Νέες φωνές για τα τετράμηνα, βάλλουν κατά ΥΠΑΝ οι γονείς παιδιών με αναπηρίες

Στην τελική ευθεία οδεύουν οι εξετάσεις τετραμήνων, που σημαδεύτηκαν με έντονο παρασκήνιο, αλλά και προσκήνιο, λόγω του σάλου που προέκυψε με τη διαρροή των θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου των Νέων Ελληνικών για τη Γ’ Λυκείου, ωστόσο τα προβλήματα για το Υπουργείο Παιδείας δεν τελειώνουν εδώ. Την ώρα που οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς είναι έτοιμοι να ενώσουν και πάλι τις δυνάμεις τους, για να συσταθούν σε ένα κοινό μέτωπο ενάντια στο Υπουργείο Παιδείας, ένα άλλο κεφάλαιο που δεν έχει κλείσει ποτέ, κάνει την επιστροφή του και βάλλει κατά του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό δεν είναι άλλο από τους γονείς των παιδιών στην ειδική εκπαίδευση, οι οποίοι για ακόμη μία φορά καταγγέλλουν πως δεν δόθηκαν διαφοροποιημένα γραπτά.

Παρά το γεγονός πως το συγκεκριμένο ζήτημα είχε απασχολήσει αρκετά όλους τους αρμόδιους φορείς το περασμένο καλοκαίρι, όταν πραγματοποιήθηκαν οι Παγκύπριες Εξετάσεις και υπήρχε μεγάλη αναστάτωση, με το παράδειγμα του Νικόλα Μαρκαντώνη να είναι το πιο τρανταχτό, φαίνεται ότι όσα ακούστηκαν και ειπώθηκαν εκείνη την περίοδο, ήταν εφήμερα. Συγκεκριμένα, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής είχε ακουστεί διά στόματος Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας ότι επρόκειτο το Υπουργείο να διαμορφώσει θέση σε ό,τι αφορά τις Παγκύπριες, για τα άτομα με αναπηρία, ενώ είχε σημειώσει πως υπήρχε πρόθεση να ασχοληθούν και με τις εύλογες προσαρμογές και για τα τετράμηνα.

Η πρώτη εξεταστική, μετά τη συγκεκριμένη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας ήρθε και έφυγε, ήταν γεμάτη ένταση, λόγω του σάλου που προκλήθηκε με τη διαρροή των θεμάτων, αλλά και τις καταγγελίες που κάνουν λόγο για δεύτερη διαρροή, ενώ και μετά τις εξετάσεις αναμένεται να επικρατεί αναβρασμός, με τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές να δηλώνουν έτοιμοι να λάβουν μέτρα, αφού θεωρούν πως η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Και αυτό έδωσε ένα άλλοθι στο Υπουργείο Παιδείας και έκρυψε το γεγονός ότι διαφοροποιημένο γραπτό δόθηκε μόνο για ελάχιστα παιδιά της ειδικής εκπαίδευσης.

Ωστόσο, οι σύνδεσμοι που παλεύουν για τα δικαιώματα αυτών των παιδιών δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Από την πρώτη στιγμή βγήκαν μπροστά και άρχισαν να αντιδρούν, για το γεγονός ότι από τα 13,000 παιδιά που φοιτούν στην ειδική εκπαίδευση, μόνο τα δεκαέξι φαίνεται να είχαν κατ’ εξαίρεση άδεια, για να λάβουν διαφοροποιημένα γραπτά. Παρ’ όλα αυτά, όπως καταγγέλλουν οι αρμόδιοι σύνδεσμοι, τα γραπτά δεν ήταν διαφοροποιημένα, ώστε να προσαρμόζονται στις ικανότητες των μαθητών, αλλά ήταν τα ίδια γραπτά με τη Γενική Εκπαίδευση, με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας, ωστόσο δόθηκαν διευκολύνσεις, όπως περισσότερος χρόνος και εξαίρεση των ορθογραφικών.

«Είμαστε μαθημένοι να μην λαμβάνουμε απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας»

Τα ερωτήματα που θέτουν ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας οι γονείς των παιδιών με αναπηρίες και ιδιαιτερότητες είναι πολλά, ωστόσο οι απαντήσεις, όπως οι ίδιοι διαμηνύουν είναι ανύπαρκτες, αφού δεν έλαβαν καμία απάντηση από πλευράς Υπουργείου.

«Το θέμα συζητήθηκε και πολλές φορές στην Επιτροπή Παιδείας, όμως δεν δόθηκαν διαφοροποιημένα γραπτά. Έχουμε πληροφορίες για ελάχιστους μαθητές. Γιατί για εκείνα τα παιδιά γίνεται, αλλά για άλλα όχι και γιατί η νομοθεσία προνοεί να δοθούν αυτές οι διευκολύνσεις σε κάποιους μαθητές και σε άλλους όχι, μόνο το Υπουργείο Παιδείας το ξέρει. Ζητήσαμε συνάντηση με τον υπουργό, μετά από αρκετές αναπάντητες επιστολές που του στείλαμε, τον περασμένο Δεκέμβριο, όμως και πάλι δεν πήραμε απάντηση», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος του Συνδέσμου για ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου.

Παρά τις επιστολές που έστειλαν προς το Υπουργείο Παιδείας, αρκετό καιρό πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις, οι γονείς των παιδιών με αναπηρία δεν έλαβαν ούτε θετική, ούτε αρνητική απάντηση, για να διευθετήσουν συνάντηση, πριν την έναρξη των εξετάσεων.

«Είμαστε μαθημένοι να μην λαμβάνουμε απαντήσεις από το Υπουργείο. Δεν νομίζω πλέον να αξίζει να ζητήσουμε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας. Εμείς θέλαμε πριν τις εξετάσεις τετραμήνων, για να μας ενημερώσει για τις αποφάσεις του, γιατί δόθηκαν διαφοροποιήσεις σε αυτούς τους μαθητές και σε άλλους όχι, γιατί δεν μας απάντησε στις επιστολές μας. Δεν υπάρχει νόημα να συζητήσουμε μαζί του, επειδή θα αλλάξει και η Κυβέρνηση».

Τα επόμενα βήματα των συνδέσμων για τα παιδιά με αναπηρίες, όπως εξήγησε η κα. Γεωργίου είναι να περιμένουν την έκβαση των επερχόμενων Προεδρικών Εκλογών και τον διορισμό του νέου υπουργού Παιδείας, ώστε να έχουν συνάντηση μαζί του, με στόχο να προλάβουν τις επόμενες εξεταστικές της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.  

«Για μας δεν είναι θέμα των εξετάσεων, είναι θέμα των διαγωνισμάτων, που υπάρχει εγκύκλιος να γίνονται διαφοροποιημένα, όμως πολλοί καθηγητές δεν εφαρμόζουν αυτή την εγκύκλιο. Δεν μπορεί να τους κατηγορήσει και κανένας, επειδή δεν τους επιμόρφωσε κανένας για να κάνουν αυτές τις διαφοροποιήσεις. Είναι καθολικό το θέμα. Θα έχουμε πρόβλημα και με τις Παγκύπριες δυστυχώς. Αναμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο νέος υπουργός και θα έχουμε συναντήσεις μαζί τους. Είχαμε κάποιες επαφές με κάποιους υποψήφιους, επειδή κάποιοι δεν δέχθηκαν να μας δουν και το έχουν στα σχέδια τους για την παιδεία».

Από πλευρά της, η γραμματέας του Συνδέσμου για αυτισμό, Χριστίνα Τρύφωνος, σχολιάζοντας το θέμα των διαφοροποιημένων γραπτών, υπέδειξε πως η θέση τους, ως Σύνδεσμος, ήταν εξ αρχής να υπήρχε διαφοροποιημένο γραπτό για όλα τα παιδιά που το χρειάζονται.

«Σε πολύ λίγους μαθητές δόθηκαν. Είναι ελάχιστα παιδιά παγκύπρια και είναι διευκολύνσεις για τους μαθητές του αλφαβητισμού και της στήριξης. Είναι σε περιπτώσεις που κρίνει το Υπουργείο σοβαρές και όχι οι οργανωμένοι γονείς. Σε κανένα μαθητή μας δεν έχει δοθεί διαφοροποιημένο γραπτό, από ό,τι πληροφορηθήκαμε. Πέρσι είχαν δοθεί μόνο σε 11 μαθητές και στείλαμε επιστολή για να μάθουμε σε ποιες περιπτώσεις δόθηκαν τα διαφοροποιημένα γραπτά και δεν μας κοινοποιήθηκαν».

Πάντως, ξεκαθάρισε πως ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων, όπως εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή, είναι απαράδεκτος, τόσο για τα παιδιά της ειδικής, όσο και της γενικής εκπαίδευσης.

«Είναι απαράδεκτες οι εξετάσεις τετραμήνων, τόσο για τους άλλους μαθητές όσο και για τους δικούς μας. Δεν μπορείς να επιβάλλεις ένα γραπτό σε όλη την Κύπρο, σε όλα τα επίπεδα, σε όλους τους μαθητές με ιδιαιτερότητα και να αναμένεις αποτελέσματα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Οι απειλές του 50χρονου Σαουδάραβα-Όσα ύποπτα έλεγε χρόνια πριν αιματοκυλήσει τη χριστουγεννιάτικη αγορά
ΒΙΝΤΕΟ: Φρικτό περιστατικό στη Νέα Υόρκη-Άνδρας έβαλε φωτιά σε γυναίκα στο μετρό
Περιορισμένη ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο λόγω έντονων βροχοπτώσεων-Συστήνεται προσοχή
Θέλουν την παρέμβαση ΥΠΕΞ και ΗΕ για λύση μετά τα επεισόδια στη Δερύνεια οι αγροτικές οργανώσεις
Έσπασε το σίδερο του κρεβατιού και πήδηξε από το παράθυρο ο δραπέτης-Ζήτησε έκθεση γεγονότων ο Αρναούτης
Έκτακτη συνεδρία Ολομέλειας της Βουλής για τις συναλλαγές μεγάλων ποσών
Τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στο μενού του καιρού-Πότε τίθεται σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση
Η διπλωματική αντεπίθεση του Αλ Τζολάνι-Το σχέδιο του για να τοποθετήσει τη χώρα του στο κέντρο των εξελίξεων
Επιμένει ο Σταυριανός, άσκησε έφεση επί της... τελεσίδικης απόφασης της Ολομέλειας-Ανύπαρκτη διαδικασία
Το πάθημα του Κομμωτή δεν έγινε μάθημα-Κρίθηκε αναγκαστική η νοσηλεία του δραπέτη αλλά έλαβε μόνος του εξιτήριο