Δεν πέρασε το τεστ το δεκάχρονο λεωφορείο της ντροπής-Περνούν όλα από έλεγχο

Ακατάλληλο κρίθηκε τελικά το υπεραστικό λεωφορείο που έμεινε στα μέσα της διαδρομής την προηγούμενη βδομάδα, μετά από σοβαρή μηχανική βλάβη που υπέστη, με αποτέλεσμα να προκαλέσει απίστευτη ταλαιπωρία στους επιβάτες που μετέφερε. Εξάλλου, οι φωτογραφίες που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου, φανέρωναν την προβληματική κατάσταση που βρισκόταν τον εν λόγω λεωφορείο και σίγουρα δεν ήταν επιτρεπτό να κυκλοφορά στους δρόμους και πόσο μάλλον να μεταφέρει και καθημερινώς δεκάδες πολίτες. 

Το ζήτημα, οδηγήθηκε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, όπου εξετάστηκε η ανάγκη αξιολόγησης της καταλληλότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και της ασφαλούς μετακίνησης των επιβαινόντων σε αυτά, μετά και το περιστατικό σοβαρής μηχανικής βλάβης στο υπεραστικό λεωφορείο. Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής ο κ. Ανδρέας Νικηφόρου, εκ μέρους της διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών, ανέφερε ότι σήμερα το συγκεκριμένο λεωφορείο πέρασε από τεχνικό έλεγχο και κρίθηκε ακατάλληλο από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών. 

Όπως εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Νικηφόρου, το συγκεκριμένο λεωφορείο, «δεν ήταν επικίνδυνο για τους επιβάτες, απλά από το ΤΟΜ κρίθηκε μηχανικά ακατάλληλο μέχρις ότου διορθωθούν αυτά τα προβληματικά σημεία που εντοπίστηκαν. Η έκθεση θα οδηγηθεί στον Υπουργό Μεταφορών και αυτό που έγινε, δεν μπορούσε να προβλεφθεί από προηγουμένως, αλλά σίγουρα εντοπίστηκαν και άλλα προβλήματα. Τα οχήματα αυτά είναι γερασμένα και ειδικά το συγκεκριμένο είναι δέκα χρονών. Όσον αφορά τα παράπονα και για τις θέσεις που δεν βρίσκουν αρκετοί εργαζόμενοι που μεταφέρονται από επαρχίες, με βάση τη νομοθεσία δεν μπορεί να γίνει κράτηση θέσεων στα λεωφορεία. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε όμως είναι να αυξήσουμε τον αριθμό λεωφορείων στις διαδρομές».

Μάλιστα, στο προσεχές μέλλον πρόκειται να περάσουν όλα τα λεωφορεία από τεχνικό έλεγχο, ώστε να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους και σε ποια κατάσταση βρίσκονται. «Όλα τα οχήματα περνούν από τεχνικό έλεγχο, όπως και τα λεωφορεία που είναι όλα δημόσιας χρήσης και κάθε χρόνο πρέπει να παρουσιάζονται για τεχνικό έλεγχο, που περιλαμβάνει μηχανικό έλεγχο και εσωτερικό έλεγχο, καθισμάτων, ζώνες κτλ.». 

Από την πλευρά της Aστυνομίας, ο Βοηθός Διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Χάρης Ευριπίδου, σημείωσε πως «οι έλεγχοι που γίνονται είναι σε συνεργασία με τα Υπουργεία και εκεί και όπου παρατηρούνται προβλήματα και μηχανικά, παραπέμπονται στις αρμόδιες υπηρεσίες. Φυσικά υπάρχουν οι κόφτες, οι κάρτες που χρησιμοποιούνται, οι ταχογράφοι και υπάρχει και ο χρονιαίος έλεγχος που γίνεται για να διαφανεί η κατάσταση των οχημάτων».  

Αντιλήφθηκαν το λάθος τους τα λεωφορεία

Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι των υπεραστικών λεωφορείων, ανέλαβαν το βάρος της ευθύνης που τους αναλογεί. Όπως ανέφερε ο κ. Κάουλας, «αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του προβλήματος και είμαστε σε πολύ άσχημη θέση, μετά από δώδεκα χρόνια. Συμμερίζομαι τα παράπονα και νιώθουμε την ευθύνη που έχουμε. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών όμως και όσο αφορά τους ελέγχους, τονίζω ότι οι έλεγχοι γίνονται πολύ τακτικά και απρόοπτα. Και από την Αστυνομία ακόμη, καθώς ανακόπτει σε πολλά σημεία τα λεωφορεία για ελέγχους. Αυτό μας δίνει μια ασφάλεια. Μέχρι να φθάσει το τελευταίο λεωφορείο στον σταθμό του αργά το βράδυ, έχουμε και εμείς έγνοια. Οι οδηγοί μας είναι εκπαιδευμένοι και διατηρούν πρωτόκολλο ασφάλειας. Έχουμε εμπιστοσύνη στους οδηγούς μας. Το συμβάν σίγουρα είναι ένα άτυχο γεγονός, ωστόσο φέρουμε ευθύνη εμείς. Κάνουμε 182 διαδρομές την ημέρα, διανύουν χιλιάδες διαδρομές καθημερινώς, είναι δυνατό να μην σκεφτούμε 12 χρόνια το επιβατικό μας κοινό;».  

Από την πλευρά του ο κ. Αγγελίδης εκ μέρους της εταιρείας υπεραστικών λεωφορείων, σημείωσε ότι, «αφήνει κάποια ερωτήματα η έκταση του συμβάντος που έχει πάρει. Ευτυχώς δεν είχαμε θύματα στο συμβάν και μιλάμε για μια μηχανική βλάβη που έγινε. Θέλουμε να υπάρξει επιείκεια όμως». Ταυτόχρονα, ο κ. Μουστάκας των Αστικών Λεωφορείων, ανέφερε ότι, «υπάρχουν πέραν των 1,200 λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για 12 χρόνια τώρα και μέχρι σήμερα συνέβησαν δυο σοβαρά περιστατικά. Είναι λυπηρό γιατί έχουν συμβεί. Προσπαθούμε να μην ξανασυμβούν τέτοια περιστατικά. Οι όροι τηρούνται από τις εταιρείες και γίνονται όλοι απαραίτητοι έλεγχοι όμως».  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Θορυβήθηκαν από τις άθλιες εικόνες του λεωφορείου-«Ντραπήκαμε, μας έχει ξεφύγει»

Η αντίδραση των Βουλευτών

Ξεκάθαρος ήταν ο ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ο οποίος τόνισε ότι αυτό που έγινε μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε όχημα είτε ιδιωτικής χρήσεως, είτε σε οποιοδήποτε άλλο. «Όμως επειδή έγινε σε λεωφορείο μπορεί να εξελισσόταν και σε τραγωδία. Πρέπει να ελέγξουμε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς που μεταφέρουν κόσμο, που είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση. Φοβάμαι ότι κάποια στιγμή θα γίνει μια τραγωδία και θα είμαστε υπεύθυνοι. Τι ελέγχους κάνουμε, και πάει κάποιος να τα ελέγχει; Είναι τριτοκοσμικές οι καταστάσεις αυτές που ακούσαμε στο συγκεκριμένο λεωφορείο. Θα πρέπει να υπάρχει ο απαραίτητος μηχανολογικός έλεγχος».  

Την ίδια ώρα, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιαννάκης Γαβριήλ, τόνισε πως «είναι πολύ σημαντικό που οι άνθρωποι παραδέχονται τα λάθη, αλλά πρέπει να αυξηθούν οι έλεγχοι που γίνονται». 

Παράλληλα, ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, επεσήμανε ότι, «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτό το περιστατικό ήταν μεμονωμένο και δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον».  

Ιδιαίτερα έντονος ήταν από την πλευρά του ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, ο οποίος ανέφερε πως, «και εμείς έχουμε γίνει δέκτες καταγγελιών, για λεωφορεία που χρησιμοποιούν και από την Πόλη Χρυσοχούς. Πριν από μια βδομάδα τους αφήσαμε έξω από περιοχή της Γιόλου να περιμένουν για δυόμισι ώρες για να έρθει άλλο λεωφορείο. Επίσης, αυτοί που παίρνουν τις τελευταίες στάσεις, δεν βρίσκουν θέσεις στα λεωφορεία και περιμένουν τις επόμενες στάσεις για να βρουν χώρο. Ακόμα και αν έχει μηνιαίο εισιτήριο, είναι τρομακτικό, να μην βρίσκει θέση στο λεωφορείο. Ακόμη ένα ογκώδες πρόβλημα είναι με τους ανθρώπους που αναγκάζονται να πάνε από μια πόλη στην άλλη, όπως Πάφου και Λεμεσού, που χρησιμοποιούν αρκετά τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η απάντηση που πήραμε μέχρι σήμερα είναι να κάνουμε υπομονή μέχρι να έρθει ο νέος στόλος».

Δειτε Επισης

Κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες, χαλάζι και δυνατούς ανέμους
Ειδική Οικιακή Διατίμηση της ΑΗΚ για χαμηλοσυνταξιούχους και μονογονιούς
Προς πλήρη αναβάθμιση οι ΟΕΔΑ Κόσιης-Πεντακώμου-Θα ολοκληρωθούν τα έγγραφα διαγωνισμού
Επενδύει στην πολιτιστική παιδεία η Κασσιανίδου-«Σημαντική και απαραίτητη»
Στο 86% η συμμόρφωση σε παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοίκησης, στο 53% σε εκθέσεις
Είδε κοινοτάρχες Λεμεσού ο ΥΠΕΣ-«Με οδηγίες ΠτΔ ξεκίνησε η καταγραφή αιτημάτων για αγροτικούς δρόμους»
Εκκρεμεί το 49% των υποθέσεων των αγνοούμενων-Εφαρμόζεται πλάνο με συγκεκριμένες δράσεις
Αύξηση 4,2% στις αφίξεις τουριστών-Η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρο
Πάνε σε 24ωρη απεργία οι οδηγοί λεωφορείων στην Πάφο στις 25 Νοεμβρίου
Μαθητές σε όλη την Κύπρο καταδικάζουν την ανακήρυξη του ψευδοκράτους (pics)