«Η ΕΕ να επιταχύνει την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, εάν θέλει να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση»

Η ΕΕ πρέπει να επιταχύνει την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, εάν θέλει να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση, προειδοποιεί με σημερινή του έκθεση το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο στην οποία καταγράφει ότι η ΕΕ απέχει πολύ ακόμη από την τιμή-στόχο του 1 εκατομμυρίου σημείων φόρτισης μέχρι το 2025, που ορίζεται στην Πράσινη Συμφωνία, ενώ δεν υπάρχει ένας συνολικός στρατηγικός χάρτης πορείας που να αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Επιπλέον το ΕΕΣ καταγράφει ότι "παρά τις επιτυχίες, όπως η προώθηση στην ΕΕ ενός κοινού προτύπου ρευματολήπτη για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων και η βελτιωμένη πρόσβαση στα διάφορα δίκτυα φόρτισης, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα στις μετακινήσεις με ηλεκτρικό όχημα στην ΕΕ."

Οι ελεγκτές διαπίστωσαν επίσης ότι "η διαθεσιμότητα κοινόχρηστων σταθμών φόρτισης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ χωρών, ότι τα συστήματα πληρωμής δεν είναι εναρμονισμένα και ότι δεν παρέχεται στους χρήστες ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο".

Όπως αναφέρουν "το 2020, μολονότι μειώθηκαν συνολικά οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων λόγω της πανδημίας COVID-19, αυξήθηκε σημαντικά το μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και των υβριδικών με ρευματολήπτη. Παρ’ όλα αυτά, τα δίκτυα φόρτισης δεν αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό".

Σύμφωνα με τους ελεγκτές, "δεν υπήρξε συνολική ανάλυση του ελλείμματος υποδομών, ώστε να προσδιοριστούν ο αριθμός των αναγκαίων δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης, η θέση εγκατάστασής τους ή το είδος ισχύος που θα πρέπει να παρέχουν".

Το ΕΕΣ τονίζει ακόμη ότι "η χρηματοδότηση που παρεχόταν μέσω του μηχανισμού `Συνδέοντας την Ευρώπη` δεν έφθανε πάντοτε εκεί όπου χρειαζόταν περισσότερο, ενώ δεν υπήρχαν σαφείς και συνεπείς τιμές-στόχος, ούτε συνεκτικές ελάχιστες απαιτήσεις για τις υποδομές σε επίπεδο ΕΕ".

"Η εμπειρία του χρήστη περιπλέκεται εξαιτίας των διαφορετικών συστημάτων πληρωμής και ενημέρωσης. Παραδείγματος χάριν, ελάχιστες είναι οι συντονισμένες πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα σε πραγματικό χρόνο, τη φόρτιση και τη χρέωση μεταξύ των διαφορετικών δικτύων", αναφέρει το ΕΕΣ.

Τέλος, ενόψει της εν εξελίξει αναθεώρησης του βασικού πλαισίου πολιτικής και του νομοθετικού πλαισίου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι ελεγκτές συνιστούν στην Κομισιόν "να καταρτίσει έναν στρατηγικό χάρτη πορείας για την επίτευξη των τιμών-στόχου για τις υποδομές φόρτισης και να καθορίσει ελάχιστα πρότυπα και απαιτήσεις".

Συνιστούν επίσης "η χρηματοδότηση να διατίθεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και αναλύσεων των ελλειμμάτων και να διασφαλίζεται ότι τα συγχρηματοδοτούμενα έργα εγγυώνται τη βιώσιμη και άνευ διακρίσεων πρόσβαση όλων των χρηστών".

Δειτε Επισης

Ψυχανάλυση με... Αλγόριθμο: Μπορεί το ChatGPT να πάρει τη θέση του ψυχολόγου;
Επιτέθηκαν και μαχαίρωσαν κρατούμενο στις Κεντρικές Φυλακές-Είχε προηγηθεί θέμα με δημοσίευση βίντεο
BBC για Σαντορίνη: Μπορεί μια πανίσχυρη έκρηξη να καταστρέψει το ονειρεμένο ελληνικό νησί;
Κοριτσάκι που δεν μπορεί να ανοιγοκλείσει τα μάτια του ή να χαμογελάσει διαγνώστηκε με σπάνια διαταραχή
Την κλινική σημασία της υπνηλίας σκιαγραφεί Αμερικανίδα γιατρός-Συνδέεται με αυξημένους κινδύνους για την υγεία
Επιστολή Αμερικανών βουλευτών στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ-Κίνδυνος από την μεταφορά τουρκικών S-400 στη Συρία
Πώς έγινε το ατύχημα που οδήγησε σε ακρωτηριασμό δύο δακτύλων του χεριού του Άρη Μουγκοπέτρου
Οι δασμοί Τραμπ και οι εμπορικές σχέσεις στο επίκεντρο της επίσκεψης Βανς στην Ινδία
Τουρκικά ΜΜΕ: Συνεδρία συμβουλίου πρεσβυτέρων ΟΤΚ στα κατεχόμενα τον Μάιο
Τραμπ: Ο Θεός να ευλογεί τον Πάπα Φραγκίσκο και όσους τον αγάπησαν