Τα σενάρια και οι φήμες για την τραγωδία στην Ινδία-Ο διάλογος στο πιλοτήριο περιπλέκει την έρευνα

Το μυστήριο γύρω από τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας της Air India, παραμένει αμείωτο καθώς θεωρίες τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από το γιατί συνέβη το δυστύχημα.

Τον Ιούνιο, η πτήση 171 της Air India κατέληξε σε τραγωδία, όταν το Boeing 787 που μετέφερε 260 ανθρώπους συνετρίβη λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Η προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε, αντί να ρίξει φως και να κλείσει την υπόθεση, άνοιξε ένα νέο κύκλο αμφιβολιών και διαφωνιών γύρω από τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης.

Η 15σέλιδη προκαταρκτική έκθεση περιγράφει ένα κρίσιμο γεγονός, υπογραμμίζει το BBC. Αμέσως μετά την απογείωση, και οι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμων στο αεροσκάφος μετακινήθηκαν απότομα στη θέση «cut-off», με αποτέλεσμα να διακοπεί η παροχή καυσίμου στους κινητήρες και να επέλθει πλήρης απώλεια ισχύος, μια ενέργεια που συνήθως πραγματοποιείται μόνο μετά την προσγείωση, ποτέ κατά τη διάρκεια της απογείωσης.

1

Η ηχογράφηση από το πιλοτήριο

Το πιο αινιγματικό στοιχείο είναι η σύντομη ηχογράφηση από το πιλοτήριο, στην οποία ακούγεται ένας πιλότος να ρωτά τον άλλον: «Γιατί έκανες το cut-off;», με τον δεύτερο να αρνείται ότι το έκανε. Η καταγραφή όμως δεν αποκαλύπτει ποιος είπε τι, γεγονός που έχει πυροδοτήσει θύελλα εικασιών και θεωριών.

Την ώρα της απογείωσης, ο συγκυβερνήτης ήταν αυτός που χειριζόταν το αεροσκάφος, ενώ ο κυβερνήτης παρέμενε στην θέση του, σύμφωνα με τα στοιχεία. Οι διακόπτες καυσίμου επανήλθαν γρήγορα στη φυσιολογική θέση, ενεργοποιώντας την αυτόματη επανεκκίνηση των κινητήρων. Ωστόσο, παρά την προσωρινή επαναλειτουργία του ενός κινητήρα, το αεροσκάφος παρέμεινε στον αέρα για λιγότερο από ένα λεπτό προτού συντριβεί σε μια γειτονιά της Αχμενταμπάντ, στη δυτική Ινδία.

Οι αναφορές των διεθνών μέσων, όπως η Wall Street Journal και το Reuters, στρέφουν το βλέμμα στον επικεφαλής πιλότο, ενώ η ιταλική Corriere della Sera υποστηρίζει πως ο συγκυβερνήτης επανειλημμένα ρωτούσε τον κυβερνήτη γιατί «έσβησε τους κινητήρες». Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είπε τι.

Οι δύο πιλότοι, ο 56χρονος κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπάρβαλ και ο 32χρονος συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούντερ, είχαν συλλογικά περισσότερες από 19.000 ώρες πτήσης, με μεγάλο μέρος αυτών στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Και οι δύο πέρασαν με επιτυχία όλους τους ιατρικούς ελέγχους πριν την απογείωση. Αυτό καθιστά ακόμα πιο αινιγματικό το τι συνέβη, καθώς αποκλείει καταρχήν θέματα υγείας ή ακαταλληλότητας.

Η προκαταρκτική έκθεση και οι φήμες

Η διαρροή των ηχογραφήσεων και των στοιχείων έχει προκαλέσει έντονη αντίδραση από τους Ινδούς πιλότους και τους ερευνητές. Το Ινδικό Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), ο κύριος φορέας της έρευνας, επισημαίνει ότι αρκετά διεθνή μέσα ενημέρωσης σπεύδουν να βγάλουν συμπεράσματα βασιζόμενα σε «επιλεκτική και ανεπιβεβαίωτη πληροφόρηση». Η AAIB χαρακτήρισε τις πρακτικές αυτές «ανεύθυνες» και ζήτησε υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.

Παράλληλα, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), που συμμετέχει στην έρευνα, τόνισε μέσω κοινωνικής πλατφόρμας πως οι πρόωρες εκτιμήσεις των μέσων είναι «εικαστικές» και ότι έρευνες τέτοιου μεγέθους χρειάζονται χρόνο και λεπτομερή εξέταση.

Η Ένωση Εμπορικών Πιλότων της Ινδίας και η Ένωση Πιλότων Αεροπορικών Εταιρειών της χώρας έχουν επίσης καταδικάσει την προσπάθεια να αποδοθούν γρήγορα ευθύνες στο πλήρωμα, χαρακτηρίζοντάς την «απερίσκεπτη» και «βαθιά αναισθησία». Ζητούν αυτοσυγκράτηση και υπενθυμίζουν πως εκκρεμούν κρίσιμα στοιχεία, όπως το ιστορικό συντήρησης του αεροσκάφους και η πλήρης μεταγραφή της ηχογράφησης.

Το πλήρες απομαγνητοφωνημένο κείμενο αναμένεται με την τελική έκθεση, που εκτιμάται να δημοσιευτεί σε περίπου έναν χρόνο. Μέχρι τότε, η αβεβαιότητα συνεχίζει να κυριαρχεί.

Ένας ανώνυμος ερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων από τον Καναδά σχολίασε στο BBC ότι η συγκεκριμένη φράση από την ηχογράφηση μπορεί να ερμηνευτεί με διαφορετικούς τρόπους. Αν ο πιλότος που χειρίστηκε τους διακόπτες το έκανε ασυνείδητα ή κατά λάθος, είναι φυσικό να αρνηθεί αργότερα.

Ανεξαρτήτως αυτού, ο ερευνητής υπογραμμίζει ότι ακόμα και η AAIB, αν και καταφέρει να προσδιορίσει ποιος είπε τι, μπορεί να μην καταλήξει ποτέ σε σαφή απάντηση για το ποιος τελικά έκοψε το καύσιμο.

2

Το μυστήριο με την συντριβή του αεροσκάφους της Air India

Άλλες θεωρίες που κυκλοφορούν υποστηρίζουν πως το δυστύχημα μπορεί να οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα, όπως δυσλειτουργία του συστήματος αυτοματισμού FADEC, που διαχειρίζεται τους κινητήρες. Υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα να έλαβε λάθος σήματα από αισθητήρες και να απενεργοποίησε αυτόματα τους κινητήρες. Ωστόσο, η φράση της ηχογράφησης -«γιατί έκοψες το καύσιμο;» αν ειπώθηκε μετά το κόψιμο των διακοπτών, υπονοεί ότι η απενεργοποίηση ήταν χειροκίνητη, θέτοντας υπό αμφισβήτηση το σενάριο της αυτόματης απενεργοποίησης.

Επιπλέον, αναφορές από ινδικές εφημερίδες έχουν θέσει στο τραπέζι την πιθανότητα βραχυκυκλώματος στην ουρά του αεροσκάφους και ανάφλεξης, αν και η προκαταρκτική έκθεση αποσαφηνίζει ότι η απενεργοποίηση των κινητήρων οφείλεται σε χειροκίνητη μετακίνηση των διακοπτών καυσίμου. Αν υπήρξε πυρκαγιά, πιθανότατα εκδηλώθηκε μετά τη συντριβή, από διαρροή καυσίμων ή κατεστραμμένες μπαταρίες.

Ο επικεφαλής της AAIB, GVG Yugandhar, δήλωσε ότι η προκαταρκτική έκθεση στόχο έχει να παράσχει «πληροφορίες για το τι συνέβη» και προειδοποίησε ότι είναι πολύ νωρίς για οριστικά συμπεράσματα. Υποσχέθηκε ότι η τελική έκθεση θα περιλαμβάνει τις «βασικές αιτίες και συστάσεις», και ότι θα γίνονται ενημερώσεις καθώς η έρευνα εξελίσσεται.

Πηγή: Iefimerida

Δειτε Επισης

Οι ΗΠΑ αποσύρονται από την UNESCO καταγγέλλοντας μεροληψία κατά του Ισραήλ
Ρωσική επίθεση στην Ουκρανία προκάλεσε ζημιές σε εγκαταστάσεις παραγωγής φυσικού αερίου
Τα σενάρια και οι φήμες για την τραγωδία στην Ινδία-Ο διάλογος στο πιλοτήριο περιπλέκει την έρευνα
Καναδός κατηγορείται ότι σκότωσε την 9χρονη Ελληνοκαναδή κόρη του-Βρέθηκε νεκρή σε λίμνη στη Νέα Υόρκη
Παντρεμένη με μέλος ελίτ και πλούσιας οικογένειας η HR που... πιάστηκε με τον CEO σε συναυλία των Coldplay
Στους 27 οι νεκροί μετά από συντριβή αεροσκάφους στο Μπανγκλαντές-Ανάμεσα τους και παιδιά
Έκκληση 25 χωρών για άμεσο τερματισμό του πολέμου στη Γάζα
Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υγείας της Γάζας απήχθη από μυστική ισραηλινή δύναμη
Πάνω από 1.260 οι νεκροί στη νότια Συρία στις συγκρούσεις Δρούζων και Βεδουίνων
ΒΙΝΤΕΟ: Διώροφο λεωφορείο έπεσε πάνω σε γέφυρα στο Μάντσεστερ-Τουλάχιστον 15 τραυματίες