Καταγγελίες σεξουαλικής εκμετάλλευσης αντρών στην Κύπρο-Στο στόχαστρο σκηνοθέτες

Δύο μαρτυρίες που αποκαλύπτει η Ελληνική ιστοσελίδα Documento, εμπλέκουν και το κυπριακό θέατρο στις υποθέσεις σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανδρών, που προκαλούν σάλο στην Ελλάδα. Κομβικό ρόλο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, φέρεται να παίζει ένα κοινό πρόσωπο στην Κύπρο που εμφανίζεται ως μεσάζοντας.

Όπως αναφέρεται, δύο νεαροί άντρες ηθοποιοί από την Κύπρο κατήγγειλαν ανήθικες προτάσεις που έχουν δεχτεί στην Κύπρο, από δύο Έλληνες σκηνοθέτες πολύ μεγάλης φήμης. Περιγράφουν πώς θέλησαν να τους κακοποιήσουν, εκμεταλλευόμενοι το νεαρό της ηλικίας τους και την επιρροή που τους ασκούσαν λόγω της θέσης τους.

Οι ιστορίες των δύο ηθοποιών σύμφωνα με την ιστοσελίδα, συγκλίνουν αφού υπάρχει ένα κοινό πρόσωπο που φαίνεται πως λειτουργούσε ως διαμεσολαβητής προκειμένου να τους φέρνει σε επαφή με τους συγκεκριμένους σκηνοθέτες.

«Με έκανε να αισθανθώ ότι βρήκα τον μέντορά μου»

Η μία μαρτυρία αφορά στον Ν. (έτσι ονομάζεται από το Documento) που είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης.

Το 2012, όταν ήταν 18 χρόνων, πήγε για πρακτική άσκηση, όπως αναφέρεται, σε θέατρο της Κύπρου. Τότε σκηνοθέτης της παράστασης στο συγκεκριμένο θέατρο της Κύπρου ήταν ένας Ελλαδίτης πολύ γνωστό όνομα, στα θεατρικά δρώμενα της χώρας.

«Παρακολουθούσα πρόβες, βοηθούσα όπου μπορούσα. Αυτός ο σκηνοθέτης «κάποια στιγμή με είδε στους διαδρόμους και είπε ότι με ήθελε για την παραγωγή του», αναφέρει ο Ν.

Σύντομα οι δυο τους απέκτησαν στενές σχέσεις με πρωτοβουλία του σκηνοθέτη. Όπως αφηγείται ο Ν., «μου μιλούσε, μου εξομολογούνταν μυστικά για τις πρόβες, για πράγματα που σκεφτόταν να κάνει, ζητούσε την άποψή μου, με καλούσε να πάμε σε ταβέρνες οι δυο μας, μου έκανε μαθήματα περί θεάτρου, μου έλεγε ότι μια ημέρα θα γίνω σπουδαίος γιατί το βλέπει στα μάτια μου».

Λίγο καιρό μετά «μου είπε ότι θα είχε ακόμη μια παράσταση στη Λεμεσό. Ήταν ένας μονόλογος που θα είχε έναν ακόμη ηθοποιό στη σκηνή, ο οποίος για μια ώρα απλώς θα παρακολουθούσε. Μου είπε ότι ήταν πολύ πιθανό ο ηθοποιός που θα έπαιζε αυτό τον ρόλο να μην τα κατάφερνε για λόγους υγείας, γι’ αυτό μου ζήτησε να τον βοηθήσω και σε αυτή την παράσταση και να προετοιμαστώ για τον ρόλο σε περίπτωση που χρειαστεί να τον κάνω. Μου είπε πως ο συγκεκριμένος ρόλος έχει γυμνό και γι’ αυτό θα έπρεπε να δοκιμαστώ αν είμαι αρκετά τολμηρός να τον υποδυθώ. Με είχε κάνει να αισθανθώ ότι βρήκα τον δάσκαλό μου, τον μέντορά μου».

Μια μέρα «πήγαμε στον ξενώνα του θεάτρου όπου έμενε στην Κύπρο. Στη διαδρομή μου είπε ότι επειδή η παράσταση για την οποία θα δουλεύαμε δεν ήταν του θεάτρου αυτού καλύτερα να μη λέγαμε στον θυρωρό για ποιον λόγο πάμε στο δωμάτιο. Συμφώνησα και γι’ αυτό τον λόγο δεν θυμάμαι αν υπέγραψα κατά την είσοδο ή αν είπε κάτι ο σκηνοθέτης στον θυρωρό».

Μπήκαν στο δωμάτιο. «Μου είπε να βγάλω τα ρούχα μου να με δει. Το έκανα. Άρχισε να μου εξηγεί ότι δεν θέλει να μιλάω, επειδή αυτό απαιτεί ο ρόλος. Έπρεπε να δείξω, μου έλεγε, απλώς με την παρουσία μου πως αξίζω την προσοχή του θεατή. Όταν έβγαλα τα ρούχα μου άρχισε να με φωτογραφίζει. Μου έλεγε να γυρίσω πλάτη, να κάτσω… Οπότε πήγαινα να μιλήσω μου έλεγε να μιλάω μόνο με τα μάτια. Άρχισε να με προκαλεί.

Έλεγε ότι δεν τον πείθω. Οτι έπρεπε με κάποιον τρόπο να δείξω ένταση. Δημιούργησε ένταση στο δωμάτιο, μου έλεγε να αφήσω το ζώο ελεύθερο. Μπήκα σε μια λογική να αποδείξω ότι είμαι τολμηρός, ότι είμαι άξιος να κάνω ό,τι μου ζητούσε».

Σύμφωνα πάντα με τη μαρτυρία ο σκηνοθέτης τον έβαλε να του κάνει στοματικό έρωτα. Έπειτα από αυτή την εμπειρία του ο Ν. ήταν, όπως εξομολογείται, «πολύ μπερδεμένος. Ένιωθα ότι είχα λάβει μέρος σε κάποια μυστικιστική τελετή της ανώτατης τέχνης του θεάτρου. Το ίδιο βράδυ πήγα να εξομολογηθώ την ιστορία σε μια φίλη μου, αλλά συνειδητοποίησα ότι ντρεπόμουν να παραδεχτώ αυτό που συνέβη. Απομακρύνθηκα και άρχισα να φοβάμαι ότι ο σκηνοθέτης με ήθελε μόνο γι’ αυτό». Έπειτα από λίγες ημέρες, «στις πρόβες ένας από τους βοηθούς του κρατούσε τη φωτογραφική μηχανή του σκηνοθέτη και κοιτούσε φωτογραφίες. Με είδε που πάγωσα και μου είπε να μην ανησυχώ, είχε διαγράψει τις φωτογραφίες».

Η παράσταση εντέλει τελείωσε. Ο σκηνοθέτης πήγε στη Λεμεσό για την άλλη παράσταση, όπου τον ακολούθησε και ο Ν.: «Έβλεπε πως κρατούσα απόσταση. Μου είπε ότι θέλει να τον βοηθήσω να πουλήσουμε την παράσταση σε άλλα θέατρα. Μου έδωσε αυτή την ευθύνη και με έκανε να νιώσω σημαντικός. Μέχρι τότε ήμουν απλώς το παιδί που παρακολουθούσε».

Ο σκηνοθέτης ακολούθησε την ίδια τακτική, όπως καταγγέλλει ο Ν.: «Με κάλεσε στο δωμάτιό του. Άνοιξα το λάπτοπ. Με έβαλε να του διαβάσω μια διθυραμβική κριτική που είχε λάβει για την παράσταση. Μου είπε ότι ήταν κουρασμένος. Ξάπλωσε. Μου είπε να πάω κι εγώ. Πήγα. Αρχισε να μου λέει να μη φοβάμαι. Αυτό δείχνει ότι ήξερε ακριβώς τι γινόταν. Όπως ήξερα κι εγώ τι γινόταν. Τι έπρεπε να κάνω για να τελειώσει αυτό το πράγμα. Ξάπλωσα πάνω στο στήθος του. Έβγαλε τα ρούχα του. Έκανα αυτό που ήθελε. Το σενάριο ήταν το ίδιο».

«Μου έσκασε ένα 50ευρω»

Λίγες ημέρες αργότερα ο Ν. ξαναπήγε στο δωμάτιο του σκηνοθέτη, ο οποίος τον είχε καλέσει. «Ήμουν επιφυλακτικός. Πάλι μου είπε να μη φοβάμαι και να ξαπλώσω δίπλα του. Του είπα ότι ξέρουμε και οι δύο ότι δεν με φώναξε για να κάνουμε δουλειά. Μάζεψα τα πράγματά μου να φύγω. Μου έσκασε ένα 50ευρω και μου είπε ότι είναι σωστός επαγγελματίας. Ότι μου το χρωστάει για τη βοήθεια. Ένιωσα σαν να ολοκλήρωσε τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις απέναντί μου, ότι δεν είχα κάποιον λόγο να παραπονεθώ».

Έκτοτε οι δυο τους μίλησαν ακόμη δύο φορές: «Ήταν γλοιώδης στις συνομιλίες, με ρωτούσε “τι κάνει το όμορφο αγόρι;”. Μου έκανε πρόταση για παράσταση, την αρνήθηκα». Η παράσταση που υποτίθεται θα έπαιζε ο Ν. «δεν είχε γυμνό τελικά. Όταν ρώτησα τους ηθοποιούς αν θα εμφανίζονταν γυμνοί γέλασαν. Εκεί κατάλαβα πως όλα ήταν ψέματα».

«Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν κι άλλοι στην Κύπρο»

Την ιστορία του ο Ν. την αφηγήθηκε για πρώτη φορά πριν από δέκα ημέρες, όπως λέει ο ίδιος. «Συνειδητοποίησα ότι η όλη εμπειρία υπήρχε στο κεφάλι μου: οι λέξεις, οι μυρωδιές. Απλώς το στόμα μου περίμενε να την αφηγηθώ. Τώρα βγαίνει με ένταση, θυμό και ντροπή. Ακούω όμως άλλους να μιλάνε και μου φεύγει η ντροπή».

Η εμπειρία που είχε ο Ν. τον επηρέασε «στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Είχα σχέση κάποια χρόνια και μου ήταν πολύ δύσκολο να αποδεχτώ ότι με αγαπάει γι’ αυτό που είμαι και όχι επειδή είμαι απλώς ωραίος ή ότι κάποιος με θέλει για έναν ρόλο επειδή είμαι καλός». Στα αυτιά του Ν., όπως καταγγέλλει, «έφτασαν αντίστοιχες ιστορίες για τον ίδιο σκηνοθέτη».

«Αυτό που με ενδιαφέρει πλέον είναι να ενθαρρύνω άλλους άντρες να μιλήσουν, να δημιουργήσω επαγρύπνηση στην Κύπρο ότι αυτό συμβαίνει. Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν κι άλλοι. Υπάρχει η μυθολογία του θεάτρου ότι πρέπει να υποφέρεις και λίγο στην πρόβα. Έχουμε αποδεχτεί πως η κόλαση είναι κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Κι εγώ είχα αποδεχτεί ότι ο σκηνοθέτης δικαιούνταν να κάνει αυτό που έκανε. Πρέπει να μιλήσουμε και να ρίξουμε τους ανθρώπους που έχουν εξουσία και συνεχίζουν να καλύπτουν ο ένας τον άλλο» σημειώνει.

«Βγήκε με το μπουρνούζι και μου ζήτησε να γδυθώ»

Η ιστορία όμως δεν σταματάει εκεί: «Στη δουλειά, στο θέατρο που γνώρισα τον σκηνοθέτη, με πήγε ένα πρόσωπο που είχε σημαντική θέση στο θέατρο», λέει ο Ν.  

Ο ύποπτος ρόλος του ίδιου προσώπου, που είναι στην Κύπρο, αναφέρεται σε ακόμη μία καταγγελία που έγινε στο Documento από τον Γ. Και στις δύο μαρτυρίες, όπως αναφέρεται υπάρχει ένα κοινό πρόσωπο, που φαίνεται πως λειτουργούσε ως διαμεσολαβητής προκειμένου να φέρνει τους δύο ηθοποιούς σε επαφή με τους συγκεκριμένους σκηνοθέτες.

«Από την ημέρα που μίλησε η Ζέτα Δούκα», όπως αφηγείται ο Γ., «επανήλθαν στη μνήμη μου πολλά πράγματα που μου συνέβησαν και έχασα πάλι τον ύπνο μου».

Αυτό που βίωσε ο Γ. είναι ότι «δέχτηκα προτάσεις να δοθώ σεξουαλικά για να έχω όφελος στην καριέρα μου. Αρνήθηκα και δέχτηκα πόλεμο». Τον ίδιο σκηνοθέτη που κατήγγειλε στο Documento ο Ν. φέρεται να τον γνώρισε και ο Γ.: «Με κάλεσε σε ακρόαση σπίτι του. Είχε μόλις βγει από το μπάνιο με το μπουρνούζι. Μου ζήτησε να αφαιρέσω το μπλουζάκι μου για να με δει ημίγυμνο. Κατάλαβα τι γίνεται και εξαφανίστηκα με διπλωματικό τρόπο. Τότε ήμουν 22-23 χρόνων. Το περιστατικό έγινε στην Ελλάδα το 2008».

Εκεί που δένουν «οι ιστορίες μας με του Ν. είναι ότι το άτομο που θα καταγγείλω είναι το ίδιο που είχε παραπέμψει τον Ν. να πάει στην επίμαχη παράσταση. Το ίδιο άτομο –είχε θέση-κλειδί στο συγκεκριμένο θέατρο– είπε και σε μένα να πάω στο δωμάτιο άλλου πολύ γνωστού Έλληνα σκηνοθέτη και ηθοποιού (σ.σ.: απασχολεί την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες) για κατ’ ιδίαν πρόβα. Αρνήθηκα και δεν πήγα. Είχα όμως επαγγελματικές επιπτώσεις, αφού δεν συνεργάστηκα ξανά με αυτό το θέατρο όσο δούλευε εκεί αυτός ο σκηνοθέτης».

Αυτό το κοινό πρόσωπο στις δύο ιστορίες «λειτουργούσε ως διαμεσολαβητής για κάτι ανήθικο. Άλλωστε στο παρελθόν μου είχε κάνει αντίστοιχη πρόταση, που αφορούσε το πρόσωπό του. Έχει τόσο βεβαρυμμένο ιστορικό ο συγκεκριμένος που η πρόταση που μου έκανε δεν θα μπορούσε να αφορά κάτι άλλο».

Δειτε Επισης

Πήραν πίσω τις θέσεις τους οι Βοηθοί Αρχηγοί, ανέβηκε σκαλοπάτι και ο Μαυρόχαννας
Υπερασπίζεται τον συμβασιούχο αστυνομικό ο ΣΑΚ-«δεν ήταν στα καθήκοντα του η φύλαξη κρατουμένου»
Ύψωσαν ελληνικές σημαίες και τους συνέλαβαν οι Τούρκοι στην Αγιά Σοφιά-Χειροπέδες σε Κύπριους και Ελλαδίτες
Νέα απάτη με τηλεφωνικές βιντεοκλήσεις-Παριστάνουν λειτουργούς της Revolut
Το μεταναστευτικό σημαντικότερο θέμα για Κύπριους σε σχέση με μέσο όρο ΕΕ
Γυρίζουν την πλάτη στους θεσμούς οι Κύπριοι-Πάνω από τους μισούς δεν τους εμπιστεύονται
Συνελήφθη σε υπό ανέγερση πολυκατοικία ο δραπέτης-Most Wanted στη Σουηδία για απάτη εκατομμυρίων
Τα πρωτόκολλα μας έπεσαν απ' τα χέρια... Απέδρασαν από το παράθυρο οι «καμπάνιες», ζητούμενο η επάρκεια
Πήδηξε από ύψος τεσσάρων μέτρων ο δραπέτης-Καταζητείτο για χρέη 87 εκατομμυρίων ευρώ
Πρόταση για καταγγελία οχημάτων σε πεζοδρόμια μέσω φωτογραφίας-Επιστολή ΟΠΑΚ στην Επιτροπή Νομικών