Φωνές για απόφαση ιδιωτικού σχολείου να μην εφαρμόσει τετράμηνα-Η απάντηση Προδρόμου

Αναστάτωση επικρατεί στον τομέα της παιδείας, σχετικά με την απόφαση ενός ιδιωτικού σχολείου να μην εφαρμόσει της εξετάσεις ανά τετράμηνο, κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση των οργανωμένων γονιών, οι οποίοι σημειώνουν ότι δίνεται συγκριτικό πλεονέκτημα στους μαθητές του εν λόγω σχολείου και βάλλουν κατά του Υπουργείου Παιδείας. Από την άλλη, το Υπουργείο απορρίπτει τα περί παραχώρησης άδειας, επικαλούμενο τους κανονισμούς για τα ιδιωτικά σχολεία.

Οι οργανωμένοι γονείς ήγειραν το θέμα, αφού στην αντίληψή τους υπέπεσε το γεγονός ότι συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο στη Λευκωσία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να απαλλαγούν από τις εξετάσεις ανά τετράμηνο. Αυτό, όπως υποστηρίζει η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Οργανωμένων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, δημιουργεί ερωτήματα, καθώς δίνεται συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτούς τους μαθητές, οι οποίοι μπορούν να συμμετάσχουν στις Παγκύπριες Εξετάσεις, με τους γονείς να υποστηρίζουν ότι με έτσι είναι πιο έτοιμοι για τις σημαντικές εξετάσεις, στο τέλος της χρονιάς.

Την ίδια ώρα, οι οργανωμένοι γονείς βάλλουν και κατά του Υπουργείου Παιδείας και κάνουν λόγο ότι δόθηκε άδεια στο εν λόγω ιδιωτικό σχολείο, να παρακάμψει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, καλώντας το μάλιστα να παρέμβει, ώστε να σταματήσουν οι διακρίσεις, όπως σημειώνουν.

Από την άλλη το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι δεν δόθηκε άδεια στο εν λόγω σχολείο, ώστε να μην εφαρμόσει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, με καλά ενημερωμένη πηγή να αναφέρει στον REPORTER ότι πρόκειται για ένα σχολείο παρόμοιου τύπου με τα δημόσια και όχι ιδίου τύπου.

Συγκεκριμένα, στην Κύπρο υπάρχουν τριών ειδών ιδιωτικά σχολεία, όπως είναι τα ιδίου τύπου, που έχουν υποχρέωση να εφαρμόζουν ό,τι ισχύει και στα δημόσια σχολεία και το απολυτήριό τους είναι αναγνωρισμένο όπως και αυτό των δημοσίων, τα παρόμοιου τύπου, τα απολυτήρια των οποίων σε κάποιες χώρες δεν είναι αναγνωρισμένα και τα εντελώς διαφορετικού τύπου. Πάντως, ξεκαθαρίστηκε πως τα σχολεία παρόμοιου ή διαφόρου τύπου, δεν έχουν υποχρέωση να εφαρμόσουν όσα ισχύουν στα δημόσια σχολεία.

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε και ανακοίνωση, η οποία απαντά στις αναφορές των γονέων και επικαλείται απόσπασμα, από τον «Περί Ιδιωτικών Σχολείων Νόμο του 2019». Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, στο άρθρο  11.του Περί Ιδιωτικών Σχολείων Νόμο ξεκαθαρίζεται πως (1) Ιδιωτικό σχολείο δύναται να είναι του αυτού/ ιδίου, παρομοίου ή διαφόρου τύπου σε σχέση με τον τύπο των δημοσίων σχολείων.

(2) Ιδιωτικό σχολείο του αυτού/ιδίου τύπου με δημόσιο σχολείο είναι το σχολείο στο οποίο κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική και που ακολουθεί τα ισχύοντα με τον υφιστάμενο τύπο των δημοσίων σχολείων (το ωρολόγιο πρόγραμμα, το αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών όλων των γνωστικών αντικειμένων κατά κύκλο σπουδών, την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων, τη συμμετοχή στις παγκύπριες και άλλες εξετάσεις του Υπουργείου).

(3) Ελληνόφωνο ιδιωτικό σχολείο παρόμοιου τύπου με δημόσιο σχολείο είναι το σχολείο, στο οποίο κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική και στο οποίο διδάσκονται: για τον κύκλο σπουδών του Λυκείου ή της Τεχνικής Σχολής το σύνολο των μαθημάτων που περιλαμβάνονται στον κοινό κορμό των δημοσίων σχολείων τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα σε ό,τι αφορά στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών (των τριών χρόνων φοίτησης) που προνοούνται για τα δημόσια σχολεία, καθώς και το σύνολο των μαθημάτων κατεύθυνσης (υποχρεωτικά και επιλεγόμενα) τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα σε ό,τι αφορά στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών που προνοούνται για τα δημόσια σχολεία στο συγκεκριμένο κύκλο σπουδών.

(4) Αλλόφωνο ιδιωτικό σχολείο παρόμοιου τύπου με δημόσιο σχολείο είναι το σχολείο στο οποίο κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι άλλη γλώσσα εκτός από την Ελληνική και στο οποίο θα διδάσκονται: για τον κύκλο σπουδών του Λυκείου ή της Τεχνικής Σχολής το σύνολο των μαθημάτων που περιλαμβάνονται στον κοινό κορμό των δημοσίων σχολείων τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα σε ό,τι αφορά στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών (των τριών χρόνων φοίτησης για τα εξατάξια σχολεία ή τεσσάρων χρόνων φοίτησης για τα επτατάξια φοίτησης) που προνοούνται για τα δημόσια σχολεία, καθώς και το σύνολο των μαθημάτων κατεύθυνσης (υποχρεωτικά και επιλεγόμενα) τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα σ‘ ό,τι αφορά στη συνολική ύλη που προνοείται για τα δημόσια σχολεία στο συγκεκριμένο κύκλο σπουδών.

(5) Ιδιωτικό σχολείο διαφόρου τύπου από δημόσιο σχολείο είναι το σχολείο, το οποίο δεν εμπίπτει σε κανένα από τους τύπους των εδαφίων (2), (3) και (4) και το οποίο ακολουθεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα, το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών σύμφωνα με το εκπαιδευτικό σύστημα άλλης χώρας.

«Ως εκ τούτου, υποχρεωτική συμμετοχή στη Γραπτή Αξιολόγηση Τετραμήνων έχουν μόνο τα Ιδιωτικά Σχολεία Ιδίου Τύπου.  Όσον αφορά την εισδοχή των αποφοίτων οποιουδήποτε τύπου σχολείο σε Πανεπιστήμια του Εξωτερικού, αυτή γίνεται με διεθνείς εξετάσεις. Συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου ιδιωτικά σχολεία προβαίνουν σε διαφημίσεις σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης στα δημόσια σχολεία εξετάζονται από το ΥΠΑΝ», καταλήγει η ανακοίνωση.

Δειτε Επισης

Ενίσχυση για αντιμετώπιση προβλημάτων αρδευτικών τμημάτων ενέκρινε το Υπουργικό
Έγκριση από Υπουργικό χορηγίας για δύο σχολικά μουσεία εντός ιστορικών σχολείων
Η Τζόζη Χριστοδούλου αρμόδια παρακολούθησης των διατάξεων για καταπολέμηση του σεξισμού
Ικανοποίηση Επιτροπής Προσφύγων για αναθεώρηση κριτηρίων στα στεγαστικά σχέδια της μέριμνας
Διεύρυνση πρόσβασης φοιτητών και προσέλκυση επαγγελματιών από εξωτερικό αποφάσισε το Υπουργικό
«Καμία αποκοπή, το μέλλον μας δεν διαπραγματεύεται»-Οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν για την χορηγία (pics)
Απορρίπτει κατηγορηματικά τα περί υποστελέχωσης της μονάδας αιμοκάθαρσης στην Πάφο ο ΟΚΥπΥ
Στα σκαριά νομοσχέδιο για την ανακουφιστική φροντίδα-Επισκέφτηκε το Μακάρειο ο Δαμιανός
Αναθεώρηση σχεδίου start-up visa ενέκρινε το Υπουργικό
Με βάση τα νέα κριτήρια εξετάζονται οι εκκρεμούσες αιτήσεις στην Υπηρεσία Μέριμνας