν τις δραστηριότητες και τα φροντιστήρια, στα οποία πάνε πολλές φορές νηστικά. Αυτό σημαίνει ότι θα δοθεί περισσότερος χρόνος για να ενωθεί ξανά η οικογένεια και να περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι».
Σημειώνεται πως η προσοχή των βουλευτών και των εμπλεκόμενων φορέων είναι στραμμένη και προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, που είναι αρμόδια να εφαρμόσουν άλλη μία πτυχή της νομοθεσίας, τη δημιουργία Κέντρων Ημέρας σε κάθε επαρχία, για εκείνα τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη, τα οποία θα λειτουργούν και ως κέντρα φύλαξης.
«Ουσιαστικά, αν εφαρμοζόταν η νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2021, τότε η εικόνα ίσως να ήταν αρκετά διαφορετική από τη σημερινή. Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως οι καταγγελίες που δημοσιεύτηκαν ήταν σαν το me too, άρχισαν να ακούγονται τέτοιες καταγγελίες. Είχαμε αρκετές καταγγελίες για περιστατικά και στη Δημοτική Εκπαίδευση».
Ξανά στο προσκήνιο το Εθνικό Σχέδιο Παιδείας
Η συζήτηση που έχει ανοίξει, έχει φέρει ξανά στην επιφάνεια ένα άλλο θέμα, που ο ίδιος ο κ. Μυλωνάς είχε προτείνει. Τη δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου Παιδείας, που θα θέτει όλα τα κακώς έχοντα στο τραπέζι, με στόχο να καταστεί η παιδεία λειτουργική. Προς αυτό το σκοπό πέταξε το γάντι στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας του να ξεκινήσει το διάλογο.
«Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να ακούσω τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να ανακοινώσει ότι σκέφτεται ένα Εθνικό Σχέδιο Παιδείας, να κάτσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, να έρθουν από το εξωτερικό εμπειρογνώμονες, για να μας κάνουν μία πρόταση για να δούμε πως θα αναδομήσουμε το σύστημα που έχει καταρρεύσει, για να κάνουμε τα σχολεία μας ξανά παραγωγικά. Χρειάζεται πολιτική βούληση».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σοκαριστικές καταγγελίες στη Βουλή-Σεξουαλική κακοποίηση μαθητή, θύμα και θύτης στο ίδιο σχολείο