Ξεκινά η εξέταση του ΥΠΑΝ για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Ανοίγουν τα χαρτιά τους όλες οι πλευρές

Στα βαθιά μπαίνει η συζήτηση, αναφορικά με το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού η Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει την εξέταση του Υπουργείου Παιδείας για την πρόταση που έχει προωθήσει, την ώρα που οι αντιδράσεις από πλευράς εκπαιδευτικών οργανώσεων συνεχίζονται. Όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές θα ανοίξουν τα χαρτιά τους και θα καταθέσουν τις απόψεις τους, σε μία προσπάθεια να υπάρξει αλλαγή, δεδομένου ότι είναι κοινώς αποδεκτό πως το υφιστάμενο σύστημα δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό, ενώ είναι ισοπεδωτικό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Το θέμα του σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αποτελούσε προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο είχε από νωρίς αποφασίσει πως πρέπει να υπάρξει αλλαγή. Παρά το γεγονός ότι το ζήτημα αποτελούσε καυτή πατάτα για τους προκατόχους της, η Αθηνά Μιχαηλίδου, προερχόμενη και η ίδια από τον τομέα της εκπαίδευσης και γνωρίζοντας τη δυσλειτουργικότητα του υφιστάμενου σχεδίου, αποφάσισε να ανοίξει τη συζήτηση, ώστε να δρομολογηθούν οι αλλαγές που χρειάζονται, για να καταστεί το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πιο αποτελεσματικό και να επιφέρει περισσότερα οφέλη παρά προβλήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πράσινο Υπουργικού για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Απαντά στις επικρίσεις η Μιχαηλίδου

Τους προηγούμενους μήνες, το Υπουργείο Παιδείας είχε αρχίσει ένα εντατικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, σε μία προσπάθεια να καταγράψει τις απόψεις τους, για να μπορεί να καταρτίσει μία ολοκληρωμένη πρόταση, στη βάση των εισηγήσεων που είχε δεχθεί. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η υπουργός Παιδείας είχε καταθέσει στις εκπαιδευτικές οργανώσεις την αρχική πρόταση που είχε καταρτίσει το Υπουργείο, για να μελετηθεί και να επιστραφεί με σχόλια, ώστε να ετοιμαστεί η τελική πρόταση, για να προωθηθεί ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου.

Η διαδικασία του διαλόγου, εντούτοις, δεν ήταν ομαλή, δεδομένου ότι η μία εκ των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων και συγκεκριμένα η ΟΕΛΜΕΚ είχε θέσει εαυτόν εκτός, καθώς δεν πείστηκε από τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν οι τελικές. Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας συνέχισε να ανταλλάζει απόψεις με τις άλλες δύο εκπαιδευτικές οργανώσεις (σ.σ. ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ), ενώ τις εισηγήσεις τις απέστελλε και στην ΟΕΛΜΕΚ.

Πριν από ένα μήνα, η Αθηνά Μιχαηλίδου οδήγησε την τελική πρότασή της για το σχέδιο αξιολόγησης στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο την ενέκρινε. Μάλιστα, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε αναφέρει πως πρόκειται για μία εμβληματική μεταρρύθμιση. Συγκεκριμένα, είχε επισημάνει πως το παλιό σύστημα είναι «ένα μοντέλο που ήταν απηρχαιωμένο, ποτέ δεν έγιναν σοβαρές αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης, όλοι πρέπει να αξιολογούνται και το πιο σημαντικό είναι να αξιολογούνται σωστά και είναι κάτι που είναι και προς όφελος των εκπαιδευτικών, προς όφελος των μαθητών μας, προς όφελος της προσφερόμενης εκπαίδευσης, με διαφανείς διαδικασίες».

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και η απάντηση

Πάντως, η κίνηση του Υπουργείου Παιδείας να οδηγήσει την πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο δεν άρεσε στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, που είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους, ζητώντας όπως αποσυρθεί και συνεχιστεί ο μεταξύ τους διάλογος. Από την πλευρά τους, οι δάσκαλοι είχαν τονίσει πως πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια του διαλόγου, για να καταρτιστεί μία πρόταση που να ήταν όσο το δυνατό πιο συμφωνημένη, ενώ και η ΟΤΛΕΚ είχε εκφράσει την άποψη ότι θα μπορούσε να δοθεί περισσότερος χρόνος στο διάλογο για να γεφυρωθούν οι διαφορές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βαθαίνει η κόντρα ΥΠΑΝ και ΟΕΛΜΕΚ για το σχέδιο αξιολόγησης-«Τα απεργιακά μέτρα θυματοποιούν τα παιδιά»

Κι ενώ η ΟΕΛΜΕΚ είχε θέσει εαυτόν εκτός διαλόγου, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στο Υπουργικό και την προώθησή του στη Βουλή, αποφάσισε όπως καλέσει το Υπουργείο Παιδείας να το αποσύρει και να παρακαθίσουν σε διάλογο. Πράγμα που είχε προκαλέσει έκπληξη στο Υπουργείο, που είχε θέσει στην οργάνωση την κίνηση να αποσυρθεί από τη διαδικασία, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις.

Πέραν τούτου, η υπουργός Παιδείας, σε δημόσιες τοποθετήσεις της, είχε αναφέρει πως ο διάλογος δεν μπορούσε να συνεχιστεί επ’ αόριστο, ενώ επεσήμανε πως είχαν γίνει αλλαγές στην τελική πρόταση, σε σχέση με την αρχική, ώστε να περιλαμβάνει όσο το δυνατό περισσότερες θέσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Με τη συζήτηση στη Βουλή, η κάθε πλευρά θα θέσει στο τραπέζι τις θέσεις της, σε μία προσπάθεια να υπάρξει αλλαγή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απαντά στην ΠΟΕΔ το Υπουργείο Παιδείας-Εκφράζει απογοήτευση για τα όσα ανακοινώθηκαν

Οι πρόνοιες της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας

Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας, στην πρόταση που ετοίμασε, αναφέρει πως «το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης διακρίνεται για τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα και τη συμπερίληψη μηχανισμών που επιτρέπουν την παροχή εποικοδομητικής ανατροφοδότησης σε όλους όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Συνεχίζοντας, επεσήμανε πως η παρούσα πρόταση στηρίζεται σε ορισμένες βασικές αρχές στις οποίες, ανάμεσα σε άλλα, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  • Χρήση πολλαπλών και σύγχρονων πηγών αξιολόγησης
  • Πολυπρόσωπη αξιολόγηση και διασύνδεση με το εκπαιδευτικό έργο
  • Υιοθέτηση διαδικασιών που στηρίζονται στη διαφάνεια και τη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, ώστε να ενισχύεται η αξιοκρατία
  • Υιοθέτηση ξεκάθαρων και μετρήσιμων κριτηρίων αξιολόγησης, με στόχο την επιλογή των καταλληλότερων εκπαιδευτικών, για κάθε θέση προαγωγής
  • Αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών και εφαρμογή της αρχής «όποιος αξιολογεί αξιολογείται»
  • Δημιουργία θέσης Ανώτερου Εκπαιδευτικού, με στόχο να παρέχονται ευκαιρίες αποτελεσματικότερης αξιοποίησης των έμπειρων και ικανών εκπαιδευτικών στην τάξη
  • Συμμετοχή των διευθυντών των σχολικών μονάδων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
  • Μετεξέλιξη του ρόλου του επιθεωρητή σε Επιθεωρητή-Αξιολογητή και ΕπιθεωρητήΣύμβουλο
  • Συνεχή παροχή στήριξης και ευκαιριών επαγγελματικής βελτίωσης στους εκπαιδευτικούς
  • Προσφορά προγραμμάτων νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, παιδαγωγικής κατάρτισης, παιδαγωγικής και διδακτικής στήριξης και συνεχούς επαγγελματικής μάθησης
  • Προσφορά προγραμμάτων προετοιμασίας και επαγγελματικής ανάπτυξης των στελεχών, ώστε να αποκτούν τα κατάλληλα εφόδια για αποτελεσματική επιτέλεση του ρόλου τους
  • Σύσταση δευτεροβάθμιου οργάνου για εξέταση των ενστάσεων των εκπαιδευτικών
  • Διαδικασία μεταξιολόγησης, με στόχο τη συγκέντρωση πληροφοριών για λήψη διορθωτικών παρεμβάσεων και συνεχή βελτίωση
  • Διασύνδεση αυτοαξιολόγησης με το ενιαίο σχέδιο βελτίωσης της σχολικής μονάδας
  • Υιοθέτηση μεταβατικών διατάξεων, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας των διαδικασιών και των εργαλείων μέτρησης, καθώς και της απαιτούμενης ενημέρωσης και επιμόρφωσης όλων των εμπλεκομένων
  • Σύσταση Επιτροπής Παρακολούθησης Νέου Συστήματος Αξιολόγησης με ευθύνη την παρακολούθηση της εφαρμογής των μεταβατικών διατάξεων και την υποβολή εισηγήσεων στην αρμόδια αρχή για σειρά θεμάτων που αφορούν διαδικασίες και εργαλεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο φόβος για αλλαγή, η επιμονή για παραμονή της υφιστάμενης κατάστασης και στο βάθος κρυμμένη η παιδεία

Δειτε Επισης

Στην Κύπρο με πλοίο εκατοντάδες Ισραηλινοί-Αναμένεται δεύτερο δρομολόγιο από τη Χάιφα
Ζητά θέσπιση στρατηγικής για η αντιμετώπιση της ρητορικής και των εγκλημάτων μίσους η Επίτροπος Διοικήσεως
H εκτίμηση πρώην συμβούλου του ΥΠΑΜ των ΗΠΑ-«Μόλις είδαμε το νέο Περλ Χάρμπορ, το Ισραήλ αυτοκαταστρέφεται»
ΒΙΝΤΕΟ: Συναγερμός στη Μελβούρνη-Αυτοκίνητο εισέβαλε σε πολυσύχναστο εμπορικό κέντρο
Θύμα χάκερς η Cyprus Airways-Ενημερώθηκε η Επίτροπος Προσωπικών Δεδομένων και οι επηρεαζόμενοι
ΒΙΝΤΕΟ: Καρέ καρέ η αναχαίτιση ισραηλινών πυραύλων από την ιρανική αεράμυνα
Μελετά τα ευρήματα της έκθεσης της Ελεγκτικής το Υφυπουργείο Έρευνας-«Σχετίζονται με διαδικαστικά ζητήματα»
Φωτιά σε κατάστημα φαγητού στην Έγκωμη-Εκ πρώτης ξεκίνησε από ηλεκτρικό πρόβλημα
Διαχωρίζει τη θέση της η Ομοσπονδία Καράτε για συμμετοχή διωκόμενου προπονητή σε σχολική δράση-«Ουδέποτε ρωτήθηκε»
Άρχισαν οι πτήσεις επαναπατρισμού Ισραηλινών από την Κύπρο-Πραγματοποιούνται δεκατρεις πτήσεις