Ντροπή! Έκοψαν την συνοδό του μικρού Ρωμαίου, ξεσπαθώνει η μητέρα του

Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι μαθητές ετοιμάζονται να επιστρέψουν στα θρανία. Όχι, όμως, όλοι… Ο Ρωμαίος Μιχαήλ, ένα παιδί που αντιμετωπίζει σοβαρά επιληπτικά επεισόδια, νοητική υστέρηση και έχει ατροφικό μεσολόβιο εγκεφάλου και για να φοιτήσει στο σχολείο, χρειάζεται να βρίσκεται υπό συνεχή επιτήρηση συνοδού. Από το Δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο, είχε στο πλευρό του την ίδια συνοδό. Ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας έκρινε ότι το παιδί δεν χρειάζεται συνοδό, για τη νέα σχολική χρονιά.

Η μητέρα του, Στέλλα Μιχαήλ, έλαβε μόλις χθες την επιστολή, με την οποία την ενημερώνουν ότι από το Σεπτέμβριο το παιδί της, το οποίο θα φοιτήσει στο Λύκειο, θα ενταχθεί σε Ειδική Μονάδα και θα του παραχωρηθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης και όχι συνηθισμένο απολυτήριο. Στην επιστολή δεν αναφέρεται πουθενά, ότι το παιδί θα έχει τη δική του συνοδό, που θα τον βοηθά κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Μιλώντας στον REPORTER, η μητέρα του Ρωμαίου υπέδειξε πως δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται αποδέχτες τέτοιας συμπεριφοράς, αφού και όταν το παιδί αποφοίτησε από το Δημοτικό και έπρεπε να μεταβεί στο Γυμνάσιο, είχε την ίδια αντιμετώπιση.

«Στο Δημοτικό, η κοπέλα που τον πρόσεχε, ήξερε να του ρυθμίσει το νερό να πλύνει τα χέρια του. Ο Ρωμαίος δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί σε πολλά πράγματα μόνος του, λόγω των κλονικών επεισοδίων και τα άκρα του δεν λειτουργούν σωστά. Το μωρό μπορεί να ανοίξει το νερό και να είναι ζεστό και να καεί, μπορεί να πιάσει το πιρούνι να φάει και να έχει έντονο τρέμουλο και να του πέσουν τα φαγητά. Γι’ αυτό λέμε μωρό με ιδιαιτερότητες. Η γυναίκα ήταν πρόθυμη να τον πάρει και στην τουαλέτα και να τον καθαρίσει, επειδή δεν μπορεί το παιδί να το κάνει. Γι’ αυτό λέμε τη λέξη συνοδός. Με ξεγέλασαν και τον πήρα στην ειδική μονάδα στο Δημοτικό. Δεν έγραψαν το μωρό πάνω στην κοπέλα, που τον αγάπα και τον φρόντιζε όσο μπορούσε. Μία μέρα την διέταξαν να πάει σε άλλο μωρό. Δεν μπορούσε να αρνηθεί. Έτσι, ο Ρωμαίος δεν είχε κάποιο να τον προσέχει. Για καλή μου τύχη, μέσα στην ατυχία μου, μία μέρα πέρασα να του δώσω τα φάρμακα και πήγα την ώρα του διαλείμματος. Βρήκα την συνοδό έξω, με άλλο παιδί που έπρεπε να φροντίσει και τη ρωτώ που είναι ο Ρωμαίος και μου είπε ότι ήταν κλειδωμένος μέσα στη μονάδα. Μόνος του. Άλλη φορά, άφησαν το παιδί να αλωνίζει μέσα στην αυλή και πήρε πέτρες και τις έβαλε στα αυτιά του, να πάθει κάτι και να κουφάνει. Δεν έκανα φασαρία. Ήταν η κουβέντα κρύψε να περάσουμε. Μα, πόσο να κρύφουμε, χωρίς να περνούμε. Στην προδημοτική, έπαθε μεγάλο επιληπτικό επεισόδιο και νόμιζαν ότι το παιδί κοιμόταν, αλλά δεν οξυγονωνόταν ο εγκέφαλος. Τότε κατάλαβαν ότι ήταν επεισόδιο».

Για να λυθεί το ζήτημα, τότε, χρειάστηκαν αρκετοί αγώνες από πλευράς της και άλλων γονέων, που αντιμετώπιζαν παρόμοιο πρόβλημα, αλλά και παρέμβαση από τον τότε υπουργό Παιδείας.

«Όταν βγήκα δημόσια στις εφημερίδες και την τηλεόραση, ο Χαμπιαούρης έδωσε προσωπική εντολή ότι αυτό το παιδί θα πάει με τη συνοδό, που τον ήξερε τόσα χρόνια. Έρχονται σήμερα και αποσύρουν την εντολή, επειδή έχασαν την εντολή του τέως υπουργού, λες και έχασαν ένα ραβασάκι. Ό,τι ιατρικά έγγραφα τους πήρα, χάθηκαν. Αν είναι ποτέ δυνατόν. Παίζουμε με μία ζωή ενός 16χρονου παιδιού».

Στο ίδιο έργο θεατές

Τρία χρόνια μετά, η κα. Στέλλα, ο Ρωμαίος και η οικογένειά τους, γίνονται και πάλι στο ίδιο έργο θεατές. Το παιδί αποφοίτησε από το Γυμνάσιο και πρέπει να πάει Λύκειο, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

«Η κατάσταση διαρκεί εδώ και τρεις μήνες. Όταν ένα μωρό αλλάζει έδρα, σύμφωνα με την νομοθεσία, πρέπει να γίνει μία πολυθεματική, στην οποία θα είναι οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι. Οι συνδετικοί λειτουργοί, οι εκπαιδευτικοί της ειδικής εκπαίδευσης κλπ. Το μωρό έχει τρεις φακέλους μέσα στα σχολεία, με το ιστορικό της ζωής του και της υγείας του και μου έκαναν τρεις πολυθεματικές λες και θα το στείλω στο φεγγάρι. Τις δέχθηκα και τις κάναμε εν καιρώ καραντίνας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι είπαν ότι αυτό το μωρό, θα φύγει από εδώ και θα πάει με τη συνοδό του, που το ξέρει δέκα χρόνια, για τα φάρμακά του, τα υπόθετά του, τις ενέσεις του, που τον έσωσε ουκ ολίγες φορές. Έχει τρεις μήνες, που είμαστε έτοιμοι για να πάει για άλλα τρία χρόνια σχολείο, γιατί μετά δεν μπορεί να πάει κάπου. Δεν μπορώ να τον έχω από τώρα μέχρι τα γεράματά του στο σπίτι. Είναι ένα παιδί που δεν έχει αίσθηση του κινδύνου. Τρέχει, βγαίνει μέσα στους δρόμους και μπορεί να πέσει κάτω. Δεν ξέρει να σηκωθεί μετά. Πώς μπορούν να μιλούν για ασφάλεια των πολιτών και αυτά τα μωρά δεν ξέρουν να τα σέβονται; Και να μου πουν κάνε υπομονή, κάνε υπομονή».

Αυτό, ουσιαστικά που ζητά η οικογένεια του Ρωμαίου είναι να γνωρίζει ότι το παιδί είναι ασφαλές και δεν αγνοείται η τύχη του, όπως λένε.

«Ο Ρωμαίος δεν είναι πειραματόζωο για να μάθουν στην υγεία του. Θέλουν να εμπιστευτώ δικούς του συνοδούς και όχι τη δική μου, που την έχω δέκα χρόνια. Εγώ αυτό που θέλω είναι να είναι ασφαλισμένο το παιδί μου. Το μωρό έχει δικαίωμα να ενταχθεί και να χαρεί, με τις αδυναμίες του. Δεν με ενδιαφέρει αν δεν μπορεί να διαβάσει και να γράφει. Γι’ αυτό είναι η συνοδός δίπλα του. Του έπιασα ειδικά τεχνολογικά μέσα, ειδικό πενάκι, ειδικό computer. Με αφορμή το θέμα των εμβολίων και την ασφάλεια των παιδιών από τον κορωνοϊό, πώς μπορούν να μιλούν για να ασφάλεια, όταν στέλνουν αυτό το παιδί ανασφάλιστο στο σχολείο;».

Η κα. Στέλλα, που περίμενε μέχρι την ύστατη ένα τηλεφώνημα από το Υπουργείο Παιδείας, μετά από τα δεκάδες δικά της τηλεφωνήματα, έλαβε την απόφασή της, την οποία είχαν οι ίδιοι προδιαγράψει. Ο Ρωμαίος δεν θα πάει σχολείο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

«Θα τον πάρω στον υπουργό και τον Πρόεδρο, με την βαλίτσα του, τα φάρμακα του, τα πράγματα του και θα μου τον προσέχει. Όχι μόνο για 670 ευρώ, θα μειώσουν και τον μισθό του. Πόση κοροϊδία. Μας έχουν αρρωστήσει. Μωρό που έχει κλονικά επεισόδια, αγγειοαιμορραγικές συσπάσεις να το στείλουν Λύκειο χωρίς συνοδό. Δέκα ολόκληρα χρόνια είχε ανάγκες, τώρα δεν έχει ανάγκες; Έγινε θαύμα;».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο Ρωμαίος δέχτηκε πάρα πολύ bullying... Τον ανέβασαν βίντεο και τον κορόιδευαν»

Έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας

Στο μεταξύ, αύριο αναμένεται να συνεδριάσει εκτάκτως η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, για ενημέρωση για τις διαδικασίες έγκαιρης πρόσληψης και τοποθέτησης σχολικών συνοδών στα σχολεία για τις ανάγκες των παιδιών που εμπίπτουν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Στη συνεδρίαση της επιτροπής κλήθηκαν να παραστούν για το θέμα, εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του ίδιου Υπουργείου, εκπρόσωποι της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Σχολικών Εφορειών, της Κυπριακής Συνομοσπονδίας Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ), της Παγκύπριας Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (ΠΟΣΥΓΟΠΕΑ), της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΟΕΔ, του Παγκύπριου Συνδέσμου Σχολικών Συνοδών / Βοηθών, του Συνδέσμου Στήριξης Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με/χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ/Υ) Κύπρου, της Παγκύπριας Οργάνωσης Γονέων και Φίλων Παιδιών με Εγκεφαλικές Παραλύσεις «Αγκαλιά Ελπίδας», του Παγκύπριου Συνδέσμου Συνδρόμου Ντάουν, του Συνδέσμου Συγγενών και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό «ΜΑΖΙ», του Παγκύπριου Συνδέσμου για Άτομα με Αυτισμό και της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων.

Δειτε Επισης

Εκστρατεία στείρωσης γάτων στον Δήμο Στροβόλου
Διακοπή παροχής νερού στην παραλιακή πλευρά του δρόμου Λάρνακας-Δεκέλειας
Διαπιστώνεται ανάγκη άμεσου επανακαθορισμού της πολιτικής για τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Πρακτικά εφαρμόσιμο το σχέδιο ΚτίΖΩ-Ο οδικός χάρτης για τα έργα
Σε παγκόσμια εκστρατεία για ασφαλέστερη χρήση φαρμάκων συμμετέχει η Κύπρος
Υψηλότερο το προσδόκιμο ζωής για τις γυναίκες στην Κύπρο
Μέχρι την Τετάρτη δεκτές οι αναφορές ζημιών από την κακοκαιρία στη Λεμεσό
Στις πληγείσες μπανανοφυτείες στην Κισσόνεργα η Υπουργός Γεωργίας
Επέβλεψε την αναδόμηση της πρώτης πολυκατοικίας του «κτίΖΩ» ο ΥΠΕΣ-Αρχίζει τον Δεκέμβριο η δεύτερη
Πατέρας καθάρισε τα τζάμια σχολείου της κόρης του και αρνήθηκε να πληρωθεί-«Δεν θέλω λεφτά, εν το σχολείο της κόρης μου»