Δεν έκρινε πως έπρεπε να ενημερώσει το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας η Αστυνομία-«Αρμόδια ήταν η ΗΜΥ»

Αυλαία έπεσε στις διεργασίες της Ερευνητικής Επιτροπής για το σκάνδαλο των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, η οποία συστάθηκε για να εξετάσει τυχόν κενά και παραλείψεις που οδήγησαν στους θανάτους του Κυριάκου Όξινου και της Στυλιανής Γιωργαλλή, αλλά και τον τραυματισμό του Αλέξανδρου Λούγκου, ο οποίος μέχρι σήμερα προσπαθεί μέσα από χειρουργικές επεμβάσεις να αποκαταστήσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σώμα του.

Παρότι οι εκτιμήσεις ήθελαν την προηγούμενη συνεδρία να ήταν και η τελευταία, κατά την οποία κατέθεσαν οι πρώην υπουργοί, εντούτοις οι αναφορές των Αλέξη Βαφεάδη, Γιάννη Καρούσου και Μάριου Δημητριάδη ότι δεν ενημερώθηκαν ποτέ ως προεδρεύοντες του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, από την Αστυνομία, οδήγησαν την Ερευνητική στην απόφαση να κλητεύσει τον διευθυντή της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρη Ευρυπίδου, για να ενημερώσει την Επιτροπή για τη θέση τους, επί των εν λόγω αναφορών.

Ο κ. Ευρυπίδου κλήθηκε από την Ερευνητική να απαντήσει σε σχέση με το κατά πόσον οι εκπρόσωποι της Αστυνομίας ενημέρωσαν το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για τα τροχαία από τους ελαττωματικούς αερόσακους. Όπως υπέδειξε ο μάρτυρας, «η Αστυνομία ενημερώνει το Συμβούλιο όποτε συζητηθεί το θέμα και αναλόγως της ημερήσιας διάταξης της κάθε συνεδρίας. Παρουσιάζονται στοιχεία από την Αστυνομία για τα τροχαία δυστυχήματα. Δεν δίδονται λεπτομέρειες σε κάθε περίπτωση για τα τροχαία. Η πρώτη ήταν τραυματισμός, ενώ οι επόμενες δύο συγκρούσεις ήταν θανάσιμοι τραυματισμοί. Η Αστυνομία δεν αναφέρεται για 40 με 50 θανατηφόρα που γίνονται ανά έτος ξεχωριστά για το καθένα. Δίνουμε στοιχεία για τις μέρες και τους μήνες. Ξεκαθαρίζω ότι δεν έγινε καμία αναφορά ούτε από την Αστυνομία, ούτε από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του κράτους».

Ο Πρόεδρος της Ερευνητικής, Μιχαλάκης Χριστοδούλου διερωτήθηκε πώς από τη στιγμή που έγιναν τα συγκεκριμένα ατυχήματα ότι θα έπρεπε να ενημερώσουν, με τον μάρτυρα να απαντά ότι «όταν χρειάζεται μηχανική εξέταση, όπως συνέβη και στις τρεις αυτές περιπτώσεις, απευθυνόμαστε στις αρμόδιες υπηρεσίες. Έγινε η μηχανική εξέταση και από το 2017 έγινε σχετική έκθεση από πλευράς της Ηλεκτρομηχανολογικής. Η διερεύνηση έγινε από την πλευρά μας».

Υπέδειξε εξάλλου ότι, «λεπτομέρειες για το τι έγινε δεν θα πηγαίναμε να το πούμε στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Δεν γνωρίζαμε από το 2017 ότι υπήρχε τέτοιο μαζικό πρόβλημα».

Ο μάρτυρας κλήθηκε να απαντήσει σε σχέση με την κατάθεση του εμπειρογνώμονα της Αστυνομίας, που έκανε την έρευνα κατά το τροχαίο του Αλέξανδρου Λούγκου, υποδεικνύοντας του ότι «η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία σας κοινοποίησε έκθεση ότι υπήρχαν προβλήματα σε εκατομμύρια προβλήματα ανά τον κόσμο». Ο κ. Ευρυπίδου απάντησε ότι εξ όσων γνωρίζει «η περίπτωση του 2017 δεν αφορούσε όχημα που ανακλήθηκε. «Μια υπηρεσία που είναι αρμόδια είναι η ΗΜΥ που συμμετέχει στο Συμβούλιο».

Τότε ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε εάν δεν το θεώρησαν σημαντικό να ενημερώσουν το Συμβούλιο, με τον μάρτυρα να απαντά πως «ήταν ένα τροχαίο, πήραμε ενημέρωση και παραδόθηκε στη Νομική Υπηρεσία. Μετά η υπόθεση αρχειοθετήθηκε».

«Σας κοινοποιήθηκε ότι κυκλοφορούν χιλιάδες οχήματα με ελαττωματικούς αερόσακους. Δεν νιώσατε την ανάγκη να ενημερώσετε;, είπε ο κ. Ευρυπίδου. «Ακόμα και για τα τροχαία του 2023 και του 2024 ζητάμε διευκρινίσεις. Άρα από τη στιγμή που δεν ενημερώνουν οι καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες, θεωρούμε ότι δεν ήταν αρμοδιότητα της Αστυνομίας να το αναφέρει».

Τότε ο κ. Χριστοδούλου είπε στον μάρτυρα ότι ήταν υποχρεωμένοι νομικά να το πράξουν. «Εάν κατά τη διάρκεια μιας πληροφορίας εντοπίσετε μια βόμβα και από τις έρευνές σας διαπιστώσετε ότι έχετε εντοπίσει χιλιάδες βόμβες, δεν πρέπει να ενημερώσετε πιο πάνω;» Ο μάρτυρας επέμεινε ότι «εάν ήταν βόμβα ναι, σε αυτή την περίπτωση ενημερώσαμε τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ήταν υπό διερευνήση τα τροχαία».

Είπε ακόμα πως δεν έκριναν ότι έπρεπε να ενημερώσουν το Συμβούλιο, αλλά τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Από την πλευρά του, το μέλος της Ερευνητικής Μιχάλης Βορκάς, ρώτησε τον μάρτυρα κατά πόσον έτυχε να διερευνήσουν τροχαία με οχήματα που δεν έχουν αερόσακο, με τον μάρτυρα να απαντά «μάλιστα υπάρχουν πολλά οχήματα που δεν έχουν αερόσακους». Ακολούθως κλήθηκε να τοποθετηθεί κατά πόσον υπήρχαν οχήματα που δεν άνοιξε ο αερόσακος, με τον μάρτυρα να απαντά ότι δεν γνωρίζω συγκεκριμένα, αλλά άκουσε ότι υπήρξαν.

«Υποσχέθηκα διαφάνεια και θεωρώ ότι το πράξαμε. Απέμεινε η σύνταξη του πορίσματος και μέχρι τις 12 Ιουλίου θα είναι έτοιμή Στα πλαίσια της διαφάνειας, θέλω να εκφράσω μια μεγάλη συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων, διότι η Πολιτεία δεν κατάφερε να τους παράσχει ασφάλεια», είπε καταληκτικά ο Πρόεδρος της Ερευνητικής.

Σημειώνεται ότι το πόρισμα αναμένεται να είναι έτοιμο μέχρι τις 12 Ιουλίου, όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Τροχαίο με μοτοσικλέτα και ποδήλατο στον Στρόβολο
Να αποκατασταθεί αμέσως η ανεμπόδιστη είσοδος ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα ζητά ο ΟΗΕ
Το Δικαστήριο απέρριψε αγωγή κατά Δήμου Πάφου για το «Χάνι του Ιμπραήμ»
Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα φωνάζει επειδή η ΕΕ δεν κάνει μέλος την Τουρκία-«Μπορείτε πλέον να είστε ο πιο ισχυρός»
«Επιβεβλημένη» θεωρεί η Βουλή την… luxury αναβάθμιση της καντίνας-Υπηρεσιακές οι αποφάσεις για ξενοδοχεία
«Ένας στους δύο στην Κύπρο δεν καλύπτεται από συλλογικές συμβάσεις»-Ζητούν εφαρμογή της οδηγίας
Παραιτήθηκε ο Πρωθυπουργός της Ολλανδίας μετά την αποχώρηση των ακροδεξιών από την Κυβέρνηση
Σημαντική κάμψη στις πωλήσεις ακινήτων στα κατεχόμενα-Αφαιρούν το «είδος τίτλου ιδιοκτησίας» οι κτηματομεσίτες
Δεκαπλασιάστηκαν οι κυπριακές εταιρείες αμυντικής βιομηχανίας-Έσοδα €40 εκατομμυρίων
«Ύποπτο» δέμα στις Βρυξέλλες έθεσε σε συναγερμό την Ευρωπαϊκή Επιτροπή