Ταράζει τα νερά ο Μυλωνάς-Ετοιμάζει πρόταση για κατάργηση των Παγκύπριων

Πρόταση, που αναμένεται να ταράξει τα νερά στον τομέα της παιδείας, που ήδη είναι ταραγμένα, με τους φορείς να είναι έτοιμοι να λάβουν θέσεις μάχης και να διαμαρτυρηθούν για τις εξετάσεις τετραμήνων, ετοιμάζεται να καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, ο πρόεδρός της και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς, η οποία δεν άπτεται μόνο των εξετάσεων τετραμήνων, όπως είχε δηλώσει στο παρελθόν, αλλά και του θεσμού των Παγκύπριων Εξετάσεων. Και αυτό επειδή θέλει να προωθήσει πρόταση για μία πλήρη αναδιοργάνωση του εξεταστικού συστήματος, με κατάργηση των Παγκύπριων και αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια.

Ο κ. Μυλωνάς είχε κάνει εδώ και καιρό τις προθέσεις του, για το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, γνωστές, αφού δήλωσε δημόσια ότι προτίθεται με την επανέναρξη των εργασιών της Βουλής να θέσει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας πρόταση για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων. Ωστόσο, η πρόταση στην οποία προσανατολίζεται είναι διαφορετική, δεδομένου ότι επιδιώκει να αλλάξει εντελώς το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, αφού όπως διαφάνηκε από τις αξιολογήσεις των τελευταίων χρόνων, οι εξετάσεις τετραμήνων δεν επέφεραν τα αποτελέσματα που είχαν τεθεί, τόσο κατά την αρχική τους προώθηση στη Βουλή, το 2017, όσο και το 2019, που είχαν ψηφιστεί με την επωνυμία «νόμος Λεωνίδου», μετά από διαβουλεύσεις που έγιναν με όλους τους φορείς.

Πάντως, μέχρι στιγμής και δεδομένου ότι η Βουλή είναι κλειστή, λόγω των Προεδρικών, η Επιτροπή τηρεί στάση αναμονής, δεδομένου ότι πρέπει να αναλάβει καθήκοντα η νέα Κυβέρνηση και να οριστεί νέος υπουργός Παιδείας, με τον οποίο η Επιτροπή θα έχει συζητήσεις για το συγκεκριμένο θέμα, για να καταλήξουν σε μία πρόταση, που να ικανοποιεί όλους. Στόχος της Επιτροπής Παιδείας είναι όπως πριν κλείσει ξανά η Βουλή για τις καλοκαιρινές διακοπές, να υπάρχει νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών.

«Μόλις τελειώσουν οι προϋπολογισμοί, το θέμα των τετραμήνων και του συστήματος αξιολόγησης μαθητών θα τεθεί στο τραπέζι, για να προλάβουμε. Δεν είναι θέμα κατάργησης των τετραμήνων, είναι θέμα και για να βρούμε το κατάλληλο σύστημα για αξιολόγηση των μαθητών. Ο ΔΗΣΥ λέει άλλα, το ΑΚΕΛ άλλα, το ΔΗΚΟ άλλα, οι εκπαιδευτικοί άλλα. Είναι ένας κυκεώνας θεμάτων. Πρέπει να τα συζητήσουμε και θα πάει κατά πλειοψηφία μία πρόταση, για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών», ανέφερε στον REPORTER ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς.

Οι τρεις προτάσεις που υπάρχουν για τα τετράμηνα

Στο μεταξύ, στο τραπέζι της Επιτροπής Παιδείας, για το θέμα των εξετάσεων τετραμήνων και του συστήματος αξιολόγησης μαθητών υπάρχουν τρεις προτάσεις. Η μία είναι όπως το σύστημα παραμείνει ως έχει και μειωθεί η εξεταστέα ύλη, ωστόσο δεν φαίνεται να υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τη συγκεκριμένη, δεδομένου ότι αφορά σε υποσχέσεις που είχαν δοθεί και παλαιότερα, χωρίς κάποια ουσιαστική αλλαγή.

Η δεύτερη πρόταση αφορά σε μία εκ των απόψεων της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία φαίνεται να υιοθετήθηκε από κάποια κόμματα και προνοεί όπως καταργηθεί η εξέταση Ιανουαρίου και παραμείνει η εξέταση Μαΐου, καθώς και οι Παγκύπριες για την Γ’ τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.

Η τρίτη είναι αυτή που προωθεί ο κ. Μυλωνάς και προνοεί όπως εφαρμοστεί η πρόταση της ΟΕΛΜΕΚ για κατάργηση της εξέτασης Ιανουαρίου, παραμείνει η εξέταση Μαΐου και οι Παγκύπριες Εξετάσεις, ως ένα μεταβατικό στάδιο, μέχρις ότου βρεθεί ο τρόπος να καταργηθούν οι Παγκύπριες και τα Πανεπιστήμια να έχουν την ευθύνη επιλογής των φοιτητών.

«Αυτή είναι δική μου πρόταση και θα παλέψω όσο μπορώ για να περάσει. Θα κάθονται σε μία εξέταση οι μαθητές και τα Πανεπιστήμια θα έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν τους φοιτητές, με βάση τα κριτήρια που θα τους έχουμε θέσει, να κάνουν τα Πανεπιστήμια την επιλογή των φοιτητών. Θα υπάρχει σειρά κατάταξης, θα υπάρχει βαθμολόγηση στα μαθήματα που έχουν επιλέξει, θα κάνει το Πανεπιστήμιο τις εισαγωγές των φοιτητών. Αλλά αυτό θα γίνει σε δύο χρόνια».

Ο λόγος που δίνει το χρονοδιάγραμμα των δύο χρόνων, για πλήρη κατάργηση των Παγκύπριων Εξετάσεων, είναι ώστε να ωριμάσει το σύστημα και τα Πανεπιστήμια να είναι σε θέση να επιλέγουν τους φοιτητές τους. Ωστόσο, στην παρούσα φάση, όλα αυτά είναι σενάρια, που συζητούνται.  

«Αυτά όλα είναι σενάρια και θεωρίες. Πρέπει να βρεθεί ο σωστός τρόπος να λειτουργήσει το σύστημα, αφού το βρούμε. Υπάρχουν αυτά τα τρία σενάρια και πρέπει να βρούμε ποια είναι η κατάλληλη πρόταση που θα επιφέρει την αλλαγή που θέλουμε. Αυτό που προέχει είναι να πείσουμε το νέο υπουργό Παιδείας και τη νέα Κυβέρνηση, για να αλλάξει τα αναλυτικά και τα ωρολόγια προγράμματα, να αξιολογήσουμε και το ολοήμερο σχολείο».

Στο μεταξύ, ο κ. Μυλωνάς, μέσα από τη συζήτηση που επιδιώκει να ανοίξει, θέλει να θέσει στο τραπέζι και κάποια επιμέρους ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία. «Πρέπει να δούμε και τι θα γίνει με τα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία. Έχω καταθέσει πρόταση νόμου, εδώ και 2,5 χρόνια πρόταση νόμου, σχετικά με ένα μάθημα που έχει να κάνει με τη ενσυναίσθηση. Αυτό που παλιά έλεγαν για αγωγή του πολίτη, να είσαι καλός πολίτης, εγώ θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει μάθημα ενσυναίσθησης, να μπαίνεις δηλαδή στη θέση του άλλου, να κατανοείς τον άλλο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Κηδεύτηκε η εγκλωβισμένη «Κουλλού» της Αγίας Τριάδας-«Ένα πρόσωπο φωτεινό, γεμάτο αγάπη»
Deal Κυβέρνησης με Hermes για τα αεροδρόμια απογειώνει ως διεθνή ταξιδιωτικό κόμβο την Κύπρο-Η συμφωνία που επιτεύχθηκε
Νέα κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες-Πότε θα τεθεί σε ισχύ
Διακόσιες οικογένειες θα στηριχθούν με δωροκουπόνια και τρόφιμα ενόψει εορτών στην Πάφο
Εκδήλωση υπέρ των Παλαιστινίων πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία
Συνεδριάζει εκτάκτως η Ολομέλεια τη Δευτέρα για αναπομπή νόμου για όριο συναλλαγών σε μετρητά
Άννα Αριστοτέλους: Έμπρακτη η στήριξη Kυβέρνησης σε εγκλωβισμένους
Α. Αριστοτέλους στην Μαρωνίτικη κοινότητα-«Νιώθουμε περήφανοι για τους αγώνες και την προσφορά σας»
Συννεφιασμένος με ανέμους ο καιρός-Η πρόγνωση για την ημέρα των Χριστουγέννων
Στόχος του ΟΑΥ η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών-Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση των καταχρήσεων και η ενδυνάμωση του ΓεΣΥ