Καταγγελίες πολιτών για μη αντικατάσταση ελαττωματικών αερόσακων-Ζητά ενημέρωση από εταιρείες το ΤΟΜ

Την ώρα που το κομμάτι των ευθυνών για το σκάνδαλο των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ έχει μπει στην τελική του ευθεία, με τη συγγραφή του πορίσματος της Τριμελούς Ερευνητικής Επιτροπής, η οποία θα το παραδώσει στον Γενικό Εισαγγελέα, νέες καταγγελίες έρχονται στο φως και αφορούν αλλαγές αερόσακων από οχήματα πολιτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών λαμβάνει καθημερινά καταγγελίες από πολίτες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι παρά το γεγονός πως το όχημά τους διαθέτει αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, τόσο μπροστά από το κάθισμα του οδηγού, όσο και μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, εντούτοις η ανάκληση αφορά μόνο ένα εκ των δύο, γεγονός που τους έχει θορυβήσει, αφού δεν γνωρίζουν εάν μετά τις αλλαγές είναι ή όχι ασφαλής στα οχήματά τους.

Αρμόδια πηγή από το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών λαμβάνει πληροφορίες για τέτοια φαινόμενα, διαμηνύοντας πως η διαδικασία που ακολουθείται είναι να αποστέλνονται ερωτήσεις στους διανομείς, που εκπροσωπούν τους κατασκευαστές, για τους λόγους που δεν γίνονται αλλαγές όλων των αερόσακων και στη συνέχεια λαμβάνουν απαντήσεις, τις οποίες αξιολογούν.

Συνήθως, όπως εξήγησε η ίδια πηγή, οι απαντήσεις που δίδονται στο ΤΟΜ είναι πως η ανάκληση αφορά συγκεκριμένους αερόσακους και παρότι μπορεί το όχημα να φέρει ΤΑΚΑΤΑ, δεν πρόκειται για ελαττωματικές παρτίδες ή σε άλλες περιπτώσεις δείχνουν τον κατασκευαστή ως τον εντολέα για το ποιοι αερόσακοι πρέπει να αντικατασταθούν.

Σημειώνεται ότι ο ρόλος του ΤΟΜ, όπως ανέφερε η ίδια πηγή, είναι εποπτικός και εξετάζει σε κάθε περίπτωση τις καταγγελίες που λαμβάνει από τους πολίτες, ώστε να διασφαλίζει πως οι διαδικασίες γίνονται με ορθό τρόπο.

Εντός χρονοδιαγραμμάτων οι αντικαταστάσεις αερόσακων

Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι αντικαταστάσεις αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, από τους διανομείς, με τις εκτιμήσεις που γίνονται να θέλουν τον στόχο του Οκτωβρίου ως επιτεύξιμο από τους διανομείς που προβαίνουν στις αντικαταστάσεις.

Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί μικρότερο ποσοστό του 50% της δουλειάς που έπρεπε να γίνει και το Υπουργείο Μεταφορών είναι αισιόδοξο ότι θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εντός χρονοδιαγραμμάτων. Για να συμβεί αυτό, πέραν της επάρκειας ανταλλακτικών, που τη δεδομένη στιγμή είναι ικανοποιητικός, θα πρέπει να ανταποκρίνονται και οι πολίτες στις κλήσεις των διανομέων.

Τόσο το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, όσο και το Υπουργείο, είχαν απευθύνει κάλεσμα στους πολίτες να ανταποκρίνονται, αφού είχαν διαπιστώσει ότι αρκετά πρόσωπα έδειχναν αδιαφορία για να προχωρήσουν σε αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων.

Ουσιαστικά το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να αποφύγει να λάβει αυστηρότερα μέτρα για όσους δεν ανταποκρίνονται ή να δώσει παράταση στο χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει για τις αντικαταστάσεις, αφού το ζητούμενο είναι να κλείσει όσο το δυνατό πιο σύντομα το θέμα.

Υπό ανάκληση παραμένουν ακόμα 56.064 οχήματα. Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι οι εταιρείες που είχαν μεγάλο όγκο οχημάτων να διαχειριστούν προχωρούν σε αντικαταστάσεις με γοργούς ρυθμούς, ενώ έχουν προκύψει στην πορεία επιπλέον ανακλήσεις, από τις περίπου 82 χιλιάδες που ήταν ο αρχικός αριθμός.

Τα υπό ανάκληση οχήματα:

Audi 1.246

BMW 8.566

Chevrolet 247

Chrysler 7

Citroen 178

Daihatsu 5

Dodge 2

Ford 94

Honda 7.519

Jaguar 117

Jeep 9

Lexus 59

Mazda 10.294

Mercedes 1510

Mitsubishi 2.342

Nissan 3.895

Opel 462

Seat 90

Skoda 58

Subaru 343

Suzuki 81

Tesla 2

Toyota 16.686

Vauxhall 3

Vlokswagen 2.017

Volvo 232

Στο μεταξύ, σε σχέση με τις αναφορές που έγιναν για το μήνυμα που έλαβε ο πατέρας του Αλέξανδρου Λούγκου, για αντικατάσταση του ελαττωματικού αερόσακού του οχήματός του, με το οποίο είχε εμπλακεί σε τροχαίο το 2017 και ακόμα ταλαιπωρείται με συνεχόμενες επεμβάσεις, το ΤΟΜ δείχνει ως υπεύθυνο για τα μηνύματα, τους κατασκευαστές, υποστηρίζοντας ότι δεν γνώριζε πως στη λίστα ήταν και το συγκεκριμένο τηλέφωνο.

Πάντως, δόθηκαν διαβεβαιώσεις στο Υπουργείο ότι το συγκεκριμένο τηλέφωνο θα αφαιρεθεί, ωστόσο αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που το ΤΟΜ υπέπεσε στο συγκεκριμένο λάθος, αποστέλνοντας μηνύματα σε ανθρώπους που υποφέρουν λόγω των ελαττωματικών αερόσακων. Είχαν προηγηθεί δύο μηνύματα στην οικογένεια της άτυχης Στυλιανής Γιωργαλλή, που σκοτώθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2024, στο δρόμο Φρενάρους-Αυγόρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Επικρίσεις ΑΚΕΛ σε ΔΗΣΥ και Χριστοδουλίδη για σκάνδαλο ΤΑΚΑΤΑ-«Σαββίδης και Αγγελίδης θα κριθούν για άλλη μια φορά»
«Η Ειρήνη Μουρτζούκου αναλαμβάνει την ευθύνη που της αναλογεί, είπε αυτά που έπρεπε να πει»
Βίντεο ντοκουμέντο με το όχημα να πέφτει πάνω στο εστιατόριο στο Κολωνάκι
ΒΙΝΤΕΟ: Καλύτερη η εικόνα της φωτιάς στην Πάφο, ένα ενεργό μέτωπο-Συνεχείς αναζωπυρώσεις
Συνελήφθη 41χρονος που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ και προκάλεσε τροχαίο
Προστατεύθηκε κατοικία από τις φλόγες στην Πάφο, στη μάχη πέντε πτητικά μέσα-Επηρεάστηκε δίκτυο της ΑΗΚ
Συνελήφθησαν πέντε πρόσωπα στις Φοινικούδες-Χειροπέδες και σε 22χρονο στην Αγία Νάπα για συμπλοκή
Στο εξοχικό του θύματος το φονικό στην Πάφο-Προμελετημένο το έγκλημα του 78χρονου
Διπλωματικές πηγές για ρηματική διακοίνωση Λιβύης-«Η Ελλάδα απορρίπτει κάθε ενέργεια που βασίζεται σε άκυρες συμφωνίες»
Ζητά πλήρη διερεύνηση του πορίσματος ΤΑΚΑΤΑ η ΕΔΕΚ-«Όσοι κατέχουν αξιώματα, δεν μπορούν να τη γλυτώνουν πίσω από υπηρεσιακούς»