Απαντά στην ΠΟΕΔ το Υπουργείο Παιδείας-Εκφράζει απογοήτευση για τα όσα ανακοινώθηκαν
14:43 - 05 Ιουνίου 2025

Απαντά στην ΠΟΕΔ, αναφορικά με τις αναφορές για ανοιχτά ζητήματα και το γεγονός ότι κάλεσε γενικές συνελεύσεις, το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο εξέφρασε απογοήτευση για το ύφος και το περιεχόμενο όσων ανακοινώθηκαν, ενώ τόνισε ότι η οργάνωση είναι πλήρως ενήμερη για όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα για κάθε αίτημα.
Σε ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει πως «αναφορικά με την ανακοίνωση της ΠΟΕΔ στη χθεσινή δημοσιογραφική της διάσκεψη, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) καταγράφει την απογοήτευσή του για το ύφος και το περιεχόμενο των όσων έχουν ανακοινωθεί. Σε μια περίοδο που καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για στήριξη του δημόσιου σχολείου, η επίκληση της μη επίλυσης διαχρονικών προβλημάτων που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα είναι τουλάχιστον ατυχής».
Ειδικά, συνεχίζει η ανακοίνωση, «γνωρίζοντας τις προσπάθειες που έχει καταβάλει το ΥΠΑΝ τα τελευταία δύο χρόνια, στο πλαίσιο της παρούσας διακυβέρνησης και έχοντας υπόψη τη σοβαρή επένδυση στην Παιδεία, όλοι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις δημόσιες μας τοποθετήσεις. Σημειώνεται ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι πολυδιάστατες, ενώ τα μαθησιακά αποτελέσματα απογοητευτικά».
Το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει, παράλληλα, ότι «η ΠΟΕΔ είναι πλήρως ενήμερη για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα για κάθε αίτημα που εγείρει και σε ποιο στάδιο βρίσκεται το κάθε θέμα και δεν μπορεί να αναμένεται ότι όλα τα προβλήματα που χρονίζουν θα επιλυθούν άμεσα. Συγκεκριμένα, και πολύ συνοπτικά, το ΥΠΑΝ σημειώνει τα ακόλουθα, ώστε να δοθεί μια πλήρης και αντικειμενική εικόνα:
- Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου: Το ΥΠΑΝ ανέλαβε τις ευθύνες του και κατέθεσε την πρότασή του, έπειτα από διάλογο που διήρκησε εννιά μήνες. Τώρα είναι η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες που τους αναλογούν και να αποδείξουν στην πράξη αυτά που διακηρύττουν. Αντί να στηριχθεί η όλη προσπάθεια και να χαιρετιστεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά έπειτα από 50 χρόνια κατατίθεται νέο σχέδιο Κανονισμών στη Βουλή των Αντιπροσώπων για ψήφιση, εγείρονται διάφορα επουσιώδη ζητήματα και τίθενται διάφορες κόκκινες γραμμές που δυναμιτίζουν το κλίμα. Και ενώ το ΥΠΑΝ έχει προχωρήσει σε μια σειρά αλλαγών σε σχέση με την αρχική του πρόταση, σε μια προσπάθεια σύγκλισης με τις απόψεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων με στόχο την επίτευξη συμφωνίας, εντούτοις δεν φαίνεται να έχει γίνει το ίδιο από τις οργανώσεις, οι οποίες εμμένουν σε απόψεις που αντιστρατεύονται τη φιλοσοφία και επηρεάζουν την επιστημονικότητα της πρότασης. Όσον αφορά την απάντηση της επιστολής της ΠΟΕΔ, ημερ. 7 Μαΐου 2025, σημειώνεται ότι τα πλείστα θέματα περιλαμβάνονται σε προηγούμενη επιστολή, στην οποία το ΥΠΑΝ έδωσε αναλυτικές απαντήσεις στις 17 Απριλίου 2025, ενώ στάλθηκε και συμπληρωματική απάντηση στις 20 Μαΐου 2025.
- Πρόσθετες μόνιμες οργανικές θέσεις: Σε πρόσφατη συνάντηση που είχε η Υπουργός με την ΠΟΕΔ ενημερώθηκε ότι ετοιμάστηκε πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο, η οποία στάλθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών για απόψεις και εκκρεμεί η απάντηση.
- Αύξηση διευθυντικών θέσεων στην Προδημοτική: Η ανάγκη για αύξηση των θέσεων είναι αιτιολογημένη και αναμένεται η περαιτέρω εξέταση του θέματος στη βάση των θεσμοθετημένων διαδικασιών.
- Στήριξη διευθυντικής ομάδας με μείωση διδακτικού χρόνου: Η ΠΟΕΔ παραλείπει να αναφέρει ότι εδώ και χρόνια παραχωρείται απαλλαγή στον διδακτικό χρόνο των Διευθυντών/ριών ανάλογα με το μέγεθος του σχολείου, η οποία μάλιστα τη σχολική χρονιά 2024-2025 αυξήθηκε, ενώ παραχωρείται και απαλλαγή μίας διδακτικής περιόδου σε όλους/ες τους/τις Διευθυντές/Διευθύντριες και τους/τις Βοηθούς Διευθυντές/Διευθύντριες που εκτελούν χρέη Διευθύνοντα/ουσας των δημοτικών σχολείων και σε όλες Διευθύντριες και τις Διευθύνουσες των νηπιαγωγείων, για ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα, παραχωρείται απαλλαγή στους/στις Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε.+, καθώς και απαλλαγή μίας διδακτικής περιόδου στους/στις Διευθυντές/Διευθύντριες σε αριθμό Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων (ΠΟΣ). Συνολικά, τη σχολική χρονιά 2024-2025, όλες οι απαλλαγές των Διευθυντών/ριών στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία ανέρχονται σε 1586 περιόδους, κάτι που ισοδυναμεί με την απασχόληση 55 περίπου επιπρόσθετων εκπαιδευτικών. Η στήριξη της διευθυντικής ομάδας προβλέπεται να γίνει και θεσμοθετημένα εντός του πενταετούς μεταβατικού σταδίου υλοποίησης του Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης.
- Νέο Σύστημα Διορισμών: Σε πρόσφατη συνάντηση που είχε η Υπουργός με την ΠΟΕΔ ενημερώθηκε ότι η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας αναμένεται στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και μόλις υπάρχει εξέλιξη θα ενημερωθεί σχετικά.
- Καθημερινότητα σχολικών μονάδων: Όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών βίας και παραβατικότητας έχουν ληφθεί διάφορα μέτρα, ενώ για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών να εργαστούν σε θέση αντικαταστάτη/ριας, το ΥΠΑΝ έχει την πρόθεση κατά την επόμενη σχολική χρονιά να εφαρμόσει συγκεκριμένη πολιτική, όπως έγινε σε κάποιες περιόδους προηγούμενων σχολικών χρονιών. Για το εργασιακό καθεστώς στα ΠΟΣ, τη σχολική χρονιά 2025-2026, αναμένεται να δοθεί απαλλαγή διδακτικού χρόνου σε όλους/ες τους/τις διευθυντές/διευθύντριες, για διεκπεραίωση διοικητικών θεμάτων, να δοθεί έγκριση για αριθμό συμβάσεων από τις οποίες ορισμένες θα είναι συμβάσεις πλήρους απασχόλησης 29/29 (για απασχόληση και στην πρωινή ζώνη), καθώς και συμβάσεις μερικής απασχόλησης 15/29 και 20/29 από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, ενώ θα δοθεί υπερωριακή απασχόληση μόνιμου προσωπικού για κάλυψη διοικητικών καθηκόντων, ευθύνης διεύθυνσης ή και διδασκαλίας».
Στην ανακοίνωση, το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι «όσον αφορά στην παραχώρηση δικαιώματος στους συμβασιούχους μερικής απασχόλησης των ΠΟΣ να εργάζονται ως αντικαταστάτες σε πρωινό χρόνο, η ΠΟΕΔ ενημερώθηκε ότι αυτό δεν μπορεί να εγκριθεί».
Καταλήγοντας, το Υπουργείο Παιδείας επεσήμανε ότι «είναι αντιληπτό ότι τα πλείστα αιτήματα της ΠΟΕΔ οδηγούν σε περαιτέρω αύξηση των αναγκών εργοδότησης εκπαιδευτικού προσωπικού που τις τελευταίες πέντε σχολικές χρονιές έχει ήδη αυξηθεί κατά 1013 άτομα, αριθμός που ισοδυναμεί με αύξηση της τάξης του 16%».
