Σε στασιμότητα η συζήτηση για την ειδική εκπαίδευση-Φωνάζουν οι οργανώσεις
12:59 - 21 Οκτωβρίου 2021
Συνοφρυωμένοι και έντονα ενοχλημένοι παρουσιάζονται οι γονείς και οι φορείς της ειδικής εκπαίδευσης τις τελευταίες ημέρες. Αυτό που προκάλεσε την αντίδρασή τους είναι η καθυστέρηση που παρατηρείται στο θέμα της συνέχισης της συζήτησης, που έχει ξεκινήσει στην Βουλή για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην ειδική εκπαίδευση, τόσο από πλευράς Υπουργείου, όσο και από πλευράς βουλευτών.
Τόσο οι διάφορες οργανώσεις, όπως και οι γονείς των παιδιών που φοιτούν στην ειδική εκπαίδευση εκφράζουν δυσφορία για την εν λόγω καθυστέρηση, αφού τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί. Αυτό που τονίζουν είναι ότι πρέπει να ασκείται πίεση, από όλες τις πλευρές, ώστε να καταλήξουν και να επιλύσουν τα προβλήματα.
Η τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, που αφιερώθηκε σε αυτά τα ζητήματα, πραγματοποιήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου, κατά την οποία είχε παραδοθεί στους βουλευτές, αλλά και στους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, ένα υπόμνημα, από την πλευρά των συνδέσμων και οργανώσεων γονέων των παιδιών της ειδικής εκπαίδευσης. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας δεν είχαν απαντήσεις, αφού ενημερώθηκαν ότι απλώς θα καταγραφούν τα προβλήματα και ζήτησαν από τους παρευρισκόμενους να τους δοθεί διορία, ώστε να επιστρέψουν με απαντήσεις. Η διορία που τους δόθηκε ήταν διάρκειας δέκα ημερών.
«Πέρασε ένας μήνας και δέκα μέρες, μέχρι σήμερα και δεν είχαμε καμία ενημέρωση για το τι έγινε, ούτε και στο υπόμνημα που είχαμε θέσει, αλλά ούτε και στα ερωτήματα που έθεσε η ίδια η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, τόσο σε εκείνη τη συνεδρία, όσο και σε προηγούμενη συνεδρία. Δυστυχώς ακόμη δεν επανήλθαν, αλλά φαίνεται ότι θα μείνει και αυτό στα συρτάρια τους, όπως έμειναν και τα άλλα που στείλαμε στο Υπουργείο Παιδείας», εξήγησε στον REPORTER, η πρόεδρος του συνδέσμου στήριξης Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με/χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) Κύπρου, Μαρίνα Γεωργίου.
Οι γονείς έχουν δυσανασχετήσει και με την στάση της Επιτροπής Παιδείας, καθώς δεν βλέπουν να υπάρχει κάποια συνέχεια στην πρωτοβουλία που ανέλαβε, ενώ την ίδια ώρα ξεκαθάρισαν πως τα προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση δεν πρέπει να συζητούνται μόνο τον Σεπτέμβριο.
«Θέλουμε να ξέρουμε τι θα γίνει, τις προθέσεις της Επιτροπής. Έμεινε στάσιμο το θέμα; Έχουν κάτι υπόψη τους και απλά δεν μας ενημέρωσαν; Εμείς θέλουμε μία απάντηση. Δόθηκε μία διορία στο Υπουργείο Παιδείας, τι γίνεται με το θέμα; Θα συνεχίσει η συζήτηση; Θα μας δώσουν απαντήσεις; Ας μην ξεχνάμε ότι κάποια από αυτά είναι παραβιάσεις της υφιστάμενης νομοθεσίας, που η Βουλή θα πρέπει να το δει. Δεν είναι δικαστήριο, αλλά υπάρχουν παραβιάσεις».
Από πλευράς του, ο Χρήστος Αυγουστίνος, ο πρόεδρος της ΠΟΣΥΓΟΠΕΑ τόνισε πως κάποια προβλήματα έχουν εγγραφεί για συζήτηση στη Βουλή από το 2017 και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια απάντηση και λύση. «Εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα να απαιτήσουμε να έρθουν. Οι βουλευτές δεν έχουν την δυνατότητα να το κάνουν; Να καλέσουν τον υπουργό στη Βουλή και να του πουν να τους εξηγήσει και να τους ενημερώσει; Αν όντως θέλουμε να λύσουμε προβλήματα, κατ’ εμένα πρέπει να γίνουμε πιο αυστηροί, με τη σωστή σημασία, μέσα από την εξουσία που κατέχει ο καθένας μας».
Τα σημαντικότερα προβλήματα
Αν και χιλιοειπωμένα, τα προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση αντί να λιγοστεύουν, αυξάνονται, κάτι που προκαλεί ανησυχία σε όλους τους εμπλεκόμενους. Στην εξίσωση έρχονται να προστεθούν και οι εξετάσεις τετραμήνων, αλλά και γενικά η αξιολόγηση των μαθητών, αφού μπορεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς να δίνονται διευκολύνσεις στα παιδιά, ωστόσο υπάρχει η ανησυχία τι θα γίνει όταν έρθει η περίοδος των εξετάσεων.
«Έχουν βγάλει μία εγκύκλιο που μιλά μόνο για τα διαγωνίσματα. Τι θα γίνει με τις εξετάσεις τετραμήνων; Θα διαφοροποιούνται τα διαγωνίσματα στις τάξεις και στα τετράμηνα, που είναι εξετάσεις, θα παρακαθίσει στις ίδιες εξετάσεις με τα υπόλοιπα παιδιά; Τα γραπτά που θα έρθουν από το Υπουργείο Παιδείας, δεν θα αναγνωρίζουν το παιδί και τις ανάγκες του. Άρα πρέπει να γίνουν κατ’ εξαίρεση γραπτά από το ίδιο το σχολείο γι’ αυτά τα παιδιά, διαφοροποιημένα, σύμφωνα με τις ανάγκες. Του ίδιου επιπέδου μεν, αλλά σύμφωνα με τις εξατομικευμένες ανάγκες των παιδιών αυτών. Είναι ένα θέμα, το οποίο επαναλαμβάνουμε εδώ και τρία χρόνια, αλλά κανένας δεν μας ακούει».
Οι γονείς, εξάλλου, φωνάζουν και για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν, όσον αφορά στις αξιολογήσεις των επαρχιακών επιτροπών, ενώ ζητούν να αναγράφεται και η τεκμηρίωση των αποφάσεων.
«Οι αξιολογήσεις των Επαρχιακών Επιτροπών πρέπει πλέον να τεκμηριώνονται. Δεν μπορούν να βγάζουν μία απόφαση και να λένε εξυπηρέτηση από βοηθητικό προσωπικό-συνοδό, ή παροχή λογοθεραπεία, παροχή ειδικής εκπαίδευσης. Τι παροχή; Πόσες ώρες; Υπάρχει ένα παράρτημα στον κανονισμό 13, το οποίο δεν συμπληρώνει κανένας και το είπαμε σε δύο διαφορετικές συνεδρίες. Οι αποφάσεις των επαρχιακών επιτροπών καθυστερούν πολύ. Στέλνονται για επαναξιολόγηση ή για αξιολόγηση και κάτι που έπρεπε να λυθεί μέσα σε 60 ημέρες, μπορεί να πάρει δύο χρόνια. Δύο χρόνια είναι πολύτιμος χρόνος, για τα δικά μας τα μωρά. Μετά λέμε ότι δεν τα καταφέρνουν και τα βάζουν στην μονάδα. Καταντήσαμε να έχουμε μονάδες με παιδιά με μαθησιακά προβλήματα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Τα διαχρονικά προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση και οι κλειστές πόρτες
- Έρχονται διευκολύνσεις για τους μαθητές της Ειδικής Αγωγής-Από τι θα απαλλάσσονται