Ασταμάτητα πυρά κατά Προδρόμου για την ειδική εκπαίδευση-«Διασπάθιση χρήματος»

Κατακεραύνωσαν το Υπουργείο Παιδείας οι γονείς παιδιών με αναπηρίες, οι οποίοι μαζί με την ΚΥΣΟΑ, το πρωί διαμαρτυρήθηκαν για την στάση που διατηρεί το Υπουργείο απέναντί τους, αλλά και στα αιτήματα για κάλυψη των δικαιωμάτων των παιδιών τους στην εκπαίδευση. Οι αναφορές για ανάγκες που δεν καλύπτονται λόγω απουσίας συνοδών ήταν πολλές, όπως επίσης και οι αναφορές για έλλειψη βούλησης από πλευράς Κυβέρνησης για διάλογο, αλλά και προώθηση πολιτικών, που θα αλλάξει την κατάσταση.

Οι εμπλεκόμενοι έκαναν λόγο για παραδοχή από πλευράς Κυβέρνησης, ότι συνειδητά επέλεξαν να μην διαθέσουν τα απαραίτητα κονδύλια, ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες των παιδιών αυτών, όσον αφορά στους συνοδούς, ενώ ξεκαθαρίστηκε πως η αυτή η διαμαρτυρία είναι μόνο η αρχή.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ΚΥΣΟΑ υπέδειξε πως δεν πρόκειται να το βάλουν κάτω, αφού θα δώσουν ένα μικρό περιθώριο στους Κυβερνώντες για αλλαγή της κατάστασης και αν δεν υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή, τότε θα βγουν στους δρόμους και συγκεκριμένα έξω από το Προεδρικό Μέγαρο. Την ίδια ώρα, η οργάνωση αναμένεται να στείλει το υλικό που έχει μαζέψει, με τις καταγγελίες και τις αναφορές των γονιών και των παιδιών, που κάνουν λόγο για αποκλεισμό τους από την εκπαίδευση και θα το αποστείλει στα Ηνωμένα Έθνη.

Πάντως, αυτά δεν πρόκειται να είναι τα μοναδικά μέτρα που προτίθενται να λάβουν οι γονείς, αφού έχουν στα σχέδιά τους να φτάσουν μέχρι και τη Γενεύη, τον ερχόμενο Μάρτιο, όπου τα Ηνωμένα Έθνη θα κρίνουν την Κύπρο.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στέρεψε η υπομονή, βγαίνουν στους δρόμους γονείς παιδιών με αναπηρίες

Μετά την εκδήλωση διαμαρτυρίας, οι γονείς, αλλά και όσοι τους στήριξαν και βρέθηκαν στο πλευρό τους, βγήκαν στην αυλή της δημοσιογραφικής εστίας και ύψωσαν πανό και πλακάτ, για να δείξουν με αυτό τον τρόπο τη διαμαρτυρία τους. 

«Σχεδιάστε πολιτικές με γνώμονα τις διεθνείς συμβάσεις που υπογράψατε», «Δικαίωμα συμμετοχής, επικοινωνίας, προσβασιμότητας, ποιότητας στην εκπαίδευση τώρα!», «ούτε ένα παιδί με αναπηρία χωρίς ποιοτική εκπαίδευση», «προσβάσιμα, εξατομικευμένα, μαζί με τα παιδιά της ηλικίας τους», έγραφαν πάνω τα πλακάτ που κρατούσαν. 

Στη διαμαρτυρία παρευρέθηκε και ο Νικόλας Μαρκαντώνης, ένα παιδί που πρέπει να αποτελεί φάρο για όλους, αφού παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που βρήκε στο δρόμο του, κατάφερε να διαψεύσει τους πάντες και να εξασφαλίσει μία θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. 

Ωστόσο, η απουσία κάποιου εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας όχι μόνο ξένισε τους παρευρισκόμενους, αλλά σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, αφού οι διαμαρτυρόμενοι έλαβαν το μήνυμα ότι δεν υπάρχει βούληση από πλευράς του για διάλογο. 

Σημειώνεται ότι διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου, για όσα άτομα δεν είχαν την δυνατότητα να παρευρεθούν στη δημοσιογραφική διάσκεψη στη Λευκωσία. Στο πλευρό των διαμαρτυρόμενων υπήρχαν εκπρόσωποι κομμάτων, όπως ο Χρίστος Χριστοφίδης και Σκεύη Κουκουμά, για το ΑΚΕΛ, οι Ανδρέας Αποστόλου και Μορφάκης Σολομωνίδης για την ΕΔΕΚ, ο Αλέκος Τρυφωνίδης για τη ΔΗΠΑ, η Έφη Ξάνθου για τους Οικολόγους και ο Γεάδης Γεάδη για το ΕΛΑΜ. Στην εκδήλωση έδωσε το παρόν του και ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φρίξος Ζεμπύλας. 

Ιδρύεται κίνημα για ενιαία εκπαίδευση

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής διάσκεψης που πραγματοποιήθηκε το πρωί, στη δημοσιογραφική εστία, ο πρόεδρος της ΚΥΣΟΑ, Χριστάκης Νικολαΐδης ανακοίνωσε την ίδρυση κινήματος για την ενιαία εκπαίδευση, ενώ ζήτησε και την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη για το ζήτημα, σε διάσκεψη Τύπου που πραγματοποίησε τη Δευτέρα, η οποία ακολουθήθηκε από διαμαρτυρία για το θέμα.

Κατά τη διάσκεψη Τύπου, η ΚΥΣΟΑ άσκησε κριτική κατά του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα, κάνοντας λόγο για «διασπάθιση χρήματος». Όπως αναφέρθηκε, το Υπουργείο πήρε κονδύλια για την ετοιμασία νομοσχεδίου για την ενιαία εκπαίδευση, το οποίο δεν κατέθεσε ποτέ, καθώς το προσχέδιό του ήταν γεμάτο αντιφάσεις.

«Το δικαίωμα στην ενιαία εκπαίδευση περιλαμβάνει το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής των παιδιών με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα του σχολικού περιβάλλοντος και είναι αδιαπραγμάτευτο», διαμήνυσε ο Πρόεδρος της ΚΥΣΟΑ, Χριστάκης Νικολαΐδης. Όπως σημείωσε, η Κύπρος επικύρωσε το 2011 τη διεθνή Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.

Ωστόσο, έκτοτε «το Υπουργείο Παιδείας και οι συνεργάτες του εξακολουθούν να αγνοούν την ύπαρξη της Σύμβασης» και «αρνούνται προκλητικά να ετοιμάσουν νομοθεσίες, να σχεδιάσουν πολιτικές και να υλοποιήσουν πρακτικές» για να δίνεται το δικαίωμα ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά με αναπηρία.

Η ΚΥΣΟΑ και άλλες οργανώσεις, πολιτικές δυνάμεις και ακαδημαϊκοί που στηρίζουν το δικαίωμα στην ενιαία εκπαίδευση, σημειώνουν ότι τα παιδιά με αναπηρίες πρέπει να εντάσσονται στη γενική τάξη, με διαφοροποίηση στο διδακτικό υλικό και στα εξεταστικά δοκίμια, με παροχή διευκολύνσεων και κατάλληλου εξοπλισμού, καθώς και κατάλληλα εκπαιδευμένων σχολικών συνοδών, αλλά και με επιπλέον εκπαιδευτικούς στη γενική τάξη.

Αντί αυτού, αναφέρουν, το Υπουργείο προωθεί την αξιολόγηση των παιδιών με σκοπό την ένταξή τους σε ειδικές μονάδες και ειδικά σχολεία, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό τους από την ενιαία εκπαίδευση.

Το Υπουργείο «αρνείται να θεσμοθετήσει την ευέλικτη παροχή εύλογων προσαρμογών, όπως είναι η διαθεσιμότητα κατάλληλου εξοπλισμού και μεθόδων για την επικοινωνία και τη μάθηση, διαφοροποιημένο εξεταστικό δοκίμιο κλπ.», ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης.

Αρνείται, πρόσθεσε, «να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς για εφαρμογή της διδασκαλίας ενιαίας εκπαίδευσης, μέσω της μείωσης του αριθμού των παιδιών στην τάξη, με παράλληλη στήριξη και συνδιδασκαλία, με σχολικά εγχειρίδια, μέσα, μεθόδους, υλικά, που προωθούν τη διαφοροποίηση, με εξοπλισμό που διευκολύνει την εφαρμογή της διαφοροποίησης, εξοικείωση με υποστηρικτή τεχνολογία κ.λπ.».

Απάντηση στην πολιτική του Υπουργείου, «στις διακρίσεις, στους αποκλεισμούς και στον διαχωρισμό των παιδιών σε παιδιά ειδικής εκπαίδευσης και παιδιά του γενικού σχολείου αποτελεί η ίδρυση ενός ισχυρού κινήματος ενιαίας εκπαίδευσης, που θα δώσει τη μάχη για κατάργηση κάθε δομής διάκρισης στην εκπαίδευση μέχρι τέλους», σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πυρ ομαδόν κατά Προδρόμου για σχολικούς συνοδούς-«Ανεπίτρεπτο να διακονούμε»

Όπως σημείωσε, ήδη πάνω από 30 οργανώσεις θέλουν να συμμετέχουν στο κίνημα.

Ο Πρόεδρος της ΚΥΣΟΑ χαρακτήρισε ως «ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες» την εφαρμογή αδιαφανών διαδικασιών για την πρόσληψη σχολικών συνοδών, καθώς εμπλέκονται αναρμόδιες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός παιδιών να στερείται την υπηρεσία υποστήριξης συνοδών για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, ανεξαρτησίας ή επικοινωνίας.

Επιπλέον, κατήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για «διασπάθιση τεράστιων οικονομικών πόρων που απελευθερώθηκαν για τη διαμόρφωη ενός νέου νομοθετικού πλαισίου προς αντικατάσταση της υφιστάμενης νομοθεσίας, στοχεύοντας σε μια μεταρρύθμιση, η οποία θα εξασφάλιζε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσης που θα ήταν συμβατό με τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των παιδιών και των ατόμων με αναπηρίες γενικότερα».

Όπως είπε, το αποτέλεσμα της πολύμηνης και δαπανηρής διαδικασίας ήταν ένα έγγραφο που «παρουσίαζε αντιφάσεις ως προς την ίδια τη φιλοσοφία της ενιαίας εκπαίδευσης και περιλάμβανε στοιχεία του αναχρονιστικού ιατρικού, φιλανθρωπικού μοντέλου της αναπηρίας».

Ο κ. Νικολαΐδης είπε ότι θα ζητήσει παρέμβαση του Πρόεδρου της Δημοκρατίας για να ληφθούν τα κατάλληλα και αποτελεσματικά μέτρα για την προώθηση των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων, διοικητικών μέτρων, πολιτικών και πρακτικών για υλοποίηση ενός σαφούς νομοθετικού πλαισίου για την ενιαία εκπαίδευση και να αντικατασταθεί το σύστημα της ειδικής εκπαίδευσης.

Απαντώντας στο τι μέτρα προτίθεται να προχωρήσει το κίνημα για την ενιαία εκπαίδευση, ο κ. Νικολαΐδης είπε ότι πρώτο βήμα αποτελεί η σημερινή εκδήλωση και διαμαρτυρία. Στη συνέχεια, είπε ότι θα παραδώσουν στοιχεία που τους ζητήθηκαν για το θέμα από τη Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών, η οποία θα αξιολογήσει την Κύπρο σε αυτό το ζήτημα, ενώ θα επιδιώξουν εκ νέου αλληλογραφία και με το Υπουργείο Παιδείας.

Ακολούθως, προανήγγειλε ότι θα πραγματοποιηθεί μία πορεία προς το Προεδρικό, ενώ τον Μάρτιο θα μεταβούν στη Γενεύη, όπου η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών θα κρίνει την Κύπρο. Επιφυλάσσεται επίσης και για πιο δυναμικά μέτρα.

«Αυτή δεν είναι Δημοκρατία , Αυτή είναι κατάντια»

Στη δική της ομιλία, η πρόεδρος της οργάνωσης «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη, η οποία όλα αυτά τα χρόνια έζησε τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας από πρώτο χέρι, καθώς ο γιος της, Νικόλας, είναι παιδί με εγκεφαλική παράλυση και χάρη στους σκληρούς αγώνες των γονιών του κατάφερε να ολοκληρώσει το σχολείο σε ενιαία τάξη και όχι ειδική μονάδα, ανέφερε ότι η παρεμπόδιση οπουδήποτε παιδιού από την μάθηση και τη συμμετοχή του στην κοινότητα του σχολείου του ως ισότιμο μέλος αποτελεί ξεκάθαρα καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Το σχολείο ανήκει σε όλα τα παιδιά.

Πρόσθεσε πως καμία επιτροπή, κανένας και καμία λειτουργός ή «ειδικός» δεν μπορεί να στερεί σε οποιοδήποτε παιδί αυτό το δικαίωμα. Κανένας και καμία δεν μπορεί να προδιαγράψει την πορεία κανενός παιδιού, κανένας και καμία δεν μπορεί να το οδηγήσει στον αποκλεισμό και κανένας αποκλεισμός δεν είναι για το καλό κανενός παιδιού.

«Τα σχολεία μας δεν ανταποκρίνονται σε όλα τα παιδιά. Και αυτό δεν είναι δικαιοσύνη. Το κράτος οφείλει να προχωρήσει στην αναδόμηση των σχολείων, έτσι ώστε κανένα παιδί να μην μένει εκτός εκπαίδευσης.  Οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση , η προσβασιμότητα , Η διαφοροποίηση ,  ο καθολικός σχεδιασμός για την μάθηση δεν αποτελούν  ζητήματα προς διαπραγμάτευση , αποτελούν ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης . και αυτό σημαίνει η ενιαία εκπαίδευση. Οποιαδήποτε άλλη πολιτική η πρακτική δεν ενισχύει και ενδυναμώνει τα πιο πάνω αποτελεί καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Υπέδειξε πως σήμερα οι γονείς των παιδιών με αναπηρία διαμαρτύρονται, επειδή το ΥΠΑΝ συνεχίζει να παραβιάζει το δικαίωμα των παιδιών τους στην εκπαίδευση. «Όλοι οι γονείς  που είμαστε εδώ έχουμε να σας διηγηθούμε την δική μας θλιβερή ιστορία με το ΥΠΑΝ. Τις κλειστές πόρτες , τον ρατσισμό , την απαξίωση που δεχτήκαμε , από όλους και όλες στο ΥΠΑΝ σε όλες τις βαθμίδες με πολλές ή λίγες αρμοδιότητες. Απαιτούμε εδώ και τώρα τερματισμό της πολιτικής του αποκλεισμού των παιδιών μας από το ΥΠΑΝ. Απαιτούμε εδώ και τώρα ισότιμη πρόσβαση στην μάθηση».

Συνεχίζοντας, υπέδειξε πως απαιτούν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας νέας νομοθεσίας για ενιαία εκπαίδευση που θα σέβεται όλα τα παιδιά ανεξαρτήτου διαφορετικότητας, που θα τα αποδέχεται και να τα εξελίσσει.  «Οι αρμόδιοι του ΥΠΑΝ αγνοούν τις υποδείξεις των αντιπροσωπευτικών οργανώσεων των ατόμων με αναπηρίες , αγνοούν τους γονείς των παιδιών που διαμαρτύρονται , αγνοούν τον ΟΗΕ , αγνοούν τις επιτρόπους , αγνοούν τους ακαδημαϊκούς, τους βουλευτές και συνεχίζουν μια αποτυχημένη πολιτική διαχωρισμού, βασισμένη σε απαρχαιωμένες και λανθασμένες αντιλήψεις για την αναπηρία. Αποτελεί ντροπή για το κράτος μας η συνεχιζόμενη παραβίαση του δικαιώματος αυτού  από το ΥΠΑΝ απέναντι στα παιδιά με αναπηρίες.  Είναι πλέον εμφανές ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους». 

Ξεκαθάρισε πως όλοι οι γονείς οφείλουν να ενώσουν τις φωνές τους και να πουν όχι σε περισσότερες ανεκπλήρωτες ζωές, και κομματιασμένα όνειρα . Τα παιδιά με αναπηρία έχουν στόχους και όνειρα όπως όλοι μας και δεν έχει κανένας το  δικαίωμα να τους τα καταστρέφει, σημείωσε.

«Αύριο, η Αρετή, η Στυλιανή, ο Κωνσταντίνος και το κάθε παιδί πρέπει να είναι στην τάξη τους , στο σχολείο της γειτονιάς τους μαζί με τους συμμαθητές τους και να εκπαιδεύονται όπως μπορούν και όχι όπως αυτοί τους το επιβάλλουν. Ο τρόπος υπάρχει.  Αύριο ο Ρωμαίος, η Χριστίνα , η Μαρία και όλα τα παιδιά με αναπηρία πρέπει να έχουν τον προσωπικό βοηθό τους εφόσον τον χρειάζονται για σκοπούς αυτοεξυπηρέτησης ή μεσολάβησης για επικοινωνία.  Είναι δικαίωμα τους».

Η κα. Πιτσιάλη πρόσθεσε πως σήμερα οι γονείς  διαμαρτυρήθηκαν και είπαν όχι, «μηδενική ανοχή σε όλους αυτούς που μας εξαπάτησαν και μας παραπληροφόρησαν, σε όλους αυτούς που μείωσαν που πρόσβαλαν , και έδιωξαν τα παιδιά μας από τις τάξεις τους, σε όλους αυτούς που αρνήθηκαν να τα εκπαιδεύσουν.  Λέμε όχι, μηδενική ανοχή στην υποκρισία του ΥΠΑΝ και των αρμοδίων του που ενώ υποδεικνύουν  ρατσισμό , και μισαναπηρισμό με τα λόγια και τις πράξεις τους, από τη άλλη στέλνουν εγκυκλίους για την αποδοχή της διαφορετικότητας ,φωταγωγούν κτήρια για ευαισθητοποίηση, στήνουν πανηγύρια για δήθεν εν συναίσθηση και επικροτούν φιλανθρωπισμούς και παζαράκια».

Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του Συνδέσμου ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου, στη δική της ομιλία σημείωσε ότι υπάρχουν παιδιά που παραμένουν αποκλεισμένα στο σπίτι ενώ άρχισε η σχολική χρονιά, επειδή δεν εγκρίθηκε το αίτημα για σχολικό συνοδό. Επιπλέον, ανέφερε ότι στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής οι λειτουργοί του ΥΠΑΝ αναφέρουν ότι δεν υπάρχει επαρκές κονδύλι για όλα όσα πρέπει να γίνουν, σημειώνοντας ότι απαιτείται πολιτική απόφαση.

«Μάλιστα στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας μας ανακοίνωσαν ότι πέρσι προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ένα ποσό για να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες παιδιών για συνοδούς, αλλά ο Υπουργός Οικονομικών δεν δέχθηκε με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν χρήματα», είπε.

Στο πλευρό των γονιών η Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

Οι υφιστάμενες πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας «δεν αντανακλούν την ενιαία εκπαίδευση ως ορίζεται στα Γενικά Σχόλια των Επιτροπών του ΟΗΕ», αλλά «δίνουν έμφαση και επιλεκτικά περιορίζονται στη "στήριξη"», αναφέρει η Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι μέσα από τον διάλογο και τη συνεργασία, θα καταστεί εφικτή η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου.

Εκφράζοντας σε γραπτή της δήλωση την υποστήριξή της στη διαμαρτυρία της ΚΥΣΟΑ για τη διεκδίκηση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην ενιαία, ποιοτική, εκπαίδευση, η Επίτροπος, Δέσπω Μιχαηλίδου – Λιβανίου, αναφέρει ότι οι διοικητικές πρακτικές που εφαρμόζονται από το Υπουργείο «φαίνεται να αποσκοπούν στη βελτίωση του συστήματος ένταξης παιδιών, διατηρώντας παράλληλα τον διαχωρισμό και θέτοντας εκποδών τη δημιουργία ενός συστήματος ενιαίας εκπαίδευσης». 

Προσθέτει ότι είναι πάγια θέση του Γραφείου της Επιτρόπου ότι η ενιαία εκπαίδευση δεν επιτυγχάνεται με την αποσπασματική αλλαγή του συστήματος, μόνο για παιδιά με συγκεκριμένες κατηγορίες χαρακτηριστικών, αλλά με την εφαρμογή ενός ενιαίου συστήματος στην εκπαίδευση όλων των παιδιών.

«Το Γραφείο υπέβαλε αναλυτικά σχόλια στο ΥΠΑΝ με εισηγήσεις ως προς το προτεινόμενο Νομοσχέδιο για την Ενιαία Εκπαίδευση. Εν τούτοις όπως διαπιστώνω δεν φαίνεται να έχουν ούτε κατ ελάχιστον ληφθεί υπόψιν από το Υπουργείο. Αντιθέτως, οι διοικητικές πρακτικές που προωθούνται φανερώνουν είτε άρνηση ή απουσία πολιτικής βούλησης ή μη κατανόηση της έννοιας της ενιαίας εκπαίδευσης», υπογραμμίζει η Επίτροπος.

«Ευελπιστώ ότι, μέσα από τον διάλογο και τη συνεργασία, θα καταστεί εφικτή η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου, ώστε ο κάθε επαγγελματίας να αποδίδει τα μέγιστα στην παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης, που να ανταποκρίνεται στις εξειδικευμένες ανάγκες κάθε παιδιού και στις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνικών προκλήσεων», καταλήγει η Επίτροπος στην παρέμβασή της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απάντησε στην ΚΥΣΟΑ για την ειδική εκπαίδευση ο Προδρόμου παραπέμποντας στην ημερίδα

Έστειλε επιστολή με αιχμές ο Προδρόμου

Στο μεταξύ, ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, νωρίτερα σήμερα έστειλε επιστολή προς τον Πρόεδρο της ΚΥΣΟΑ, στην οποία απαντούσε σε επιστολή που έλαβε ο ίδιος την προηγούμενη εβδομάδα, για το θέμα της ενιαίας εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας, αρχικά αναφέρει στην επιστολή του ότι θα ήθελε να διευκρινίσει πως το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας ενεργεί πάντοτε με γνώμονα την παροχή εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά, μεταξύ των οποίων και τα παιδιά με αναπηρίες, στα οποία γινόταν αναφορά στην επιστολή του κ. Νικολαΐδη.

Ο κ. Προδρόμου πρόσθεσε πως όσον αφορά την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και η Πολιτεία τα τελευταία χρόνια στελεχώνει διαρκώς τα σχολεία με αρκετές εκατοντάδες εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης, κατά τρόπο που αυτοί αποτελούν πλέον περίπου 20% του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. «Μόνο για την παρούσα σχολική χρονιά έχουν διοριστεί 52 επιπρόσθετοι Ειδικοί Εκπαιδευτικοί στη δημοτικής εκπαίδευση, σε σχέση με την προηγούμενη. Παράλληλα, απασχολούνται σήμερα περίπου 1200 σχολικοί βοηθοί/συνοδοί και ο αριθμός αυτός συγκρίνεται με περίπου το ήμισυ περί τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας».

Αναφερόμενος στην ημερίδα, ο Πρόδρομος Προδρόμου υπέδειξε πως η ΚΥΣΟΑ ήταν στη συγκεκριμένη ημερίδα, ωστόσο αποφάσισε να αποχωρήσει πριν αυτή αρχίσει, κάτι που επανέλαβε στην απάντησή του και σε κατοπινό στάδιο.

«Οι μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία, στους/στις οποίους/ες αναφέρεστε, εντάσσονται στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις πρόνοιες της νομοθεσίας, λαμβάνονται μέτρα για την εξασφάλιση διευκολύνσεων και προσαρμογών και χορηγείται σχετικό υλικό και υιοθετούνται ανάλογα προγράμματα και ως εκ τούτου ο λόγος περί “ενιαίας εκπαίδευσης” δεν είναι σαφές σε τι παραπέμπει ούτε ανταποκρίνεται σε κάποια ρύθμιση, η οποία να μπορούσε να εφαρμοσθεί».

Ο κ. Προδρόμου τόνισε ότι προ διετίας, στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού, «έγιναν σχετικές διαβουλεύσεις και σε σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας οι αντιπροσωπευτικοί φορείς (οργανωμένοι γονείς, εκπαιδευτικοί κ.ά.) είχαν καταλήξει ότι αντί να επιδιώκεται κάποιο διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο θα έπρεπε να βελτιωθούν και να συμπληρωθούν οι υφιστάμενες πρόνοιες και ρυθμίσεις, και αυτή την πολιτική εφαρμόζει και το Υ.Π.Α.Ν. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουν ληφθεί πρόσφατα και σχετικές αποφάσεις από το Υπουργικό Συμβούλιο». 

Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου αναφέρθηκε και πάλι στην ημερίδα του περασμένου Αυγούστου, υποδεικνύοντας πως «θα είχατε πληρέστερη ενημέρωση για πολλά από τα θέματα που θίγετε στην επιστολή σας, καθώς και κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα, εάν και η ΚΥ.Σ.Ο.Α. είχε συμμετάσχει στις εργασίες της πρόσφατης Ημερίδας και είχατε παρακολουθήσει την παρουσίαση  όλων των ρυθμίσεων, πρακτικών και των μέτρων που εφαρμόζονται στα σχολεία και διαλαμβάνουν πράγματα, που στην επιστολή σας παρουσιάζετε ωσάν να απουσιάζουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν λύση για το πρόβλημα με συνοδούς-«Η ειδική εκπαίδευση είναι κατάλοιπο»

Δειτε Επισης

Αποκλειστικά για επείγοντα περιστατικά θα λειτουργούν τα ΤΑΕΠ κατά την απεργία-«Ύψιστη προτεραιότητα οι ασθενείς»
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Καθοριστικό τετ α τετ ΟΚΥΠΥ και γιατρών-Συμφώνουν ή προχωρούν με τις απεργιακές κινητοποιήσεις
«Θύελλα» προβλημάτων λόγω των σφοδρών ανέμων, χωρίς ρεύμα περιοχές της Λευκωσίας-Πάνω από 100 περιστατικά
Προωθείται σχέδιο διάθεσης οικοπέδων με εισοδηματικά κριτήρια-Στο επίκεντρο οικογένειες
Αθεράπευτη η κρίση μεταξύ ΟΚΥπΥ και γιατρών-Έτσι θα λειτουργήσουν τα νοσηλευτήρια κατά την 48ωρη απεργία
Προτίμηση στα ηλεκτρονικά τσιγάρα δείχνουν οι Κύπριοι-Ανησυχητικά στοιχεία για τη χρήση από μαθητές
Αντίστροφη μέτρηση για το Black Friday-Προειδοποιεί για παγίδες σε διαδικτυακές αγορές ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που μοιράζουν 1,3 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Πυρά Λαμπριανίδη κατά των γιατρών για την απεργία-«Ολίγον τους ενδιαφέρει η χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών»