Αυξήθηκαν κατά 79,26% τα τηλεφωνήματα στο 1480 μέσα σε τρεις μήνες
14:59 - 09 Νοεμβρίου 2020
Από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020, απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480 συνολικά 557 άτομα, σημειώνοντας αύξηση στον αριθμό κλήσεων προς τη Γραμμή κατά 76,26%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία ενημέρωσης.
Αναφορικά με τους λόγους επικοινωνίας με τη Γραμμή, τα περισσότερα αιτήματα, για τη σχετική περίοδο, αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στην αντιμετώπιση περιστατικών Διαδικτυακού Εκφοβισμού, με περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος, για αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων - τεχνική υποστήριξη, για ζητήματα που εμπίπτουν στην κατηγορία του ψηφιακού γραμματισμού/εκπαίδευση. Ωστόσο, ανησυχητική κρίνεται η διαπίστωση ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, τριπλασιάστηκαν σχεδόν οι αναφορές περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ως συντονιστής του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CYberSafety (https://www.cybersafety.cy) και της Γραμμής Βοήθειας 1480, η οποία έχει ως στόχο να παρέχει σε παιδιά, νέους/νέες, γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και στο ευρύτερο σύνολο της κυπριακής κοινωνίας, υπηρεσίες συμβουλευτικής και υποστήριξης, αναφορικά με την ασφαλή, υπεύθυνη και ηθική χρήση του Διαδικτύου και των ψηφιακών τεχνολογιών, παραθέτει τα στατιστικά στοιχεία ενημέρωσης, του 3ου τριμήνου του 2020 (1η Ιουλίου 2020 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020).
Από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020, απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480 συνολικά 557 άτομα, σημειώνοντας αύξηση στον αριθμό κλήσεων προς τη Γραμμή κατά 76,26%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο αυξημένος αριθμός κλήσεων, ο οποίος σημειώθηκε και το 2ο τρίμηνο του 2020, συνεχίζει να οφείλεται στην πανδημία του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, οι 252 κλήσεις (45,24%), από το σύνολο των κλήσεων, δεν σχετίζονταν με τις παρεχόμενες υπηρεσίες της Γραμμής Βοήθειας 1480 και αφορούσαν σε πληροφόρηση για την πανδημία (π.χ., μέτρα πρόληψης σε εργασιακούς χώρους) καθώς, επίσης, και στην ανάγκη πληροφόρησης του κοινού αναφορικά με τα επιδόματα και βοηθήματα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΥΕΠΚΑ).
Αναφορικά με τα 305 περιστατικά, που αφορούσαν τις υπηρεσίες της Γραμμής Βοήθειας 1480, αυτά ήταν κατά 8,54% αυξημένα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αναφορικά με τα στοιχεία φύλου των 305 ατόμων που κάλεσαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480, το 58,03% (177 καλούντες), ήταν γένους θηλυκού και το 41,97% (128 καλούντες), ήταν γένους αρσενικού. Ως προς το προφίλ των καλούντων, η πλειοψηφία των ατόμων που κάλεσαν για βοήθεια και υποστήριξη, ήταν ενήλικα άτομα, με ποσοστό 93,77% (286 άτομα).
Μόνο 19 άτομα, από το σύνολο των 305 καλούντων, δηλαδή ποσοστό 6,23%, ήταν ανήλικα άτομα (έως 18 χρονών), τα οποία χρησιμοποίησαν τη Γραμμή Βοήθειας 1480, για να αναφερθούν σε προσωπικές τους δυσκολίες στο Διαδίκτυο.
Αναφορικά με τους λόγους επικοινωνίας με τη Γραμμή, τα περισσότερα αιτήματα, για τη σχετική περίοδο, αφορούσαν στην αντιμετώπιση περιστατικών Διαδικτυακού Εκφοβισμού (22,30%), ποσοστό το οποίο σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση, κατά 8,07%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επιπρόσθετα, ένας μεγάλος αριθμός κλήσεων σχετίζονταν με περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος (20,00%), δηλαδή την αντιμετώπιση παραβίασης της ιδιωτικότητας (hacking), οικονομικής απάτης ή κλοπής ταυτότητας, μέσω κοινωνικών δικτύων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επιπρόσθετα, σημαντικό ποσοστό των αναφορών προς τη Γραμμή Βοήθειας 1480 αφορούσε την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων - τεχνική υποστήριξη (14,43%) (π.χ. πώς να δημιουργήσουν ή να διαγράψουν έναν λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα, πώς να κάνουν εγγραφή σε διαδικτυακές πλατφόρμες), καθώς, επίσης, και ζητήματα που σχετίζονται με τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων (10,82%).
Παράλληλα, οι αναφορές σε ζητήματα, που εμπίπτουν στην κατηγορία του ψηφιακού γραμματισμού/εκπαίδευση, σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση (7,54%), γεγονός το οποίο ίσως να καταδεικνύει την αλματώδη αύξηση στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, λόγω της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19).
Ανησυχητική κρίνεται η διαπίστωση ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, τριπλασιάστηκαν σχεδόν οι αναφορές περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, που αφορούσαν σε αποστολή ή σε κοινοποίηση ανεπιθύμητου σχετικού περιεχομένου και σχολίων καθώς επίσης και στη πλαστοπροσωπία ατόμων και ζημιά στη φήμη τους με σεξουαλική παρενόχληση άλλων.
Επιπρόσθετα, κατά την συγκεκριμένη περίοδο, οι λειτουργοί της Γραμμής Βοήθειας 1480 κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν περιστατικά, όπου έφηβοι ανέφεραν ότι δέχονταν μηνύματα από άγνωστα διαδικτυακά προφίλ, με εικόνα ανθρωπόμορφου σκύλου/Goofy, και έγινε προσπάθεια να εξαπατηθούν και να συμμετέχουν σε παιχνίδι πρόκλησης, ώστε να εκτελέσουν μια σειρά επικίνδυνων πράξεων, συμπεριλαμβανομένων και πράξεων αυτοτραυματισμού.
Σημειώνεται ότι η Γραμμή Βοήθειας 1480, σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe και το κοινωνικό δίκτυο Instagram, πέτυχε τη διαγραφή σημαντικού αριθμού σχετικών προφίλ και, επιπρόσθετα, προέβη σε κοινοποίηση άρθρου (https://internetsafety.pi.ac.cy/news-details-is/announcements/2020-internet-challenges) για τις διαδικτυακές προκλήσεις προς τα παιδιά, τους/τις εφήβους και τους γονείς, για την αντιμετώπιση συναφών κινδύνων στο Διαδίκτυο.
Όλοι οι πολίτες μπορούν να αποταθούν στη Γραμμή Βοήθειας 1480, καλώντας, χωρίς χρέωση, στον αριθμό 1480 (ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή, 9.00 - 13.00 & 15:00 – 18:00, και Σάββατο 10:00 – 13:00) ή αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο 1480helpline@cyearn.pi.ac.cy καθώς, επίσης, και μέσω ηλεκτρονικής φόρμας (https://www.cybersafety.cy/helpline-report) ή μέσω ηλεκτρονικής συνομιλίας (chat) (https://www.cybersafety.cy/helpline-chat).
Πηγή: ΚΥΠΕ
Αναφορικά με τους λόγους επικοινωνίας με τη Γραμμή, τα περισσότερα αιτήματα, για τη σχετική περίοδο, αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στην αντιμετώπιση περιστατικών Διαδικτυακού Εκφοβισμού, με περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος, για αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων - τεχνική υποστήριξη, για ζητήματα που εμπίπτουν στην κατηγορία του ψηφιακού γραμματισμού/εκπαίδευση. Ωστόσο, ανησυχητική κρίνεται η διαπίστωση ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, τριπλασιάστηκαν σχεδόν οι αναφορές περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ως συντονιστής του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CYberSafety (https://www.cybersafety.cy) και της Γραμμής Βοήθειας 1480, η οποία έχει ως στόχο να παρέχει σε παιδιά, νέους/νέες, γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και στο ευρύτερο σύνολο της κυπριακής κοινωνίας, υπηρεσίες συμβουλευτικής και υποστήριξης, αναφορικά με την ασφαλή, υπεύθυνη και ηθική χρήση του Διαδικτύου και των ψηφιακών τεχνολογιών, παραθέτει τα στατιστικά στοιχεία ενημέρωσης, του 3ου τριμήνου του 2020 (1η Ιουλίου 2020 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020).
Από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020, απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480 συνολικά 557 άτομα, σημειώνοντας αύξηση στον αριθμό κλήσεων προς τη Γραμμή κατά 76,26%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο αυξημένος αριθμός κλήσεων, ο οποίος σημειώθηκε και το 2ο τρίμηνο του 2020, συνεχίζει να οφείλεται στην πανδημία του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, οι 252 κλήσεις (45,24%), από το σύνολο των κλήσεων, δεν σχετίζονταν με τις παρεχόμενες υπηρεσίες της Γραμμής Βοήθειας 1480 και αφορούσαν σε πληροφόρηση για την πανδημία (π.χ., μέτρα πρόληψης σε εργασιακούς χώρους) καθώς, επίσης, και στην ανάγκη πληροφόρησης του κοινού αναφορικά με τα επιδόματα και βοηθήματα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΥΕΠΚΑ).
Αναφορικά με τα 305 περιστατικά, που αφορούσαν τις υπηρεσίες της Γραμμής Βοήθειας 1480, αυτά ήταν κατά 8,54% αυξημένα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αναφορικά με τα στοιχεία φύλου των 305 ατόμων που κάλεσαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480, το 58,03% (177 καλούντες), ήταν γένους θηλυκού και το 41,97% (128 καλούντες), ήταν γένους αρσενικού. Ως προς το προφίλ των καλούντων, η πλειοψηφία των ατόμων που κάλεσαν για βοήθεια και υποστήριξη, ήταν ενήλικα άτομα, με ποσοστό 93,77% (286 άτομα).
Μόνο 19 άτομα, από το σύνολο των 305 καλούντων, δηλαδή ποσοστό 6,23%, ήταν ανήλικα άτομα (έως 18 χρονών), τα οποία χρησιμοποίησαν τη Γραμμή Βοήθειας 1480, για να αναφερθούν σε προσωπικές τους δυσκολίες στο Διαδίκτυο.
Αναφορικά με τους λόγους επικοινωνίας με τη Γραμμή, τα περισσότερα αιτήματα, για τη σχετική περίοδο, αφορούσαν στην αντιμετώπιση περιστατικών Διαδικτυακού Εκφοβισμού (22,30%), ποσοστό το οποίο σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση, κατά 8,07%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επιπρόσθετα, ένας μεγάλος αριθμός κλήσεων σχετίζονταν με περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος (20,00%), δηλαδή την αντιμετώπιση παραβίασης της ιδιωτικότητας (hacking), οικονομικής απάτης ή κλοπής ταυτότητας, μέσω κοινωνικών δικτύων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επιπρόσθετα, σημαντικό ποσοστό των αναφορών προς τη Γραμμή Βοήθειας 1480 αφορούσε την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων - τεχνική υποστήριξη (14,43%) (π.χ. πώς να δημιουργήσουν ή να διαγράψουν έναν λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα, πώς να κάνουν εγγραφή σε διαδικτυακές πλατφόρμες), καθώς, επίσης, και ζητήματα που σχετίζονται με τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων (10,82%).
Παράλληλα, οι αναφορές σε ζητήματα, που εμπίπτουν στην κατηγορία του ψηφιακού γραμματισμού/εκπαίδευση, σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση (7,54%), γεγονός το οποίο ίσως να καταδεικνύει την αλματώδη αύξηση στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, λόγω της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19).
Ανησυχητική κρίνεται η διαπίστωση ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, τριπλασιάστηκαν σχεδόν οι αναφορές περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, που αφορούσαν σε αποστολή ή σε κοινοποίηση ανεπιθύμητου σχετικού περιεχομένου και σχολίων καθώς επίσης και στη πλαστοπροσωπία ατόμων και ζημιά στη φήμη τους με σεξουαλική παρενόχληση άλλων.
Επιπρόσθετα, κατά την συγκεκριμένη περίοδο, οι λειτουργοί της Γραμμής Βοήθειας 1480 κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν περιστατικά, όπου έφηβοι ανέφεραν ότι δέχονταν μηνύματα από άγνωστα διαδικτυακά προφίλ, με εικόνα ανθρωπόμορφου σκύλου/Goofy, και έγινε προσπάθεια να εξαπατηθούν και να συμμετέχουν σε παιχνίδι πρόκλησης, ώστε να εκτελέσουν μια σειρά επικίνδυνων πράξεων, συμπεριλαμβανομένων και πράξεων αυτοτραυματισμού.
Σημειώνεται ότι η Γραμμή Βοήθειας 1480, σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe και το κοινωνικό δίκτυο Instagram, πέτυχε τη διαγραφή σημαντικού αριθμού σχετικών προφίλ και, επιπρόσθετα, προέβη σε κοινοποίηση άρθρου (https://internetsafety.pi.ac.cy/news-details-is/announcements/2020-internet-challenges) για τις διαδικτυακές προκλήσεις προς τα παιδιά, τους/τις εφήβους και τους γονείς, για την αντιμετώπιση συναφών κινδύνων στο Διαδίκτυο.
Όλοι οι πολίτες μπορούν να αποταθούν στη Γραμμή Βοήθειας 1480, καλώντας, χωρίς χρέωση, στον αριθμό 1480 (ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή, 9.00 - 13.00 & 15:00 – 18:00, και Σάββατο 10:00 – 13:00) ή αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο 1480helpline@cyearn.pi.ac.cy καθώς, επίσης, και μέσω ηλεκτρονικής φόρμας (https://www.cybersafety.cy/helpline-report) ή μέσω ηλεκτρονικής συνομιλίας (chat) (https://www.cybersafety.cy/helpline-chat).
Πηγή: ΚΥΠΕ