Τέρμα η βενζίνη στα οχήματα, πρόσω ολοταχώς για ηλεκτρικά-Όλες οι λεπτομέρειες
06:56 - 03 Νοεμβρίου 2021
Αναπόσπαστο μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς μας φαίνεται ότι θα αποτελούν σε μερικά χρόνια τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στην παρούσα φάση, στους δρόμους της Κύπρου κυκλοφορούν γύρω στα 250 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ο στόχος που έχει τεθεί, είναι μέχρι το 2030 να εγγραφούν περίπου 36.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αναντίρρητα, αποτελεί ένα στοίχημα για το Υπουργείο Μεταφορών αυτό το εγχείρημα, καθώς θα έχει πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον, το κράτος αλλά και για τους ίδιους τους πολίτες που θα εξοικονομούν αρκετά χρήματα.
Tους στόχους πίσω από τους συγκεκριμένους αριθμούς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ανέλυσε σε δηλώσεις του στον REPORTER, o Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, o οποίος είχε μεταβεί στην Αθήνα για ανταλλαγή απόψεων με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών της Ελλάδας, Κώστα Καραμανλή, για θέματα που σχετίζονται με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στο Υπουργικό Συμβούλιο, ανέφερε ο κ. Καρούσος, «θέσαμε ξεκάθαρο στόχο το 2030 το 25% των νέων εγγραφών όλων των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητα. Αυτό σημαίνει με τη σταδιακή αύξηση που υπολογίζουμε να έχουμε, μέχρι και το τέλος του 2030 θα έχουμε περίπου 36.000 οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους μας ηλεκτροκίνητα. Αυτός ο αριθμός το 25%, υπολογίζουμε ότι θα αυξάνεται με ένα αριθμό 50% ανά έτος και γύρω στο 2035 η ολότητα των εγγραφών θα είναι ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα».
Σε μια προσπάθεια που θα καταβληθεί από το Υπουργείο Μεταφορών για την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στη ζωή των πολιτών, πρόκειται να αγοραστούν 28 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τα οποία θα εξυπηρετούν τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές στα κέντρα των πόλεων, ενώ θα αντικατασταθούν επίσης με ηλεκτροκίνητες όλες οι μοτοσυκλέτες των Κυπριακών Ταχυδρομείων και της Δημόσιας Υπηρεσίας. «Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο ένα πλαίσιο πολιτικής για την ηλεκτροκίνηση, από το οποίο έχουν τεθεί στόχοι, δράσεις και ένας οδικός χάρτης με το πώς ξεκινούμε. Ετοιμάζεται επίσης, σχέδιο κινήτρων για την αγορά που θα επιδοτά όλων των ειδών ηλεκτρικά οχήματα, μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα, ποδήλατα, επαγγελματικά ταξί και λεωφορεία».
Η Κύπρος μπορεί να καθυστέρησε λίγο να μπει στο θέμα ηλεκτροκίνησης, αλλά, όπως εξήγησε ο κ. Καρούσος, «μπαίνει την κατάλληλη στιγμή και τώρα που η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί. Επίσης, το πλάνο προνοεί και για σταθμούς επαναφόρτισης, με συνολικά 1000 σταθμούς που θα δημιουργηθούν μέχρι το 2026. Θα υπάρχουν σταθμοί επαναφόρτισης σε δημόσιους και ημιδημόσιους προσβάσιμους χώρους, σε δημόσιους, κρατικούς και θα υπάρχουν κίνητρα για όποιο θέλει να επαναφορτίσει και έχει δημόσιο, ημιδημόσιο και ιδιωτικό χώρο που θα μπορεί να εγκαταστήσει σταθμό επαναφόρτισης. Υπάρχει ήδη πρόγραμμα χορηγιών από το Υπουργείο Ενέργειας για τον σκοπό αυτό».
Εάν θα αγκαλιαστεί από την κυπριακή κοινωνία αυτό το εγχείρημα, ο κ. Καρούσος βλέπει με αισιόδοξο μάτι αυτή την προσπάθεια που καταβάλλεται, καθώς όπως ανέφερε, «χρόνο με τον χρόνο θα βλέπουμε σημαντική αύξηση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και ο λόγος είναι απλός. Πρώτα απ’ όλα με την αγορά κάθε ηλεκτροκίνητου οχήματος μειώνονται οι ρίποι κατά 60% τουλάχιστον, ακόμα και με τον τρόπο με τον οποίο παράγουμε ενέργεια σήμερα. Δεύτερο, είναι ότι είναι περίπου το 20% το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου σε σχέση με το συμβατικό καύσιμο. Τρίτο, υπάρχουν άλλα οφέλη και στη συντήρηση του αυτοκινήτου και δεν υπάρχει συντήρηση όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Δηλαδή, δεν υπάρχουν service της μηχανής ή αλλαγή λαδιών. Επομένως είναι ακόμη ένα κίνητρο αυτό. Δεν υπάρχει άδεια κυκλοφορίας, όπως και επίσης υποχρεωτικά οι δήμοι πρέπει να προσφέρουν ελεύθερη τη χρήση πάρκινγκ σε όσους έχουν ηλεκτροκίνητα οχήματα».
Τα οφέλη όπως υπογράμμισε ο κ. Καρούσος, είναι πάρα πολλά και επίσης χρόνο με τον χρόνο θα μειώνονται και οι τιμές τους και σε συνδυασμό με τις επιχορηγήσεις, ήμαστε σίγουροι και θετικοί ότι η Κύπρος θα αποτελέσει ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα με την αύξηση που υπολογίζουμε ότι θα υπάρχει στα ηλεκτροκίνητα.
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις εγγραφές ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων