Σε θέση μάχης οι μαθητές για τα τετράμηνα στη Γ' Λυκείου-Μελετούν τη λήψη μέτρων

Δεν λέει να κοπάσει η φουρτούνα που έχει ξεσπάσει στην παιδεία, με το Υπουργείο να τρέχει να προλάβει, για να αντιμετωπίσει τα ανοικτά μέτωπα που υπάρχουν. Δίνοντας έμφαση στο μεγαλύτερο μέτωπο, που δεν είναι άλλο από τις αντιδράσεις λόγω των μέτρων που έχουν εφαρμοστεί στα Δημοτικά, έμειναν πίσω από τις κουρτίνες τα άλλα προβλήματα, που όσο κι αν θεωρείται ότι έκλεισαν, αυτά σιγοβράζουν και είναι έτοιμα για το μεγάλο μπαμ.

Παρά το γεγονός ότι η κατάσταση παραμένει εκρηκτική, μετά τα τρομοκρατικά κτυπήματα που σημειώθηκαν σε δύο σχολεία, σπέρνοντας τον πανικό και τον τρόμο τόσο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, όσο και στην υπόλοιπη κοινωνία, που παρακολουθεί την κατάσταση με κομμένη την ανάσα, σιγά-σιγά άρχισαν να κάνουν ξανά την εμφάνισή τους τα ζητήματα που είχαν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στο πρόσφατο παρελθόν.

Το ένα μεγάλο μέτωπο που υπάρχει εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση και έχει μεγαλώσει από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, είναι οι εξετάσεις τετραμήνων και η επέκταση του θεσμού στη Γ’ Λυκείου. Το γεγονός ότι γίνεται εν μέσω πανδημίας και οι μαθητές που φέτος θα κληθούν να παρακαθήσουν σε τρεις εξετάσεις, σε ένα διάστημα ελάχιστων μηνών, είναι αυτοί που είχαν υποστεί τις συνέπειες της πανδημίας, εδώ και δύο χρόνια, έχει προκαλέσει ανασφάλεια και έντονη ανησυχία σε γονείς και καθηγητές.

Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, που δεν είναι άλλοι από τους μαθητές, έχουν εκφράσει τις θέσεις τους, το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων και έχουν ξεκινήσει ένα νέο κύκλο επαφών με όλες τις εμπλεκόμενες οργανώσεις, για να βρεθεί η κοινή συνισταμένη. Οι απόψεις μαθητών, γονιών και καθηγητών συγκλίνουν μόνο σε ένα σημείο, που δεν είναι άλλο από την αναστολή των εξετάσεων τετραμήνου, μόνο για φέτος και μόνο για τη Γ’ Λυκείου, ώστε να δοθεί χρόνος για διάλογο.

Το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, ήταν ξεκάθαρο, εδώ και αρκετό καιρό. Προχωρά κανονικά με όσα προνοεί η νομοθεσία και έτσι, τον Ιανουάριο θα εφαρμοστεί η πρώτη εξεταστική περίοδος, για τους τελειόφοιτους μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. Σε μία ύστατη προσπάθεια, οι μαθητές θα καλέσουν εκ νέου του Υπουργείο Παιδείας να εισακούσει τις απόψεις και εισηγήσεις τους και θα ζητήσουν αναστολή, έστω και την υστάτη, των εξετάσεων.

«Αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, εμείς είχαμε δηλώσει πολλές φορές, ότι πιθανό να λάβουμε μέτρα. Θα μιλήσουμε, μέσω των επαρχιακών επιτροπών μας, με τους μαθητές των σχολείων και αν είναι αυτό που θέλουν και οι περισσότεροι, είμαστε διατεθειμένοι να λάβουμε δυναμικά μέτρα», εξήγησε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου.

Στο μεταξύ, ένα από τα μέτρα που υπάρχουν στο τραπέζι και δεν αποκλείεται να καταλήξουν σε αυτό, είναι η πραγματοποίηση μίας δυναμικής διαμαρτυρίας και κινητοποίησης, όπως έγινε προ πανδημίας, έξω από το Προεδρικό. Στόχος τους είναι να ασκήσουν πιέσεις, από όλες τις πλευρές, ώστε να στείλουν τα μηνύματά τους. «Είναι ένας θεσμός απαράδεκτος και ειδικά για τη Γ’ Λυκείου, παίζουν με το μέλλον της. Είναι μία γενιά, που έγινε πειραματόζωο».

Ζητούν να δοθούν τα χρονοδιαγράμματα γονείς και καθηγητές

Από τη δική τους πλευρά, οι γονείς συνεχίζουν να εκφράζουν προβληματισμό, για το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν δοθεί τα χρονοδιαγράμματα, για τις εξεταστικές περιόδους. «Ακόμη δεν ξέρουμε ποια χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν ή όχι. Έχουν δοθεί τα χρονοδιαγράμματα, αλλά υπάρχει η θέση της ΟΕΛΜΕΚ να μην επεκταθούν οι εξετάσεις, πέραν της 30ης Ιουνίου», υπέδειξε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης, Χαράλαμπος Διονυσίου.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν μαθήματα, στα οποία δεν μπορεί να μειωθεί περαιτέρω η ύλη, παρά τις προσπάθειες που έγιναν, με τους γονείς να πιστεύουν ότι θα πρέπει να αυξηθεί ο διδακτικός χρόνος. «Θα έχουμε τα ίδια προβλήματα, που είχαμε και πέρσι. Θα τρέχουν οι καθηγητές να καλύψουν την ύλη και μαζί τους τρέχει μία μερίδα μαθητών, που έχουν ψηλές μαθησιακές επιδόσεις και θα είναι εις βάρος των υπολοίπων. Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα και θα έπρεπε να προβληματίσει το Υπουργείο, για την πολιτική του».

Έντονο προβληματισμό, όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα, έχουν εκφράσει και οι καθηγητές, οι οποίοι τονίζουν πως θα πρέπει να δοθεί άμεσα στους μαθητές το τελικό πρόγραμμα, όσον αφορά στις εξετάσεις του πρώτου τετραμήνου, ώστε να είναι σε θέση να μελετήσουν και να οργανωθούν.

«Οι μαθητές και οι διευθύνσεις, πρέπει να ξέρουν άμεσα τα χρονοδιαγράμματα για τις εξεταστικές περιόδους, για σκοπούς προγραμματισμού. Επίσης, πρέπει να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, για τις Παγκύπριες Εξετάσεις και τις εξετάσεις τετραμήνων, όπως προνοούν οι νομοθεσίες, για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και οι τρεις εξεταστικές περίοδοι. Εμείς είπαμε στον υπουργό και στο Διευθυντή Μέσης, ότι οι εξετάσεις όλες, πρέπει να ολοκληρωθούν πριν το τέλος Ιουνίου», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Στο τραπέζι έχουν τεθεί και κάποιες εισηγήσεις, από πλευράς της οργάνωσης των καθηγητών, η οποία εκφράζει την άποψη ότι ενδεχομένως να πρέπει να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις. Οι καθηγητές τονίζουν, μάλιστα, ότι υπάρχει παραβίαση των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων, για το δεύτερο τετράμηνο.

«Δεν μπορεί να λέει ο κανονισμός ότι για τη Γ’ Λυκείου, τα μαθήματα λήγουν το πρώτο δεκαήμερο του Μάη και το Υπουργείο να λέει ότι τα μαθήματα λήγουν το δεύτερο δεκαήμερο και αρχίζουν οι εξετάσεις 23 Μαΐου και ολοκληρώνονται 24 Ιουνίου. Όταν οι απολυτήριες τελειώνουν 24 Ιουνίου, πότε θα ξεκινήσουν οι Παγκύπριες και θα ολοκληρωθούν τέλος του μηνός, όπως προνοεί η νομοθεσία; Πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε αυτό».

Βγαίνουν από τις αίθουσες οι Βιολόγοι

Στο μεταξύ, ένα άλλο μέτωπο, το οποίο εδώ και αρκετό καιρό βράζει αθόρυβα, είναι έτοιμο να εκραγεί και δεν είναι άλλο από τους Βιολόγους, που συνεχίζουν να διαμαρτύρονται για την στάση του Υπουργείου Παιδείας, απέναντι στο αίτημά τους για εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας. 

Συγκεκριμένα, οι καθηγητές πραγματοποιούν εκ νέου εκδήλωση διαμαρτυρίας, σε όλα τα σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, αφού κατέρχονται σε δίωρη στάση εργασίας, την 3η και 4η περίοδο. Όπως είχαν αναφέρει, οι λόγοι που διαμαρτύρονται είναι: 

  • Η Βιολογία πρέπει να διδάσκεται με πείραμα, όχι μόνο με θεωρία
  • Η Ευρώπη διδάσκει τη Βιολογία εργαστηριακά
  • Ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου προνοεί πειράματα, το ίδιο το Υπουργείο δεν επιτρέπει την πραγματοποίησή τους
  • Στα εργαστήρια, τα όργανα και τα υλικά αχρηστεύονται λόγω της μη χρήσης τους
  • Η Βιολογία είναι το μόνο από τα μαθήματα φυσικών επιστημών που δεν είναι εργαστηριοποιημένο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Υπ. Υγείας: Προτεραιότητα τα ανιχνευτικά προγράμματα ακοής
Στα 10 εκ. ευρώ η επέκταση και αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου
Β. Κασσιανίδου: Το Υφυπ. Πολιτισμού στηρίζει την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας
Τίθεται το βράδυ σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες-Συστήνει προσοχή η Πολιτική Άμυνα
ΒΙΝΤΕΟ: Εγκαινιάστηκαν τα Χριστουγεννιάτικα Χωριά 2024-2025
Έτοιμος για την απεργία των γιατρών ο ΟΚΥπΥ-«Διατηρεί ανοιχτή την πόρτα του διαλόγου»
Ν. Χριστοδουλίδης: Σε σύνδεση πολιτισμού με οικονομική ανάπτυξη στοχεύει η Κυβέρνηση
Κρίσιμη συνεδρία για τον κλάδο σκυροδέματος-Αποφασίζουν τα επόμενά τους βήματα
Προσπάθειες μέχρι την υστάτη για αποφυγή της απεργίας των γιατρών-Οι εκκλήσεις της Κυβέρνησης
Νεφώσεις, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού-Πότε τίθεται σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση