Τα τρομακτικά τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης στην Ινδία-Χτύπησε σε κτίριο και κόπηκε στη μέση
20:30 - 13 Ιουνίου 2025

Συγκλονισμένη είναι η παγκόσμια κοινή γνώμη μετά τη συντριβή του Boeing 787-8 Dreamliner της Air India λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ στην Ινδία.
Το αεροσκάφος, που μετέφερε 242 επιβαίνοντες, συνετρίβη λιγότερο από ένα λεπτό από την απογείωσή του σε κατοικημένη περιοχή, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους 241 από τους 242 επιβαίνοντες καθώς και άτομα σε ξενώνα γιατρών πάνω στον οποίο προσέκρουσε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φοιτήτρια γλίτωσε για μόλις δέκα λεπτά από την πτήση της Air India-«Με έσωσε η κίνηση στους δρόμους»
Ινδία: Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας
Οι Αρχές εξακολουθούν να διερευνούν πώς ακριβώς συνέβη η τραγωδία. Αυτό που είναι γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι όλα ξεκίνησαν λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
- Στις 13:30 τοπική ώρα το αεροσκάφος ήταν ακινητοποιημένο στον διάδρομο μήκους 11.500 ποδιών του αεροδρομίου Αχμενταμπάντ.
- Περίπου ένα λεπτό αργότερα, το αεροπλάνο άρχισε να τροχοδρομεί, στρίβοντας στον διάδρομο με ταχύτητα πέντε κόμβων (5,7 μίλια/ώρα).
- Το αεροσκάφος, με εμβέλεια περίπου 13.525 χιλιόμετρα και μέγιστο βάρος απογείωσης 228.000 κιλά, άρχισε να επιταχύνει, φτάνοντας ταχύτητα περίπου 18,5 χλμ./ώρα μέσα σε τρία λεπτά πριν από την απογείωση.
- Στη 1:38 μ.μ. τοπική ώρα, το αεροσκάφος ανέβηκε ξαφνικά σε ύψος 133 μέτρων από το έδαφος και καταγράφηκε να ταξιδεύει με ταχύτητα περίπου 322 χιλιόμετρα την ώρα.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο ύψος είναι σημαντικά κάτω από τα συνήθη πρότυπα για την απογείωση εμπορικών πτήσεων.
Σύμφωνα με τον αντισυνταγματάρχη John R. Davidson, απόστρατο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αυτό υποδηλώνει είτε πολύ καθυστερημένη απογείωση είτε απώλεια στήριξης λίγο μετά την απογείωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το αεροσκάφος ξεκίνησε καθοδική πορεία με ρυθμό περίπου 145 μέτρων ανά λεπτό. Τελικά, συνετρίβη μόλις ένα μίλι από το τέλος του διαδρόμου, πέφτοντας πάνω σε κτίριο που στεγάζει φοιτητές ιατρικής και νέους γιατρούς.
Το αεροσκάφος διαλύθηκε στα δύο καθώς χτύπησε ένα κτίριο, ενώ το μπροστινό του μέρος συνέχισε να ολισθαίνει σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή πριν κάνει την εμφάνισή της μία τεράστια πύρινη σφαίρα.

Πριν από τη συντριβή, ο πολύ έμπειρος πιλότος του αεροπλάνου εξέπεμψε σήμα κινδύνου χωρίς αποτέλεσμα.
«Mayday! Δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να πάρουμε ύψος» προειδοποίησε ο πιλότος, σύμφωνα με την Telegraph.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο επιζών της συντριβής περιγράφει πώς το αεροπλάνο κόπηκε στα δύο-«Είδα ανθρώπους να πεθαίνουν μπροστά μου»
Βίντεο: Η στιγμή της συντριβής
Σε πλάνα καταγράφηκε η στιγμή της συντριβής. Σε κάποια από αυτά η μύτη του αεροσκάφους φαινόταν να ανυψώνεται, γεγονός που ίσως υποδηλώνει ότι ο πιλότος προσπαθούσε απεγνωσμένα να σηκώσει το αεροπλάνο.
Τι εικάζουν οι ειδικοί
Οι ειδικοί, μέχρι στιγμής, έχουν κάνει μόνο εικασίες για τον λόγο της αεροπορικής τραγωδίας. Θεωρούν ότι μπορεί να παρουσιάστηκαν προβλήματα ώσης ή απόδοσης των κινητήρων, να ήταν υπερβολικό το βάρος του αεροσκάφους, να έγιναν λανθασμένες ρυθμίσεις ή να υπήρξε ακόμα και κάποια τεχνική βλάβη που επηρέασε την ικανότητα του αεροσκάφους να ανακτήσει ύψος.
Κάποιοι εικάζουν ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε να έχει συγκρουστεί με πουλιά και έτσι να έχασαν ισχύ και οι δύο κινητήρες.
Σε φόρουμ πιλότων, ειδικοί του χώρου ανέφεραν ότι φαίνεται πως λίγο πριν από τη συντριβή είχε ενεργοποιηθεί η Ram Air Turbine (RAT) του αεροσκάφους, μία τουρμπίνα έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιείται όταν χαθεί ισχύς από τους κινητήρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εντοπίστηκε το ένα μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους στην Ινδία-Αναζητούν τα αίτια της τραγωδίας
Ο καθηγητής Paul Williams του Πανεπιστημίου Reading απέκλεισε τα καιρικά φαινόμενα ως αιτία, αφού οι συνθήκες τη στιγμή της απογείωσης ήταν ιδανικές.
Τέλος, ο καθηγητής John McDermid του Πανεπιστημίου York εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι το δυστύχημα συνέβη πριν ακόμα το αεροσκάφος φτάσει σε ύψος 200 μέτρων. Όπως σημείωσε, οι πιλότοι μπορούν να διακόψουν την απογείωση ακόμη και σε προχωρημένο στάδιο της τροχοδρόμησης.
Φαίνεται ότι το πρόβλημα προέκυψε αιφνίδια στο τελικό τμήμα της διαδικασίας απογείωσης ή αμέσως μετά, και ήταν αρκετά σοβαρό ώστε να είναι μη διαχειρίσιμο, ακόμα και με τα πολλαπλά εφεδρικά συστήματα και το γεγονός ότι τα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα να μπορούν να συνεχίσουν την άνοδο ακόμη και με έναν μόνο κινητήρα, ανέφερε ο καθηγητής John McDermid.
Πηγή: iefimerida.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Γιατί συνετρίβη το αεροσκάφος της Air India λεπτά μετά την απογείωση-Τα πιθανά σενάρια, τι πήγε λάθος