Έστησαν στον τοίχο την Κασσιανίδου για Μπιενάλε-«Επαίσχυντο το βιβλίο, έπρεπε να παραιτηθείτε»

Στον τοίχο έστησαν την υφυπουργό Πολιτισμού, Βασιλική Κασσιανίδου, οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας, αναφορικά με το σάλο που προκλήθηκε με το βιβλίο που συνόδευε την κυπριακή συμμετοχή στην 19η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής στη Βενετία, αφού χαρακτήρισαν το βιβλίο απαράδεκτο και επαίσχυντο, που παρουσιάζει την προπαγάνδα της Τουρκίας, ενώ μάλιστα ακούστηκε πως η υφυπουργός Πολιτισμού, θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί.

Το θέμα ενεγράφη από τους βουλευτές του ΔΗΚΟ Παύλο Μυλωνά, Χρύσανθο Σαββίδη, Ζαχαρία Κουλία, τον βουλευτή του ΔΗΣΥ, Γιώργο Κάρουλα και τον βουλευτή της ΔΗΠΑ, Αλέκο Τρυφωνίδη, μετά το σάλο που προκλήθηκε, λόγω αναφορών που υπάρχουν στο βιβλίο, που χαρακτηρίζουν την παράνομη τουρκική εισβολή ως πολιτική σύρραξη, ενώ εξισώνει την Κυπριακή Δημοκρατία με το παράνομο ψευδοκράτος.

Στη συζήτηση, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς, σημείωσε πως το βιβλίο, το οποίο χαρακτήρισε επαίσχυντο, κυκλοφόρησε από τον Μάιο και ρώτησε την υφυπουργό αν το είχε διαβάσει, είτε η ίδια είτε κάποιος άλλος λειτουργός του Υφυπουργείου, με την υφυπουργό Πολιτισμού, Βασιλική Κασσιανίδου, να αναφέρει πως δεν τους δόθηκε από πριν το βιβλίο. Ο κ. Μυλωνάς επεσήμανε, δε, ότι έχει σταλεί επιστολή στο Γενικό Ελεγκτή για να ελέγξει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, ενώ στη συνέχεια σημείωσε πως «τα περί ελευθερίας έκφρασης μπορεί να τα λέει ο καθένας, όμως όταν εκπροσωπεί κάποιος την πατρίδα του, δεν μπορούν να πουν την προσωπική τους άποψη. Θίγονται υπολήψεις. Ζητήσατε έκθεση γεγονότων, θα θέλαμε να την δούμε κι εμείς. Επίσης, έχετε άποψη για το βιβλίο; Το κρίνετε ως προβληματικό; Θα θέλαμε να μας κατατεθεί γραπτώς πώς διανεμήθηκαν τα κονδύλια, επειδή διαπιστώσαμε ότι είναι κάποιος τρίτος που διαχειρίζεται τα λεφτά σας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πώς απαντά η Κασσιανίδου για το βιβλίο-«Δεν τεκμηριώνεται έγκριση του από το Υφυπουργείο, κόστισε 11,600»

Από πλευράς του, ο βουλευτής και εκ των αντιπροέδρων του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλας, εξέφρασε έντονη ανησυχία και δυσαρέσκεια για τα όσα ανέγνωσε στο βιβλίο, ενώ σημείωσε πως η Μπιενάλε είναι μια έκθεση με εθνικές συμμετοχές. «Υπάρχει περίπτερο από κάθε χώρα και υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος για τη δική μας. Αυτό που μετά λύπης διαπιστώσαμε είναι πολιτική αστοχία, όσον αφορά στις θέσεις που εκφράζονται στο εν λόγω βιβλίο. Όταν ψηφίζαμε το Υφυπουργείο Πολιτισμού είναι για την πολιτιστική διπλωματία και μέσω της Μπιενάλε θα μπορούσαν να εκφραστούν οι θέσεις μας. Χρειάζεται σαφή προσήλωση στο συμφέρον της Κυπριακής Δημοκρατίας».

Ο κ. Κάρουλας τόνισε, δε, ότι «η ερμηνεία που δίνεται και με τον τρόπο που τα λέει δεν αντικατοπτρίζουν την Κυπριακή Δημοκρατία. Από τη στιγμή που το κράτος χρηματοδοτεί και εκπροσωπείται με αυτό το εγχειρίδιο, υπάρχουν πολλά θέματα. Έγινε ανάλυση των επιπτώσεων από την εν λόγω έκδοση; Έγινε ανάλυση αντικτύπου στους αποδέκτες και των θέσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας; Είναι ωραία να εκφράζεται το κυπριακό ιδίωμα, όμως εκεί που υπάρχει το έμβλημα της Κυπριακής Δημοκρατίας, πρέπει να είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί. Ποια ήταν τα κριτήρια που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση; Είναι ανακόλουθο αυτό που γίνεται. Να ερχόμαστε οι ίδιοι να βιώνουμε αυτά τα γεγονότα. Στόχος είναι να μην καταστεί διπλωματικά επιζήμιο. Θα έπρεπε να είχε αποσυρθεί πριν κυκλοφορήσει».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ, Γιώργος Λουκαΐδης, στην δική του τοποθέτηση, έθεσε ερώτημα κατά πόσο ήταν κρατική εκπροσώπηση η συμμετοχή στη Μπιενάλε και έπρεπε να εκφράζει το αφήγημα της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Έχω παραδείγματα από άλλες εκθέσεις, που είχαμε εκπροσώπηση στα πλαίσια των επισήμων αφηγημάτων. Η Γερμανία ανέδειξε τις αποτυχίες της χώρας στο μεταναστευτικό, η Βρετανία είχε παρουσιάσει τα προβλήματα της αποικιοκρατίας, ο Καναδάς προέβαλε τα προβλήματα για το στεγαστικό. Δεν πρέπει να επικρατήσει ο φόβος. Ο φόβος χρησιμοποιεί τακτικές προπαγάνδας. Είδατε τα όσα αναφέρονται; Είδατε ότι μιλά για κατοχή και εισβολή το θέμα;».

Από πλευράς του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σημείωσε πως οι θέσεις του κόμματος είναι γνωστές και για το Κυπριακό και για τα θέματα της υπεράσπισης της κυπριακής διαλέκτους. «Αντί κάποιοι να εκτιμήσουν τον πλούτο που πρόσφερε και στην ελληνική γλώσσα, κάποιοι έκαναν προσπάθειες να εκδιωχθεί. Πολιτικά η υπόθεση της Κύπρου δεν κινδυνεύει από την άποψη οποιουδήποτε καλλιτέχνη. Κινδυνεύει από απόψεις για δύο κράτη και από την κατοχή και την κατοχική δύναμη. Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα».

Στη συνέχεια, ο κ. Χριστοφίδης ερώτησε κατά πόσο ο λόγος που ζητήθηκε η απόσυρση ήταν επειδή έφερε λογότυπο του Υφυπουργείου Πολιτισμού, με την κα. Κασσιανίδου να απαντά πως «όχι επειδή μας αναφέρει ως εκδότη χωρίς την άδειά μας. Έχει βγει ένα βιβλίο που ονομάζει το Υφυπουργείο ως εκδότη. Θα έπρεπε να το είχαμε διαβάσει και μετά να το εγκρίνουμε. Αν το είχα διαβάσει θα ήμουν υπόλογός σας. Πρέπει να αποσυρθεί το βιβλίο, επειδή υπάρχουν αναφορές που κάνουν λόγο για αφήγημα. Είναι αφήγημα η τουρκική εισβολή;».

Ο Ανδρέας Καυκαλιάς, επίσης βουλευτής του ΑΚΕΛ, ζήτησε από το Υφυπουργείο Πολιτισμού να ξεκαθαρίσει κατά πόσο γνώριζε αν η συμμετοχή περιλάμβανε και έντυπο βιβλίο και τι ενέργειες έκανε την προηγούμενη περίοδο, σε σχέση με το περιεχόμενο. «Το δεύτερο που ξενίζει είναι ότι από τα θερμά συγχαρητήρια, περάσατε στη θέση για απόσυρση του βιβλίου. Θέλω να ξέρω τι έχει μεσολαβήσει για την έκθεση γεγονότων που ζητήσατε. Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσει το θέμα της συμμετοχής σε Μπιενάλε και κρατική εκπροσώπηση».

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ και εκ των εισηγητών του θέματος, Ζαχαρίας Κουλίας, με έντονο ύφος, επεσήμανε πως «αν έγραφαν οι Τούρκοι το βιβλίο θα ήταν πιο προσεκτικοί. Έγινε αναφορά μέχρι και στη γενοκτονία της Γάζας. Αυτή είναι η θέση μας; Έχει τη σφραγίδα του κράτους το βιβλίο. Είναι αυτή η θέση του κράτους; Δίνεται η εντύπωση ότι μιλούμε για δύο γλώσσες και λαούς. Υπάρχουν αναφορές για ανταλλαγή πληθυσμών. Κυρία υφυπουργέ είναι αυτές οι θέσεις σας;». Η κα. Κασσιανίδου σημείωσε πως «δΔεν είναι δικές μας θέσεις κ. Κουλία, δεν είχαμε εμείς δει τις αναφορές».

Από πλευράς του, ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και εκ των αντιπροέδρων του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, επεσήμανε πως «υπάρχουν στρεβλώσεις που είναι χρηματοδοτημένες από την Κυβέρνηση. Πληρώσαμε για να γράφουν τις στρεβλώσεις αυτές. Οι καλλιτέχνες που λένε για ελευθερία σκέψης και άποψης, δεν μπορούν να βάλλουν το Χριστό και να του κατουρούν. Κι αυτό είναι στρέβλωση της ελευθερίας».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, έκανε αναφορά στις δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, που χαρακτήρισε το βιβλίο απαράδεκτο και σημείωσε πως αυτά που αναφέρονται σε αυτά, είτε για ανταλλαγή πληθυσμών, είτε για τη γλώσσα, είτε για πολιτική σύρραξη, είναι επιχειρήματα της Τουρκίας. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει πολιτικός ή Κύπριος που να συμφωνεί με αυτά. Το θέμα είναι ότι οι διαδικασίες που υπάρχουν είναι ότι φαίνεται το Υφυπουργείο ως εκδότης και επέτρεψε να μπορεί ενδεχομένως να το χρησιμοποιήσει ο Τατάρ στις επίσημες συνομιλίες. Θα έπρεπε να το είχατε διαβάσει κα. Υφυπουργέ. Έπρεπε να περνούν από ελέγχους για να μην υπάρχουν αυτά τα εξωφρενικά. Εδώ που εντοπίζω ένα σοβαρό σημείο. Την ώρα που το χρηματοδοτεί το κράτος, πρέπει να έχει τον έλεγχο. Το θέμα είναι ότι δεν το είδαμε και πάθαμε αυτή την πολιτική γκάφα που μπορεί να μας τραβά χρόνια».

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μαρίνος Μουσιούττας, σημείωσε πως «έχουμε ένα απαράδεκτο κείμενο ενώπιον μας. Πολύ καλά αποσύρθηκε, όμως δεν θα έπρεπε να κυκλοφορήσει. Από εκεί και πέρα, έχει κάποιο εδώ ότι το βιβλίο που κυκλοφορήθηκε ως κυβερνητική έκδοση, θα πρέπει να παραμείνει; Ο καθένας μπορεί να εκδίδει ό,τι θέλει και να πάει στο κόμμα του και να αποφασίσει. Είναι επίσημο έγγραφο και δεν πρέπει να κυκλοφορεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σφοδρή επίθεση επιμελητών βιβλίου της Μπιενάλε σε Κασσιανίδου-«Γνώριζε και δεν ζήτησε να το μελετήσει»

Από πλευράς του, ο βουλευτής του ΕΛΑΜ, Σωτήρης Ιωάννου, σημείωσε πως «αν υπάρχουν άτομα που ξεπλένουν την έκθεση, έχουμε πρόβλημα. Ακούσαμε για κυρίαρχα αφηγήματα και ο πόνος των αγνοουμένων και των προσφύγων δεν είναι κυρίαρχο αφήγημα. Είναι αλλοίωση της ιστορίας. Γίνεται αναφορά στη Γάζα, σε δύο πλευρές που η μία είναι τυπικά αναγνωρισμένη και η άλλη όχι. Ελευθερία της τέχνης και της έκφρασης δεν σημαίνει ότι φτύνουμε στη μνήμη του λαού μας. Είναι εθνικός κατήφορος το εν λόγω βιβλίο με χρηματοδότηση».

Στη συνέχεια, ο κ. Ιωάννου επεσήμανε πως «είναι ωραίο να ερχόμαστε εδώ και να λέμε ότι έγινε λάθος. Το βιβλίο κυκλοφόρησε σε όλη την Ευρώπη, τα άτομα που πήγαν στη συγκεκριμένη έκθεση το πήραν, το διάβασαν και το πήραν στο σπίτι τους. Θα πάμε στο σπίτι τους και θα τους πούμε ότι δεν είναι από την Κυβέρνηση; Ποια είναι η διαδικασία ελέγχου; Πώς διασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο; Δεν γίνεται να συγκρίνουμε τις θέσεις των άλλων χωρών, με την εισβολή του τόπου μας».

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, συνεχάρη τον πρόεδρο της Επιτροπής για το γεγονός ότι με δική του παρέμβαση είχε ανοίξει η δημόσια συζήτηση και αποσύρθηκε το βιβλίο. «Θα μπορούσε το βιβλίο να κυκλοφορεί με τη σφραγίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας και αυτό δεν περιποιεί τιμή για το Υφυπουργείο Πολιτισμού και τις διαδικασίες που ακολουθεί. Αν δεν βρεθεί ένα άτομο που κάνει έρευνα να εντοπίσει αυτά τα κενά, θα μπορεί να κυκλοφορούν αυτά τα βιβλία. Εγώ θέλω να μάθω για τις διαδικασίες της Κυπριακής Δημοκρατίας και ενός Υφυπουργείου που χρηματοδοτεί και μπαίνει η σφραγίδα του για να διαδίδονται θέσεις και πολιτικές, που είναι εντελώς διαφορετικές με την ιστορία και τις θέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Θέλω να γνωρίζω πότε θα έχουμε ενώπιον μας τα αποτελέσματα της έρευνας».

Η ανεξάρτητη βουλεύτρια, Αλεξάνδρα Ατταλίδου, επεσήμανε πως υπάρχει πρόβλημα στις διαδικασίες του Υφυπουργείου Πολιτισμού, αν δεν γνώριζε τι περιείχε το βιβλίο, ενώ χαρακτήρισε λανθασμένη την εκ των υστέρων απόσυρση του βιβλίου. «Η επίκληση ότι θα υποσκάψει τον αγώνα και θα παραποιήσει την ιστορία είναι νομίζω αφελής. Την πολιτική στο Κυπριακό την καθορίζει ο εκάστοτε Πρόεδρος και το Υπουργικό Συμβούλιο. Ούτε οι καλλιτέχνες, ούτε οι πολίτες. Κάποιοι που σήμερα κάνουν μαθήματα πατριωτισμού, έχουν κάνει γαργάρα τεράστια εγκλήματα, όπως το πραξικόπημα και τι έφερε τους Τούρκους στην Κύπρο και έχουν γράψει χιλιάδες βιβλία που παραποιούν την ιστορία, όμως δεν είδαμε να γίνεται αυτού του είδους η Μακκαρθική ακρόαση».

Στη συνέχεια, η κα. Ατταλίδου σημείωσε πως «η διαστρέβλωση της ιστορίας γίνεται εδώ και πενήντα χρόνια, ακόμη και με αξιωματούχους που πληρώνονται. Η Βουλή δεν έκανε οτιδήποτε για να στείλει τον κ. Αναστασιάδη στο Ανώτατο, όταν πήγαινε και συζητούσε δύο κράτη. Κάποιοι χρησιμοποίησαν τα κονδύλια της διαφώτισης για να εκλεγουν πρόεδροι. Θεωρώ ότι πενήντα χρόνια πολλοί αλλοίωσαν την ιστορία της Κύπρου. Ποτέ δεν εσκύψαμε στο Κυπριακό. Κάποιοι παίρνουν λεφτά από το κράτος. Μόνο στη ναζιστική Γερμανία, ο Στάλιν και ο Λένιν είχε αποσύρει βιβλία και τα έκαψαν».

Η αναφορά της κας. Ατταλίδου προκάλεσαν την έντονη ενόχληση της υφυπουργού, η οποία με τη σειρά της σημείωσε πως «αυτό είναι προσβλητικό αυτό που λέτε και είναι προσωπικό. Πρέπει να κρατήσουμε μία σειρά», με την κα. Ατταλίδου να της απαντά «έπρεπε να παραιτηθείτε».

Ο ανεξάρτητος βουλευτής, Ανδρέας Θεμιστοκλέους, επεσήμανε ότι το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης ισχύουν αν ο καθένας πληρώνει από την τσέπη του. «Όταν όμως πρόκειται για εκπροσώπηση της Κύπρου στο εξωτερικό, με δημόσιο χρήμα, υφίσταται η έννοια της ελευθερίας της έκφρασης; Ή υπερισχύει ότι εκεί που θα πάμε είναι ότι πρέπει να υπερασπιστούμε το εθνικό συμφέρον. Αυτό το πράγμα (σ.σ. βιβλίο) όχι μόνο το υποσκάπτει και το υπονομεύει και το προσβάλλει, αλλά δίνει και το μεγαλύτερο μοχλό στα χέρια της Τουρκίας, για να εμφανίζεται και να λέει ότι ακόμη και οι δικοί τους καλλιτέχνες ασπάζονται τις τουρκικές θέσεις».

Ο Κ. Θεμιστοκλέους σημείωσε, δε, ότι «η πολιτική ευθύνη δεν αναλαμβάνεται από τους Γενικούς Διευθυντές αλλά από τον πολιτικό προϊστάμενο. Δεν άκουσα να αναλαμβάνετε την πολιτική ευθύνη. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας το αποκήρυξε και καλά έκανε».

Θα αποδοθούν ευθύνες εκεί και όπου αναλογούν τόνισε η Κασσιανίδου

Στο μεταξύ, η υφυπουργός Πολιτισμού, κατά την ομιλία της, επεσήμανε πως αναμένει την έκθεση γεγονότων που έχει διατάξει και όσον αφορά στη διαδικασία που οδηγεί στη διοργάνωση της έκθεσης στο Κυπριακό Περίπτερο στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, «ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας αναλαμβάνει ο Σύνδεσμος Αρχιτεκτόνων Κύπρου (ΣΑΚ). Η συνεργασία του Τμήματος Σύγχρονου Πολιτισμού (τέως Πολιτιστικές Υπηρεσίες) με τον ΣΑΚ για την Μπιενάλε αυτή ξεκίνησε από το 2006. Μέχρι σήμερα αυτή η συνεργασία δεν συνοδεύεται από κάποια γραπτή συμφωνία που να καθορίζει με σαφήνεια τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες κάθε μέρους».

Σημείωσε πως η Επιτροπή Επιλογής για την 19η Μπιενάλε ήταν οκταμελής και συστάθηκε από τον ΣΑΚ. Απαρτιζόταν από έξι αρχιτέκτονες εκπροσώπους του ΣΑΚ και δύο πολιτιστικούς λειτουργούς εκπρόσωπους του Υφυπουργείου Πολιτισμού. Η σύνθεση αυτή αντικατοπτρίζει τον ουσιαστικό ρόλο του ΣΑΚ στην όλη διαδικασία.

«Όσον αφορά τη φετινή διοργάνωση, το Υφυπουργείο Πολιτισμού και ο ΣΑΚ προκήρυξαν στις 27.09.2024 ανοικτή πρόσκληση για να κατατεθούν προτάσεις για συμμετοχή στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής. Υποβλήθηκαν συνολικά πέντε προτάσεις, τις οποίες εξέτασε η Επιτροπή Επιλογής στις 27.11.2024 και ετοίμασε τα πρακτικά με αναλυτικό σκεπτικό στις 17.12.2024. Η Επιτροπή θεώρησε ότι η επιλεγείσα πρόταση συνάδει με τον θεματικό πυρήνα της 19ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής καθότι φέρει στο προσκήνιο “παραγνωρισμένες χειρωνακτικές πρακτικές δόμησης επαναδιεκδικώντας, κατ΄ ουσία, την γνώση αρχέγονων τρόπων αειφόρου διαχείρισης των φυσικών πόρων”».

Όσον αφορά στην τεκμηρίωση της συμμετοχής, η υφυπουργός επεσήμανε ότι περιλάμβανε την υποβολή πλήρους προϋπολογισμού με εκτιμώμενο κόστος 218.000 ευρώ. «Στον προϋπολογισμό περιλαμβανόταν, μεταξύ άλλων, και η έκδοση καταλόγου, έναντι του ποσού των 7.900 ευρώ. Το τελικό κόστος του καταλόγου όπως πληροφόρησε τον υπεύθυνο λειτουργό του Τμήματος Σύγχρονου Πολιτισμού, η Επιμελήτρια κα Φλωρίδου ανέρχεται στα 11,600 ευρώ και όχι στις 300.000 ευρώ όπως λανθασμένα αναφέρθηκε σε δηλώσεις και δημοσιεύματα».

Αναφορικά με το εν λόγω βιβλίο, η υφυπουργός Πολιτισμού σημείωσε πως «η απλή συνεργασία ή χρηματοδότηση μιας δράσης δεν συνιστά καθολική ή αυτόματη εκδοτική συναίνεση για οποιοδήποτε βιβλίο ενδέχεται να συνοδεύει την δράση αυτή. Ως ακαδημαϊκός με μακρόχρονη εμπειρία σε θέματα εκδόσεων τόσο ως συγγραφέας όσο και ως επιμελήτρια, επισημαίνω ότι η δήλωση οποιουδήποτε φορέα ως εκδότη προϋποθέτει την προηγούμενη ρητή και τεκμηριωμένη συναίνεση του εν λόγω φορέα, κατόπιν πλήρους ενημέρωσης, εξέτασης του υλικού και, όπου απαιτείται, αξιολόγησης και υποβολής σε διαδικασίες επιστημονικής κρίσης αλλά και ποιοτικού ελέγχου».

Στη συνέχεια, σημείωσε πως από τον μέχρι τώρα έλεγχο των αρχείων του Υφυπουργείου δεν τεκμηριώνεται επίσημη γραπτή έγκριση του Υφυπουργείου Πολιτισμού να αναφέρεται ως εκδότης, όπως αναφέρεται αυτή τη στιγμή στο βιβλίο. «Η εν λόγω παράλειψη παραβιάζει βασικές αρχές δεοντολογίας και διαχείρισης δημόσιας ταυτότητας. Δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις γιατί παρουσιάζει το Υφυπουργείο, και κατ’ επέκταση το κράτος ως τον εκδότη του βιβλίου, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα, δημιουργεί σύγχυση στο κοινό ως προς την επίσημη υποστήριξη, την έγκριση περιεχομένου, και την πολιτική του Υφυπουργείου της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η πρακτική αυτή παραμένει ασύμβατη με τις προβλεπόμενες διαδικασίες έγκρισης εκδόσεων, τις οποίες το Υφυπουργείο εφαρμόζει για λόγους διαφάνειας, δημόσιας ευθύνης και επαγγελματικής δεοντολογίας. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο ζήτησα την απόσυρση του εν λόγω βιβλίου, καθώς το Υφυπουργείο ουδέποτε συναίνεσε να συμπεριληφθεί ως εκδότης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο κακός χαμός ανάμεσα σε ΑΚΕΛ και ΕΛΑΜ στη Βουλή-«Από φασίστες και ναζί δεν θέλουμε υποδείξεις»

Η Βασιλική Κασσιανίδου ξεκαθάρισε πως «η συγκεκριμένη έκδοση προβάλλει την προσωπική αντίληψη των συγγραφέων της ως προς τα γεγονότα της παράνομης τουρκικής εισβολής και την πολιτική διαχείριση του Κυπριακού προβλήματος. Προφανώς και ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία, όπου ο κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις ελεύθερα. Επομένως, εάν οι συγγραφείς και το Fisherwomxn Press που κατονομάζεται επίσης ως εκδότης του βιβλίου, ως μέλη μιας ελεύθερης κοινωνίας, επιθυμούν να εκδώσουν ένα βιβλίο με τις εν λόγω απόψεις ασφαλώς και έχουν το δικαίωμα να το πράξουν. Δεν έχουν, ωστόσο, το δικαίωμα να συμπεριλαμβάνουν, χωρίς την έγκριση του, το Υφυπουργείο Πολιτισμού ως εκδότη αυτού του βιβλίου, ούτε να απαιτούν από το Υφυπουργείο να χρηματοδοτήσει, με δημόσιο χρήμα, την παραγωγή και εκτύπωσή του».

Η υφυπουργός Πολιτισμού επεσήμανε πως με την ολοκλήρωση της έκθεσης γεγονότων που ζήτησε, θα διεξαχθεί διοικητική έρευνα και απόδοση ευθυνών, όπου υπάρχουν. Όσον αφορά στην μελλοντική διαχείριση του θέματος, το Υφυπουργείο θα ενισχύσει τις ρήτρες αναφορικά με εκδόσεις και άλλες δράσεις που ζητούν την χρήση του λογότυπου του Υφυπουργείου Πολιτισμού και παράγονται για σκοπούς κρατικής εκπροσώπησης σε διεθνείς διοργανώσεις, τόνισε.

«Είναι εις πλήρη γνώση μου ότι οι ισορροπίες στο ζήτημα αυτό είναι λεπτές, καθότι υπάρχει η ανάγκη διαφύλαξης του δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης και του δικαιώματος της ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας, δικαιώματα τα οποία το Υφυπουργείο ασπάζεται, σέβεται και εμπράκτως διαφυλάττει ως κόρην οφθαλμού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δριμεία επίθεση Ομίλου Λογοτεχνίας και Κριτικής στο κυπριακό βιβλίο της Μπιενάλε-«Εμπεριέχει παραπλανητικές στρεβλώσεις»

Δειτε Επισης

Το Κόμμα για τα Ζώα εκφράζει διαφωνία με πολιτική Κυβέρνησης για πυροτεχνήματα-Στηρίζει μόνο τα αθόρυβα
Διακοπή παροχής ηλεκτρισμού στην Πάφο το πρωί του Σαββάτου
H 'Ενωση Δήμων έλαβε διαβεβαιώσεις από ΠτΔ για 15 εκ. ευρώ για συντήρηση δρόμων
Απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης των χώρων εκπαίδευσης κυνηγετικών σκύλων
Νέες ρυθμίσεις για ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών βαρέων οχημάτων
Πράσινο Βουλής για την υποχρεωτική δημιουργία δωματίου θηλασμού σε χώρους εργασίας
Η ΚΥΣΟΑ εκφράζει διαφωνία με την πρακτική των «πιστοποιητικών φοίτησης» αντί απολυτηρίων
Βγαίνει μπροστά η Ειδική Επιτροπή για την επιλογή στη Μπιενάλε-«Δεν είχαμε καμία ενημέρωση»
Δύο στρατόπεδα για το άνοιγμα της Μακαρίου-Κραυγή αγωνίας από καταστηματάρχες
Μέτρα για άρση παράνομης επέμβασης σε τεμάχιο Τριών Ελιών Λεμεσού ζητά η Επ. Διοικήσεως