Ολοκληρώθηκε η ανάσυρση των σορών στην Καβάλα-Με ειδικό όχημα η μεταφορά

Ολοκληρώθηκε, το βράδυ της Κυριακής, η επιχείρηση ανάσυρσης και των οκτώ σορών από το μοιραίο αεροσκάφος Antonov, το οποίο συνετρίβη το βράδυ του Σαββάτου στην Καβάλα.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η μεταφορά τους στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής.

Λίγο νωρίτερα, το ΤΕΝΞ εισήλθε στη σκηνή της συντριβής προκειμένου να ερευνήσει και να σημάνει τα βλήματα.

Η επιχείρηση ξεκίνησε μετά το «πράσινο φως» του ειδικού κλιμακίου του ΓΕΕΘΑ για την αντιμετώπιση της πυρηνικής, βιολογικής και χημικής άμυνας, που κατέληξαν ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (Χημικές, Βιολογικές, Ραδιολογικές και Πυρηνικές).

Μετά την έρευνα και τη σήμανση των βλημάτων, θα ακολουθήσει η διαδικασία συγκέντρωσης και απομάκρυνσης ή επί τόπου εξουδετέρωσης, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εντοπίστηκαν επτά από τις οκτώ σορούς-Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης

Με ειδικό όχημα των Ενόπλων Δυνάμεων η μεταφορά των σορών

Κατόπιν αιτήματος από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) διατίθεται όχημα από τις Ένοπλες Δυνάμεις για τη μεταφορά των σορών από τη περιοχή του δυστυχήματος.

Αυτό έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘA.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανασύρθηκε μία σορός από τα συντρίμμια του Αντόνοφ-«Ξεκίνησε η Β’ φάση»

Το «μαύρο κουτί» αναμένεται να δώσει απαντήσεις

Την ίδια στιγμή, απαντήσεις για την τραγωδία αναμένεται να δώσει το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, το οποίο εντοπίστηκε νωρίτερα.

Το χρονικό της τραγωδίας

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σ. Αραβία (Ριάντ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νεκροί όλοι οι επιβαίνοντες του Αntonov-Εντοπίστηκαν διαμελισμένα μέλη

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.

Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επιβεβαιώθηκε ότι μετέφερε επικίνδυνα υλικά το Antonov-Συγκλονιστικές μαρτυρίες

«Δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο της συντριβής»

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός σε έκτακτη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι ανέφερε ότι δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε χθες το αεροσκάφος, έπειτα από τις μετρήσεις που έγιναν.

Λειτούργησε το σύστημα κατάσβεσης;

Όπως είχε καταγραφεί στα ερασιτεχνικά πλάνα, φαίνεται πως το Antonov είχε τυλιχτεί στις φλόγες πριν πέσει στο έδαφος.

«Διαπιστώσαμε όμως ότι πηρέ φωτιά ο κινητήρας, δεν ξέρουμε ποια έκταση ήταν της φωτιάς. Είναι σίγουρο όμως ότι πρέπει να υπήρχε διαρροή καυσίμου για αυτό και ο κινητήρας είχε αρπάξει φωτιά και δεν ξέρουμε σε ποια έκταση ήταν και αν οι καπνοί είχαν μπει και στο κόκπιτ. Αυτό το αεροπλάνο είχε και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης όταν αρπάξει φωτιά κάποιος κινητήρας. Ήταν πάρα πολύ σημαντική η βλάβη που ούτε αυτό κατέστη δυνατό να σβηστεί ο κινητήρας από τα ήδη υπάρχοντα μέσα του αεροσκάφους», λέει ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.

Άγνωστο παραμένει εάν οι πιλότοι κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν τις μάσκες με το οξυγόνο ή εάν είχαν χάσει τις αισθήσεις τους από τις αναθυμιάσεις.

Το αεροσκάφος ανήκε σε ουκρανική εταιρία αερομεταφορών και παραμένει άγνωστο εάν η συντήρησή του ήταν αυτή που προβλέπεται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Πρώτο Θέμα/iefimerida.gr/in.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Στο κενό οι έρευνες για το θανατηφόρο με θύμα το 16χρονο Πισσαρίδη-Δεν εντόπισαν τους μεταφορείς της μοτοσικλέτας
Έντονη ανησυχία για τα θανατηφόρα-Ανοίγει η συζήτηση για εισαγωγή μαθήματος οδικής συνείδησης
Τα σιωπηλά θύματα βίας θα έχουν επιτέλους φωνή-Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή «Ελπίς»
Σύνοδοι επένδυση στην περιφερειακή συνεργασία και στο διπλωματικό αποτύπωμα
Σε διαδικασία υλοποίησης τα μέτρα ασφαλείας στο Βασιλικό-Διαβεβαιώσεις Παπαναστασίου
Σφοδρή επίθεση συνδέσμου εισαγωγέων για ανακλήσεις οχημάτων-Τα βάζουν με Βαφεάδη και Βουλή
Ολονύχτιες εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας
Δίκαιη έκρινε τη δίκη Σουρουλά και Ζαννέτου το ΕΔΑΔ
Δριμύ κατηγορώ του Χ. Ορφανίδη για Κυπριακό-«Αν συνέβαιναν επί Αναστασιάδη θα ήμασταν πάνω στα τραπέζια»
Συναντήθηκε με Στιούαρτ ο Ερχιουρμάν-Συζήτησαν για σημεία διέλευσης και πολυμερή συνάντηση