Απαντά στις επικρίσεις για συνοδούς σε παιδιά ΑμεΑ το ΥΠΑΝ-«Η παροχή βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια»

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν υπάρχει πρόνοια για παραχώρηση «αποκλειστικού» σχολικού βοηθού/συνοδού και ως εκ τούτου, λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) σε ανακοίνωσή του.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως αποτελεί πρωταρχική μέριμνα του ΥΠΑΝ και των καθ’ ύλην αρμόδιων Επαρχιακών Επιτροπών και της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η ικανοποίηση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε παιδιού που ενδέχεται να χρήζει εύλογων προσαρμογών. Οι όποιες αποφάσεις των Επιτροπών λαμβάνονται στη βάση τεκμηριωμένων αξιολογήσεων που πραγματοποιούνται από ομάδα ειδικών, προστίθεται.

Περαιτέρω αναφέρεται πως η στήριξη/παροχή βοηθητικού προσωπικού (σχολικών βοηθών/συνοδών) βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία έχουν εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τα οποία οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί στηρίζουν παιδιά που δεν αυτομεριμνούνται και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και επικοινωνίας.

"Οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί δεν ασκούν εκπαιδευτικά καθήκοντα και δύνανται να εξυπηρετούν τις ανάγκες ενός ή περισσότερων παιδιών. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν υπάρχει πρόνοια για παραχώρηση «αποκλειστικού» σχολικού βοηθού/συνοδού και ως εκ τούτου, λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό", προστίθεται.

Το ΥΠΑΝ, αναφέρει πως μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθεί και τις αποφάσεις που λαμβάνει, στηρίζει καθημερινά χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες. Νοείται ότι η επίλυση κάθε προβλήματος γίνεται στη βάση τεκμηριωμένων δεδομένων και δεν εξαρτάται από οποιεσδήποτε παρεμβάσεις, προσθέτει.

Το Υπουργείο σημειώνει περαιτέρω πως αντιλαμβάνεται ότι στην όλη διαδικασία υπάρχουν προβλήματα και προκλήσεις. Ως εκ τούτου, έχει ήδη εξαγγείλει διάλογο εφ’ όλης της ύλης για τη βελτίωση της Ειδικής-Ενιαίας Εκπαίδευσης.

Καταληκτικά, επισημαίνεται ότι αναφορές που δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις, δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που πιθανόν να προκύψουν για κάθε παιδί και για κάθε σχολική μονάδα, ξεχωριστά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Υπό εξέταση για τα περιστατικά βίας και τους συνοδούς στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας

Δειτε Επισης

Καταγγελίες Χάκερ για επίθεση στις Φυλακές-«Δεσμοφύλακας μου είπε καλά να σου κάνουν, αφού εν λίος ο νους σου»
Απατεώνας προσποιούμενος τον Μπραντ Πιτ απέσπασε από 53χρονη Γαλλίδα πάνω από 800.000 ευρώ
Άνδρας στην Θεσσαλονίκη διέρρηξε το σπίτι που έχασε σε πλειστηριασμό και έμεινε μέσα για μια εβδομάδα
Ξεσπά ο πατέρας του 22χρονου Παναγιώτη-«Ελπίζω ο 45χρονος να μη βγει ποτέ από τη φυλακή για να δικαιωθεί το παιδί μου»
Αυτόν καταζητεί η Αστυνομία για την απόπειρα φόνου στον Κόρνο (pic)
Ανησυχία γιατρών στα κατεχόμενα εξαιτίας έξαρσης της γρίπης
Μειώθηκαν κατά 83,9% οι άδειες οικοδομής τον Ιούλιο 2024 λόγω μεταρρύθμισης ΤΑ
Ευχάριστα νέα για τους «κουρεμένους» καταθέτες, ξεκινά η εκταμίευση αποζημιώσεων-Στις 13 000 οι αιτήσεις
Στις φλόγες εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο στην Κάτω Πάφο-Προκλήθηκαν ζημιές (pic)
Πρόταση νόμου για υποχρεωτική τοποθέτηση βραχιολού σε κρατούμενους που μεταφέρονται με άδεια