Αυξάνονται κατά ενενήντα οι σχολικοί συνοδοί-Αρχίζει διάλογος για ειδική εκπαίδευση

Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την αύξηση του αριθμού των σχολικών συνοδών/βοηθών για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, με επιπλέον ενενήντα εκπαιδευτικούς.

Σε δηλώσεις της μετά το τέλος του Υπουργικού, η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μηχαιλίδου, ανέφερε πως, η διαδικασία επιτρέπει στις επαρχιακές επιτροπές να εγκρίνουν αιτήματα για σχολικούς συνοδούς στα παιδιά με ειδικές ανάγκες στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ενώ από την άλλη τόνισε, ότι χρειάζεται εξορθολογισμός της διαδικασίας και επανεξέταση των κριτηρίων και των διαδικασιών που διέπουν ευρύτερα την διαδικασία φοίτησης ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες στο σχολείο.

«Έχουμε ήδη εξαγγείλει στην παρουσία το Προέδρου της Δημοκρατίας και θα γίνει η επίσημη εξαγγελλία για έναρξη επίσημου διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση με στόχο την παιδαγωγική αναπροσαρμογή των όλων των διαδικασιών. Δηλαδή την παιδαγωγική διάσταση της διαδικασίας που διέπει την φοίτηση του παιδιού από τη στιγμή της διάγνωσής του μέχρι τη στιγμή που φεύγει από το σχολείο. Αυτό είναι αναγκαίο να γίνει γιατί η νομοθεσία που διέπει την ειδική εκπαίδευση είναι πεπαλαιωμένη, αλλά και οι διαδικασίες αρκετά αναχρονιστικές», τόνισε.

Σε ερώτηση εάν ο αριθμός είναι ικανοποιητικός η κα Μιχαηλίδου είπε πως, ικανοποιεί τις ανάγκες που υπάρχουν. «Η αύξηση αφορά σε 90 πρόσθετους εκπαιδευτικούς από τις χίλιες θέσεις που είχαν δοθεί από τον προϋπολογισμό. Η ανάγκη αυτή ήταν απαραίτητο να ικανοποιηθεί. Δεν μπορεί να αρχίζει η σχολική χρονιά και ένα παιδί με ειδικές ανάγκες να μην έχει τον σχολικό συνοδό του», είπε.

Θεσμοθέτηση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Παράλληλα το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση του Υπουργείου για θεσμοθέτηση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας μέσα από το ενιαίο σχέδιο βελτίωσης. Όπως ανέφερε η υπουργός, «αυτό σημαίνει πως κάθε σχολείο θα εκπονεί τον σχέδιο βελτίωσής στη βάση των αναγκών του έτσι ώστε να τυγχάνει της παρακολούθησης της διευθυντικής ομάδας του σχολείου, να αξιοποιούνται συγκεκριμένα εργαλεία και στο τέλος της σχολικής χρονιάς να μπορεί το σχολείο να έχει συγκεκριμένα δεδομένα και να δει εάν έχει πετύχει τους στόχους του ή όχι».

Γερμανικά σε δύο σχολεία

Επίσης, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας σε δύο δημόσια σχολεία της Κύπρου. Ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο. Όπως εξήγησε η υπουργός «είναι ένας από τους στόχους να δούμε στη συνέχεια και την επέκτασή του σε άλλα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά».

Όπως συγκεκριμένα, ανακοίνωσε το αρμόδιο Υπουργείο, για τη σχολική χρονιά 2023-2024, τα σχολεία που έχουν επιλεγεί για την εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης Γερμανικών, είναι το Γυμνάσιο Αρχ. Μακαρίου Γ΄ (Πλατύ) και το Λύκειο Αρχ. Μακαρίου Γ΄ (Δασούπολης) στη Λευκωσία και το Γυμνάσιο και το Λύκειο Λινόπετρας στη Λεμεσό.

Το Υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι το πρόγραμμα θα λειτουργεί στην Α΄ τάξη Γυμνασίου και στην Α΄ τάξη Λυκείου, αντίστοιχα, και τα μαθήματα θα διεξάγονται μετά τη λήξη των πρωϊνών μαθημάτων, από τις 13:35 μέχρι τις 14:20, χωρίς να επηρεάζεται το υφιστάμενο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.

Προσθέτει ότι η απόφαση προνοεί επίσης και για τη σταδιακή επέκταση, μετά από αξιολόγηση, του προγράμματος και σε σχολεία των υπόλοιπων επαρχιών.

Αναφέρει ακόμα ότι μέσα από το πρόγραμμα θα δίνεται η δυνατότητα στους/στις μαθητές/μαθήτριες για εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας σε πολύ καλό επίπεδο, υπό την επίβλεψη και την καθοδήγηση του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe.

Συμπληρώνει πως επιπρόσθετα, το Ινστιτούτο Goethe θα παρέχει στους/στις εκπαιδευτικούς επιμόρφωση σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, καθώς επίσης και πιστοποίηση του επιπέδου εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας.

Έναρξη σχολικής χρονιάς

Ερωτηθείσα εάν είναι ικανοποιημένη από τις ενέργειες που έγιναν πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κα Μηχαηλίδου είπε πες, ενέργειες γίνονται ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Παρόλα αυτά τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τον εκπαιδευτικό σύστημα είναι ήδη διαπιστωμένα», είπε.

Σημείωσε δε πως, «στο πρόγραμμα διακυβέρνησης περιλαμβάνονται όλα τα ζητήματα που χρίζουν βελτίωσης και για αυτό με συγκεκριμένο προγραμματισμό προχωρούμε για να βελτιώσουμε και να τα διορθώσουμε. Η μέχρι τώρα πορεία μας δείχνει πως προχωρούμε και διορθώνουμε στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος με αποτέλεσμα όσα κάνουμε να έχουν ως στόχο να βελτιώνουν την ποιότητα της διδασκαλίας και την μάθησης προς όφελος των παιδιών».

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Υπογράφονται οι συμφωνίες Κύπρου και Ελλάδας για τις μεταμοσχεύσεις
ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ: Παράνομη η πρόταση Δημάρχου Λ/σου για Park & Ride, υποστηρίζει
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού-Πτώση της θερμοκρασίας και βροχές