Κόκκινη γραμμή εκκλησίας στην ευθανασία-«Δεν θα συναινέσει, είναι αυτοκτονία…»

Μπορεί η πλειοψηφία των κομμάτων να τάσσεται υπέρ της εφαρμογής της Νομοθεσίας για την ευθανασία, εντούτοις αποτελεί ένα καυτό ζήτημα που διχάζει την κοινή γνώμη, αφού από τη μια είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν ως προς το πότε, ποιος και πώς, ενώ από την άλλη είναι η κόκκινη γραμμή που τραβάει η εκκλησία, η οποία θεωρεί ότι η ευθανασία είναι αυτοκτονία. 

Την ίδια ώρα που έχει αρχίσει ξανά η συζήτηση για την ευθανασία στην Κύπρο και όπως διαφάνηκε ενώπιον της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, υπάρχουν αρκετά νομικά κωλύματα που χρίζουν ανάλυσης, η εκκλησία ξεκαθαρίζει για ακόμη μια φορά την αντίθεσή της με την εφαρμογή της εν λόγω Νομοθεσίας.

Μιλώντας στον REPORTER, o θεολόγος, Θεόδωρος Κυριάκου, έκανε ξεκάθαρο ότι ο άνθρωπος «οφείλει να αφήνει την απόφαση του θανάτου του στα χέρια του Θεού», προσθέτοντας πως «όταν μιλούμε για την ευθανασία μιλούμε για την περίπτωση εκείνη που ο ασθενής έχει πλήρη συνείδηση τι του γίνεται και αποφασίζει την κατάληξη του τον θάνατο του. Σε αυτή την περίπτωση ο ασθενής εκφράζεται αυτόνομα και όχι στο πλαίσιο της σχέσης του με το Θεό. Ο άνθρωπος αφήνει την απόφαση του θανάτου του στα χέρια του Θεού. Και όταν ακόμη η εκκλησία προσεύχεται για την κατάληξη ενός ανθρώπου που υποφέρει πάλι απευθύνεται στο Θεό ζητώντας την βοήθεια Του».  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νόμος… λαβύρινθος η ευθανασία-Τα κολλήματα, οι φόβοι και η γραμμή της Εκκλησίας

Ερωτηθείς  εάν η εκκλησία μπορεί να συναινέσει στην εφαρμογή της ευθανασίας στην Κύπρο, ο κ. Κυριάκου, ανέφερε ότι, «δεν μπορεί η εκκλησία να συναινέσει σε καμιά περίπτωση με την ευθανασία που την θεωρεί αυτοκτονία. Όσοι χαρακτηρίζουν την θέση αυτή ως αναχρονιστική βρίσκονται έξω από το πλαίσιο και το σκοπό της ιατρικής που είναι να θεραπεύει τον ανθρώπινο πόνο και όχι να τερματίζει την ζωή του ανθρώπου. Στα πλαίσια αυτά αναπτύχθηκε και η ανακουφιστική ιατρική».

Με την απόφαση αυτή, ο άνθρωπος αυτονομείται από τον Θεό, σύμφωνα με τον κ. Κυριάκου, αφού αποφασίζει ο ίδιος το πιο κρίσιμο γεγονός της ζωής του, που είναι ο θάνατος. «Γι’ αυτό και η εκκλησία δεν μπορεί να συμφωνήσει με το θέμα της ευθανασίας και αναφέρομαι για όλες εκείνες τις περιπτώσεις, που ο άνθρωπος αποφασίζει την ευθανασία του και όχι σε περιπτώσεις που ο άνθρωπος δεν έχει συνείδηση και απλώς με την αφαίρεση υποστηρικτικών οργάνων, καταλείπει. Το θέμα που τίθεται ακόμη, είναι το πώς θα διατυπωθεί η όλη Νομοθεσία για την ευθανασία. Γιατί όλες οι περιπτώσεις δεν είναι ίδιες. Δηλαδή εάν ένας άνθρωπος είναι συνδεδεμένος με ιατρικά βοηθήματα και όταν του τα αφαιρέσουν φεύγει από τη ζωή, είναι εντελώς διαφορετικό από το να πάω στην Ελβετία και να μπαίνω στην κλινική του θανάτου για να πεθάνω». 

Την ίδια ώρα, ο κ. Κυριάκου, θεωρεί ότι η απάντηση της εκκλησίας στην διαφαινόμενη νομοθεσία για την ευθανασία, «πρέπει να είναι η ίδρυση ανακουφιστικής για τον ανθρώπινο πόνο υπηρεσίας στα πλαίσια ενός ιδρύματος». Κληθείς να σχολιάσει επίσης το γεγονός ότι εάν θα είναι μια απόφαση που θα διχάσει τους πιστούς, ο Θεολόγος υπέδειξε ότι, «οι πιστοί της εκκλησίας μας, γνωρίζουν πολύ καλά τι να πράξουν και θα φέρει διχασμό σε αυτούς που είναι ολιγόπιστοι και όχι σε αυτούς που είναι πιστοί. Δεν υπάρχει περίπτωση ένας πιστός και έχει συνείδηση της σχέσης του με τον Θεό, να μπει στη διαδικασία της ευθανασίας». 

Η νομική πλευρά της ευθανασίας

Ως εύκολη, εφόσον προστατεύονται όλες οι πλευρές νομικά, χαρακτήρισε την εφαρμογή της ευθανασίας στην Κύπρο, ο νομικός, Αλέξανδρος Κληρίδης, σε δηλώσεις που παραχώρησε στον REPORTER, ο οποίος όπως σημείωσε το μόνο ζήτημα που ίσως επηρεάσει την ομαλότητα της υιοθέτησης της Νομοθεσίας, είναι η αντίθεση που εκφράζει η εκκλησία. 

«Θεωρώ ότι μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί και δεν πιστεύω ότι υπάρχουν σοβαρά εμπόδια, φτάνει να εμπλακούν άτομα τα όποια γνωρίζουν το αντικείμενο. Αφού αποφασιστεί να εφαρμοστεί στην Κύπρο και γίνει ένα νέο Νομοσχέδιο και θα προστατεύει όλες τις περιπτώσεις νομικά, τότε δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί ίσως να υπάρχει, είναι η αντίθεση της εκκλησίας και το κατά πόσο άτομα τα οποία πέθαναν από ευθανασία και αν θα έβρισκαν κωλύματα στην ταφή τους από την εκκλησία». 

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Κληρίδης, «αν όντως η εκκλησία επισημοποιήσει την απόφαση της ότι δεν πρόκειται να θάβει άτομα που έχουν προχωρήσει σε ευθανασία, τότε θεωρώ ότι είναι κάτι που θα επηρεάσει αρκετό κόσμο, είτε είσαι θρήσκος, είτε όχι. Όπως διαφάνηκε ωστόσο, η εκκλησία δεν είναι αυστηρή σε τέτοια ζητήματα, έτσι θεωρώ ότι δεν θα υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Υπάρχουν αρκετά θέματα ωστόσο που επιβάλλεται να διερευνηθούν γύρω από την ευθανασία, όπως για παράδειγμα όταν πεθάνει κάποιος με ευθανασία, τι θα αναγράφεται στο πιστοποιητικό θανάτου του; Είναι πράγματα που πρέπει να ξεκαθαριστούν στη συνέχεια».

Δειτε Επισης

Δέκα χρόνια έστηνε η Μοσάντ το κόλπο με τους βομβητές που διέλυσαν τη Χεζμπολάχ-«Θέλαμε τραυματίες, όχι νεκρούς»
Νέα απάτη με τηλεφωνικές βιντεοκλήσεις-Παριστάνουν λειτουργούς της Revolut
Γυρίζουν την πλάτη στους θεσμούς οι Κύπριοι-Πάνω από τους μισούς δεν τους εμπιστεύονται
Δεν έλαβε ακόμη απάντηση ο ΠτΔ για την ημερομηνία της συνάντησης με Τατάρ-«Έχουμε και εμείς κόκκινες γραμμές»
Από την επόμενη κατάταξη η εθελοντική στράτευση γυναικών στην Ε.Φ-Προάγονται σε αρχιλοχίες 104 ΣΥΟΠ
Συνελήφθη σε υπό ανέγερση πολυκατοικία ο δραπέτης-Most Wanted στη Σουηδία για απάτη εκατομμυρίων
Μονόλεπτη σιγή στην Ολομέλεια για τον θάνατο του Ευστάθιου Ευσταθίου
Τα πρωτόκολλα μας έπεσαν απ' τα χέρια... Απέδρασαν από το παράθυρο οι «καμπάνιες», ζητούμενο η επάρκεια
«Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»-Η ιστορία του Ρενέ και της Νουτζίν
Αποδέχτηκε η Ολομέλεια την αναπομπή για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά