ΥΠΑΝ: Σε πραγματικότητα μετατρέπεται το όραμα ισότιμης προσχολικής αγωγής
12:20 - 09 Μαΐου 2025

Σε πραγματικότητα μετατρέπεται σταδιακά το όραμα που βασίζεται στην ανάγκη για ποιοτική, ισότιμη και προσβάσιμη προσχολική αγωγή, δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) Αθηνά Μιχαηλίδου στην τελετή κατάθεσης τελετή κατάθεσης του θεμέλιου λίθου για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Λυκαβηττού και το «Πρότυπο Κέντρο Διημερεύουσας Φροντίδας Παιδιών Παιδομάνα», την Παρασκευή.
«Η τελετή κατάθεσης του θεμέλιου λίθου για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Λυκαβηττού και το «Πρότυπο Κέντρο Διημερεύουσας Φροντίδας Παιδιών Παιδομάνα», σηματοδοτεί την έναρξη ενός οράματος που σταδιακά μετατρέπεται σε πραγματικότητα», ανέφερε στο χαιρετισμό της η κ. Μιχαηλίδου.
Πρόκειται για ένα όραμα «που βασίζεται στην ανάγκη για ποιοτική, ισότιμη και προσβάσιμη προσχολική αγωγή και για την υλοποίηση του οποίου συνεργάζονται η Εφορεία Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λευκωσίας και το Σωματείο Διημερεύουσας Φροντίδας Παιδιών 'Παιδομάνα'».
Η σημερινή συμφωνία συνεργασίας, είπε η Υπουργός Παιδείας, «αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα συνέργειας και συμπληρωματικότητας, αφού στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η από κοινού ανέγερση ενός σύγχρονου σχολικού κτηρίου στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου Λυκαβηττού, το οποίο θα φιλοξενήσει τόσο το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Λυκαβηττού όσο και τον Βρεφοκομικό Σταθμό 'Παιδομάνα'».
«Η λειτουργική σύζευξη των δύο αυτών τομέων της κοινωνικής φροντίδας και της εκπαίδευσης αναμένεται να ενισχύσει ουσιαστικά την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, από τη βρεφική μέχρι την προσχολική ηλικία, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και τη συνέπεια στην αγωγή και τη μάθηση», ανέφερε.
Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, «η συνένωση της διημερεύουσας φροντίδας με την πρώιμη εκπαίδευση αποτελεί στρατηγική επιλογή που προάγει την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και ενισχύει την κοινωνική ένταξη, μειώνοντας τις ανισότητες και υποστηρίζοντας τις οικογένειες».
Με αυτόν τον τρόπο, είπε, «αποδεικνύουμε την κυβερνητική δέσμευση για ενίσχυση της εκπαίδευσης σε κάθε στάδιο της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών».
Η Υπουργός Παιδείας ανέφερε επίσης ότι «το μέλλον κάθε κοινωνίας οικοδομείται από τη βάση».
Η προσχολική αγωγή, επισήμανε, «αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ενός υγιούς εκπαιδευτικού συστήματος και τη βάση για την κοινωνική συνοχή».
«Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, πλησιάζουμε όλο και περισσότερο στον στόχο ενός σχολείου που περιλαμβάνει και ενδυναμώνει, ενός σχολείο συμπεριληπτικού για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής ή οικονομικής προέλευσης», πρόσθεσε.
Ως Υπουργείο, διαβεβαίωσε, «υποστηρίζουμε με συνέπεια και αποφασιστικότητα πρωτοβουλίες και έργα που συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της φροντίδας των παιδιών μας».
«Οι εν λόγω δράσεις δεν περιορίζονται στην κατασκευή ή αναβάθμιση κτηριακών εγκαταστάσεων· αντιθέτως, συνιστούν βαθύτερες και ουσιαστικότερες επενδύσεις στη γνώση, στη φροντίδα και, κυρίως, στο ίδιο το παιδί», είπε.
Η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι η στρατηγική του Υπουργείου «επικεντρώνεται στη διαρκή ενίσχυση της προσφοράς ποιοτικής προδημοτικής εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας ότι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικής προέλευσης, έχουν πρόσβαση σε ίσες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης από την πιο ευαίσθητη και καθοριστική ηλικία της ζωής τους».
Μέσω, πρόσθεσε, «της ενίσχυσης των υποδομών, της επιμόρφωσης του προσωπικού και της εφαρμογής παιδοκεντρικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων, προωθούμε μια εκπαίδευση που σέβεται και ανταποκρίνεται στις ανάγκες κάθε παιδιού».
«Αναγνωρίζοντας τη θεμελιώδη σημασία της εκπαίδευσης, την αντιμετωπίζουμε ως τη βασική προϋπόθεση για την προσωπική ολοκλήρωση, την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ευημερία», είπε.
Σύμφωνα με την ίδια, «η εκπαίδευση αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα για τη δημιουργία μιας σύγχρονης, δίκαιης και ανταγωνιστικής κοινωνίας, ικανής να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του παρόντος και να οικοδομήσει με σιγουριά το μέλλον».
Πηγή: ΚΥΠΕ