Το τελεσίγραφο ΟΕΛΜΕΚ στον Προδρόμου και το ανοιχτό μέτωπο με μαθητές

Δεν άργησαν να αρχίσουν τα όργανα για το Υπουργείο Παιδείας, αφού μόλις 13 ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων στην Μέση Εκπαίδευση, ήρθαν οι πρώτες προειδοποιήσεις από τους καθηγητές. Η οργάνωσή τους δηλώνει έντονη δυσφορία, όσον αφορά στην μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται από πλευράς Υπουργείου, για τον ορισμό συνάντησης, ώστε να συζητήσουν τα σημαντικά θέματα, που ταλανίζουν τον τομέα της εκπαίδευσης.

Τα αναλυτικά πλαίσια και προγράμματα, τα οποία εκ πρώτης όψεως δεν συμβαδίζουν με τα χρονοδιαγράμματα που έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς επίσης και ο τρόπος αξιολόγησης των τελειόφοιτων μαθητών, που αλλάζει φέτος, έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των καθηγητών, οι οποίοι ζήτησαν συνάντηση, από τις 20 Αυγούστου. Ένα μήνα μετά και ακόμη δεν έχουν λάβει απάντηση.

Η καθυστέρηση αυτή, οδήγησε την γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ να λάβει ομόφωνα την απόφαση να προειδοποιήσει με μέτρα. «Φτάσαμε στο σημείο να προειδοποιούμε. Πρέπει να οριστεί μία συνάντηση, για να συζητήσουμε τα σημαντικά ζητήματα, επειδή δεν μπορούν να λειτουργήσουν ούτε τα σχολεία, ούτε οι καθηγητές και ακόμη περιμένουμε συνάντηση», εξήγησε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προειδοποιούν με μέτρα οι καθηγητές, φωνάζουν για κωλυσιεργία από το ΥΠΠΑΝ

Αυτό που ζητούν οι καθηγητές είναι να δοθεί μία λύση, όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα για τη Γ’ Λυκείου, καθώς πρέπει να γνωρίζουν και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι μαθητές, μέχρι ποιο σημείο θα φτάσει η ύλη, ώστε να μην βιάζονται να καλύψουν κεφάλαια, που στο τέλος της ημέρας ενδεχομένως να αφαιρεθούν.

«Ειδικά για τη Γ’ Λυκείου, δεν μπορούν να βγαίνουν τα αναλυτικά προγράμματα, οι διδακτικές ώρες που πρέπει να διδαχτούν, η κάθε ενότητα, αλλά τα χρονοδιαγράμματα του Υπουργείου Παιδείας να μην μπορούν να κινηθούν μαζί τους. Η ύλη που θα πρέπει να διδαχθούν, θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τον καθαρά διδακτικό χρόνο, όχι να τα φορτώνει στους καθηγητές και να λέει άλλοι δεν πρόλαβαν, άλλοι δεν τα έκαναν σωστά. Το πιο απλό πράγμα που ζητήσαμε. Να ορίσουν ημερομηνία για συνάντηση. Η κάθε ειδικότητα, που έχουμε συμβούλια, να συναντηθεί με τους επιθεωρητές της κάθε ειδικότητας και να δουν. Υπάρχουν προβλήματα με αυτό τον προγραμματισμό ή δεν υπάρχουν; Αν δεν υπάρχουν προβλήματα, συνεχίζει η κάθε ειδικότητα».

Εκτός αυτού, η ΟΕΛΜΕΚ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ορίσει την εξεταστική περίοδο για τη Γ’ Λυκείου, αφού με βάση τη νομοθεσία, ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνου επεκτείνεται και στους τελειόφοιτους των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών. Βάσει αυτής της εξέλιξης, τα χρονοδιαγράμματα, όσον αφορά στις τελικές εξετάσεις πρόσβασης, πρέπει να αλλάξουν.  

«Εμείς δεν θέλουμε να μην ξέρουμε πότε θα είναι οι εξετάσεις πρόσβασης. Μέχρι τώρα ξέραμε, επειδή μία ήταν η εξεταστική περίοδος. Αυτή τη στιγμή ποιες είναι οι ημερομηνίες; Θα γίνονται εξετάσεις τον Ιούλιο; Οι εκπαιδευτικοί είναι σε διακοπές εκείνο το διάστημα. Πώς θα γίνουν οι διορθώσεις; Γι΄ αυτό η γραμματεία έχει πάρει αυτές τις αποφάσεις ομόφωνα. Θα περιμένουμε να ορίσει άμεσα απαντήσεις. Το συντομότερο δυνατό. Εάν συνεχίσει η καθυστέρηση, δεν αποκλείεται να συναντηθεί εκτάκτως το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ και να παρθούν αποφάσεις. Σήμερα στείλαμε νέα επιστολή και του ζητήσαμε νέα συνάντηση. Είναι εκπαιδευτικά ζητήματα αυτά, που πρέπει να λυθούν».

Τα μέτρα που ενδέχεται να λάβουν οι εκπαιδευτικοί αφορούν σε προειδοποιητικές στάσεις εργασίας. Ωστόσο, αυτό που τονίζουν είναι ότι δεν είναι αυτοσκοπός να προχωρήσουν σε δυναμικά έργα, αλλά να ξεκινήσει ο διάλογος. «Διερωτόμαστε, για αυτά τα απλά ζητήματα, για ποιο λόγο δεν ορίζεται συνάντηση για να τα συζητήσουμε; Είναι για το καλό του εκπαιδευτικού συστήματος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ρίχνει το μπαλάκι στην ΟΕΛΜΕΚ για διάλογο το Υπουργείο Παιδείας

Δεν είναι απομακρυσμένο σενάριο η λήψη μέτρων για τους μαθητές

Την ίδια στιγμή και οι οργανωμένοι μαθητές δηλώνουν έτοιμοι να λάβουν μέτρα, αφού η θέση τους, όσον αφορά στις εξετάσεις τετραμήνων δεν έχει αλλάξει. Μάλιστα, θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός να εφαρμοστούν στην Γ’ Λυκείου, αυτή τη σχολική χρονιά, καθώς οι σημερινοί τελειόφοιτοι είχαν ολοκληρώσει τις δύο προηγούμενες χρονιές κουτσουρεμένες.

Η ΠΣΕΜ είχε επικοινωνία τόσο με τους καθηγητές, όσο και με τους γονείς και ζήτησε να έχουν συνάντηση, καθώς θεωρεί ότι πρέπει να κινηθούν μαζί, αφού ο σκοπός τους είναι ο ίδιος.

«Όπως τα καταφέραμε πέρσι και αναστάλθηκαν οι εξετάσεις, πιστεύουμε θα το πετύχουμε και φέτος. Είναι εξουθενωτικό οι τρεις εξετάσεις και έχουμε την άποψη ότι πρέπει να κινητοποιηθούμε δυναμικά. Θα το συζητήσουμε με τους γονείς και τους καθηγητές, θα αξιολογήσουμε τις θέσεις τους και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί και τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας», επεσήμανε το μέλος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου.

Παρά το γεγονός ότι η Γ’ Λυκείου βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητές της, η ΠΣΕΜ δηλώνει έτοιμη να δημιουργήσει δικό της μέτωπο, για την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνου στην ολότητά τους, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν είναι απομακρυσμένο σενάριο η λήψη μέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Κηδεύτηκε η εγκλωβισμένη «Κουλλού» της Αγίας Τριάδας-«Ένα πρόσωπο φωτεινό, γεμάτο αγάπη»
Deal Κυβέρνησης με Hermes για τα αεροδρόμια απογειώνει ως διεθνή ταξιδιωτικό κόμβο την Κύπρο-Η συμφωνία που επιτεύχθηκε
Νέα κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες-Πότε θα τεθεί σε ισχύ
Διακόσιες οικογένειες θα στηριχθούν με δωροκουπόνια και τρόφιμα ενόψει εορτών στην Πάφο
Εκδήλωση υπέρ των Παλαιστινίων πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία
Συνεδριάζει εκτάκτως η Ολομέλεια τη Δευτέρα για αναπομπή νόμου για όριο συναλλαγών σε μετρητά
Άννα Αριστοτέλους: Έμπρακτη η στήριξη Kυβέρνησης σε εγκλωβισμένους
Α. Αριστοτέλους στην Μαρωνίτικη κοινότητα-«Νιώθουμε περήφανοι για τους αγώνες και την προσφορά σας»
Συννεφιασμένος με ανέμους ο καιρός-Η πρόγνωση για την ημέρα των Χριστουγέννων
Στόχος του ΟΑΥ η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών-Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση των καταχρήσεων και η ενδυνάμωση του ΓεΣΥ